a zároveň bych poprosil, hlavně zkušené motoráře o radu, názor na můj následně uvedený problém u Jawy 350/640. Při čištění výfuků (chrom), po sezoně asi 1000 km, jsem z nich vylil možná 1/4 litru oleje, což není asi normální. Není možné aby si válce motoru díky nějaké netěsnosti přisávaly převodový olej ze skříně? Přitom úbytek v převodovce jsem nezjistil a výkon motorky byl kvalitní.
Díky za rady a přeji hezký den a šťastné kilometry v nastávající moto sezoně, boš
Ja lil TSF v pomer 1:40 a jelikoz sem nemel dokonale utesnene spoj mezi kolenem a tlumicem, po kazdym jezdeni mne tama olej z tlumicu vykapal v garazi na zem. Louzicka v prumeru cca 3-5cm. Po delsi vyjizdce klidne vic. A neresil sem to. Motorka jezdila bezvadne. Svicky krasne cerveny,
Naposledy editováno 28.02.2016 16:09:11
1 reakcí na tento příspěvek Olej ve válcích
boš-trener píše: Takže není možné nějaké přisávání převodového oleje z převodovky vinou netěsnosti?
To je hloupost, když ti tam olej nechybí, ne? Moc ji šetříš, dáváš moc mastnou směs, jezdíš na čtvrt plynu. Podívej se na poměr mísení paliva, nepřemazávej palivo a občas ji pořádně prožeň.
1 reakcí na tento příspěvek Olej ve válcích
2T ale nemá olej spalovat. Taky nemá nic kapat z výfuku.
Olej z primáru mi při netěsném guferu MZta vyhazovala nalévacím otvorem ven. Přetlak v klikovce při výplachu je výrazně vyšší než podtlak při sání.
Jsou však benzíny, který ve 4T (a maj hrdou ceduli N95) v pohodě hoří, ale ve 2T z nich klikovka separuje nějakej pomaluhořící sajrajt, kterej nakonec klikovku utopí. Je to asi rok, co jsem z kliky vylil asi decku takovýho brajglu. Hořelo to rychlostí asi 1 cm za sekundu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej ve válcích
AresMlok píše: Směs benzínu a oleje karburátor rozpráší, sací kanál ji nasaje do prostoru klikovky. Zde by se měla udát velmi důležitá část principu 2T motoru a sice na horkých stěnách karterů, klikového mechanismu a pístu se odpaří benzím. Tím by měl olej zůstat především v klikovce a zároveň je tímto způsobem prostor chlazen. Nefunguje to 100%, tak se část oleje dostane přepouštečími kanály do spalovacího prostoru kde maže i hoří. No a ještě ho kousek zbyde pro výfuk v procesu přeplachování - malá část směsi proletí výfukem ven. S tím se moc nedá dělat. Řešením není snižovat poměr oleje a benolu, ale řádně protáhnou motoru pérka, ať se olej z výfuku vypálí.
2T ale nemá olej spalovat. Taky nemá nic kapat z výfuku.
Olej z primáru mi při netěsném guferu MZta vyhazovala nalévacím otvorem ven. Přetlak v klikovce při výplachu je výrazně vyšší než podtlak při sání.
Jsou však benzíny, který ve 4T (a maj hrdou ceduli N95) v pohodě hoří, ale ve 2T z nich klikovka separuje nějakej pomaluhořící sajrajt, kterej nakonec klikovku utopí. Je to asi rok, co jsem z kliky vylil asi decku takovýho brajglu. Hořelo to rychlostí asi 1 cm za sekundu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej ve válcích
a zároveň bych poprosil, hlavně zkušené motoráře o radu, názor na můj následně uvedený problém u Jawy 350/640. Při čištění výfuků (chrom), po sezoně asi 1000 km, jsem z nich vylil možná 1/4 litru oleje, což není asi normální. Není možné aby si válce motoru díky nějaké netěsnosti přisávaly převodový olej ze skříně? Přitom úbytek v převodovce jsem nezjistil a výkon motorky byl kvalitní.
Díky za rady a přeji hezký den a šťastné kilometry v nastávající moto sezoně, boš
stakovím případem sem se nikdy nesetkal abych měl tolik oleje ve výfuku to spíš vypadá že ti netěsní kohout a jehloví ventil v karbecu a protýká benál do válců a výfuku kde se benál odpaří a olej zůstane .
1 reakcí na tento příspěvek Olej ve válcích
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej ve válcích
CAG píše: Duritio>Podle tebe maže motor olej naředěný benzínem?To bys daleko nedojel, olej kondenzuje na stěnách.
strilos vedle kamo ja kritizoval blabol o tom ze se benzin odpaří v klikovce a naslednyppopis samozrejme ze ložiska v klice a pist kroužky a valec jsou magzany olejem v benzínu resp směsi oleje a benzínu to vi tady kazdej a ty si dej bacha abys vubec nekam dojel. ...Duritio píše: strilos vedle kamo ja kritizoval blabol o tom ze se benzin odpaří v klikovce a naslednyppopis samozrejme ze ložiska v klice a pist kroužky a valec jsou magzany olejem v benzínu resp směsi oleje a benzínu to vi tady kazdej a ty si dej bacha abys vubec nekam dojel. ...
Pravda, že jsem to nepopsal zcela přesně, tak se koukněte na stranu č.141 knihy Dvoudobé motory vozidlové - Rudolf Vykoukal z roku 1957. Přeji hezký den...
boš-trener píše: Tak jsem na základě Vašich rad, názorů a komentářů na to asi přišel. Sice zatím jen teoreticky, ale bude to na 90% tím, že 640, jak píšete ,chce točky a občas přiložit pod kotel a já ji přes zimu v garáži dost často startoval a nechával jsem ji jít jen na volnoběh a to je pravděpodobně ten problém. Jsem zvědav potvrdí-li se tato teorie i při samotných jízdách. Jinak díky moc všem zúčastněným za praktické rady a přeji pohodové kilometry v nastávající moto sezoně, boš.
No jo, já jsem si taky vždycky způsobil největší starosti tím, že jsem se snažil udělat motorce dobře.
Pak jsem zjistil, že dokud jsem se do ní nesral, tak neměla problém. A Jawa vůbec, když funguje, lepší je jí nijak nedráždit, startování přes zimu když ji neprojedeš, je na hovno. Za těch pár měsíců zimy se jí nic nestane, maximálně ji jen naprázdno bez startování prošlápnout a hlídat si baterku, nic víc. Nechat ji trápit na volnoběh, když ji neprojedeš, je k ničemu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640 [1, 2] Jawa 350/640 | Marec222 | 39 | 8.8.2024 v 09:29 Krautkopf |
Jawa 350/640 - nefunkční blinkry Jawa 350/640 | Pitr73 | 1 | 4.8.2024 v 14:53 Frantas |
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 7 | 22.6.2024 v 11:00 Deyva |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |