Mám RSV4 2013 s Brembo M430 monoblock, pancierovkami, radial, origo kotúče, doštičky SBS 841HS sinter - akurát zabehnuté. Nechcem tam dať keramiku, lebo chodím na okruh po vlastnej osi a z dôvodu bezpečnosti ma od toho vystríhajú. Myslíte, že je to jednoducho limit cestných bŕzd a budem sa musieť vzdať cesty a prejsť na keramiku alebo by v tom mohol byť iný problém.
Zatiaľ som len zúfalý ale živý!
2 reakcí na tento příspěvek Vädnúce brzdy na okruhu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu
dewwil píše: RUTAN> No a to je to co se tu snažím všem okruhářům celou dobu říci. OEM kotouče furt šuchrají o destičky, na okruhu dostanou párkrát čočku, kotouč nabyde a už nemá v origo nejtech kam uhnout, kroutí se a šuchrá se o desky větší silou a tím zase vzniká více tepla a brzdovka dostává pokouřit a po zastavení pomalu nejde otočit kolem než kotouče zchladnou. Tohle právě vyřešej ty full floating kotouče, nebo aspoň FF nýty...
tak pak jsi měl asi pravdu:) zvažuju, že si zkusím ze svých kotoučů taky udělat FF...
RUTAN píše: tak pak jsi měl asi pravdu:) zvažuju, že si zkusím ze svých kotoučů taky udělat FF...
jj, zkus, fakt je to znát... Hlavně i porychlíte na okruhu, se to nezdá, ale to tření destiček o kotouče taky z výkonu něco ukradne třením, každej řeší lamináty, karbon, titan, lehčí řetězovku, nejlíp bez O-kroužků kvůli tření a brzdy vylepšej max lepší brzdovkou a deskama, ale že jim to krade z výkonu(rychlosti), propadům a vibracím páčky a ztrátě důvěry, že zabrzdí tam kde chce, to už neřeší. A přitom stačí koupit FF nýty a je po problému...Naposledy editováno 11.04.2016 21:15:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu
dewwil píše: RUTAN> No a to je to co se tu snažím všem okruhářům celou dobu říci. OEM kotouče furt šuchrají o destičky, na okruhu dostanou párkrát čočku, kotouč nabyde a už nemá v origo nejtech kam uhnout, kroutí se a šuchrá se o desky větší silou a tím zase vzniká více tepla a brzdovka dostává pokouřit a po zastavení pomalu nejde otočit kolem než kotouče zchladnou. Tohle právě vyřešej ty full floating kotouče, nebo aspoň FF nýty...
Hm, to co popisuješ by sedělo spíš na blbě nastavenou brzdovou pumpu, která nepropouští kapalinu do nádobky, kapalina v okruhu nabyde a nemá kam uhnout, tak furt přibrzďuje. Samotná dilatace kotoučů bude minimální a při správě nastavené pumpě "uhnou" pístky a přebytečná kapalina se vytlačí do nádobky, kde - ač uzavřená tou gumovou šprckou - není pod tlakem
A s tou konverzí oem na fullfloatery bych byl taky opatrnej, u kotoučů co jsou zamýšlený jako full float je s tím počítáno, čili mívaj jinou konstrukci nebo aspoň vyšší počet nýtů než oem a když vymačkáš podložky v oem nejtech, tak to sice bude hezky rachtat, možná to bude i líp brzdit, ušetří se nějaký šuchání destiček (bo "fullfloater" si je rozhodí, zas bude ale o něco větší mrtvej chod brzdy, což někteří jedinci dohání tím, že šmataj do nastavení brzdový pumpy... ) ale dřív nebo pozdějc se vymlátí unašeče (majitelé blátosraček sunstar mohou vyprávět)
Naposledy editováno 11.04.2016 21:25:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu
dewwil píše: FiZzeR> jasný, ale taky říkám, že bych to tvořil od 9nýtu výš tu konverzi na FF kotouče... Ono je to dost ošemetný, FF kotouče maj jinej matroš unašečů než OEM kotouče a většinou jsou i z litiny, v tom máš recht, a Suzučí SunStary fakt nemaj problém samovolný konverze na FF kotouče, ty jsou fakt měkký, zvlášť ty se stříbrným unašečem...
z čeho jsou unašeče FF disků?
RUTAN píše: z čeho jsou unašeče FF disků?
většinou z nějaké pevnostní slitiny hliníku (Duralu) s tvrdým eloxem, ty OEM unašeče tak tvrdý nebudou. Bohužel výrobci číslo materiálu neuváděj, je to jejich know-ho... Ale zas tak spešl to nebude. Viděl bych to na kovanej dural. Ale je fakt, že na kotouči s šesti nýtama a OEM unašečem to bude hned vyčochtaný po směru jízdy, to samý na střibrnejch unašečích SunStar co maj starší Suzuki...1 reakcí na tento příspěvek Vädnúce brzdy na okruhu
A toto se začalo projevovat po pádu.
Co jsem zatím vyměnil:
Nová pumpa Brembo RCS 19
Nové pancéřky
Nové třmeny (najeto pár tis km, jsou ze ZX10R 2011)
Jiné vidlice, po kompletní repasi. (Vangelas)
Zkušel jsem vyměnit kotouče.
Samozřejmě destičky (Nissin St, nebo SBS RS)
Brzdovka Motul 660
Kdyby měl někdo zkušenost, budu štastný protože už nevím co mám dělat....
Naposledy editováno 03.04.2019 21:25:21
1 reakcí na tento příspěvek Vädnúce brzdy na okruhu
Kotouče netřepou a jsou změřeny na kole odchylkometrem a jsou v nížší než povolené toleranci. Tím si myslím je vyřazen i křivý unašeč..
Hlavně ten jev že jsou desky dál od kotouče zůstává i když zastavím a i opticky vidím, že desky prostě chodí víc (dál). Jakmile to zchladne, tak zas vše při starém.
Třmen je opravdu jak nový, pístky chodí krásně. Především to dělalo i na původních třmenech, kde jsem si udělal i repasi s gumičkami Tourmax... stále beze změny.
Napadlo mě fakt jedině zkusit úplně komplet kolo+kotouče.... všichni nad tím kroutí hlavou.
2 reakcí na tento příspěvek Vädnúce brzdy na okruhu
..je fakt, ze matt me nenapadl, s tim to probiram kazdou chvili, verim, ze by me to pujcil.
Jinak jak jsem psal, dela to i kdyz zastavim, tedy ze by roztahovaly desky kotouce nebo nejaka vule je bezpredmetne. Je to spis jakoby desky odtahoval nejaky podtlak v brzdovem systemu...je to vubec mozne?
Naposledy editováno 05.04.2019 01:04:20
1 reakcí na tento příspěvek Vädnúce brzdy na okruhu
Celkove v provozu neni zadny problem, ten je na okruhu. V provizu to ale dokazu nasimulovat tak ze dam cca 10x 200-100km/h tesne za sebou. Ale je mozne, ze by to nedala zadna motorka a ja uz mam jen paranoiu a nebo jsem tezke 105kg vyzrane prasce.
Naposledy editováno 05.04.2019 07:45:14
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rsv4 - hledám šikovnýho kámoše Aprilia RSV4, Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RSV4 R, ... | MarcuS. | 19 | 28.9.2024 v 19:39 Gahan37 |
Jízdní režimy Aprilia RSV4 Aprilia RSV4, Aprilia RSV4 R | Takheshi_Haka | 3 | 29.6.2020 v 15:21 MichalSV90 |
Gumy Suzuki GSX-R 1000, Kawasaki ZX-10R Ninja, Honda CBR ... | upside | 15 | 6.5.2019 v 01:41 HAMLET |
RSV4 odblokování jednotky Aprilia RSV4, Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RSV4 R, ... | MotoBuldocek | 3 | 30.7.2018 v 23:59 MotoBuldocek |
Pátý ročník RSV srazu [1 ... 116, 117] Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV4, Aprilia RSV4 Factory... | MirecekRSV | 3509 | 20.5.2018 v 15:48 hudec |