1 reakcí na tento příspěvek LED na fichtlu a zakon
1 reakcí na tento příspěvek LED na fichtlu a zakon
Jinak to,aby jsi nikoho neoslňoval ,chceš řešit jak? Ono to totiž není o tom,jak tam dáš ty diody,ale o skle světla,které má specifický výbrus a proto to svítí tak,jak to svítí.
Naposledy editováno 09.01.2016 22:01:24
1 reakcí na tento příspěvek LED na fichtlu a zakon
1 reakcí na tento příspěvek LED na fichtlu a zakon
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED na fichtlu a zakon
bl4ck5un píše: Střídavý proud? Na fichtlu? To asi ne, vždyť je tam dynamo!
A proč si myslíš,že měl Pionýr typ 555 asi plochou baterii na houkačku? Protože to na proud,který dělá tento altík nehouká.Než napíšeš nějakou blbost,zjisti si fakta.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED na fichtlu a zakon
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED na fichtlu a zakon
Kdyby sis vzal aspon do ruky blbej měřák za par stovek a než začneš hanět tak si to skutečně ověřil .
Fichtl má alternátor s permanentníma magnetama ( neregulovaný ). Z toho vyplývá generátor je to střídavý, o velké frekvencí, bez usměrnovače a bez regulátoru. Všechny spotřebiče na fichtlovi jsou na střídavý elektrický proud ( žárovkám to je uplně jedno a zapalování také)
Regulátorem to být vybavené nemusí. stačí vhodně zvolit železné jádro cívek a pak zátěž ( žárovky) tak aby jsi z tech statorových cívek dostal maximální elektrický výkon a poté se již napětí měnit nemůže.
Jediné kdy se napětí razantně mění je mezi volnoběhem a jízdou ( na volnoběh přeci svítí a mrká, při jízdě nikoliv)
Pionýr je ovšem opravdu vybaven dynamem (nebo chcete-li magnetem). Příště tedy doporučuji nejdřív studovat a pak dělat chytrého a poučovat ostatní
1. dynamo nerovná se magneto!!!!! dynamo je stejnosměrný elektrický stroj kdy na statoru bývá budící vinutí a na rotoru kotva s komutátorem. usměrnění střídavého napětí zde vyrábí mechanický usměrnovač čili komutátor.
2.magneto je u tebe chybně přiřazovánu k dynamu. protože magneto je v principu alternátor se střídavým výstupem na statoru kdy rotor je magnetové kolo bez regulace budícího magnetického toku.
Howk domluvil jsem..
A skutečně bacha na to co říkáš
1 reakcí na tento příspěvek LED na fichtlu a zakon
I když ta relativně častá záměna magneta s dynamem dost možná pochází od zažitého označení "dynamo" pro ten parchant s mizernou účinností pro bicykly. Říká se "dynamo" a přitom je to magneto s válcovým magnetem, stator tvoří tenký plech se šesti výstupky (tři z každé strany) a jediná cívka proto vinuta jest koaxiálně s osou rotoru. Přesně řečeno "synchronní alternátor s permanentními magnety v rotoru".
VITEK_M> Ad příspěvek č. 6. Jsou-li u 20,21, nebo 23 ty světelné cívky spojené v sérii, pak je to častá samodomo úprava se žárovkami paralelně, ve snaze zlepšit výkon houkačky( bzučáku) při zapnutých světlech. V originále je 15W cívka zapojena na přední žárovku a houkačku (ale obojí neutáhne) a 5W cívka na zadní žárovku (a ta se vypíná nezvykle ne odpojením žárovky, ale zkratováním cívky). Zabraňuje to lavinové destrukci žárovek při prasknutí jedné z nich, kdy jinak neregulované magneto odlehčením zvýší napětí.
Pro zakladatele vlánka - Jelikož LED je proudově řízený zdroj světla je naprosto nereálné to jen tak vyměnit... protože jak sem psal stoupne napětí, pak proud a pak pujdeš kupovat novou LED..
Naposledy editováno 10.01.2016 13:14:47
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED na fichtlu a zakon
Vítězslav_Máří píše: Diody ti tam svítit nebudou,je tam altík,takže střídavý proud,musel by jsi jej usměrnit.
LED dioda nesvítí na střídavý proud? Zajímavé.
1 reakcí na tento příspěvek LED na fichtlu a zakon
Stále to ale neřeší zcela jinou vyzařovací geometrii desky s "rastrem" diod. Na silnici to nebude svítit skoro vůbec a naopak to bude oslepovat protijedoucí, hlavně v noci. To už by bylo lepší použít nějaké silné LED cyklosvětlo a napájet jej z baterky, dobíjené jednoduchým usměrněním s omezovačem. Jenže takové světlo opět nemá homologaci pro motorová vozidla.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED na fichtlu a zakon
Jinak asi je možnost pořádně změřit výkon žárovky na tlumené a dálkové tuším 15 W a jediné zlepšení bude když sežene tu samou patici s halogenovým systémem, čili halogenovým plynem uvnitř banky pokud to existuje
1 reakcí na tento příspěvek LED na fichtlu a zakon
Na ledky musíš mít proudový zdroj, jak bylo psáno. Nejjednoduší , co mě napadne = můstkový usměrňovač rovnou v pouzdře, za něj elyty na filtraci, za tím proudový ztrátový zdroj bud konstrukce z katalogu stabilizátorů 78XX nebo diskrétně odpor pro snímání proudu v minus větvi, na něm PNP bipolár, který uzavírá gate N-mosfetu, napájený ze stabilního napětí - zenerka s odporem. Volba snímacího odporu jednoduchá, úbytek napětí při požadovaném proudu je 0,65V báze bipoláru, kdy začíná regulovat. Celková cena součástek asi 20Kč.
Naposledy editováno 11.01.2016 21:00:39
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pionýr nejde do otáček a nedrží vol... Jawa 50/23 Mustang | ZdEnEk106 | 14 | 30.9.2024 v 17:29 papiboy |
Koupím tp jawa 23 Jawa 50/23 Mustang | Komoj | 17 | 2.9.2024 v 10:19 FJRPEPA |
Jawa 50 prokluzuje spojka Jawa 50/23 Mustang | simnem | 7 | 16.8.2024 v 12:15 simnem |
Jawa mustang je možné že z veľkého ... Jawa 50/23 Mustang | Duso12 | 4 | 14.8.2024 v 20:50 Duso12 |
Jawa mustang nemá tp ani štítok čo ... Jawa 50/23 Mustang | Duso12 | 16 | 12.8.2024 v 10:31 Johny_Servis |