Chystam sa vymienat vzduchovy filter a xhcem sa spytat na k&n filter ... Docital som sa ze ked sa da sportovy filter treba nastavnt aj nejake hodnoty v riadiacej jednotke aby to nwrobiko sarapatu kvoli tomu ze tam je vacsi privod vzduchu , je to potrebne ci staci lwn vymenit kus za kus a jazdit ?
1 reakcí na tento příspěvek K&N vzduchovy filter
1 reakcí na tento příspěvek K&N vzduchovy filter
Vymenil som pred 3 týždňami za normál filter Hiflo - a hele - moto tahá jak divá, od spodu je až neprijemne ucukana po pridani z uplne zavrého plynu.
Kludne ti ho pošlem na dobierku - 25 ,-€ + pošta - najazdené na ňom asi 4tis. km -
U mňa nejaký KN bez celkového doladenia - úplna zbytočnosť,
já ešte vymením ten ječíci laďák za origo sériovy a všechno bude fajn
edit - ááá ty maš RR to neviem či by pasoval
Naposledy editováno 04.05.2016 22:05:51
1 reakcí na tento příspěvek K&N vzduchovy filter
1 reakcí na tento příspěvek K&N vzduchovy filter
Vyhoda KN je vetsi propusrnost vzduchu.
Je to ale i nevyhoda, protoze se ti dostane vic bordelu do motoru.
Aby spravne fungoval, tak je potreba ho cistit a namazat cca po 5tkm - tj 2x az 3x za sezonu.
Jestli to resis kvuli spotrebe, tak se to nevyplati
Jirka
Tedy v seriovým přívodu vzduchu a airboxu je většinou lepší použít bežnej filtr a prostě ho častěji měnit.
JiriD píše: ....................Aby spravne fungoval, tak je potreba ho cistit a namazat cca po 5tkm - tj 2x az 3x za sezonu................
...vždyť tohle není vůbec realita, to opakuješ blbost kterou někdo někde prohlásil, nebo to tak skutečně sám musíš dělat? (bavíme se tu o "silnici", takže pomíjím krosky nebo endura, tam je to s častějším čištěním pochopitelný)
...jinak je ten interval několikanásobně delší
Dát KN do airboxu, budiž, ale s košíčky přijdeš o dobrý chod v nižších otáčkách, což má právě za úkol vyrovnávat airbox.
Otázkou jsou pohnutky, které k tomu člověka vedou. Třeba v mém případě to nemá smysl.
1. Finanční návratnost samotného KN filtru oproti výměnám klasického papíru je u mne po 100 000km a nemusím nic prát a patlat olejem.
2. Papír je stavěný na průtok vzduchu při více než 10 000ot. Jezdím 95% jízdy do 5 max. 6 000ot (6000 = 130km/hod) Rezerva průtoku je obrovská, lepší průchodnost KN se projevuje až ve vyšších otáčkách. Účinek tedy minimální.
3. Případný zisk výkonu vzhledem k investicím na pořizovačku a dodatečné ladění je naprosto neúměrný, zvlášť, když po třech vyjížďkách už to ani neucítím.
KN filtr jsem vždy instaloval do originálního airboxu a pouze jsem odstranil otřepy a snažil se rozšířit nejužší místa a přivést do něj vzduch pokud možno z přetlakového místa a co nejstudenější. Ale nikdy jsem nezkracoval sací potrubí a dokonce jsem ho po rozšíření i prodloužil a zjistil, že se chová lépe s touto větší délkou.
Naposledy editováno 05.05.2016 12:26:14
1 reakcí na tento příspěvek K&N vzduchovy filter
PS. Kuze nebo textil?
...ptal jsem se jestli to máš ze svý zkušenosti, nebo jsi tu blbost jen po někom zopakoval proto, že já mám s KN filtrem dlouhodobý zkušenosti a nebyla pravda to co jsi uved ...a pokud to byla jen tvoje domněnka, tak by bylo možná vhodný to tak podat a nemást ostatní nepravdou
...reklamě přece věřit vůbec nemusíš, sám vidíš kdy je dobrý ho vyčistit (stejně jako u originál filtru vyfoukat, příp. vyměnit), potažmo naimpregnovat a věř, že to fakt nejsou jednotky tisíc (znovu opakuju, že v případě použití v silničním provozu), ale ty desítky tisíc
...a když už to přirovnáváš k debatě "kůže nebo textil", tak já dodávám, že by jsi s tím moh mít aspoň zkušenosti než se do toho vložíš
Osobně používám papírák a měním 2x častěji než předepisuje manuál. Respektive místo předepsaného čištění stlačeným vzduchem ho prostě vyměním.
Nemyslím si tedy, že by motorka měla nedostatek vzduchu. Naopak konkrétně u mého typu motorky (GSX1400) už pár lidí na brzdě potvrdilo, že vliv na výkon to nemá. A to se nebavím o standardní sériový motorce, ale o motorce s full výfukem Akrapovič nebo Yoshimura, vačkami Yoshimura ST-1, PC V s jednotkou AUTOTUNE. I této sestavě evidentně stačí OEM papírový filtr. Proč tedy KNko když ani není vidět?
1 reakcí na tento příspěvek K&N vzduchovy filter
...ale zpět, měřili jsme jak sériovej filtr, tak propustnej samozřejmě a netvrď mi, že "někdo" tam žádnej rozdíl neviděl
...a nakonec proč z užitnýho hlediska? třeba to ani užitný není, ale má ho, mám ho "na věky", kouknu, vidím a kdy si vzpomenu, tak se s ním "pomazlím" a "vyrobím" si ho zas novej, podle sebe
...a že to motoru údajně nesvědčí? áááále di
osiris píše: ...před deseti, patnácti rokama jsme je prostě (ty čtrnáctky) ladívávali no ani ne tak bezpodmínečně kvůli výkonu (ten je tam přece i tak, ale vlastně i kvůli němu, kecal bych, vždyť jsme tvorové hravý ), ale tak nějak to k tomu patřilo, "poladit", mít tam něco "svýho", "svoji malou stopu", trošku jinak než druhej ...apropó, proč máš třeba svody? taky to není něco co by bylo jen tak patrný (vidět rozdíl proti origu, ba právě naopak, seriový se lidem líbí víc )
...ale zpět, měřili jsme jak sériovej filtr, tak propustnej samozřejmě a netvrď mi, že "někdo" tam žádnej rozdíl neviděl
...a nakonec proč z užitnýho hlediska? třeba to ani užitný není, ale má ho, mám ho "na věky", kouknu, vidím a kdy si vzpomenu, tak se s ním "pomazlím" a "vyrobím" si ho zas novej, podle sebe
...a že to motoru údajně nesvědčí? áááále di
Tak tenhle pohled samo chápu Jen jsem tak trošku doufal, že tam bude i něco víc abych si odůvodnil proč za něj ty prachy utratit
S tím komplet Akrapem jsem po montáži ani moc nepočítal že by tam zůstal, bo to s ním proti OEM 4-2 bylo děsně ošklivý. Jenže pak jsem se projel A asi Akrapovič s těma +18 PS nekecá. Do té doby jsem nevěřil, že by jen výfuk mohl udělat tolik. A jak to dopadlo víš sám nejlíp. Aby to nebylo tak hnusný, tak šla kvůli tomu půlka motorky do barvy LY-7P
Ty parametry z brzdy zkusím dohledat. Bylo toho na tohle téma hodně na www.GSX1400.org
Before - with my aftermarket muffler std filter - 112.3hp @ 7050rpm; torque 97.38lbs @ 5100rpm
After - with my aftermarket muffler and K&N filter - 113.42hp @ 6990rpm; torque 99.01lbs @ 5100rpm
1 reakcí na tento příspěvek K&N vzduchovy filter
...mě to natáhlo křivku ještě líp ...a budiž mi důkazem první místa ze sprintů (samo v daný kategorii )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N vzduchovy filter
osiris píše: ...tak si to vem na brzdu, propustnej filtr vem s sebou do kapsy a přesvědč se, u vejfuku jsi se tomu říkáš taky zdráhal uvěřit a sám víš jak to dopadlo
...mě to natáhlo křivku ještě líp ...a budiž mi důkazem první místa ze sprintů (samo v daný kategorii )
Tedy podle věku?
máš pravdu, že ho nepoužívám. Jde jen o to, co jsem si o něm přečetl. Našel jsem srovnání, viz link, které mě utvrdilo v názoru, že výrobcem doporučovaný filtr je dobrý kompromis. Článek se týká aut, ale myslím, že rozdíl oproti použití v motorkách nebude moc výrazný.
http://www.nicoclub....n-vs-oem-filter.html
Nikomu to neberu. Ať si každý používá, co uzná za vhodné.
V TDMku jsem ho mel pri koupi. Samozrejme suchej jak susenka. Servis prodavajiciho tim chtel maskovat extremne bohatou smes. Vratil jsem zpet original vyfuky, pretryskoval karburatory zpet smerem k originalu a dal tam druhovyrobni papirovej filtr. KNko se mi vali v dilne, nabidnul jsem ho jednomu clenovi za lahev cervenyho...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 6 | 1.8.2024 v 21:32 Ozzy_ |
Utazeni krku rizeni / hlavoveho slozeni Honda CBR 600RR | JorgeRs | 6 | 8.5.2024 v 13:01 petrvtr_new |
35kw na A2 Honda CBR 600RR | Honza259 | 7 | 8.12.2023 v 07:30 kokoška. |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Vrzající boty a "šum" v helmě Honda CBR 600RR | LuuKeW | 20 | 9.5.2023 v 14:35 Metric |