1 reakcí na tento příspěvek meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?
3 reakcí na tento příspěvek meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?
prodamCBR píše: vím co myslíte skokovkou akorát se snažím vysvětlit že neskáče lambda sama o sobě a skáče kvůli ECU. když připojíte osciloskop na samostatnou lambdu žádný skoky tam nebudu. ale to je z jinýho soudku. problém nemám žádný jen sem si upravil mapy v ecu a chci si aspon orientačně ověřit zda nejsou bohatý nebo chudý což dělám což jsem dělal už milionkrát ale nikdy ne na odpojený lamda sondě tak bych potřeboval někoho kdo tomu rozumí a nebude mi vysvětlovat že lambda skáče
no tak napiš co vlastně chceš a jak jsi daleko s vědomostma a můžem se začít bavit......
teoreticky si směs ověřit můžeš,ale prakticky to moc nefunguje.
nejčastěji se používá 4drátová zirkoniová lambda,tak budu psát o ní.v první řadě by to chtělo zapojit vyhřívání-dva bílé dráty připojit na 12V.na polaritě nazáleží.
šedý drát ukostři. no a na černém můžeš něco měřit.....
ideální směs 14,7:1 odpovídá cca 450mV
při bohaté směsi jde napětí nahoru,při chudé zase dolu.
blbé je,že stačí aby se směs změnila jen o pár procent a lambda už letí,nahoru,nebo dolů...........
prodamCBR píše: vím co myslíte skokovkou akorát se snažím vysvětlit že neskáče lambda sama o sobě a skáče kvůli ECU. když připojíte osciloskop na samostatnou lambdu žádný skoky tam nebudu. ale to je z jinýho soudku. problém nemám žádný jen sem si upravil mapy v ecu a chci si aspon orientačně ověřit zda nejsou bohatý nebo chudý což dělám což jsem dělal už milionkrát ale nikdy ne na odpojený lamda sondě tak bych potřeboval někoho kdo tomu rozumí a nebude mi vysvětlovat že lambda skáče
lambda samozrejme neskace kvuli ecu lambdou muzes merit pritomnost kysliku v uplne libovolnem plynu v uplne libovolnem zarizeni kde zadna ecu vubec neni - skokova je kvuli sve charakteristice jeji vystup skokove reaguje na zmenu mereneho media.... pri nejakem obsahu kysliku je na vystupu jedna hodnota, pri jinem druha....
no evidentne vsemu rozumis, taknevim na co se ptas, ja uz ladim podle lambdy nekolik let, ale abych mohl zjistit afr tak jsem si musel poridit sirokopasmovou...
1 reakcí na tento příspěvek meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?
špatně jsi to pochopil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?
EDIT:
geloš>
Co jsem si hrál s free ducati diagnostikou tak ta hodnota lambda sondy tam byla taková pofidérní (bavím se o S4RS). Na datalogující aplikaci jsem ukazování zatím nerozchodil vůbec.
Naposledy editováno 22.03.2016 21:42:26
nefunguje to už v první větě-kdy multimetr ti neukáže průměr,ale to co prostě naměří ve frekvenci jak rychle měřit dokáže.takže ti tam bude pleskat samé nesmyslné hodnoty.
to může stačit aby si člověk ověřil,jestli lambda a systém regulace nějak funguje,ale jak -to už ne.
Mambo: jinak mas pravdu i kdyz sem v mapach lambdu zakazal tak ma tendenci to podle ni na volnobeh a v nizkem zatizeni regulovat musel sem ji fyzicky odpojit. Od ty doby to facha.
2 reakcí na tento příspěvek meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?
Naposledy editováno 22.03.2016 23:32:23
1 reakcí na tento příspěvek meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?
prodamCBR píše: To dolph: ECU umi rozlisit mezi bohatosti 0.7V i 0.9V a pomer 14.7 je dobry drzet mozna tak u auta a kvuli emisim. Moto bezne pouziva pro vykon hodnoty kolem 13 AFR. Ale to jsme zase jinde
ty se tady čertíš,že tě někdo poučuje..... a sám píšeš základy...
ano,já vím,že 14,7 je dobré tak pro emise.vím,že pro motorku je nejlepší směs cca13-13,5........,ale to ty chceš měřit směs skokovkou,která nic jiného,než 14,7 změřit neumí!
celou dobu ti píšeme,že je to na hovno....
jinak k otázce:ano lamda měří i bez ŘJ,že dochází k nějakému propadu,nebo zkreslení po tom ,co se lambda připojí k ŘJ,jsem vypozoroval taky,ale to je normální.proč přesně se to děje jsem podrobně nezkoumal i když nějaké teorie mám.....
Naposledy editováno 23.03.2016 08:42:04
prodamCBR píše: To assasin ano lambda ma skokovou charakteristiku ale ta skakaci "sinusioda" je prave vytvorena ECU jednotkou ktera skokove reaguje s chude do bohate a na zpatek. Ja myslim ze si rozumime akorat to vyjadrujeme jinak
ja alke o zadne skakaci sinusoide nic nepsal....
osobne si myslim ze jednotka neumi poznat bohatost ze skokove lambdy a z nejakejch rozdilu ala 0,1V ve kterem se realizuje zmena z afr 10 na afr 14...
proto ten rezim - closed loop - se pouziva jen tam kde nevadi stechiometricka smes a pri akceleraci kde jde bohatost na AFR 13 a nebo i na bohatsi tak to jede podle prednastavenych map.
jinak skokova lambda se meri pripojena na ECU - ale zjistuje se jen jestli funguje (na osciloskopu) - o tom ze by se podle skokovky ladilo AFR jsem slysel jen parkrat a bylo to takovy hodne teoreticky a ti lide co pak presli na WB uznali, ze to byl nesmysl... jinak ladit podle ni tak by tam ecu bejt pripojena nemela...
muzu se jen zeptat jake hodnote napeti podle tebe odpovida to AFR 13 na ktere se nejspis budes chtit dostat?
Naposledy editováno 23.03.2016 09:13:27
prodamCBR píše: To assasin ano lambda ma skokovou charakteristiku ale ta skakaci "sinusioda" je prave vytvorena ECU jednotkou ktera skokove reaguje s chude do bohate a na zpatek. Ja myslim ze si rozumime akorat to vyjadrujeme jinak
Už jsem tedy pár let mimo dění ladění motorů, ale tohle je dle mě nesmysl, že by ECU dělala nějaký skoky... Co si ještě pamatuju tak Ecu posílá do klasické skokové lambdy (bavíme se o měřícím drátu) ca 500mV referenční napětí, měřit na skokové lambdě ať už zapojené či ne lze jen pro zjištění funkce zda běhá,na nějakou kontrolu AFR je to nesmyl, taky jsem si tím kdysi prošel, nakonec jsem měřil a logoval s LM-1
druha vec je ze motor auta jezdi casto v odlisnem rezimu a ta vec s AUDI - spousta aut ma WB lambdy, takze se podle nich muze ridit v mnohem sirsim pasmu, moje bmw z roku 95 ma 4 lambdy celkem....
kdybys mel cestu kolem prahy muzu ti WB pujcit... mam i odsavacku do koncovky, pokud mas nejakej ladak...
1 reakcí na tento příspěvek meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?
ještě k tý audi, ta mělauzkopasmovou lambdu stejnou jako skodovka. normalně na uzkopasmovou lambda sondu auta naladím. jedu do kopce plný plyn a lambda ukazuke např 0.7V tak přidám palivo a lambda ukazuje např 0.8V tak zase přidám dokud se nedostanu na 0.9V, vždy je cítit jak se výkon zlepšuje. když mi to hned na začátku testu ukáže 0.9V tak zkusím trochu paliva ubrat abych věděl že lambda neni chudák už "na doraz" a ubirám dokud to neukáže 0.8V pak se trochu vrátim na 0.9V a sice nevím jestli je tam ideální směs, což nepoznáme nikdy u 4 válce s jednou sondou ale vím že je to naladěné lépe než když to ke mně přijelo a vím že to nezničí motor z důvodu chudé směsy,
v podstate tohle:
www.14point7.com/products/sigma-lambda-controller-diy-2
1 reakcí na tento příspěvek meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?
1 reakcí na tento příspěvek meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?
prodamCBR píše:
.......jedu do kopce plný plyn a lambda ukazuke např 0.7V tak přidám palivo a lambda ukazuje např 0.8V tak zase přidám dokud se nedostanu na 0.9V, vždy je cítit jak se výkon zlepšuje. když mi to hned na začátku testu ukáže 0.9V tak zkusím trochu paliva ubrat abych věděl že lambda neni chudák už "na doraz" a ubirám dokud to neukáže 0.8V pak se trochu vrátim na 0.9V a sice nevím jestli je tam ideální směs, což nepoznáme nikdy u 4 válce s jednou sondou ale vím že je to naladěné lépe než když to ke mně přijelo a vím že to nezničí motor z důvodu chudé směsy,
už mně nebaví tady objajovat své zkušenosti..... a teoretizovat tady o hovně.....,ale ještě ti řeknu,že v reálu tohle udělat se skokovkou absolutně nemáš šanci
pokud nezůstane jen u keců a opravdu to budeš chtít zrealizovat,tak se přesvědčíš sám.
byl jsi někdy na brzdě s retardérem a nebo viděl alespoň odleděnou mapu?víš kolik je to čísel,jak moc se to všechno mění podle zatížení a pod...?
není to kosmická technoligie,všechno jde,ale tak jak si to představuješ ty-to nejde.
Co se tyce oscilace signalu, samozrejme mas pravdu, vytvari ho ecu, bez jeji korekce by signal neosciloval.
Vsak hned tady nekdo tvrdi ze je hakysi referencni U 500mV , nebo na netu najdes vysvetleni, ze se meri strida apod nesmysly. V tomhle mas tedy pravdu.
Merit 0.6V nebo 0.9V, pekny, prosel jsem si tim docela dost
Jenze ta zavyslost na teplote to prave zabiji.
Vlazny to dava 0.6 a rozpaleny pri stejne smesi 0.9V
Takze za me, pro kontrolu milionkrat lepsi nez podle ucha, ale naladit to dobre - nelze.
kdyz se pak podivas na prodejce dynamometru, tak oni jsou jeste dal, tvrdi, ze to nelze ani widebandem.
1 reakcí na tento příspěvek meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?
.... budu muset k Assasinovi :) hele Freedome kdybychom to dokázali naplánovat mohli bychom se tam sejít a porovnat svoje naladění strojů i když nebude brzda tak jen porovnat chod v nízkých otáčkách atd.
to Dolph: špatně si to pochopil to neni teorie ale normalně tak auta nastavuju při ladění LPG..,. nevim co je na tom neuvěřitelnýho, je jasný že t onebude tak dobrý jako s WBO ale jak už jsem řikal měřit víc válců s jednou sondou je stejně na pikaču
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ducati S4R Testastretta Ducati Monster S4R Testastretta, Ducati Monster S4R ... | kaba07 | 5 | 26.9.2024 v 08:28 dewwil |
Diagnostika Monster s4r Testastretta Ducati Monster S4R Testastretta, Ducati Monster S4R ... | kaba07 | 2 | 9.4.2021 v 12:07 kaba07 |
Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40... [1 ... 4, 5] Ducati Monster S4R S Testastretta | Adruj | 132 | 23.12.2019 v 10:25 SirIndy |
Ducati "zakladni" model vs. "S" model Ducati 1098 S, Ducati Monster S4R S Testastretta, Du... | Ajny | 24 | 7.1.2017 v 11:21 Radim.Klym |
Monster a nákup poškodeného rámu Ducati Monster 620, Ducati Monster 600, Ducati Monst... | rask_777 | 13 | 2.8.2016 v 12:36 selkie |