Jednu z důležitých změn je obsažena v příloze č. 4, týkající se dopravní značky C1 (dopravní značky, o kterých mluvím, i s názvy, kódy a obrázky jsou níže):
„Značka přikazuje jízdu po křižovatce s kruhovým objezdem ve směru šipek na značce zobrazených. Je-li značka doplněna značkou Dej přednost v jízdě! nebo Stůj, dej přednost v jízdě!, musí řidič vjíždějící na kruhový objezd dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím po kruhovém objezdu“.
Zatímco ve vyhlášce 30/2001 Sb. se uvádělo, že značka C1 musí být doplněna P4 nebo P6, nově je rozhodnutí na správci veřejné komunikace.
Co to znamená: Tato úprava ovšem nezajišťuje konzistentní značení na celém k. objezdu a je tak možné, aby se měnila přednost pro každý sjezd.* Zákon přistupuje ke každému sjezdu k. objezdu jako ke křižovatce ve tvaru T a značka C1 tak pouze určuje směr jízdy.
Dobře označený kruhový objezd: Pokud se uvnitř k. objezdu použije před sjezdem značka P2, znamená to velké množství značek, ale situace je jasná a řidič ví, že má přednost.
Málo označený kruhový objezd: Například řidič jedoucí z Prahy ve směru Hradec Králové/Jaroměř na tomto k. objezdu při vjezdu na k. objezd podle značky C1 doplněné značkou P4 ví, že má dávat přednost vozidlům na k. objezdu. To, že má přednost i když míjí první sjezd, ale zjistí až pohledem do protisměru, kde vidí zadní stranu značek C1 a P4.
Tímto problémem se také zabývají články na tn.cz a iDnes.
* Pokud najdete vyhlášku nebo zákon, který říká, že musí být na celém k. objezdu jednotná přednost, pošlete mi ho prosím a doplním to sem. Úvodní příspěvek pravidelně aktualizuji.
Aktualizace 11.4.
Ministerstvo dopravy vydalo metodický pokyn díky kterému se kruhové objezdy s pravidlem pravé ruky budou vyskytovat jen velmi zřídka. No, na těch dvou kruháčích, kde bude u každého nájezdu jiná přednost bude asi celkem sranda, když to nikdo nebude čekat .
Naposledy editováno 11.04.2016 19:39:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti
Veverčák píše: Přesně naopak, naprostá pravda.
Do baraku taky nenacpes neomezené množství lidi. Kruhac s předností na kruhaci se ucpe jen tehdy, pokud je na výjezdu překážka jako např. přechod pro chodce (to taky vymyslel idiot) zatco kruhac s předností zprava se ucpe, protože cpes auta do plného kruhace.
Ano ucpe se vždy když je výjezd ucpanej a to bývá na hlavní příjezdové cestě do města téměř vždy.Takže se taky cpou auta do plného kruháče. A na zablokování kruháče klidně na půl hodiny stačí čtyři motorky či auta. Což se na kruháči s předností z prava stát nemůže.
Naposledy editováno 22.03.2016 10:40:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti
PEPAFJR píše: Ano ucpe se vždy když je výjezd ucpanej a to bývá na hlavní příjezdové cestě do města téměř vždy.Takže se taky cpou auta do plného kruháče. A na zablokování kruháče klidně na půl hodiny stačí čtyři motorky či auta. Což se na kruháči s předností z prava stát nemůže.
Jako ze budou kroužit furt dokola? No to je velmi pravděpodobný příklad
To, že sú ľudia, ktorí neodlíšia pravú a ľavú stranu, je iná vec, ale pri tom, koľko križovatiek nemá ani označenie A03 (X-kom), ma to až tak netrápi...
So značkou B04 (zákaz nákladných automobilov) vidím problém v tom, že sa šmahom ruky (bez príslušného konania) zmenili všetky úseky so zákazom vjazdu NA nad 3,5 t na úseky so zákazom NA s akoukoľvek hmotnosťou. Zimné pneumatiky detto. To vie minister posúdiť, že každý jeden takýto úsek zrazu potrebuje zákaz jazdy NA pod 3,5 t, respektívne jazdu so zimnou výbavou uprostred leta? Keď tak sa malo vydať opatrenie, že stávajúce úseky nutno opatriť tabuľkami nad 3,5 t, či 1.11.-31.3. Mám síce pochybnosti, že by boli výnimkou úrady, ktoré by takéto opatrenie neboli schopné poriadne vykonať, ale aspoň by zákonodarca prejavil snahu, nie ako teraz, keď na znormálnenie stavu asi treba prejsť schvaľovacím procesom, ako keby sa tam dávalo nové značenie.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti
Veverčák píše: Jako ze budou kroužit furt dokola? No to je velmi pravděpodobný příklad
Zrovna tak je to pravděpodobný jako,že se tam někdo vybourá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti
PEPAFJR píše: Zrovna tak je to pravděpodobný jako,že se tam někdo vybourá.
proc do toho cpes bouracku? \Kruhac s prednosti zprava se proste ucpava z principu, staci trochu vetsi provoz, vem si anglicaky a zkus si to. U kruhace bez prednosti se ti sice muzou pricpat prijezdy, ale ten uzky bod, ten kruhac, se vyprazdnuje ..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti
Veverčák píše: proc do toho cpes bouracku? \Kruhac s prednosti zprava se proste ucpava z principu, staci trochu vetsi provoz, vem si anglicaky a zkus si to. U kruhace bez prednosti se ti sice muzou pricpat prijezdy, ale ten uzky bod, ten kruhac, se vyprazdnuje ..
Tak tady to kulhá na obě nohy. Jelikož mám jen dvě ruce nejsem schopen angličáky zacpat kruháč! Buď dvě autíčka pojedou po kruháči a nebo jedno bude vjíždět a jedno pojede po kruháči. Zde k ucpání tedy nedojde :)
1 reakcí na tento příspěvek Na některých kruháčích se změní přednosti
radim2 píše: Tak tady to kulhá na obě nohy. Jelikož mám jen dvě ruce nejsem schopen angličáky zacpat kruháč! Buď dvě autíčka pojedou po kruháči a nebo jedno bude vjíždět a jedno pojede po kruháči. Zde k ucpání tedy nedojde :)
Budeme se ti muset složit na dalšího angličáka...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti
radim2 píše: Tak tady to kulhá na obě nohy. Jelikož mám jen dvě ruce nejsem schopen angličáky zacpat kruháč! Buď dvě autíčka pojedou po kruháči a nebo jedno bude vjíždět a jedno pojede po kruháči. Zde k ucpání tedy nedojde :)
V provozu se místy vyskytují i vice než dvě vozidla soucasne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti
PEPAFJR píše: Nesmysl.
Mně připadá, že už si tu z nás děláš srandu. Vždyť toto je zcela základní logika, už ti to tu psalo mnoho lidí.
Kruhový objezd byl navržený proto, aby proporcionálně rozložil průjezdnost, tolik lidí, kolik jede v jednom směru, může jet i ve směru opačném a doprava tak bude zaručeně plynout. Funguje to tak, že pokud vozidlo opouští kruhový objezd na sjezdu A, dá tím možnost vozidlu, které chce najet na sjezdu A, aby vjelo na kruhový objezd, a to zase při použití jiného výjezdu dá šanci jinému vozidlu, díky tomu se tak ta vozidla stále střídají. Pokud bys dal přednost vozidlům opouštějícím kruhový objezd, stačí jen, aby byla auta po celé délce kruhového objezdu (zcela běžné) a aby jedno auto chtělo vyjet až na sjezdu, který leží po směru jízdy za autem, které chce najet na kruhový objezd. V tu chvíli se vyjíždějící auto zastaví a zastaví se i auta za ním, které tak neumožní autu na vjezdu jet a celá doprava se zasekne.
Naposledy editováno 22.03.2016 16:52:18
Mr.Dreamer píše: Mně připadá, že už si tu z nás děláš srandu. Vždyť toto je zcela základní logika, už ti to tu psalo mnoho lidí.
Kruhový objezd byl navržený proto, aby proporcionálně rozložil průjezdnost, tolik lidí, kolik jede v jednom směru, může jet i ve směru opačném a doprava tak bude zaručeně plynout. Funguje to tak, že pokud vozidlo opouští kruhový objezd na sjezdu A, dá tím možnost vozidlu, které chce najet na sjezdu A, aby vjelo na kruhový objezd, a to zase při použití jiného výjezdu dá šanci jinému vozidlu, díky tomu se tak ta vozidla stále střídají. Pokud bys dal přednost vozidlům opouštějícím kruhový objezd, stačí jen, aby byla auta po celé délce kruhového objezdu (zcela běžné) a aby jedno auto chtělo vyjet až na sjezdu, který leží po směru jízdy za autem, které chce najet na kruhový objezd. V tu chvíli se vyjíždějící auto zastaví a zastaví se i auta za ním, které tak neumožní autu na vjezdu jet a celá doprava se zasekne.
2 reakcí na tento příspěvek Na některých kruháčích se změní přednosti
Tak mě pověz , proč každý ráno stojím na kruháči, přímo v něm kolem 2 minut.
Nehledě k tomu, já jsem jenom napsal,že i kruháč s předností z prava je lepší a bezpečnější než klasická křižovatka.
Naposledy editováno 22.03.2016 17:33:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti
PEPAFJR píše: Nechám toho, neb jsi na kruháči asi jen tak 5x za rok a nebo častěji na nějakým jednodušším.
Ok, takže si tu jen hraješ na trolla a jelikož nemáš argumenty, tak se snažíš použít osobní útoky. K tomu ti mohu říci jen jedno, nech toho, už tak je toto téma zcela nepřehledné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti
PEPAFJR píše: Nechám toho, neb jsi na kruháči asi jen tak 5x za rok a nebo častěji na nějakým jednodušším.
Tak mě pověz , proč každý ráno stojím na kruháči, přímo v něm kolem 2 minut.
Nehledě k tomu, já jsem jenom napsal,že i kruháč s předností z prava je lepší a bezpečnější než klasická křižovatka.
Stojíš přímo na kruháči jen v případě, že je ucpaná silnice o kus dál, s tím ovšem nemá kruháč samotný nic společného a přednost zprava by to zhoršila v tom, že by byl plný i po uvolnění.
Pak jsou ještě případy jako kulaťák, kde někdo kopne přechod s nekonečným proudem chodců, přímo na výjezd .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti
PEPAFJR píše: Mr.Dreamer> Což ovšem jak mě tu mnozí oponujete nemění nic na tom, že jakýkoliv kruháč je bezpečnější než běžná křižovatka a to,že se jeden ucpe míň a druhej víc je celkem jedno.
Tak v tomhle konkrétním bodě ti snad nikdo neoponoval, jedině že bych to přehlídl. Už dvě stránky se tu hádáš o tom, že kruháč s předností zprava je plynulejší než normální. Je jasný, že na kruháči nebudou nehody mít stejné následky jak na normální křižovatce, vzhledem k vzájemným rychlostem jde většinou spíš o plechy. Ale to tady myslím chápe každej a o tomhle tady vůbec nebylo sporu.
Přitom pointa je tady úplně jinde:
Znova opakuju, že fungující systém, kdy přednost na kruháči byla jasně daná, může změnit jenom debil. Byla to jedna z mála věcí, o které tady panoval konsenzus a nevím o žádným tlaku na změnu systému předností na objezdech. Nechcu tady našemu ministrovi dopravy nějak lichotit, ale ten trotl by nejvíc prospěl tomuto státu, kdyby vůbec nic nedělal. Viz jeho vyhláška, kdy ani nemůžeš sjet splav bez povolení správce jezu, značka zákaz vjezdu nákladních vozidel náhle platná i osobáky kategorie N, jeho snaha o zvýšení už tak vysokých pokut, a podobný píčoviny. Ten chlap na co šáhne to posere, bojím se domyslet, co Skanska pod jeho vedením všecko dojebala.
Každýmu normálnímu člověku je jasný, že takovej bordel v systému může udělat jen naprostej idiot, nebo je to nějakej záměr a já ho nechápu.
Pak tu máme nadšený obdivovatele jakýhokoliv paskvilu z dílny MD, kteří by nejradši, aby byl i řidičák jen na určitou dobu, a jásají u každýho přitvrzení silničního fašismu, kterej u nás evidentně panuje. Těm nemá cenu tohle vysvětlovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti
gugo píše: Mala rada pro fizly, neni treba vsechny anglicaky celou dobru trimat v ruce.
Rada pro toho, který se k nim nedostal: v tom případě nejedou a opět to kulhá P. S. Jak víš co dělám? Nebudeš ty z rodiny STBáků?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti
Veverčák píše: V provozu se místy vyskytují i vice než dvě vozidla soucasne
To je jasný akorát když máš jen dvě ruce (počítám, že více jich homo sapiens nemá) tak jich více jezdit nemůže nebo ano?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti
radim2 píše: Rada pro toho, který se k nim nedostal: v tom případě nejedou a opět to kulhá P. S. Jak víš co dělám? Nebudeš ty z rodiny STBáků?
protoze ty jsi tak blbej a arogantni ze snad nic jinyho delat nemuzes .
Jinak stale cekam, kdy das ten termin na to "nucit me jezdit" tenhle vikend by melo byt hezky , tak ze by ses mohl pochlapit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti
A Ty naivo si myslíš,že normální kruháč se neucpe, či neucpe všechny příjezdové silnice ?
Capt.Orr píše: Všechno se jednou ucpe, ty naivo, ale kruháč s předností zprava se rozhodně ucpe dřív než ten normální.
Nesmysl.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti
gugo píše: protoze ty jsi tak blbej a arogantni ze snad nic jinyho delat nemuzes .
Jinak stale cekam, kdy das ten termin na to "nucit me jezdit" tenhle vikend by melo byt hezky , tak ze by ses mohl pochlapit.
Víc smyslplnou odpověď by jsi neměl? Neměl viď? Ty jsi ještě asi na vlastní oči ještě policajta neviděl. Pokud čerpáš z vlastní skušenosti se svým otcem, který sloužil u SNB tak je mi to líto ale dnes už i policajti mají vzdělání Akorát, že u mě jsi se pořád netrefil. Znáš i jiná povolání nebo tě to tak ranilo, že tě nevzali?
Naposledy editováno 22.03.2016 19:13:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti
jo a nezapomen si na ty vasi vysoky fizlovsky opravit cestinu zkusenost se pise se Z.
A hlavne ty hrdino ,,,, konecne povez kdy bude to spolecne jezdeni, nemuzu se dockat.
radim2 píše: Víc smyslplnou odpověď by jsi neměl? Neměl viď? Ty jsi ještě asi na vlastní oči ještě policajta neviděl. Pokud čerpáš z vlastní skušenosti se svým otcem, který sloužil u SNB tak je mi to líto ale dnes už i policajti mají vzdělání Akorát, že u mě jsi se pořád netrefil. Znáš i jiná povolání nebo tě to tak ranilo, že tě nevzali?
Klidni se, toto je diskuze o pravidlech provozu na kruhových objezdech, tvé navážení se do cizích rodin tu nemá co dělat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti
radim2 píše: To je jasný akorát když máš jen dvě ruce (počítám, že více jich homo sapiens nemá) tak jich více jezdit nemůže nebo ano?
a takovyho debila ze sebe jen delas nebo takovy fakt ses ?