Po shlédnutí stránek motorkářů nad 60 mne zaujalo, že drtivá většina z nich vlastní chopery.
Protože se této kategorii také blížím, ptám se: Proč zrovna velkoobjemové mašiny?
Možná je to moje úchylka, že mám rád malé a lehké motorky. A možná mne "prozření" teprve
čeká... Člověku stářím ubývá sil a zvednout takovou litrovou mašinu.. Měl jsem hodně motorek,
ale nejtěžší byla XT 600. Tak se ptám: Proč jdou Senioři do těchto strojů? Díky. nepirum
1 reakcí na tento příspěvek Na čem jezdí senioři? A proč?
1 reakcí na tento příspěvek Na čem jezdí senioři? A proč?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na čem jezdí senioři? A proč?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na čem jezdí senioři? A proč?
Hemeroidy se prý týkají každýho druhýho chlapa po padyně... Pobavil bych se, kdyby existovala statistika, která rozlišuje
typ motorky a riziko hemeroidů :
1 reakcí na tento příspěvek Na čem jezdí senioři? A proč?
ústřední téma otázky! I když... I prolomení nějakýho TABU může být užitečný.
Zajímá mě jak takový věchýtek seiorskej, může ovládat těžkou mašinu. Je to pro mne záhada. Proto se držím malejch, lehkejch mašin.
To kilo uděláš i s Van Vanem :)
1 reakcí na tento příspěvek Na čem jezdí senioři? A proč?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na čem jezdí senioři? A proč?
Že lidi, kterým přirozeně ubývá sil, maj tak těžký mašiny.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na čem jezdí senioři? A proč?
nepirum píše: Twister> Souhlasím, o těžišti JE to určitě. Ale to jsi nastolil další důležitou otázku, kterou tutově nikdo z nás nerozlouskne.
Hemeroidy se prý týkají každýho druhýho chlapa po padyně... Pobavil bych se, kdyby existovala statistika, která rozlišuje
typ motorky a riziko hemeroidů :
Hele ono při manipulaci jde i o úchyty apod. Já jsem třeba malý postavy a když je motorka vysoká a dlouhá tak se mi s ní blbe manipuluje protože nemám možnost manipulovat za obě řidítka nebo aspoň levou ruku na riditko a druhou na zadní madlo. O váze bych fakt řekl že to není...
Co se týče hemoroidů, tak to se týká čím dal tím mladších lidí, prý na to má desnej vliv sedavy zaměstnání, nekvalitní a nepravidelná strava, stres, kouření a dokonce i prý málo spánku. Což je bohužel vše charakteristika dnešní doby. Ale udělat nějakou statistiku z který motorky bolí víc prdel by mohla být fakt sranda některý sedla jsou dost nepohodlný, ale to už pak bude asi o individuálním jezdci...
Nechápal jsem výrobce. Parkovával jsem v kuchyni a "nadhoz" se velmi hodil.
A Jak píšeš o hemenďourech, můžeme si vymýšlet spoustu rizikovejch faktorů. Mně třeba říkali rodiče ať nesedávám na
studeným, třeba na chodníku. Že "TO" chytím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na čem jezdí senioři? A proč?
nepirum píše: oldbajker> Díky za odpověď. Neřeším to, dál jsezdím svý malorážky. Jen mi to přišlo divný.
Že lidi, kterým přirozeně ubývá sil, maj tak těžký mašiny.
Mě je o dost víc jak tobě a pořád kupuju těžší a těžší motku
1 reakcí na tento příspěvek Na čem jezdí senioři? A proč?
2 reakcí na tento příspěvek Na čem jezdí senioři? A proč?
O původu hemoroidů ve spojitosti s motorkou bych moc nepolemizoval, jelikož je tam příčinná souvislot velmi nepravděpodobná Příčinnejch faktorů je tam poměrně dost a zrovna motorka v nich fakt nefiguruje Přínos choppera pro člověka s hemoroidama bych viděl maximálně v tom pohodlném sezení, které těm nemocným nevyvolává takové potíže jako např. tvrdá sedaška supersportu
Naposledy editováno 28.01.2016 22:13:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na čem jezdí senioři? A proč?
Ale žena mi říkala, že to všichni máme z porodních bolestí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na čem jezdí senioři? A proč?
2 reakcí na tento příspěvek Na čem jezdí senioři? A proč?
V 51 letech jsem pořídil první endurko Kawu KLR650. Terém mě chytnul a tak po třech letech KTM LC4 640 a dnes KTM 350 Freeride.
Akorát ten terén je stále náročnější a stačit mladým klukům na EXC300 2T to dá fušku!
A těch dršek a ono v 57 letech válet se někde v blátě už není důstojné!
Přes to se ale děsím doby kdy opravdu zestárnu a budu muset přesedlat na chopera!
Naposledy editováno 28.01.2016 22:42:43
2 reakcí na tento příspěvek Na čem jezdí senioři? A proč?
Pořídíme si ( motorku snů ) těžký dělo, babky nás na to vysaděj a: "jeďte chlapci a k obědu
ať jste zpátky doma".
Kuňďaba! Nasrat! .....
Díky všem za příspěvky, musím prej k večeři....
Mašiny jsou to o něco těžší - nebo taky o hodně - je sakra rozdíl mezi nějakým 6-ti kilem a mašinou s trojnásobným objemem. Ale těžiště je nízko, sedlo taky, naskočit na to není problém. Ti lidi maj zas většinou zkušenosti, takže si se záludností tý váhy většinou poradí. A pokud už vzhledem k stáří a usedlosti netouží po žádný "střelbě", tak kochací jízda na chopperu/cruiseru má své kouzlo pro spoustu z nich.
Málokdo si ke stáru sedne na sportovní motorku, velký cestovní enduro je na tom s váhou podobně, ale výška sedla i těžiště je někde úplně jinde, na menší mašině někdo s metrákem a bříškem vypadá jak vosa na bombóně - takže čopr je jedna z logických možností.
A moje generace opravdu viděla poslední kousky HD z WWII, takže jsme je obdivovali všichni a toužili po nich, ačkoli kamarád, sice moto nemá, ale chtěl by endurko.
Co se týče dynamiky jízdy, nemyslím, že čopr nějak zaostává za naháčem, nebo dokonce SS. Většinou je krouťák jako prase někde vespod a ten zátah tam je. Jenom to nejezdí 300, vleze se to většinou do 200.
A třebas já bych taky doma rád nějakou 6ku SS, ale finance na víc motorek nejsou. A také mám pocit, že to ani na našich cestách a v tom provozu nelze využít naplno SS a většinou se to trápí někde kolem 5+6tis/min a málokdy se dostane člověk na 10tis. Co tak sleduju kolem.
Dynamika
2 reakcí na tento příspěvek Na čem jezdí senioři? A proč?
Z mého pohledu padesátníka.... postupem věku roste úrověň pudu sebezáchovy. Když mi bylo 20 pamatuju jak jsem rval Jawu 350 po staré Plzeňské v dešti mezi autama. Dneska bych se z toho strachy asi počural.
Nenplatí to obecně, ale asi ti co si v mládí užili rchlosti, adrenalinu a případně nějaké to lehnutí co skončilo jen odřeninami bez trv. následků postupem znají své kosti a začnu si jich více vážit.
U mne to platí. Takže volíme jak se tu už psalo už něco sice silnějšího (za ty roky si přeci jen starší něco nastřádal do štrozoku) nebo pohodlnějšího a nižšího a jezdíme spíše na kochačku a pro ten osvobozující pocit (když starou necháme u plotny).
Do města je dobrej skutřik, na výlety pak něco cestovního. Každému dle chuti a možností.
Pak mu jí bratr zbořil a tatík chtěl zase "Hondu s kardanem", ale novější. Měli asi měsíc před naplánovanou dovolenou takže nad tím moc nedumal. Prostě Shadow a hotovo. Tak koupil za kopcem (asi 10 km) VT750 C5 (2005). Obrovskou těžkou obludu, ověšenou snad všim, co se na čopra dá koupit.
Od začátku, co jí měl tak frfňal, že ta stará byla úplně jiná, mnohem lepší atp. Tohle mělo se všema kravinama snad 280 kg, což je dost na těch 45 koní. Ale prostě hroznej nabubřelej parník, kterej nechce zatáčet, brzdit a ani jet. Remcal snad 3 roky až jsem ho v létě konečně navedl na Kawu W800 (protože by si něco pro něj optimálního jako je třeba ER-6n nekoupil, na to je moc velká konzerva) a W800 je prostě W800, to se snad nemůže nikomu nelíbit. A hle, ono těch 50 koní najednou v pohodě stačí. Krouťák je tuším 60 nebo 62 Nm, ale ve 2500 ot. Jenže motorka je mnohem lehčí, s normální stavbou. Najednou ho ježdění zase začlo hodně bavit. Má model 2012 Special Edition:
Tatíkovi bude v červnu 66 let. U tý W800 ho uchvátilo zpracování a to, že je to prostě klasika. Ale dá se na ní krásně jezdit. Choppera chtěl kvůli tomu, že je nízkej - dobře se nalejzá. Ale jak byl velkej, širokej a těžkej tak se mu s nim na místě manipulovalo mnohem hůř. W800 je taková "větší kejvačka" ...