Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.
Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.
Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Jinak dívám se že si kousek od Brna,...někdy bysme mohli dat v Brně nějaký WR R/X sraz,...nebo jak pojedu do RP tuningu do Neslovic na výměnu tlumící náplně + pro tlumící vložku,...
Naposledy editováno 08.02.2016 13:04:16
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Naposledy editováno 08.02.2016 18:21:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Jawass píše: zdarec tak dneska po obedě budu plnohodnotnej člen skupiny..jedu si pro wrko taky kousek do vedlejsi dědiny..a to jsem ho shaněl po cele čr a mám ho tady pod nosem..stroj je luxusní..rv 08.najeto 4500 za 88 tis.. borec první majitel..ani to nemel prihlaseny tak budu mit ve V.TP první zařez já..jak já,uz se těším..
Rischwon píše: Jawass pěkný kousek,...akorád se tedka dívám jestli k tomu máš zadní světlo + blinkr,...budeš to muset dat do kupy skrz technickou,...tedka ty šašci navymýšlejí tolik kravin,... zloději a podvodníci si budou dál vesele šmelit,. kolega z práce má auto z USA dovezené a neprošel technickou skrz to že má štítky na jiném místě než udává EU směrnice,...jinak auto v naprostém pořádku tak skrz štítek tedka musí létat jak vůl,...
Jawass píše: technickou skusim projit v tydnu,ale mam tam motokrosovy gumy..zadek 100/100 Dunlop. predek 100/80 mitas.musim tam zajet a zeptat se aby me nevyrazily..
Kome píše: Gumy mas v TP 120/80 -18 a 80/100 -21 , na technickou musíš s homologovanýma gumama (tedy schválenými pro provoz na pozemních komunikacích). Plus to co sundal předchozí majitel, SPZ, blinkry a klakson jestli sundal i ten. Na technické ti řeknou ať tam je co tam má být.
Jawass píše: gumy si dneska vychytam na stk jaky tam mají přesně být,musí mě to tam pořadně vysvětlit..
Jawass,
gratulace k WRku, ale zastav zbytečnou akci s přestrojováním, kupováním gum, přezouváním a návštěvou STK !
Jestli, jak píšeš, to majitel ještě nepřihlásil, pak to stačí jen přihlásit na Odboru dopravy (za 5 stovek přidělí RZ a ORV a zapíšou to do TP) - a na to je potřeba jenom faktura od koupě nové motorky (předpokládám koupena v ČR od autorizovaného prodejce).
Čili není potřeba žádná evidenčka, žádná technická na STK - to bude pak až za 4 roky od přihlášení.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
edit: od 2015 teda COC list, čistopisy zrušeny
Naposledy editováno 10.02.2016 11:10:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Jawass píše: Dovi> zaplat panbuh za ty dary.. za 500 a technicka na 4 roky..
Rádo se stalo, hlavně ať jsi spokojen a motorka ať Ti dobře slouží
Jak to bylo s údržbou, co vzduchový filtr a ložiska v kyvce a v kolech, kdy se naposled měnil olej v motoru, chladicí směs a brzdová kapalina? Mluvili jste o tom s majitelem a můžeš se na jeho slovo spolehnout?
A i když ještě nemáš ŘP, ale jezdit už umíš, co nejdřív vyzkoušej důkladně alespoň mimo silnici, zda je vše OK - motor, převodovka, podvozek, elektroinstalace. A kdyby náhodou něco bylo v nějakém zásadním nepořádku, raději to zkus reklamovat co nejdřív bez zbytečných prodlev. Ať Ti pak třeba za pár týdnů majitel neřekne, co bys chtěl od 8 let starého stroje. Anebo že máš smůlu, protože jsi to musel způsobit Ty špatným zacházením nebo že jsi dokonce něco na motorce vyměnil za použité staré díly z jiné mašiny atd. - občas člověk čte i takové příběhy. Nechci Tě samozřejmě zbytečně strašit, jen pro všechny případy připomínám, že je dobrý co nejdřív zjistit skutečný technický stav. Ale věřím, že i vzhledem ke kvalitě a robustnosti WRka by to snad všechno mělo být v pořádku.
bledemon píše: Jawass> já myslel, že u funglovky chtěj na úřadě čistopis tp (jen tech.údaje) a ne fakturu. Měl si ho?
Jasně, čistopis TP musel mít spolu s fakturou (oboje od prvního majitele).
Plus k tomu platnou zelenou kartu (PovRuč). Přes to nejede vlak.
http://mototechnika....ka-zeta-modry-3.html
Rider23> Pěkné videjko, nějaké dílčí záběry už jsem viděl že,.. Jinak jak se říká mistr dokáže povodit i na 250. Kámoš tedka rozebíral 2T endura se servisákem na téma co by bylo pro něj tak ideální náhrada za Yamahu DT125 a nové ostré 2T mu rovnou rozmluvil skrz údržbu a jednoznačně řekl že pro hobby jezdce je asi nejlepší WR250R,...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Naposledy editováno 10.02.2016 19:06:12
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Jawass píše: brzdovku taky koupím..tyhle 2 veci si udelam sam..ale ty loziska urcite dělaný nebudou.to budu muset hodit do servisu..myslim,že to bude docela potřeba-ikdyž by jsi mě o tom neřekl tak to nevím..servis se musím teprve naučit..na olej je najeto 500km..akorat nevim co s tim chladičem a nemrznoucí směsí??to se mícha s destilkou jak u starych aut,měří tim ph měřakem nebo už jsou specialní směsi??jaky je interval vyměny??
Chladicí směs sice můžeš běžně koupit namíchanou už přímo k použití, ale ta bývá zbytečně drahá. Nebo levněji svépomocně si ji naředíš sám zpravidla v poměru 1:1 (50 na 50) s destilkou, ale to bývá i na výrobku napsáno a není tam co zkazit. Výměna po pár letech - a to nejenom kvůli mrazu, ale i kvůli antikorozivním přísadám, které se postupem doby spotřebovávají. Čerstvá chladicí směs lépe chrání kovové části i těsnění, se kterými přichází do styku, a někdy i přimazává vodní čerpadlo (záleží na konstrukci).
Podobně je to s výměnama i u obou náplní brzdové kapaliny (je tam tuším DOT 4) kvůli změně jejího bodu varu postupem doby, ale taky i s ohledem na pumpy a těsnění (hlavně u ABS je častější výměna žádoucí kvůli modulátoru - ale to se WRka netýká).
Ložiska v kolech a kyvce (a částečně i v řízení) trpí nejenom pozvolna (dlouhodobě) jejich statickým a dynamickým zatěžováním v běžném provozu (váha stroje s jezdcem, přejížděné nerovnosti, boční síly při zatáčení, prudké brždění a rozjezdy atd.), ale nárazově destruktivně hlavně vnikající vodou a nečistotami (následuje postupná koroze a v krajním případě vyžrání klece a nečekané vyspání ložiska někde na cestě), což nejvíc hrozí právě u motorek provozovaných v terénu, při brodění potoků atd. U kvalitních komponentů tudíž záleží především na způsobu provozování, čili klidně můžou být ta ložiska stále ještě OK (a v řízení budou v pořádku skoro najisto).
Jinak já ted taky nechal měnit brzdovou kapalinu, motorku mám rok a kdoví jestli to někdo dělal. V servise to stojí cca 200 za kapalinu + cena za práci.
A určitě máš vzduchový molitanový filtr od KN. Není to náhodou stejný omyl jako rok zpět u mě (Dovi ví o čem je řeč)? Nemáš pouze olejový filtr od KN? Čistící sada od KN není na molitanové (soft) vzducháče které jsou v naších strojích,... ale jestli máš tady ten v odkazu tak jo,..
http://www.knfilters...ct.aspx?prod=YA-3586
Chladící kapalinu jsem jen doléval ale letos ji vyměním komplet. Třeba chladící kapalina od firmy Motorex je sice dražší ale můžeš ji tam rovnou nalét bez ředění.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Naposledy editováno 12.02.2016 15:17:02
tak jsem si nechal poradit tuhle brzdovku..ma vyssi bod varu..myslim,ze bude dobra..s tim KN filtrem dam na vas..poridim molitanovej.. to KNko bych tam dal az budu ladit vykon..ale to bude az,az..o dilenskej manual jsem,uz poprosil..tak to bude pro me o dost lehci s tiim..aspon Vas nebudu tolik otravovat..
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Dulezity je to vcas vymenit, nez to ten bod varu ztrati, a pak to prestane brzdit. Coz je teda mozny ze v lese se nestane nikdy, ale na okruhu menim pro sichr nekdy i uprostred sezony .... sahnout si pred zatackou ve dvou kilech do prazdna neni dobry a nechci to zazit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
D Ů R A Z N É U P O Z O R N Ě N Í !!
Jawass a ostatní kluci,
s tou brzdovkou bacha, abyste tam někdo v budoucnu nekoupili a nenalili DOT 5, ta je na silikonové bázi a rozežrala by vám těsnění a v podstatě zničila hydrauliku brzdové soustavy.
Jak Ozzy_ správně píše, pro to naše 23 kW nezávodní šmrdlání po okreskách nebo terénem bohatě stačí DOT 4,
Jawass chtěl dopřát svému novému stroji to nejlepší a připlatil si - naštěstí však koupil (nebo mu poradili) DOT 5.1. Ta je OK, ale fakt bacha na DOT 5 !!!
Konec hlášení v českém jazyce
http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=103165&act=manualy-stahnout&scr=0
Jawass píše: Ozzy_> taky nazor no maš pravdu jsu trochu splašenej..protože zatim neviim..je to pro mě nová záležitost motorka ja radši než koupit něco nekvalitniho za par kaček tak radši si připlatim a koupim to lepší..snad se to všechno letos naučim,pochopím a přesrok budou uinvestice menšíí..to je fakt,ze to v tom lese nabo nekde v terénu tak nezahřeju..učím se,učím se učím se.. kazdopadně díky za info..určitě budu rád,když me zase něco vysvětlíš..jsem jen pro
Hele prosimte ono je to fuk, rozdil bude 20 korun na pul litru, a to mas jeste na 2 vymeny, takze jde absolutne o prd.
Spis upozornuju na ten princip ze se casto setkavam s tim ze tam daj lidi to nejdrazsi co jde (brzdovka, chladici kapalina, olej, atd) a pak to tam nechaj nesmyslne dlouho podle principu -> bylo to drahy a nejlepsi, vydrzi to vsechno.
Opak byva casto pravdou, nechat tam prumerne naplne kratsi dobu byva lepsi, nez "ty nejlepsi" nafurt
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 292, 293] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8772 | Dnes v 10:37 ZdendaZB |
Objednavka sedla Seat Concepts z USA Honda CRF 250L | stomas | 23 | 3.10.2024 v 21:39 stomas |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |