iDnes - Zmražené desítky miliard na investice. Stát odloží stavbu nových dálnic
si myslím, že naprojektované dálnice a silnice se v ČR nezačnou stavět nejen další rok (2017), ale ani další nejbližší roky , úředníci zase něco zkazí a eko-teroristé si zase najdou nějakou další možnost, jak dlouhé roky zdržovat a to dohromady půjde stále dokola a donekonečna....
Na prvním místě ale vidím chybu v úřednicích, protože okolní státy (nebo všechny státy v EU) mají nejspíš úplně stejné podmínky a u nich se staví, kdežto u nás ne. Prostě švejkův národ.....
V diskusi je taky jedno info, které jsem v podobném znění už někde četl,
týká se to asi let 2007-2013, kdy u nás se postavilo JEN 36 km dálnic,
Slováci stihli postavit 150 km !!!!
tedy 4x více
a Poláci dokonce 2000 km !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tedy 55x více
Jak je to možné ??????????????????????
Celkem tomu i věřím, jel jsem přes Polsko (směr Litva) v r.2009 a 2013 a na trase mezi námi (Ostravou) a Varšavou to byl pořádný rozdíl.
Jasně, někdo řekne že Poláci to mají jednodušší, staví po rovině, ale ukazuje se, že největší brzdou není profil krajiny a tvrdost skály, ale vyřízení všech potřebných povolení a v tom jsme prostě mnohonásobně horší.
Navíc Slováci mají hornatější krajinu a také staví rychleji než my.
Vyplývá mi z toho jediné, že jsme jako národ neschopní
Možná někteří napíšete, že jako motorkáře mě to nemusí štvát, ale beru to tak, že čím více bude dokončená dálniční síť v ČR, tím bude méně kamionů a aut na ostatních silnicích a my na motorkách budeme mít pro sebe více prostoru.
Dále když už naší úředníci neumí vyřídit dálnice (nebo pokud na dálnice nejsou peníze), mohli by se zaměřit aspoň na výstavbu nových silnici 1. třídy, nebo aspoň obchvatů, aby tyto silnice nevedly přes řadu měst a obcí a pak se člověk po silnici 1.třídy nepohyboval v kolonách rychlostí 50km/h i mimo města a obce...... (myslím autem). Jmenovat úseky nemá cenu, jsou jich v ČR desítky
Naposledy editováno 26.03.2016 08:27:11
1 reakcí na tento příspěvek nové dálnice a silnice nebudou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nové dálnice a silnice nebudou
Ale abych odlehčil, připomněla jsi mi tím jeden vtip
Český ministr dopravy se zastavil na návštěvě u svého německého kolegy.
Vidí, že má v garáži Ferrari a Lamborginhi, má velkou vilu, všude luxus...
Čech se diví jak může takto žít, odkud má tolik peněz. Německý ministr říká:
"No to máš tak, vidíš tam tu dálnici?"
"Vidím."
"Tak měla být široká 20 metrů, ale stáhl jsem ji na 19 m. No a z toho, co jsem ušetřil, si takto žiji."
Po roce přijede německý ministr do Čech a vidí zámek místo vily, kolem rozlehlý park, v garážích desítku drahých sportovních aut, helikoptéru, sportoviště.... Udiveně se ho ptá, jak vydělal tolik peněz.
Český ministr dopravy mu odpoví: "No, to máš tak.... vidíš tam tu dálnici?"
"Nevidím."
"No vidíš!"
Temné vyhlídky pro dálnici D3. Stavbě hrozí zdržení o další roky
jedná se o obchvat Českých Budějovic, úsek dálnice D3 od krajského města až na rakouské hranice a další dopravní stavby, takže spojení v tomto směru jen tak nebude
Největší zakázka na dálnice za osm let. Stavět se bude 26 kilometrů D35 - NEBUDE
Nadpis je zavádějící, v podtitulku už přiznávají "Stavět je ale začne kvůli potížím s povolením nejdříve příští rok." Takže kdoví kdy....
Jinak jde o první úsek chybějící dálnice mezi Prahou a Olomoucí, úsek u Pardubic, Opatovice nad Labem - Ostrov, a dál Vysoké Mýto až po Mohelnici, kde se to má napojit na dálnici na Olomouc a KONEČNĚ by naše republika neměla jen jednu dálnici západ-východ, ale dvě, navíc tuto druhou v zimě lépe sjízdnou. Nebojte se ale, tohoto se my nedočkáme, jestli budou stavět tempem 36 km za 7 let a pomaleji, pro celou ČR, tak možná za 100 let nejdřív
obchvat Frýdku-Místku
mluví se o něm už asi 25 let, stavět se měl už několikrát a možná se začne stavět, ale jen půlka (jen Místek), takže to pomůže jen těm, co pojedou ze severu na jih (od Ostravy do Beskyd), ale vůbec né těm kolonám, které město zamořují a blokují ve směru západ-východ, tedy z celé ČR do Polska. Opět stejný důvod, úředníci nevyřídili dobře povolení
1 reakcí na tento příspěvek nové dálnice a silnice nebudou
Jsme holt takovej úřednickej šimlistán.
Na druhou stranu, zasíťovat to tady dálnicema jako např. v NL, a zalejt pětinu státu betonem a asfaltem - ble, to nechci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nové dálnice a silnice nebudou
sme.sk píše: Kilometer slovenskej diaľnice stojí podľa odhadov Európskej komisie asi 12,5 milióna eur, zatiaľ čo napríklad v prípade Českej republiky 8,4 milióna a v prípade Talianska len 2,7 milióna eur.
Čítajte viac: http://ekonomika.sm...u.html#ixzz43zXddyqw
u nás to funguje tak ako v tom vtipe, len je tam viac osôb s tým zámkom, nie len minister
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nové dálnice a silnice nebudou
např. jsem viděl úsek severně od Čadce, to jsou samé vysoké pilíře a samé mosty, prostě dálnice skoro pořád ve vzduchu nad údolím, nad kopci.... nebo obchvat kolem Žiliny vede přes dvě pohoří, je to složitější, stejně tak z Martina na Ružomberok, neplánuje se tam dlouhý tunel? Nemáte někde stránky s plány dálnic?
U nás v ČR si myslím, že mohou dálnice, ty co nejvíce chybí, stavět po rovinatější krajině a nebo přes menší kopečky, než jsou tyto 3 úseky u vás
2 reakcí na tento příspěvek nové dálnice a silnice nebudou
D55
Naposledy editováno 26.03.2016 09:13:39
1 reakcí na tento příspěvek nové dálnice a silnice nebudou
Jen bych chtěl položit otázku, proč se třeba ocelové výrobky z Třineckých železáren vozí z 25% vlaky a až 75% kamiony?
Neřeknu banány, ale ocelové dráty a plechy?????? Pak nejsou postavené obchvaty a po okreskách jezdíi kolony kamionů a přitom se docela investuje do železničních tratí.....
1 reakcí na tento příspěvek nové dálnice a silnice nebudou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nové dálnice a silnice nebudou
kuzmič píše:
Jen bych chtěl položit otázku, proč se třeba ocelové výrobky z Třineckých železáren vozí z 25% vlaky a až 75% kamiony?
Neřeknu banány, ale ocelové dráty a plechy?????? Pak nejsou postavené obchvaty a po okreskách jezdíi kolony kamionů a přitom se docela investuje do železničních tratí.....
Roman2bk píše: kilix> no jo, ale u vás se staví hodně v horách,
např. jsem viděl úsek severně od Čadce, to jsou samé vysoké pilíře a samé mosty, prostě dálnice skoro pořád ve vzduchu nad údolím, nad kopci.... nebo obchvat kolem Žiliny vede přes dvě pohoří, je to složitější, stejně tak z Martina na Ružomberok, neplánuje se tam dlouhý tunel? Nemáte někde stránky s plány dálnic?
U nás v ČR si myslím, že mohou dálnice, ty co nejvíce chybí, stavět po rovinatější krajině a nebo přes menší kopečky, než jsou tyto 3 úseky u vás
beriem, že terén máme trošku horší. Ale nie je to len o tom. Tunelovačka kam sa pozrieš. Už len taký tunel Branisko je celoeurópsky legendárny tým, ako oiebali ľudí pekne. A celkovo, SR má najdrahšiu výstavbu diaľnic v EU, myslím že sú aj hornatejšie krajiny v EU než my (SLO, AT, HR).
Stále, keď si myslím, že len u nás sa ojebáva a to poriadne, zistím, že v každom ohľade si EU krajiny silno konkurujú a nemajú si čo závidieť
Za socíku aspoň bolo kam újsť
Naposledy editováno 26.03.2016 10:17:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nové dálnice a silnice nebudou
Sema píše: Protože je to levnější a operativnější?
Operativnější, to je jasné, o cenách nemám přehled, ale snad 80%kamionů co vyjíždí z železáren jsou poláci....
Ale kupříkladu svitky drátu do drátoven v Bohumíně jezdí zčásti vlaky a současně na kamionech...
2 reakcí na tento příspěvek nové dálnice a silnice nebudou
Rogerer píše: já bych se někdy rád dočkal obchvatu I/55 (Otrokovice - Břeclav), protože co je tady u nás za provoz, je někdy šílené Ale problémem jsou "zelení", kteří to brzdí na Bzenec - přívoz, kudy by měla silnice jít....
D55
To je přesně ten úsek, co jsem měl na mysli, že ze všech těch "jedničkových" silnic je snad nejhorší z celé ČR, co se týče provozu. Přitom každému musí být jasné, že jak to bude dokončené (nejlépe ještě s prpojením Břeclav-Wilfersdorf), tak tudy bude jezdit poloviny Moravy jak na Bratislavu, tak do Vídně a bude to mnohem kratší než přes naokolo přes Brno. Taky by to hodně aut využilo cestou do Alp, v létě na dovolenou do Chorvatska, nejen Moraváci, ale i Poláci a Brnu by se ulevilo. Ale bohužel, opět to do 100 let nebude.
2 reakcí na tento příspěvek nové dálnice a silnice nebudou
Mr.Dreamer píše: Ťok je škodná, hlavně že přihrál kamarádům v Kapsch výběr mýtného za šílených podmínek . Na mizerné ministry dopravy už máme tradici, ale Ťok zase o kus zvednul laťku :( .
Souhlasím, že neřeší co by měl, jen dělá další zlo. V tomhle ale má jen malý podíl viny. Přijetí nového zákona se oddalovalo snad o 10 let. Tady se měl využít čas v dobách, kdy se výstavba dálnic zastavila (za Bárty). A to v součinnosti MD, MRR a MŽP.2 reakcí na tento příspěvek nové dálnice a silnice nebudou
Mr.Dreamer píše: Ťok je škodná, hlavně že přihrál kamarádům v Kapsch výběr mýtného za šílených podmínek . Na mizerné ministry dopravy už máme tradici, ale Ťok zase o kus zvednul laťku :( .
Hlavně, že se stará o novelu bodového systému. Netuším, proč to spadá do pravomocí MD.
Spíš by se měl starat o to, aby se silnice stavěly rychle a hlavně kvalitně. Ale co chtít po bývalém šéfovi české Skansky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nové dálnice a silnice nebudou
Merhaut píše: Mám enduro, takže mě to netrápí, spíš těší
Jak souvisí typ motorky s výstavbou dálniční sítě?1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nové dálnice a silnice nebudou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nové dálnice a silnice nebudou
2 reakcí na tento příspěvek nové dálnice a silnice nebudou
Nejhorší je, že se mělo stavět a teď po letech začínají úplně znova s návrhem trasy. No šílený