už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
Ahoj, pošli mi prosím také fotku, zajímá mě to. Díky Pavel
Jak Tě Rancher správně informoval mám postavenou továrnu a podařilo se mi do ní přesunout rozestavěný prototyp Tříkoláka. V současnosti mám vylaminovanou střední část šasi. Mám hotovou většinu výztuh do střední části šasi. O víkendu jsem začal s výrobou přední části šasi ve které budou uložena ramena přední nápravy, akumulátor a chladič. Chystám se, že začnu průběžně vypékat vyrobené kompozitové díly. Rancher Tě mohl informovat, díky tomu, že mi svěřil svůj e-mail a já mu tím pádem posílám informace, jak na tom s Tříkolákem jsem, včetně nějakého toho obrázku ze stavby. Jestli máš zájem být také informován více, pošli mi svůj mail.
Každpopádně děkuji za projevený zájem.
Bafse
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
fotky posílám a podrobně informuji zatím jen prostřednictvím e-mailu, jak jsem tady ve fóru už dříve psal. Děkuji za pochopení a projevený zájem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku
Nebo zkusím dostavět a přihlásit Tříkoláka jako přestavbu. Pro přestavbu musím použít něco co má platnou SPZ v ČR a pro schválení platí předpisy z doby, kdy byl daný typ schválen. Tzn. můžu použít starší motor a neplnit aktuální emise. Homologace samozřejmě vyjde levněji, než u stavby a je i po administrativní stánce jednoduší, protože výchozí typ už měl spoustu skoušek za sebou a ty už se samozřejmě znovu dělat nemusí.
Rozhodnutí jestli mohu začít stavět, nebo začít přestavovat mi vydá úředník na obecním úřadě s rozšířenou působností na základě podané žádosti. Co musí žádost obsahovat se dá najít na netu. Je to v podstatě na úředníkovi, jesti Vám pomůže, nebo Vás zazdí. Ptal jsem se pána, jestli zná hodné úředníky ( ze své praxe vím, že není úředník, jako úředník. A co projde např. v Brně nemusí zákonitě projít třeba v Plzni) , bylo mi odpovězeno, že s pánem se úředníci nehádají ( prosím pozor, stále se nabavíme o úplatcích, korupci a pod.) , stačí mít připravené podklady, v pořádku sepsanou žádost a nechtít kraviny.
Zatím zvažuji obě varianty, stavbu i přestavbu.
Také by mne zajímalo, jestli jste můj příspěvěk četli a napsali mi potom krátkou odpověď.
Díky
Bafse
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku
Přestavba vozidla
(K § 74 odst. 1, § 74 odst. 2 zákona)
(1) Přestavěné vozidlo musí po přestavbě splňovat technické požadavky, které byly platné v době jeho výroby, nebo technické požadavky pozdějších předpisů uvedených v přílohách č. 3 až 6 této vyhlášky pro typ vozidla příslušného druhu a kategorie.
(2) Pokud se při přestavbě vozidla mění identifikační číslo vozidla, stanoví příslušný úřad, provádějící registraci vozidla, jakým způsobem se uvedené číslo vyznačí na nové nebo změněné konstrukční nebo podstatné části mechanismu vozidla. Pokud je na nahrazující konstrukční části vyznačeno identifikační číslo z jiného vozidla, toto se vždy znehodnotí přeražením křížky tak, aby zůstalo nadále identifikovatelné. Identifikační číslo vozidla, u kterého se mění konstrukční nebo podstatná část mechanismu vozidla, se pak vyrazí v blízkosti čísla znehodnoceného, a to v případě, že se jedná o konstrukční část prohlášenou výrobcem za záměnnou. Informace o ražbě identifikačního čísla náhradní technologií se uvede v dokladech vozidla.
(3) V případě, že výrobce prohlásí podstatnou část mechanismu nebo konstrukce silničního vozidla za náhradní díl k tomuto vozidlu, se ohledně ražby identifikačního čísla vozidla postupuje obdobně jako v odstavci 2.
(4) Pokud lze přestavěné vozidlo zařadit do více kategorií, stanoví jeho kategorii ministerstvo nebo obecní úřad obce s rozšířenou působností, přičemž nesmějí být dotčena ustanovení § 73 odst. 4 zákona č. 56/2001 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích.
(5) Při přestavbě vozidla lze změnit nebo upravit pouze jednu podstatnou část mechanizmu nebo konstrukci silničního vozidla. Jiné podstatné části mechanizmu nebo konstrukce silničního vozidla již nesmí být touto, ani žádnou následnou přestavbou změněny.
1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
Jestli to ale budeš chtít dělat jako tu přestavbu, tak musíš vybírat i takový stroj, který má použitelnou a dostatečně dimenzovanou i zadní kyvku.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku
Jako optimální mně připadá motor Kawa VN1500, verze se stříkačkou by mohla emisní normu slušně splnit (stačí si uvědomit, že ty předpisy jsou přehnané a určitým způsobem podvod - rozdíl mezi EU5 a EU6 je i laboratorně prakticky neměřitelný) a je to vodník s kardanem, takže nebude problém s chlazením. Úplně ideální by bylo použít nějaký motor H-D, díky oddělené převodovce by se z něj dal rovnou vyvést kardan a tím pádem motor by bylo možné vestavět dopředu, nekrytý, před přední stěnu, jako u klasických tříkolek Morgan s motorem JAP. To by bylo dobré i v tom, že každému, kdo tyto klasiky zná, se při pohledu na "tříkolák" vybaví právě Morgany. Ale záleží pochopitelně na tom, jak velký zásah do dosavadní konstrukce, budiž tedy toto vše bráno jen jako návrh.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
Jako vzorek jsem si vzal inzerci na Motorkářích pro porovnání co kde může normální člověk koupit a zakolik.
Dnes bylo v nabídce 86 ks CB 600 Hornet ročníky 2005-2007 se daly pořídit za 68-90t. Kč, GSF Bandit 28 ks rok výroby 2006-2007 za 65-70 t. Kč, SV 650 36ks 2005-2008 za 63-70 t. Kč, FZ 6 Fazer 34 ks 2005-2008 za 67-80000 Kč. A V-max r.v. 2009 349 000 Kč, pakliže nemám tolik peněz tak rok výroby 92-95 99-109 t. Kč.
Takže V.-max samozřejmě zamontovat jde. A svezení to jistě bude parádní. A vyvětrání Tvého účtu také
Ale každopádně holt bude záležet na tom, jaký motor bude aktuálně k dispozici a případně, jaký tam konkrétní zájemce bude chtít mít.