a zkontroluj nebo vyměň uhlíky. Stará zapalka někdy zlobí, doporučuju i kontakt uhlíku na kostře odšroubovat očistit tech. benzínem a přišroubovat
stalo se mi že toto zaoxidovalo a dyn. nedavalo proud do uhlíku na kostru. Po očištění resp. přepojení na jiné místo OK.
Zkus to a dej vědět jak jsi pokročil
Pravděpodobně má tvá jawa i kontrolku dobíjení tak to zkontroluj... ahoj
1 reakcí na tento příspěvek jawa chcípne
- baterka není nabitá. S mrtvým dobíjením jsem dojel se světly z prahy do vysokého mýta s baterkou 11Ah
- Nabitá baterka v klidu musí mít 6,2V
- při dobíjení by měla mít mezi cca 6,9-7,3V a to i se světly.
Takže :1) nabít baterku
2) opravit dobíjení. Popsáno v knize pana Dočkala - Opravy a údržba motocyklů JAWA
že tobě to bude taky tak fungovat, takvé příspěvk jsou na ni. Loprais jel kdysi na dakaru bez baterek 150km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa chcípne
Co motorkář to je teda macher. Náhradit relé a jedu. http://www.motokram...ma-6v%2075w-civkove/
Mimochodem, tak v Brně, kde snad bydlíš jsou tři lidi co to dělají, chceš kontakt?
Naposledy editováno 16.01.2016 08:25:59
1 reakcí na tento příspěvek jawa chcípne
Podle mě v jawě na tu dobu opravdu nebyli tak blbí jako konstruktéři a vývojáři a prostě přišli na to, že jednocívkové relé jsou fakt problémové (na h...o), no tak poměrně záhy (s nadsázkou) zkonstruovali nhradu 75w, která byla vývojově o dost dál než původní verze relátek. Mj. retka se dělají elektronická i pro J500OHC, tak proč bych nemohl provést náhradu na "blbé" kývačce, kterých byly všude a jsou ještě mraky.
Naposledy editováno 16.01.2016 10:36:29
Za mě bych doporučil maximálně výměnu klasického jednokotvového relé za elektronické, což vyžaduje minimální úpravu. Osobně se ale přikláním k rekonstrukci originálního relátka. Jinak to relátko většinou jiskří proto, že odešla odporová cívka v dynamu, která nahrazuje klasický odpor. Ve své Jawě mám klasické relátko, zgenerálkované, stálo mě to 250 Kč a mám na něm najeto přibližně 70 tis. kilometrů, bez jakékoliv poruchy a s minimální údržbou. To dynamo je stále původní, jen zgenerálkované, to znamená, že je tam od roku 1959 a naběhalo už 160 tis Km. Takže co se týče spolehlivosti je tohle mimo jakoukoliv diskusi!
Jinak pláčeš nad dvěma stovkama za GO dynama, tak nejlevnější alternativa opravy, t.j. náhrada za el. relátko je min. 500 Kč (350 kč relátko a zbytek prof. zapojení)
Naposledy editováno 16.01.2016 12:39:54
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... | Mario853 | 5 | 7.10.2023 v 21:25 cmiral |
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... | vrbkys | 11 | 7.9.2023 v 15:10 Jenik789 |
Typ motorky podle čísla rámu Jawa 250/559, Jawa 250/592, Jawa 350/360 Panelka | Jirk_K | 11 | 23.1.2023 v 06:37 cmiral |
Měli všechny jawy 592 blinkry Jawa 250/592 | Jirk_K | 12 | 25.9.2022 v 07:45 udinar |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |