potřebuji od vás poradit. Je mi jasné, že témat na výběr moto je spoustu a že se opakujou, ale můj případ je trochu specifický a rád bych znal váš názor.
Denně dojíždím do práce nějakých 3.5km po Praze (v okolí Pankráce, žádná jižní spojka ani nic takového) a dosud jezdím autem, nicméně je mi ho líto používat každý den na tak krátkou trasu a začíná se to na něm trochu projevovat, takže jsem se rozhodl dojíždět s pomocí motorky.
Měl jsem v plánu si udělat řidičák na moto sk. A a pak si nějakou koupit (a stále mám). Nicméně jsem nad tím přemýšlel a řekl si, že by mi koneckonců na tak krátkou trasu na dojíždění do práce mohl stačit nějaký outloukánek 50ccm 4T vzduchem chlazený, s manuální převodovkou a omezením konstr. rychlosti do 45km/h, abych mohl jezdit na řidičák sk. B a nemusel si na takové moto dělat papíry.
Samozřejmě jsem se díval na klasické skůtry (50ccm manuál nebo 120ccm s automatem), problém je, že skůtry se mi děsně nelíbí a nepřipadám si na nich dobře. Pak jsem narazil na stroje typu Yuki New Quick 50, Kentoya 50t, Romet 220, atp. Vím, že se jedná o čínské stroje a kromě motoru je to slabota, ale kdysi jsem jezdil docela dost na pitbiku Orion z číny a krom občas povolených šroubků, nebo zpuchřelých hadiček/těsnění s ním nebyl žádný problém. Navíc se mi tyhle retrostroje ala babeta líbí a domnívám se, že by mi na to moje popojíždění do práce mohly naprosto vyhovovat. Taky si myslím, že nebudou tolik terčem klíčových objížděčů, ukopávačů zrcátek nebo zlodějů. A jako poslední bonus je u těch 50ccm spotřeba - okolo 2L na 100km.
A od vás bych chtěl názor, protože předpokládám, že mnoho z vás mohlo být v podobné situaci, mají vlastní zkušenost a tak by mi mohli poradit. Sk. A si tak jako tak udělám, jenom to o něco odložím a do práce budu používat nějaký ten čínostroj, co jsem psal výše . Stejně předpokládám, že až koupím nějakou normální motorku třeba s obsahem 600ccm, nebude se mi ji chtít trápit na tak krátké trase stejně jako auto a 50ccm peklostroj bych používal po městě nadále.
Podotýkám, že pro mě není problém na ní sem tam něco opravit, vyměnit, podotáhnout, s tím tak nějak počítám. Další bonus je, že bych jezdil normálně v civilu, koupil bych jen helmu, max rukavice.
Abych to shrnul, bude nějaká z výše uvedených motorek na mojí 3,5km pojížděčku do práce stačit - vyhovovat?
Pokud máte nějaký jiný nápad, nebo vás napadá jiný stroj na ř. sk. B, sem s ním. Popřípadě nějaký úplně jiný nápad (MHD ani kolo ne...).
Díky moc za vaše rady.
V.
Naposledy editováno 19.05.2016 22:28:07
Naposledy editováno 19.05.2016 22:26:29
1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto na krátké dojížděčky do práce
Proti babetě se to téměř nekurví, krást to asi taky nikdo nebude, účel by to asi splnilo...
A asi to bude lepší než ty číny, i když záleží na stavu konkrétního stroje..
Vpodstatě máš s řidičákem B dost omezený výběr, buď nějaký to mopédo nebo skůtr 125ccm..
Naposledy editováno 19.05.2016 22:28:26
No, název to má teda parádní, to mě rozesmálo.
Už vidím kamarády, jak se ptají:
"Co to máš za moto?"
"Ále, Maxi Puch".
Ale do moto 36 let staré asi nepůjdu, navíc pokud se nepletu, je to 2T a náhradní díly, nevím nevím. To bych raději šel do té číny, ta aspoň vypadá líp. Ale díky za tip, zase tak špatný to není a levný to je.
Ale jinak si teda myslím, že lepší 36 let starej evropan, než nová čína.
Jediné do čeho bych se nebál jít je Kymco
Ale různým Chunlanům a Loncinům bych se vyhnul, můj názor..
Mno, v téhle kategorii se pravda moc neorientuju, dám prostor jiným, ale fakt mrkni spíš po nějaké evropské nebo japonské zemi původu..
2 reakcí na tento příspěvek Výběr moto na krátké dojížděčky do práce
Jo, to jsou jediný, na který trochu pokukuju, skůtry ála Honda Innova, ale tam je větší problém se vejít do 20k za něco solidního. A abych byl zcela upřímnej, pořád se mi víc (čistě esteticky) líbí ty retrobabety nebo něco jako je Romet Ogar 202.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto na krátké dojížděčky do práce
dva_hrnce píše: ani skůtr na velkých kolech nechceš?
150ccm uz ale neni na B ridicak, ne?
Do 50ccm, konstr. rychlost do 45km/h (zaps. v TP) může bejt manuál (což mě taky láká, třeba jako taková menší příprava na větší motorku).
Naposledy editováno 19.05.2016 22:52:35
No nic, čas se na to vysrat a jít spát
ed: ale nějaká ta 125ccm na velkých kolech by sa asi dala najít..
Ono ten výběr nebude nic moc, pokud se přeci jen nerozhodne že zkusí dát šanci číňanovi..
motorek 50ccm s manuálem které by byly 4T taky asi moc nebude, ale ráno moudřejší večera, takže zdar..
Naposledy editováno 19.05.2016 22:56:49
Muzes ji vodit po chodniku pres park a pod., protoze jsi stale chodec. Cim odrbanejsi tim lepsi odpadne kontrola pres den jestli tam stoji. S rovnym platickem mezi nohama je dobra na vozeni nakupu ci pytle cementu z OBI.
Ja jezdil Modrany Palmovka a nejrychlejší a nejpohodlnější je ta 50. Obcas jsem to dal i na 6kilu ale to je v praze v provozu oser furt radis a jedes pomaleji jak ten skutr.
Jinak si myslím, že ten maličkej motor s mýma 100kg se prohřeje a i kdyby ne, u takovýho moto mě to nemusí mrzet, oprava bude za pár stovek a novej motor se dá sehnat i pod 2000,-.
Jinak díky za rady, docela mě to posunulo k nějaké té 50ccm. Sice do kopce to bude asi trochu oser, plnej a jedničku, ale aspoň to nebudu muset šlapat a pořád je to o dost rychlejší než pěšky. Navíc až si udělám papíry, můžu z toho udělat třeba 80-125ccm a pak by to mohlo bejt i lepší poježdění do města. Taky jsem četl, že tyhle stroje maj restrikci - podložku v sání, která když se odstraní, tak se to docela probere i do těch kopců.
Naposledy editováno 20.05.2016 07:23:31
50ccm bude dobry z hlediska toho, ze kdyz to tlacis jsi chodec, ale z hlediska vykonu to bude pruser.
125ccm by mohla byt dobra volba, nejakej starej japonec, ital., ale rozhodne ne nova cina
Samozřejmě, že bych raději 120ccm než 50ccm, pokud se bavíme o motoru, ale ta čína 50ccm prostě má několik výhod - všechno je na ní levný, jednoduchý a dostupný, nebo zaměnitelný s jinýma dílama. Pokud koupím novou a bude v záruce, prostě jim to strčím do servisu/reklamace, ať se snažej.
Starej Ital, Japonec, jasně, ale stát to bude přinejmenším stejně jako nová čína, když se tam něco vysere, vždycky to bude stát podstatně víc, než na tý číně, to už jsem si zjišťoval. Ve výsledku, když trefím na blbej kus ojetiny nějakýho "lepšího skůtru", můžu do toho zahučet za podstatně větší peníze, záruka nebude žádná a já budu jenom opravovat za velký peníze.
Navíc ta 50ccm je fakt malej a lehkej stroj, klidně to strčím i do baráku na opravy/úpravy/zimu, kdežto ten skůtr je prostě oplastovanej mastodont. Zrovna dneska jsem na ně koukal v práci v garáži, jsou tam ty klasický menší, nebo i ty maxi, ty jsou přímo obří a já určitě nechci rozporovat, že to bude víc komfortní, především ve dvou, ale bylo to větší než silniční Yamaha stojící vedle.
Naposledy editováno 20.05.2016 08:18:33
1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto na krátké dojížděčky do práce
Zase tak pevně rozhodnutej nejsem, ale nikdo mi doposud nevymluvil, nebo neosvětlil, jaký jsou rizika koupě starýho skůtra (Jap/Ita), na kterým se mi, pro uvedení příkladu, po půl roce rozbije třeba variátor.
1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto na krátké dojížděčky do práce
jasne, muze tam toho byt casem vic, ale to je jak vesteni z kristalovz koule. Pokud se neco draheho vylozene posere, jde to koupit pres bazar.
nemysli si, ze treba ten variator by cinani vymenili v zaruce. To svedou na nespravne pouzivani nebo na to, ze to je provozni soucastka
1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto na krátké dojížděčky do práce
dorso> Jo, tak nad tím jsem taky uvažoval, mám kamaráda co na ní jezdí a nenávidí to, raději by jezdil na skůtru nebo na motorce, ale nemůže (zákaz řízení). Faktem je, že to má svý výhody, ale ty motokoloběžky jsou překvapivě docela drahý na to, co to je (on má Crosco).
Provoz na komunikacích
Koloběžky s pomocným motorem (tj.koloběžka, která je dodatečně osazena motorem a je možné jí provozovat i bez použití motoru odstrkováním) mohou být použity na komunikacích, pokud vyhovují vyhlášce MDČR č. 341/2002 Sb, příloha 13. Jsou pak zařazeny do skupiny jízdní kola, tzn. provoz bez ŘP, bez povinného ručení a RZ.
Aby směla koloběžka s pomocným motorem na komunikace, nesmí být její výkon vyšší jak 1kW a její max. rychlost nesmí přesáhnout 25 km/h. Pokud máte zájem o koupi motokoloběžky, která plně vyhovuje dané vyhlášce, nabízíme odbornou úpravu Street legal. Ta spočívá v nastavení koloběžky na vyhláškou předepsané parametry. Pozor - u koloběžky s motorem převyšujícím 49 ccm nelze udělat výše uvedené snížení výkonu, resp.jeho obsah není ve shodě s danou vyhláškou a tak provoz není na komunikacích povolen.
Více zde: http://www.extremce...5-ccm-novinka-2013-/
Naposledy editováno 20.05.2016 09:52:35
1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto na krátké dojížděčky do práce
Se skupinou b prece muzes ridit skutr do 125ccm pokud ma automat