1 reakcí na tento příspěvek Olej 5W-40 x 10W-40?
1 reakcí na tento příspěvek Olej 5W-40 x 10W-40?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
HonzaHK píše: Ozzy_> po 15 tis jo.jezdím 16 let a na všech dodávkách jsme měnili olej po 45tis km a auta byli po motorové stránce bez problému.Je ale opravda že jezdíme jen opravdu dlouhé trasy.SP,P F
Dalkovy auta (jako ze fakt tocej treba CZ/Francii jsou uplne jiny. Mas tam porad 110, skoro porad ohraty, atd). Navic dodavky maj daleko vetsi olejovou napln (Transit 6.5 litru), to je taky znat. Kazdopadne jsem presvedcenej, ze kdyz bych dodrzoval tech nesmyslnejch 50kkm, tak to jde po 200 tisicich kukat (turbo, vacky, nebo jina nachylna vec), zatimco takhle to bude vicemene nesmrtelny.
Ale uvidime samozrejme. Olej a filtry me stojej litr, to je pakatel.
Naposledy editováno 15.03.2016 14:28:36
1 reakcí na tento příspěvek Olej 5W-40 x 10W-40?
Naposledy editováno 15.03.2016 17:21:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
Tech píše: Šetří se všude. Nemyslím, že olej na tom má veliký podíl. Prostě když motor stojí za prd, půjde do kytek ikdys měnil olej po každé jízdě.
jj a nejvic se setri na motorech tech nejdrazsich aut, ferrari, porsche, bmw //M - ty daji do GO malokdy 100tis....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
Tech píše: assassin> To je pravda. kamarád dělá servisáka u BMW a teď dělali GO na M6stce. Myslím 100tis km a motor KO.
to je normalni, 911ky se komplet repasuji driv a jsou mezi sportakam spis ty spolehlivejsi.. pritom na tehle motorech se materialama nikdy nesetrilo. takze to bylo spis jen pro ilustraci, ze to neni vubec o tom, ze by se neco ojebavalo. dneska kazdy druhy auto ma pul mega, tem co se na 200-300tis meni nejaky dily motoru ala vacky, turba atd jsou brany jako nejvetsi smejd - pritom uz si nikdo nepamatuje, ze driv se jezdilo mnohem min a auto ktery natocilo pres 100tis bylo spis vyjimka a na 300tis uz byly obvykle v druhe kastli a na motoru treti GO....
ja uz nejsem nejmladsi a pomerne dobre si pamatuju, jak se ty stary poctivy motory sraly. jasne spousta lidi umelo opravit kde co na ceste, proto uz jim dnes prijde, ze ty auta byly spolehlivy... ale je to proste jen milosrdne zapomenuto.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
Stejně to mají spalováky v osobní dopravě pomalu spočítané. Aje to dobře...
Král je mrtev ať žije lepší.
http://www.novinky.c...-i-pro-cyklisty.html
EDIT: Jen taková vsuvka. V česku se ročně spotřebuje okolo 7 miliard litrů paliva. Při započítání výhřevnosti a učinnosti spalovacího motoru to dělá nějakých 25TWh elektrické energie. Hodně ? ČR skoro stejné množství el. energie každý rok vyveze do zahraničí. Defakto by stačil ještě jeden Temelín a mohli bychom vesele jezdit 100% bez emisí.
Naposledy editováno 15.03.2016 21:48:26
Tech píše: assassin> Souhlas, podle mého názoru se nejtrvalejší auta vyráběla na přelomu tisíciletí. Emisní normy volné, technologie už na vysoké úrovni, zákazníci si nežádali tolik kurvítek, žádná krize a tak se tolik nešetřilo.
Stejně to mají spalováky v osobní dopravě pomalu spočítané. Aje to dobře...
Král je mrtev ať žije lepší.
http://www.novinky.c...-i-pro-cyklisty.html
EDIT: Jen taková vsuvka. V česku se ročně spotřebuje okolo 7 miliard litrů paliva. Při započítání výhřevnosti a učinnosti spalovacího motoru to dělá nějakých 25TWh elektrické energie. Hodně ? ČR skoro stejné množství el. energie každý rok vyveze do zahraničí. Defakto by stačil ještě jeden Temelín a mohli bychom vesele jezdit 100% bez emisí.
no ono to spalovani uhli, plynu atd a nasledna vyroba ele je s ucinnosti jeste daleko horsi... o jadru ani nemluve....
oni ty auta z prelomu tisicileti maj svoje mouchy a rozhodne ty soucasny nijak vyrazne neprekonavaj ve spolehlivosti. mame 4 takove doma.... VW,skoda,bmw a fiat
mas nejakej konkretni dil u kteryho se prokazatelne setrilo na nespravnym miste? nebo jen takovy to oblibeny stezovani odborniku z lidu?
Naposledy editováno 15.03.2016 21:55:50
Tech píše:
EDIT: Jen taková vsuvka. V česku se ročně spotřebuje okolo 7 miliard litrů paliva. Při započítání výhřevnosti a učinnosti spalovacího motoru to dělá nějakých 25TWh elektrické energie. Hodně ? ČR skoro stejné množství el. energie každý rok vyveze do zahraničí. Defakto by stačil ještě jeden Temelín a mohli bychom vesele jezdit 100% bez emisí.
ono to takhle černobílé rozhodně není....zazní to v každé diskusi o elektromobilech a zaznělo to myslím už i tady - články pořád nejsou na dostatečné úrovni a navíc jejich výroba a likvidace představuje nemalou ekozátěž. Takhle masovému rozvoji (a tím pádem nárustu spotřeby el.energie) není připravena ani elektrorozvodná síť a nakonec obměna vozového parku podle mě obnáší tak 20-25 let.....a to počítám, že stát dovede nějak nahradit rozpočtové výpadky ze spotřební daně...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
Tech píše: assassin> Souhlas, podle mého názoru se nejtrvalejší auta vyráběla na přelomu tisíciletí. Emisní normy volné, technologie už na vysoké úrovni, zákazníci si nežádali tolik kurvítek, žádná krize a tak se tolik nešetřilo.
Stejně to mají spalováky v osobní dopravě pomalu spočítané. Aje to dobře...
Král je mrtev ať žije lepší.
http://www.novinky.c...-i-pro-cyklisty.html
EDIT: Jen taková vsuvka. V česku se ročně spotřebuje okolo 7 miliard litrů paliva. Při započítání výhřevnosti a učinnosti spalovacího motoru to dělá nějakých 25TWh elektrické energie. Hodně ? ČR skoro stejné množství el. energie každý rok vyveze do zahraničí. Defakto by stačil ještě jeden Temelín a mohli bychom vesele jezdit 100% bez emisí.
Asi někde chyba ve výpočtu, ale bude to něco okolo 100TWh. (jen můj rychlý výpočet)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
Tech píše: AndělČK> Je to možné, mohu se zeptat na tvůj postup zhruba ? Ony ty řády tam lítají...
Tak vzal jsem cca 5,3 (spotřeba 2013) mil tun kapalných paliv(benzín a nafta má na hmotnost +- stejnou výhřevnost)
Účinnost motoru jsem dal 35% a vyšlo mi něco okolo 80 TWh. Jenže ani přenos a dobíjení elektromobilu nemá 100% účinnost. Takže něco přidáme.
Další problém je, že min 1/2 roku potřebujeme v autě i topit. V klasickém si tím vlastně vylepšujeme účinnost vozidla. Takže nakonec abychom zachovali tepelnou pohodu, tak se můžem dostat vysoce přes 100 TWh.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
Zase tam nemáš, že elektromobil může rekuperovat energii, našel jsem že to dělá až 25%. To to zase sníží. I stím topením v zimě se určitě nedostaneš přes 25TWh. Prostě to není astronomické číslo, teoreticky už dnes by to bylo dosažitelné.
Možná se vám to zdá nereálné, ale ti nejlepší vědci říkali v 60tých letech, že počítač nikdy nebude domácí záležitostí.
Naposledy editováno 15.03.2016 22:50:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
Tech píše: AndělČK> Nejspíš si udělal chybu v převodu J na Wh. S tvýma hodnotama to nevyjde 80 ale cca 20. Jinak ta průměrná účinnost, kterou sis zvolil je mimo, reálně to nebude ani 25%. Účinnost nabíjení a elektromotoru, pro LI-ion to bude cca 0,9x0,9 = 0,81
Zase tam nemáš, že elektromobil může rekuperovat energii, našel jsem že to dělá až 25%. To to zase sníží. I stím topením v zimě se určitě nedostaneš přes 25TWh. Prostě to není astronomické číslo, teoreticky už dnes by to bylo dosažitelné.
Možná se vám to zdá nereálné, ale ti nejlepší vědci říkali v 60tých letech, že počítač nikdy nebude domácí záležitostí.
Uznávám. Chyba byla v převodu.
Někde jsem právě četl vládní materiál a vycházela tam jiná čísla. Asi ropná lobby. Budu hledat.
no on spalovaci motor ma ucinnost 25procent, jakou ucinnost ma ale system elektrarna-elektromobil? kdyz tam spalis stejny mnozstvi paliva? teplo vznikle horenim - ohrev pary - ucinnost turbiny - ucinnost prenosove soustavy - ucinnost nabijeni - ucinnost agregatu elektromobilu
ono dat na jednu stranu rovnice ucinnost spalovaciho motoru a na druhou stranu mnozstvi energie co vyvazime smrdi docela dost zelenou demagogii...
25procent rekuperovane energie bude taky blabol... za prve 25procent ceho? a za druhe to bude taky neco hodne "teoretickeho"
Naposledy editováno 15.03.2016 23:05:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
Navíc super kondezátory, při delší cestě nabité za 10min, ne x hodin. Atd...možnosti jsou pomalu neomezené. Jen jak to budou šejci brzdit....
EDIT: U nás má jeden týpek Teslu a jezdí mu to náramně už asi druhý rok.
Samozřejmě že z dlouhodobého hlediska je vyrábět elektřinu v uhelných elektrárnách blbost. To nahradí jádro, v některých zemích obnovitelné zdroje, a nakonec fůze. Pak už nebude na účinnosti přenosu záležet, energie bude 100% zelená a nedojde nikdy...
Těch 25% je myšleno asi že tolik se jinak vyzáří ve formě tepelné energie vniveč. Brzdama a bržděním motorem. (spalovacím ) Ve městě to bude víc, na dálnici míň. Chápeš pointu...
Naposledy editováno 15.03.2016 23:26:42
1 reakcí na tento příspěvek Olej 5W-40 x 10W-40?
Ve vedlejsim vlakne brecite jak 5let stary auto potrebuje vacku nebo turbo za 20tacu a tesla je super, ze ta bude potrebovat za pet let baterky za milion je jen detail :)
Jo jadro to zachrani :) ono uz ted vyrabi elektriku draz nez se prodava, odpad neni kam davat - nikdo ho v katastru svoji obce nechce, ale to je detail...
No a fuze uz je v podstate hotova, jen staci aby ji nebrzdili sejkove :)
Jo a hodil by se link na ty recyklovatelny baterky - nebo aspon tip na to kam dat ty soucasny mrtvy, uz jich mam bednu a nikde ty nafoukly LiPol, LiFe atd nechtej...
Naposledy editováno 15.03.2016 23:41:59
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
Kde si přišel na informaci, že výroba elektřiny v jaderce je drahá ? Naopak je ta nejlevnější. Mě osobně by vůbec nevadilo ji mít za barákem.
A fůze hotová samozřejmě není, řekněme v horizontu 50 let by mohla začít přebírat výrobu elektřiny. Jednodušší lidi si řeknou, to už tady nebudu mě to nezajímá, ale je to jediná cesta pro lidstvo.
EDIT: Doprava se už bude těžko vymazávat. To není reálné.
Naposledy editováno 16.03.2016 00:02:33
Pohon aut na baterky je slepá vývojová ulička, výroba baterií a následně jejich likvidace je drahá, nefunkční bez dotací. Možná se chytnou vodíkový palivový články, ale opět ne při těchhle cenách ropy.
Zrušme dotace, v podstatě do všeho, je to zlo. Kdyby nebyly tak vysoký daně na ropný PHM, sice by nebyly dotace do pseudoekošílenství, ale dopravě by to prospělo.
Tech píše: assassin> Zatím to je exotika, takže ceny jsou pořád relativně vysoké. Jako se vším, až toho bude víc, ceny budou jinde. Baterky by měly vydržet 10 let a pak to určitě nebude výměna za milion, jak tady prezentuješ. Tesla staví vlastní továrnu na baterky 18650 ze kterých jsou články sestaveny. Mělo by to srazit cenu pod 100dolarů/kWh. A to je jen první. Reálně to může být i pod 50. A to by pak výměna po 10 letech přišla ani ne na 100tis. To není tak hrozné, když si vezmeš kolik stojí takové DPFko, co říkáš. A to se bavíme o bateriích známých dnes, klidně může přijít něco mnohem lepšího a trvanlivějšího.
Kde si přišel na informaci, že výroba elektřiny v jaderce je drahá ? Naopak je ta nejlevnější. Mě osobně by vůbec nevadilo ji mít za barákem.
A fůze hotová samozřejmě není, řekněme v horizontu 50 let by mohla začít přebírat výrobu elektřiny. Jednodušší lidi si řeknou, to už tady nebudu mě to nezajímá, ale je to jediná cesta pro lidstvo.
EDIT: Doprava se už bude těžko vymazávat. To není reálné.
Ty motory by taky "mely" vydrzet vic nez vy tu prezentujete. To ze tesla stavi tovarnu urcite neznamena ze cena baterek bude na zlomku ceny dnesni - kdy to mlatej cinani bez jakekoliv atarosti o zivotni prostredi. Jak jsem psal, mam dlouholete zkusenosti s liion baterkama vseho druhu a ta teoreticka zivotnost je hodne teoreticka...
To ze cena ele vyrobene v jaderce je draha beru podle toho co tvrdi cez. Sklad odpadu bys taky za barakem bral?
Ja si myslim ze elektromobily na baterky je slepa ulicka...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výběr pneu na Suzuki Intruder M 800 Suzuki M 800 Intruder | OndrovoMotoStory | 13 | 27.2.2024 v 17:08 1Gabo |
rozvodový řetězy Suzuki M 800 Intruder | tahgun | 15 | 23.11.2022 v 11:39 Medved |
Co se to stalo s cruisery Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki LC 1500 Intruder, Su... | peta.mar | 24 | 15.7.2022 v 05:02 Yura |
Motor suzuki M 800 Suzuki M 800 Intruder | Alg3na | 2 | 13.6.2022 v 15:42 fatesmaker |
Cukání a zhasnutí motoru Suzuki M 800 Intruder | Qqww | 2 | 2.5.2022 v 07:23 Qqww |