Líbí se mi kývačka i panelka, co byste mi doporučili?
Moto bych měl na kratší výlety, ale rád bych, aby to frčelo i těch 90km/h a neutavilo se to - neměl bych uvažovat radši o 350?
Budu rád za rady..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
Filip1987 píše: ... ma vliv na jízdu (výkon) motor s tím olejovým čerpadlem? resp je tam rozdíl oproti "bez čerpadla"?
To je provokace? Líbí se ti jak se tu hádají?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
Ale už zase laboruju a možná se doma za chvilku ocitne 470 Sportka! Kdy je ten sraz ve Žlutavě? Že bych se tam vecpal?
K tématu - pechu, někde jsem slyšel, že první 477 z roku 1969 jsou snad nejživější, prý je tam nějaký rozdíl v klice oproti pozdější produkci?? Je to pravda?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
Tak hodně štěstí a kolama dolu
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
Filip1987: čerpadlo na výkon nemá vliv. Ale má vliv na spotřebu oleje a to dost podstatně. Ta je cca 1l/800-1000 km. A to hodně záleží na jízdním stylu, protože to čerpadlo dávkuje 1:20-1:100 podle toho, v jaké poloze je heft. To dávkování se dá přenastavit třeba. Obrovská výhoda je, že přijedeš k pumpě, natočíš do nádrže benzín a jdeš zaplatit. K radosti ti tak stačí jen doma doplnit předzásobený olej do nádržky.
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
To čerpadlo je čistá mechanika, nemá se tam co posrat. Jediné na co si dávat pozor, je na ovládací lanka, protože ta dnešní stojí za hovno - vytahávají se, praskají jim koncovky atd. Za ně je lepší si připlatit a koupit nějaká kvalitnější. Čas od času se kouknout na jejich vůli, aby tam nebylo půl centimetru a víc...
Lidi na to nadávají protože tomu nerozumí (nepřečtou si návod, kde je to všechno popsané). Když klesne moc olej v nádržce, tak si to nacucne vzduch a přestane to mazat=zadře se to. Nejenom že v hadici jdou vidět bubliny, ale olejoznak v nádržce už dávno signalizoval že se má dolít olej. Vůle v lankách, na tu taky všichni srali a potom to mazalo méně než by mělo. A v neposlední řadě, olej co tu byl tehdy k dostání odpovídal dnes už té nejhorší normě - za nízkých teplot zásadně měnil viskozitu i mazivost. Já to čerpadlo v té 477 mám a jsem s ním spokojený. Ono se řekne, že není problém mít u sebe lahvičku oleje, ale čas od času zapomeneš, dojde, budeš muset na pumpě koupit, pak tam budeš špekulovat s poměrem atd.. Krom toho když se jezdí často, tak lahvička zmizí za chvíli.
Ted' už od roku 1990 jezdím s běžnými dvoutakty a olej leju do nádrže. Výfuk u péráka jsem nečistil snad 15 let, spalovací prostor taky. Jezdím ale na Mogul TS a tím to je. Pokud se používá kvalitní minerální olej, žádné ucpání výfuku nehrozí.
Je tedy\ na každém, chce - li používat relativně spolehlivé čerpadlo, nebo lít olej přímo do nádrže. Pokud ale motorka čerpadlo má, používal bych ho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
SuperSic58 píše: Z veteránskýho hlediska proč ne, ale tyhle socialistický dvoutakty jsou zkrátka už jen stará veteš, řinčí to, třese se to, nezatáčí to, rám do štaflí a seš brzda provozu. Když vidí kopec, tk by se nejraděj otočila A rasovat vydechlou stařenku v terénu, to je barbarství...
Tak hodně štěstí a kolama dolu
Na mztě 250 mám pocit, že lidi brzděj mě než já je
Naposledy editováno 17.05.2016 17:22:07
Většina řidičů pořád jezdí 80-90 a ti rychlejší se z pravidla táhnou při téhle rychlosti ve "vláčku" s ostatníma. Ideální příležitost s nimi na motorce vyjebat
mira592 píše: Ahoj, četl jsem si zde i některé názory, že bylo i dost zadřených motorů motorek díky nefunkčnímu olejovému čerpadlu, tak pozor na to. Sám s tím tyto zkušenosti nemám. Podle mě není problém mít v batůžku / kastlíku malou půlitrovku M2T (z PET) a podle potřeby natankovat kdekoliv a sám dolít olej do nádrže, je to takové neohrabané, ale jde to. Na benzínách mají oleje také, čerpadlo mění poměr množství oleje kdežto v nádrži je to, co tam sám dáš.
Kecy, kecy, kecy: Aneb jak píše Kynklačka. Chce to jen pochopení pár zásad a fyzikálních pojmů: holt ruce nikomu nepůjčíš a komu není rady, tomu není pomoci, ale napíšu to asi po 27. zas. Tak za 1) MUSÍ TAM, BÝT DOST OLEJE 2) musí to být ŘÁDNĚ ODVZDUŠNĚNO!!, 3) HADICE MUSÍ BÝT CO NEJKRATŠÍ 4) MUSÍ TO BÝT SPRÁVNĚ SEŘÍZENO. Je dost lidí, co jsou zcela neschopní, dopřát zařízení těchto pár maličkostí, tak budou raději rohzhlašovat bludnou poplašnou zprávu, že je to nahovno, místo rálného stavu "jsem chromý pablb, co není schopen si nastudovat přílohu příručky, hrabu se v tom čemu nerozumím a proto blbě, proto to pak nefunguje". Nejklasičtější projev toho o čem se tak jadrně (protože už to ani jinak nejde) vyjadřuju je ten, že zmíněný člověk veje jak raněnej, že to nefunguje, PŘITOM NENÍ SCHOPNE SI ANI ZJISTIT, KTERÝ VÝVOD ČERPADLA JE VSTUP A KTERÝ JE VÝTLAK!! PŘIČEMŽ JE MÁ PROHOZENÉ A DIVÍ SE ŽE TO NEFUNGUJE! Nebo že neví, že odvzdušňovací šroub je i na čerpadle, že se musí odvzdušnit i výtlak a jak, všechno v té příručce je a je volně dostupná na čezetmanii, možná i zde.
I průměrně technicky zdatný a průměrně zručný člověk je schopen po nastudování příručky to základní nastavení udělat během krátké chvíle.
Vymyšleno je to lépe jak na jiných, lanka jsou sériově a ne paralelně, což řeší spoustu možných problémů.
Sám jsem najezdil na ČZ s posilube cca 100000km, během 15 let, než jsem to nedávno prodal a vyměnil za věc násobně výkonnější. Jako člověk, bez mastných rukou, bez mastné flašky, která ani není kam dát, bez zbytečného smradu a o olej jsem se staral jednou za 1000km, kdy jsem tam prostě vkydnul litr oleje k tomu půllitru zbývajícího a nazdar. Takže není sebemenší důvod jezdit jak neandrtálec, když už zhruba 50 let je možnost jezdit jako lidi, i na dvoutaktu, který má u těchle menších motorek svoje jasné výhody. Ohledně karbonu - výfuk jsem čistil jen jednou, a to proto, že tem můj byl natolik dobitý, že jsem přitáhnul jiný, zakarbonovaný, tak sjem ho debordelizoval a od té doby na něj mnoho let nesáhnul, až těsně před prodejem jsem se díval, vytáhnul jsem tlumič a byl absolutně suchý. To ovšem přikládám také dnešlím slušným olejům (ve starých dvoutaktech jezdím mogul TS)
Namíchat si benzín do nádrže do veterána jednou za čas, budiž, do motorové pily a jiných werglů co jsou třeba kolem baráku - to taky dělám, protože tímto nejsou vybaveny, ale do motorky, se kterou se jezdí často je to zcela zbytečný opruz, který už před těmi 50 lety velmi dobře vyřešili..
Jsem ochotem všem, kteří pochybují, všem kteří touží i všem ostatním, podat podrobné vysvětlení těch zásad pro uvedení čerpadla do provozu, zkušeností po všech těch letech a kilometrech mám myslím dostatek.
Celá ta věc má jen jednu systémovou chybu a to je to, že olejoznak je příliš nízko, což se vyřeší tím, že se do tý nádržky holt jednou za čas podívám.
Naposledy editováno 18.05.2016 15:04:19
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
Jinak pro autora tématu za mě z 250 - 559 jede líp než 353 u 350 jestli 360 nebo 354 tam je to asi jedno jedou stejně, ale číza 175/477 nebo 487 tak ty jednou téměř jak 350 a jízdní vlasti super díku rámu, v zatáčkách se to nekroutí jak kejva
Naposledy editováno 18.05.2016 21:54:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
Po seřízení předstihu jela moc pěkně,chytala na první a na4ku brala kde jaký stoupání,ale měl jsem asi 60 kilo,motor měl dost najeto, cca 40-50tis.bez vybrusu.podle mě má Supr tocivy moment,výkon Cz v 5500 ot je jen hodnota,té na jawe 250 ani nedosáhnete. Měly by se porovnávat výkony v podobných otáčkách nebo kroutaky.netvrdím ze ciza není pěkně živá,někdo mě to kdysi i říkal.mám prostě raději, když to dokáže jet s nizsima otackama.je fakt ze mz250 sem vždycky chtěl.
Naposledy editováno 19.05.2016 08:54:42
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
holt jedu o něco pomaleji,kouknu i za sebe a auta nechám předjet.stejně se běžné po siln. Jezdí cca 100 i vic, takže nějaká 175tka jen tak nějaky auto nedá A taky bude predjizdena,
v obcí je brzdou provozu obvykle nemotora v osobaku.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
Úplně stejně tak jako jakoukoliv jinou kejvačku/panelku.
Všechny tyto motorky jsou takový malý poklady. Třeba já mám schovanej i pavík40B, že si ho jednou taky zrenovuju. Ještě mám schovanej litr barvy co zbyl z renovace panelky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
Jinak ČZ 250/455 je povedený a zajímavý stroj a rozhodně si zaslouží péči a rozmazlování
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3990, 3991] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 119715 | Včera v 19:26 pech. |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Teče přední tlumič Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 8 | 19.7.2024 v 08:47 vasik006 |
Lamely Taiwan Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 1 | 16.7.2024 v 22:17 Drak1 |