Otázka 1: Lze to?
Otázka 2: Viz. otázka 1 - popřípadě jak?
Prosím o solidní odpovědi, všem předem díky :)
EDIT: písmenko
Naposledy editováno 05.03.2016 21:14:23
2 reakcí na tento příspěvek Moto 25kW a řidičák A2 do 35kW
1 reakcí na tento příspěvek Moto 25kW a řidičák A2 do 35kW
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto 25kW a řidičák A2 do 35kW
vybouřená_mrkev píše: Existují některé kusy, které mají v TP uveden pouze výkon 25 kW a o původním výkonu tam není psáno nic. Tyto pak můžeš řídit zcela legálně i se skupinou A2, protože se de iure jedná o "motocykl s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, který nebyl upraven z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem,". Pokud není v TP zapsáno nic o úpravě výkonu, pak jako by žádná úprava výkonu nebyla a údaj o výkonu z TP platí za výkon původní.
K tomu jen doplním, že tyto motocykly se dělí na ty, kterým byl výkon omezen v zahraničí a při vystavení českého TP se změna nezapsala a na ty, které už byly jako nové prodány s nižším výkonem. V prvním případě ti v případě, že někdo bude hodně šťourat, hrozí problém (velmi nepravděpodobné), v druhém případě není problém. Rozdíl poznáš podle VIN, kde je ta informace uvedena a dovozce by ti měl být schopný říci, jaký je původní výkon stroje ;) .
Má rada je, kašli na to a pořiď si něco, kde se podobné věci nemusí řešit .
z vlastnej skusenosti: minuli rok som takto kupoval Kawu Z750R s tim ze to bolo nove, r.v. 2011 (ulozenka moto 5 rokov stala..) a mala plny vykon 78kw. Ja som predajcu poziadal o zaskrtenie (este na 25 cez plyn, nie na 35kw cez elektroniku), problem stim nebol napisali dopravcovi o tu sadu, zapisanie do tp ten im poslal tp v ktorom je POVODNY vykon 25kw :) staci prist domov hodina roboty a voalaa 78kw plneho vykonu:) ale zatial staci aj 25.. takze skus aj na svk hladat tu je toho kopec:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto 25kW a řidičák A2 do 35kW
Ovšem taky je to tak trochu o tom, jak se k případným pokusům o způsobení nějakých problémů technikem na STK nebo policajtem s vlastním mozkovým myšlením dotyčný postaví. Nesmí se mu rozklepat kolena a nesmí se prokecnout, že ví o tom, že to bylo staženo před dovozem z říše...
vybouřená_mrkev píše: Mr.Dreamer> To ale určitě nebude problém v tom smyslu, že by ho někdo mohl popotahovat za řízení bez příslušné skupiny ŘP, on jako vlastník nemá povinnost zkoumat, jestli náhodou neměla ta motorka nějaký jiný původní výkon. Platí to, co je napsáno v TP a pokud to nebude zapsáno v TP, nikdo na něj jako na řidiče se sk. A2 nemůže. A jestliže bude dokonce i skutečný aktuální výkon <=25kW a nebude to načerno otevřeno, pak už nemůže vůbec nikdo vůbec nic. Popravdě si ani neumím představit, kdo by do toho v této situaci mohl v souladu se zákonem nějak úspěšně šťourat. Běžný vlastník jistě nemá k dispozici databázi VIN s přiřazenými výrobními údaji a nevím o nikom, koho by nějaký zákon nebo prováděcí vyhláška opravňovaly zkoumat údaje jinde než v TP a následně dělat problémy vlastníkovi.
Ovšem taky je to tak trochu o tom, jak se k případným pokusům o způsobení nějakých problémů technikem na STK nebo policajtem s vlastním mozkovým myšlením dotyčný postaví. Nesmí se mu rozklepat kolena a nesmí se prokecnout, že ví o tom, že to bylo staženo před dovozem z říše...
Krom technika STK a policisty to ještě může zkoušet likvidátor, ne, že by měla pojišťovna u soudu moc šanci, ale využijí každé možné komplikace.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto 25kW a řidičák A2 do 35kW
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto 25kW a řidičák A2 do 35kW
honda-street píše: Trochu poupravím ti co motorku nechaly zeškrtit klidně ze 130kw na 25kw před novelou tak ji mužou s řo A2 řidit pokud až po novele mají smulu
To je samozřejmě naprostá blbost a v zákoně nic není. Je jedno, kdy byl motocykl omezený, jde pouze o původní a aktuální výkon.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto 25kW a řidičák A2 do 35kW
Mr.Dreamer píše: To je samozřejmě naprostá blbost a v zákoně nic není. Je jedno, kdy byl motocykl omezený, jde pouze o původní a aktuální výkon.
Ale je, stačí hledat a číst...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto 25kW a řidičák A2 do 35kW
Genzer píše: Když máš v TP napsaný od 1-35 kw, tak ji můžeš řídit i s A2, ale pokud to není v TP, tak podle toho nového zákona, když to zjistí Policie, tak ti zabaví motorku. Když máš v TP třeba 35 kw, ale realně má motorka 57 kw, tak při nehodě jsi viníkem automaticky ty a nebo když to opět zjistí Policie, tak opět zabavení motorky nebo papírů (teĎ si nejsem na 100% jist). Nejlepší je když má motorka to co má v TP ... čili když má motorka 35 kw a v TP je 35 kw tak seš za vodou. Jestli to chceš odškrtit, tak si budeš muset hold udělat A.
Píšeš blbosti, tak nešiř laskavě fámy, když o tom nic nevíš... Aby jsi byl odpovědný za nehodu, museli by Ti prokázat, že na zavinění nehody měl vliv ten jiný výkon. Jinak vše podstatné napsala Mrkev..
Naposledy editováno 10.03.2016 10:04:35
Johny89 píše: Píšeš blbosti, tak nešiř laskavě fámy, když o tom nic nevíš... Aby jsi byl odpovědný za nehodu, museli by Ti prokázat, že na zavinění nehody měl vliv ten jiný výkon. Jinak vše podstatné napsala Mrkev..
Zas takový blbosti nepíše. Pokud zjistí po nehodě (a to zjistí) že máš v papírech omezené kW a na motorce jsou kW jiné,tak od tebe dá pojišťovna po nehodě ruce pryč a bude mít záminku jak neplatit za škodu,i kdybys byl jako motorkář nevinný. Jde zkrátka jen o peníze a pokud zjistí nějaké zanedbání,tak se na tobě budou chtít zahojit.
Pochopitelně PČR ti motorku nezabaví.
Je to podobny jako s chlastem. I když v tom budeš jako poškozený a nadýcháš,tak se už na tobě budou chtít zahojit. V podmínkách pojišťovny (mám Kooperativu) stojí,že pokud máš pod kůží,tak že oni nejsou povinni hradit způsobené škody.
1 reakcí na tento příspěvek Moto 25kW a řidičák A2 do 35kW
jiresva píše: dafikk> jak zjistí u rozstřelené motorky jaký měla výkon?
Podle škrtící sady. Pokud ji nemá,tak by měla mít řídící jednotku,která odpovídá patřičným kW. Nikdy to nebude tak rozšlehané,že by na to nepřišli.
Když budou chtít,nebo na ně někdo bude tlačit,tak na to přijdou.
Abychom si rozuměli...nebudou to hledat na silnici v místě nehody,ale u policajtů někde na nějakým místě,kde prohlíží vraky a sepisujou o tom zprávu.
Jestli jsi nevěřící Tomáš,nebo "hrdina z lidu" a co si o tom myslíš,je mě fakt jedno ,je to každýho věc,ale já bych si to v dnešní době nejlaznul.
jenom teda k tomu kde to budou hledat - už jsem u toho byl, když PČR prohlížela nabourané auto (jak píšeš - ne na silnici) a nemyslím si, že by tohle zjišťovali oni, protože to nejsou specialisti. Specialista, co se v tom bude takhle vrtat, to je až záležitost nějakého následného přezkoumání ze strany pojišťovny ne? Zajímalo by mě, jestli má někdo reálnou zkušenost jak to celé probíhá a jestli je možnost toho "nenápadného strčení škrtící sady zpátky"
Já taky nevím kdo to zkoumá. Asi nějakej unterfízl z nějakýho oddělení Horní Dolní,ne. Taky si myslím že to dělá až nějakej co tomu rozumí. A pojišťovna si myslím,že to asi dává do autorizovaného servisu a z toho vychází. Nevím.
Jednou bylo v TV jak byla havárka a borec to auto měl jako vytuněný a hodili na něj placení veškeré škody,protože měl auto,které neodpovídalo továrnímu stavu. Už nevím jak to tam bylo přesně. Měl i širší kola,tak si pamatuji že se k tomu vyjadřoval nějaký znalec a atd.
Ale nikdy člověk neví co ho na té silnici potká,tak je lepší být připraven na to horší.
znáš to - mládí, člověk chce jezdit na vysněné mašině i když ví, že je to potencionálně fatální průser ale stejně tak riskuju, že se na té mašině zabiju, takže nějaký šťourající pojišťovák je pořád ta lepší možnost
Naposledy editováno 10.03.2016 13:38:50
rancher píše: Ale je, stačí hledat a číst...
Ok, dal jsi odkaz na článek, který potvrzuje, co jsem napsal, a který jsem už mimochodem četl v době vydání. Co tam máš dál?
Naposledy editováno 10.03.2016 21:30:32