Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.
Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.
Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Tak vidíš, že to šlo
http://www.motorkari...p;pgr=30#goto8908301
Tím zahřátím bys tomu však neuškodil, ale pomohl (nebyla by to taková teplota, aby to překrystalizovalo)..
Tak, jak se podchlazením stává takovýto krystalický materiál křehčím, analogicky zase naopak ROZUMNÝM ohřátím je o něco poddajnější a zmenšíš tak riziko jeho lokálního porušení při opatrném ohýbání.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
PM od uživatele *************
Odesláno 18.02.2016 v 19:32:58
Ahoj.
Všiml jsem si, že si psal o téhle brašně http://www.yamaha-z...al-doplnky-moto/330. Chtěl bych vědět jakým způsobem se přimontovává k motorce. Měl si jí vyfocenou na tomhle nosiči http://www.yamaha-z...al-doplnky-moto/327. To ten nosič musím mít nebo se dá přidělat rovnou k motorce ?
Předem díky za odpověď :)
__________
Ahoj,
rovnou na motorku není moc co kam připevnit, a na hulváta přímo na ten zadní plastový převis bych něco těžšího neriskoval. Jedině snad něco malého lehčího popruhem na přední blatník a pak samozřejmě obligátní tankbag (bágl na nádrž), to se dělává...
Já jsem to tehdy koupil už jako komplet - namontované na WR 250R z druhé ruky, i s držákem, plotnou, brašničkou a jejím šusťákovým obalem. Brašnu jsem z plotny nesundával (neměl jsem důvod), ale řekl bych, že brašna byla (musela být) pevně spojena s plotnou tak, aby ji nemohl nějaký poberta ukrást. Tedy že byla zřejmě přišroubována k plotně svým dnem a bez otevření brašny by ji nešlo sundat - jedině za použití hrubého násilí a po destrukci brašny nebo minimálně jejího víka.
Jinak ta sestava kovového držáku s plotnou byla (je) robustní, vzbuzovala svou pevností a kvalitním provedením důvěru, a na držáku byla (jsou) po obou stranách ocelová oka pro přichycení i jiné bagáže než brašničky - např. stanu, spacáku apod. Na 99% jsem si jist, že to bylo koupeno přímo v Yamaze jako originální příslušenství a tam by Ti když tak k tomu mohli poskytnout další informace (já už si bohužel po těch letech moc těchto detailů nevybavuju). Ale našel jsem aspoň pár svých fotek a výřezy z nich sem vkládám - snad to pro lepší představu trochu pomůže.
postimg.org/image/gerkijdgd/][img]http://s22.postimg.org/gerkijdgd/nosic_s_plotnickou_a_brasnickou_1.jpg[/img
(zvětšení rozkliknutím)
postimg.org/image/9hsceqrxp/][img]http://s14.postimg.org/9hsceqrxp/nosic_s_plotnickou_a_brasnickou_2.jpg[/img
(zvětšení rozkliknutím)
postimg.org/image/isilvv419/][img]http://s30.postimg.org/isilvv419/nosic_s_plotnickou_a_brasnickou_3.jpg[/img
(zvětšení rozkliknutím)
Zdraví
Dovi
EDIT 20.2.2016 - následný dotaz a odpověď:
Zpráva byla poslaná od uživatele: *************
Odesláno: 19.02.2016 v 16:38:28
A prosím Tě kolik se ti do té brašničky toho tak vešlo ?
Vleze se tam k lékárničce atd. třeba ještě malá flaška s pitím ?
A zrcadlovku bych tam už asi nenacpal co (klidně i bez lékárničky atd.) ?
__________
Vozil jsem v ní lékárničku plus nepovinné žárovky a reflexní vestu, a k tomu ještě pár dalších drobností.
Není to žádná brašna na dlouhé cesty, spíš jenom malá brašnička na jízdy kolem komína a/nebo na maximálně jednodenní výlety - něco jako větší a vyšší ledvinka, a skoro krychlového tvaru.
Vejde se do ní v pohodě mj. i větší kompakt, ale zrcadlovka, to nevím, ani jsem to nezkoušel. Ale řekl bych, že jedině snad nějaké menší tělo s cropem 1,6 nebo 2,0 a s nasazeným krátkým sklem (širokáčem).
Ahoj
Dovi
P.S.
Ještě malý dodatek k té brašničce - zpětně se omlouvám za můj předchozí a příliš opatrný odhad její velikosti. Na tom Tvém odkazu upřesňují rozměry brašničky jako 21 x 20 x 13 cm (čili objem cca 5 litrů), takže i tělo velkého profi nebo poloprofi fullsajzu by se do ní vešlo.
Jinak tady je (minimálně alespoň pro inspiraci) docela velká nabídka nejrůznějších nosičů (i bočních) na WRko... http://www.ebay.com/bhp/wr250r-rack
Naposledy editováno 20.02.2016 20:32:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Kome> Věřím tomu že bych si to asi dokázal přidržet sám tu brzdu ale beztak kolem sebe budu mít nějaké přicmrdávače co mi tu brzdu sešlápnou. Těžko říct ted, nějak to dopadne. Jinak vím že tomu někdo říká pastorek,..my tomu říkáme kolečko.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Říkává se tomu různě - malá rozeta, rozetka, malý kolečko, kolečko i pastorek.
Někteří strojaři mají ten pojem pastorek dokonce vyhrazen jen pro menší ozubené kolo v ozubeném soukolí (s čelními ozubenými koly přímo do sebe zapadajícími), nikoliv pro malé ozubené kolo řetězového převodu.
Ale myslím, že tady v tom Rischwonově příspěvku z 18.2.2016 v 17:05 nemohlo dojít k žádné mýlce a bylo jasné, o co se mu jedná.
Předpokládám ale, když se na to ptáš, že ses do návodu raději ani nepodíval...
Takže servisní manuál:
- kapitola 3 (ELECTRICAL SYSTEM)
- podkapitola ADJUSTING THE HEADLIGHT BEAM
Doleva (povolováním) snižuješ, doprava (utahováním) zvyšuješ.
A tady když tak ještě info pro základní orientaci při seřizování:
postimg.org/image/ljck7p0cp/][img]http://s12.postimg.org/ljck7p0cp/Head_Light_Adjusting.jpg[/img
(zvětšení rozkliknutím)
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Já zatím žádné problémy s dobíjením nemám. Moto WR250R r.v. 2009 dovezená nová z Holandska, teď má najeto cca 5500km.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
A kdyby pak třeba i někdy za dvacet třicet let bylo vhodné stator zrenovovat, nechá se shořet a znovu ukout v zemi Mordor, v ohních Hory osudu...
_____
Bože, jak hluboko jsem klesla!
Pro odlehčení - v tomto deštivém čase něco o ponorce jménem Yamaha WR 250R/X
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1,-potřeboval bych si koupit novou baterku.moje funguje,ale je 8 let stara..pomohl by mě přímo odkaz,abych mohl hned obědnat..
2,-přemyšlím co tam tankovat?jako novej majitel a motorkař začatečník vubec nevím..přemýšlel jsem o 100 okt benzinu..ale nevím,když je předepsany n95.
3,-co aditiva lejete?něco málo tady o tom je..takl se ptam přímo u zdroje.díky..
4,-mužu koupit chladici kapalinu červenou(ta je na autokelly pro WRR v nabidce),když je tam ted zelenočervena-takovou barvu jsem vypustil?
tak jsem našel zatím v auto kely tuhle..akorat ma 5ah oproti 6ah u originalu..muže být?
Naposledy editováno 21.02.2016 17:32:44
Jawass>
1) koupil bych asi parametrově stejnou baterku,...ale nerozumím tomu tak uvidíš co ostatní poradí,...
2) Já tankuju 100 celkem pravidelně at už Vervu nebo Carreru, popř V Power 95,..nevím jestli to jede lépe,..možná to jde líp do otáček,..každopádně mám z toho lepší pocit,..heh
3) aditiva žádné neleju,...přemýšlel jsem max o něčem na zazimování,...ale dal jsem jen 100octan do plna
4) já si myslím že na barvě nezáleží,...ale nemíchat víc barev dohromady,...taky mě to čeká tak pak ti řeknu co jsem tam hodil,...
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Chladicí kapalinu dej nějakou určenou do motorek, většinou jsou již "ready to use" a nemusíš je ředit. A v manuálu si zjisti, jak se kapalina mění a kolik jí tam je
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
http://www.tipmoto.c...-250-r-top-stav.html
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 292, 293] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8772 | Dnes v 10:37 ZdendaZB |
Objednavka sedla Seat Concepts z USA Honda CRF 250L | stomas | 23 | 3.10.2024 v 21:39 stomas |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |