Naposledy editováno 22.01.2016 14:25:12
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
zdenek86 píše: Taky můžu přidat svojí zkušenost, sice s plechovkou, ale...
STK Bohdalec...9.5.2016
Jel jsem tam s otcovým autem.
První zádrhel nastal na emisích, né snad že by zánovní vůz Ford Galaxy r.v.99 neprošel na měření, ale nějaký chytrák na dovozu zapsal typ motoru místo AHU na AHV. (přestože, žádný takový neexistuje). Budiž, postarší technik usoudil, že vzhledem k tomu, že v nabídce počítače žádný takový motor neexistuje, tak je to blbost a po krátké domluvě, že by bylo vhodné to nechat úředně změnit mě pustil dále.
Vyjádření od Fordu/potažmo VW o typu motoru je za 2500,- to si můžou nechat a raději tohle absolvuju každé dva roky znovu.
No ale samotná TK stála opravdu za to. Technik značně ověnčený zlatými doplňky ani nereagoval na slušné pozdravení. Budiž, třeba mě neslyšel, nebo jsem použil špatný výraz. Pro příště se polepším a místo "dobrý den" zvolím "dobrej". To, že si vyžádal klíče od vozu a že si s autem zajede dovnitř sám... budiž, bylo to slabých 15m a jen rovně, neb jsem parkoval přímo naproti vratům. To by se ještě dalo zkousnot. No což. Motorku bych mu do ruky nedal.
No a pak už jsem nevěděl, jestli se smát, brečet nebo mu dát přes držku.
První problém nastal i zde s již propíraným identifikačním štítkem. Auto jej nemá, ale né snad proto, že by s tím někdo manipuloval, nebo se ztratil. Je to rok výroby 1999 a štítky nebyly. Jenže ouha. V TP je dovoz 20.4.2002 z Belgie. Přestože je tam jasně uvedený rok výroby 1999. No začala dlouhá debata, ale slušná (z mé strany) ze strany technika naopak. Dobře, říkám, jdeme dál, tohle tedy pořeším, protože předpokládám, že mě pustíte na 30 dní. No to samozřejmě, zněla odpověď. Jdeme dále. Test zavěšení. K velké smůle technika, byla celá náprava asi před 3000km dělaná, komplet. Takže s tím kvrdlal asi 5 min a snažil se najít sebemenší vůli. Až... Tady se vám hýbe špatný silentblok. Říkám, dobře jdu se podívat. To nemůžete! Jak nemůžu, chci vidět který! Né, musíte stát na brzdě, aby to bylo vidět.... Tak říkám, že je tam všechno nové, že to není možné. Je, opravdu. Dobře...lehce jsem rezignoval... Fajn, tak jedna lehká závada. Né, to je vážná... Říkám, že není, jednak, že je tam všechno nové a jestli se trochu hýbe ( kdo by to byl řekl, že se silentblok hýbe,že?!) Tak že to je lehká závada. Né, to je ohrožující, je to vážná závada. No to už se ve mě pomalu, ale jistě vařila krev. Jdeme dále...
Test brzd, předek, zadek, asi 8x, snažil se najít diferenci, bohužel k jeho velké smůle žádná nenastala. A znechucení z toho, že nic nenašel na něm bylo zcela evidentně vidět. Tak postoupíme k poslednímu kroku. Test světel. Nejprve test naklápění. Pravé světlo se nechtělo naklápět, tak jsem zvedl kapotu, zahýbal konektorem a vše fungovalo. Nastala dlouhá přednáška o tom, jak si tohle mám zkontrolovat před TK, a že tam bude určitě nějaký jiný zádrhel, a že mi to napíše do závad... Následovala asi 2min. skoro hádka, že teď to funguje, tak co by ještě víc chtěl.
No ale pak? Test správného seřízení světel, světla byla asi o 3mm níž, než je křivka na regloskopu. To máte špatně seřízené, s tímhle vás nepustím. Již značně nasrán, jsem konstatoval, že naposled se světla seřizovala na TK, která probíhala právě zde a do světel určitě nikdo nezasahoval. To mě nezajímá, to si máte nechat seřídit před TK. Tak říkám, že je lepší, když to svítí níž, než víš, snad ne, že tímhle nikoho alespoň neoslňuju. Ne, je to závada, a mám si to do opakované prohlídky vyřešit. A že takových jako já, by bylo nejlépe vůbec nepouštět na silnici.
No to byla poslední kapka. Velký, malý TP jsem vzal ze stolku, se slovy, polib si pr*el zm*de jsem odjel bez zaplacení, bez prptokolu a o pár km dál cestou vrátit otci auto jsem v Radotíně na STK prošel.
Takže STK Bohdalec a místní techniky můžu vřele doporučit Arogance jako prase...
Zdá se mně to povídání nějaký divný. Nezažil jsem STK kde by se nemuselo platit předem a nezažil jsem STK kde předem nemusíš odevzdat velký a malý techničák ke kterému se bez konečného absolvování STK nemáš možnost dostat.
Naposledy editováno 11.05.2016 13:10:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
PEPAFJR píše: Zdá se mně to povídání nějaký divný. Nezažil jsem STK kde by se nemuselo platit předem a nezažil jsem STK kde předem nemusíš odevzdat velký a malý techničák ke kterému se bez konečného absolvování STK nemáš možnost dostat.
a nemáš možnost se k němu dostat.
ja teda na STK predem neplatim .. odevzdam jen velky technicak (k cemu by jim byl maly) a cekam na to, az mne zavolaji.
2Petr píše: Bohdalec musi bejt dobrej oddil - predevcirem jsem byl na stk na vsi, a prijel pan s privesnym vozikem, do pulky nalozenej hlinou. Technik vylez a prej jezismarja co to je? No a pan ze prej ho minule na Bohdalci vypicovali, ze privesny vozidlo ma byt castecne nalozeny....
Nemuzu se ubranit dojmu, ze oni se tim tak trochu bavej...
Tak každá STK má své podmínky vyvěšené, stačí si je přečíst.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Veverčák píše: ja teda na STK predem neplatim .. odevzdam jen velky technicak (k cemu by jim byl maly) a cekam na to, az mne zavolaji.
To je v pořádku, akorát když nezaplatíš za provedenou STK tak ten techničák do ruky zpět nedostaneš.
A malý techničák po mně chtěli vždy.
PEPAFJR píše: Zdá se mně to povídání nějaký divný. Nezažil jsem STK kde by se nemuselo platit předem a nezažil jsem STK kde předem nemusíš odevzdat velký a malý techničák ke kterému se bez konečného absolvování STK nemáš možnost dostat.
U nás se platí předem, malej techničák ukážeš při placení, ten ti dá zpátky ještě před samotnou prohlídkou, velký předává technikovi,který s nim flákne na ponk při prohlídce motorky, kde si ho v návalu nervů můžeš klidně shrábnout, když zlostně mizíš...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
PEPAFJR píše: To je v pořádku, akorát když nezaplatíš za provedenou STK tak ten techničák do ruky zpět nedostaneš.
A malý techničák po mně chtěli vždy.
zajimave, netusim, k cemu jim je .. a umim si predstavit, ze si nasrane hrabnu pro technicak a jdu, co mi muzou. Dokonce si i umim predstavit, ze ten velky technicak ma technik u sebe, aby videl, co je v nem zapsane ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Veverčák píše: zajimave, netusim, k cemu jim je .. a umim si predstavit, ze si nasrane hrabnu pro technicak a jdu, co mi muzou. Dokonce si i umim predstavit, ze ten velky technicak ma technik u sebe, aby videl, co je v nem zapsane ...
Pouhá kontrola,zdali souhlasí údaje ve velkém techničáku s údajema v malém techničáku
PEPAFJR píše: Pouhá kontrola,zdali souhlasí údaje ve velkém techničáku s údajema v malém techničáku
to ale neni jejich prace . Jako ze si vykladaji zakony po svem je jedna vec, ale to uz chteji i kontrolovat praci magistratu?
1 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
- Celkově se za rok 2015 stalo v ČR něco pod 100 tisíc dopravních nehod (93067). Z toho je 461 dopravních nehod způsobených špatným technickým stavem vozidla (něco pod 5 promile).
- Z těch 461 nehod bylo 121 nehod způsobeno nesprávným uložením nákladu, tj. zbývá 340 nehod opravdu způsobených špatným technickým stavem vozu (zahrnuje věci jako prasklé pneumatiky, upadlá kola, prasklé sedlo u motorek, upadnutí výfuku, apod.
Chci říct, že
i) těch nehod způsobených technickým stavem vozidla je minimum (za den cca 1 z celkového počtu 340 nehod)
ii) STK by měla chytat vady, které mohou mít vliv na nehodovost (viz příčiny nehod výše), bohužel řešíme prošoupaný sedačky v autě a rozměry pneumatik
Tady je odkaz pro zájemce nehodovost
1 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
zdenek86 píše: ->PEPAFJR: co se Ti na tom zdá divný? Obojí, velký a malý TP bylo celou dobu položené na ponku, kam se chodil dívat. Platí se předem, jak kdy, někde jo, někde ne. To že odevzdáš velký TP a ORV na přepážce je fakt, ale celou dobu to jde s Tebou, technikem a motorvým vozidlem.
Tak tam kam já chodím na STK nikdy žádnej techničák sebou technik nenese, nese se si pouze zkopírovanej techničák.
2 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
PEPAFJR píše: Tak tam kam já chodím na STK nikdy žádnej techničák sebou technik nenese, nese se si pouze zkopírovanej techničák.
No vidíš, to se mi za 15let na STK nikde nestalo, vždy se mnou putoval originál, nehledě na to, že kdybych viděl, jak někdo drží v ruce kopii mého TP, dost rychle bych mu jí sebral... Je to dokument, který si nemají co kopírovat..
A když to vezmeme pouze z té "polemické" části... K čemu je to dobré? Fotí se nově na STK, dobře... tak tam to auto přijelo, ale jestli to brzdí, zatáčí atd. se stejně nikde neukáže. Když to dám známemu, co pracuje na STK, tak vozidlo vyfotí, dám mu 500,- do kapsy a můžu další dva roky jezdit s jedním brzdícím kolem, bez výfuku, s motorem 1,8T místo 1,4... Větší smysl dává, co napsal -> vilemx
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Petr_Ajs píše: Porovnáváte statistiky za účinnosti STK a oháníte se malým počtem případů. Vlastně ji tím chválíte, aniž by jste si to uvědomili. Otázkou je, jak by statistiky vypadaly, kdyby STK (pomiňme současné opravdu kreténské pravidla v praxi, leč ne všechny) třeba 10let neexistovala. Pak by měly ty vaše čísla smysl.
Už se to tu asi vyřešilo, ale pro pořádek. Nechtěl jsem svým příspěvkem bojovat proti STK jako takový. Chtěl jsem ukázat, že to zpřísnění od 1.1.2016 nemá žádnou oporu ve statistických datech a je celkově zbytečný.
Co se týká focení, tak je dost ubohý, pokud jediným možným způsobem boje proti lidem co falšujou STK, je, že všichni budou dělat milion fotek a posílat je do centrální databáze lidstva, aby je tam centrální mozek lidstva mohl kontrolovat. Stačilo by, kdyby se pánové od Policie trochu rozpohybovali, dokázali těm nejvíc drzým technikům podvod a udělali z nich exemplární případy. Taky to není ideální, ale funguje to a hlavně, nemá to vliv na poctivýho člověka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
PEPAFJR píše: zdenek86> No a vidíš ač o tom nevíš tak ten techničák kopírují a odesílají s těma fotkama
A to Ti poradili kde? Ten techničák je normálně dostupný v online databázi, stačí jen vyhledat číslo TP, případně dle VIN a nic se nekopíruje
zdenek86 píše: A to Ti poradili kde? Ten techničák je normálně dostupný v online databázi, stačí jen vyhledat číslo TP, případně dle VIN a nic se nekopíruje
Jak kde. A potom nevím co tu plašíš, že by jsi nedovolil ho zkopírovat neb si to nemůžou dovolit. Když se to nechá tedy kdekoliv dohledat.
Já nevím jestli ho kopíruje, či skenuje a nebo stahuje s online databáze, ale prostě technik u sebe nemá originál techničáku.
Naposledy editováno 11.05.2016 15:45:35
Bozo píše: Už se to tu asi vyřešilo, ale pro pořádek. Nechtěl jsem svým příspěvkem bojovat proti STK jako takový. Chtěl jsem ukázat, že to zpřísnění od 1.1.2016 nemá žádnou oporu ve statistických datech a je celkově zbytečný.
Co se týká focení, tak je dost ubohý, pokud jediným možným způsobem boje proti lidem co falšujou STK, je, že všichni budou dělat milion fotek a posílat je do centrální databáze lidstva, aby je tam centrální mozek lidstva mohl kontrolovat. Stačilo by, kdyby se pánové od Policie trochu rozpohybovali, dokázali těm nejvíc drzým technikům podvod a udělali z nich exemplární případy. Taky to není ideální, ale funguje to a hlavně, nemá to vliv na poctivýho člověka.
Souhlas, taky to nebylo mířeno na tebe, ale na ty, co by STK zrušili úplně.... :) A souhlasím s tebou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Slávek-TDM píše: Takze korelace mezi stavem vozidla => poctem nehod a magorinou na STK zadna neni.
To je, myslím, dosť odvážne tvrdenie. Neviem o tom, že by existovala nejaká štúdia, aký vplyv majú pravidelné technické kontroly na počet nehôd spôsobených stavom auta. Ty o nejakej vieš, keď to tvrdíš?Našiel som nejakú štúdiu pre USA, kde iba cca 40% štátov má pravidelnú technickú prehliadku a pár ďalších nepravidelnú (pri predaji a pod.) na http://www-nrd.nhts....gov/Pubs/811059.PDF a ak jej správne rozumiem, píše sa, že technický stav vozidla bol prvotnou príčinou 1.2% a faktorom pri 6.8%. 70-80% z týchto prípadov je ale spôsobených výhradne problémami s kolesami (pneu) alebo brzdovým systémom. Dôležitým vedľajším faktorom bol aj zlý výhľad.
Pritom, keď sa dívam, čo sa rieši, že neprešlo na STK, tak minimálne na polovicu z toho ani nie je kolonka - proste je to zaradené pod "other", pravdepodobne preto, že sa to stáva tak málo. Predpokladám, že väčšina ľudí si základné veci (pneu ojazdená na krv, zle fungujúce brzdy a pod.) vyrieši z vlastnej vôle, na druhej strane málokoho napadne, že by nejaký chýbajúci štítok, poškodený poťah či "třásně" na riadidlách mohli niekoho ohroziť. Snáď iba pána ministra a jeho ekipu. A potom to tak dopadá, ľudia začnú TK považovať za zbytočnú buzeráciu (lebo ich vždy pošlú domov s nejakou prkotinou) a čím prísnejšie kontroly, tým viac sa bude hľadať cesta na obchádzanie. Zároveň sa tým legitimizujú ľudia, čo na to naozaj serú, pretože predsa nerobia nič iné, čo všetci ostatní (iba v tých oblastiach, kde to už je naozaj nebezpečné).
1 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Naposledy editováno 11.05.2016 16:50:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
mam napad.. nemam rad natlakove skupiny ale kdyz muzou taxikari blokovat magistralu, co si vyhlidnout nejakou super STK treba dekru na Chodove a udelat takovou malou protestni akci a s motorkama blokovat pristup na STK. ?