Další dotaz - měním jen olejový filtr a olej, nebo se mění jako u auta i vzduchový a palivový? Případně jaký olej doporučujete?
Předem díky za Vaše rady a tipy
Ondra
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje Yamaha R1 BigBang 2013
pospit píše: V_i_c_i> Mám otázku bokem k té podložce, je jenom hliníková nebo má i takový gumový břit u strany závitu? Kupoval jsem takovou s břitem v autorizáku Citroen na auto a stála dokonce jenom nějakých 5-10 korun.
Ta originál je jen hliníkový dutý kroužek, který se už lehkým dotažením deformuje. Nic víc na tom není.
Tu podložku kterou zmiňuješ ty u Citroenu je ta co jsem o ní psal. Používá se v hydraulice a má to vitonový kroužek.
Nebo někdo ještě používá měděné, které se musí vyžíhat.
Každopádně té originální podle mě stačí k těsnosti nejmenší moment utažení.
Ale nikdy jsem to moc neřešil, prostě koupím co tam patří zároveň s olejem a filtrem. Tedy až na to, že i na Yamahu dávám podložky od Suzuki protože jsou stejné, ale levnější.
AndělČK píše: Tak pro tigerbou a fockewulf .
Každý motor je konstruován na nějakou ideální viskozitu oleje při jeho provozní teplotě, která zabezpečí jeho ideální mazání. Většinou je to okolo viskozity 13 mm2/s. Zde bude zaručeno, že mazací film bude dostatečně pevný, zároveň bude ideálně viskozní, aby se stačil vracet na mazaná místa při extrémních rychlostech pohybů v motoru a také bude zaručen dostatečný průtok oleje pro chlazení některých částí, které by se jinak mohli přehřívat. Další věc je, že olej s větším rozpětím rychleji degraduje, takže i jeho zimní číslo postupně vzrůstá.
Proto dávat do motoru olej s vyšší viskozitou ,než potřebuji, může přinést akorát problémy.
Moc hezká teorie, za prvé by mě zajímalo, od kdy má 10W40 "větší rozpětí" než 20W50, za druhé bych chtěl vědět, proč teda výrobce R1 doporučuje jak 10W-40, tak 20W-50, přičemž jejich použitelnost se liší o kolik, o 5 stupňů (dle venkovní teploty)? Více viz tabulka.
https://www.oleje.cz...ych-motorovych-oleju
V praxi se ukázalo, že pro evropské klimatické podmínky jsou třídy 40, resp. 50 plně dostačující, oleje třídy 60 mohou zapříčinitmírné snížení výkonu motoru.
Zdůrazňuji - mírné snížení výkonu, nikoli zvýšené opotřebení...
to, o čem píšeš ty se týká spíše "zimního čísla", kdy naopak příliš vysoké číslo ve velkém mrazu způsobí jednak horší startovatelnost motoru, tak za druhé i třeba právě to, že se kritická místa nemažou až několik desítek sekund....u motorek to ale není potřeba řešit.
Tady se pořád řeší jaký olej je nejlepší na světě, přičemž problém bude úplně jinde-málokdo hlídá hladinu oleje poctivě a pak to tak vypadá...
V_i_c_i píše: Šroub to bude M14 tuším, ale ta podložka je taková specifická. Kruhového průřezu a deformuje se při dotažení. V železářství to mít nebudou, ale v servisu Yamaha nebo Suzuki, který tam určitě máte, ji mít budou...
já už cca 14let dávám všude hliníkový proužek a ještě mi nikdy nic neteklo...
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje Yamaha R1 BigBang 2013
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje Yamaha R1 BigBang 2013
Naposledy editováno 23.03.2016 13:21:32
https://www.wuerth.c...anch_detail_1347.php
používám wurth těsnění ve worku,měděný maj předžíhaný ,když budou chtít normu tak je to DIN 7603,al i cu kroužky maj stejnou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje Yamaha R1 BigBang 2013
Pedrosso píše: yes, olej je věčný téma... a kterej je teda nejlepší??
nejlepší?...sice každej tvrdí, že na značce nezáleží, ale záleží..některří neumí vytvořit pokrové oleje s esterovou složkou :) ..Takže za mě Motul 300V, Millers Oil Nanodrive CFS NT a Bel ray EXP..To jsou jedni TOP značkové a nejlepší oleje a lepší snad už ani nejsou..většinou se používájí do TOP závodních mašin a nebo klidně to můžeš dát i na silnici na běžný provoz, jen nevyužiješ vlastnosti toho oleje :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje Yamaha R1 BigBang 2013
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1234, 1235] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 37032 | 17.10.2024 v 17:03 Veverčák |
Lozisko starteru Yamaha YZF-R1 | Krugs | 1 | 13.10.2024 v 12:19 _Michal |
R1 RN49 - problém s motorem Yamaha YZF-R1 | maree | 5 | 11.10.2024 v 14:54 maree |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 27, 28] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 839 | 19.9.2024 v 22:30 Ariete |
Perňův Racing koutek - přestavby ok... [1 ... 346, 347] Yamaha YZF-R1 | Perňa_81 | 10406 | 12.9.2024 v 15:11 Ozzy_ |