AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
Takže - rozjedeš werk - třebas až na trojku, zavřeš plyn a ať motorka zpomaluje.
No a při neustále zavřeném plynu a zpomalování tam dáš dvě...pak jedna...a když sů otáčky tak akorát, vevalíš tam plný plyn.
Motorka musí bez jakéhokoliv zaváhání rasantně zrychlovat.
Pokud tomu tak není, je to bohaté (posuneš jehlu důle) a nebo chudé...když si nejsi jistý, posuneš ju nekam nadoraz a to už určitě poznáš, co to chce.
No a když je předpoklad hulení na plný plyn, dám to o zářez výš a je to.
Následuje doladění šroubkem bohatosti směsi.
Při takovém bohatším seřízení se ale třeba při popojíždění ve městě a v hicu (a nedejbože v horách) može stat, že se to bude uchlastávat...poradí si s tým ten střelec nekde v Tramtárii?
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jel na dváce TM - a on jaksi zapomněl, že motor, seštelovaný v horské slunné Itálii nemusí v poscaném Holandsku, v zimě a v dešti na úrovni moře fungovat.
Ve středu měl v pístu krásnů dírku.
Je to teda obráceně, než máš ty na téj motorce, ale vliv to má.
Sériové Jawy sice nejsů až tak háklivé, tu změnu nadmořské výšky, teploty a vlhkosti vzduchu by mohla ukočírovat jehla, ale...
Já mám vždy ve výbavě dvě sousední trysky...když teda nejedu za roh...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já si taky vždy přibalím trysky a jehlu krom tedy bambilionu jiných hovadin. Bo čím víc víš o tom, co se může rozbít, tím většího máš nerva a baťoh s díly.
Nicméně pokud se neodflákne údržba, na těch verglech se nemá moc co rozbít a loni v Alpách s třemi vergly a po dvou týdnech jen jedno trhlý lanko plynu. Takže pohoda. ;)
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
a jedna otázka, když udělam nádrž na olej z laminátu, je možný do ní vsadit průhledítko z plexiskla? aby to těsnilo, kvůli tepelný roztažnosti apod.
e: trysky jako různý velikosti, všude měli jenom to, co je originál v karbu
Naposledy editováno 03.06.2016 11:38:21
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ale jsou ťamanský. Origo asi nesehnatelný a CZ repliky nevím zda někdo dělá. Vesměs to napíšou CZ a stejně to je ze stejný fabriky v Asii. Proměřovali jsme a kolikrát má průměrově třebas HT92 větší díru jak HT94. Což i kdyby se měřilo průtokově není podle mě možný. ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A je prokázané, že čím víc času stráví člověk důkladnou přípravou stroje v dílně, v teple, tím míň času se pak nervuje za nesrovnatelných podmínek někde na cestě.
Konstrukce starých Jaw je prostinká, jednodušší už to ani snad nejde. Ale to neznamená, že by měl majitel těchto strojů ignorovat doporučená seřízení, vůle, postupy při montáži a tak.
Určitě víš, jakých zvěrstev se někdo na stroji dopouští - a ono to přesto jede!
Teda záleží jak a jak dlouho, že...
Akamu - já bych to řešil tak, že bych si trysky vyrobil.
V kerémsi obchodě sem viděl výstružníky na ty ďůrky. Uděláš si do umělohmotné destičky závity a poskládáš si to podle velikosti...
Sem to tak měl a mám. A nedám. Když k temu nikeho druhého nepustíš, nevznikne ti v tom bordel a to ani nemusíš mět trysky správně označené.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ale vrtáček trošku "hodí", takže by se musela dírka vystružit přesně na daný průměr...a enom náklady na vercajk převýší cenu trysek mockrát...
Takže se v praxi používá tahle šudlicí metoda - strojařsky by se dalo říct "na podařenů".
Páč sice nikdo neví, jaká dírka v trysce je, ale ono stačí enom vědět, esli je větší či menší než tá vedle...
Sem si kůpil hrst trysek třeba devadesátek a ty sem postupně zvětšoval po přiměřených krocích a bylo.
Jó, taky sem teho zmršil...ale kdo nic nedělá, nic nepokazí...
Naposledy editováno 03.06.2016 12:30:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Není všude jen asfalt, ale Adenium projelo
Dřevěný most do jedné osady - tudy autobus nejezdí.
...a nově opravená kaplička ve vesnici u J. Hradce
A zítra je v plánu další porce kilometrů a poznání.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
http://www.pkhv.cz/ondrejovsky-krpal-2016/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom - replikové díly či ND vyráběné na Taiwanu a úpod. nemusí byt nutně sračky, ale než najdeš dodavatele, kerý to udělá tak, jak to má byt, tak to je nekdy fuška.
Třebas u ojnic - kamoš říkal, že mu z těch jednání zbělely vlasy...
No a tráva - tedy seno - to je problém jak sviňa.
Vozíme to koňom. Taky nevěřili - nedůvěřovali - ale jak viděli, že ty kobyle zmizeli fůru za dva dni, obrátili...
Nekdy je to dost srandovní, já, kluk z dědiny, vezu žrádlo koňom a majitel stáje, dobře situovaný pán z města, mě poučuje, co jak kde a proč...a vidle drží jak jezuita telefón...
Co se týče trávy - lůky - stačí pokosit jednů. U nás se kosí fčíl, u vás by snáď šlo eště chvílu počkat, né? Aby to do podzimu moc nenarůstlo .
A jaks sám poznal, ta část, kerá se enom kosí, tak tam jest rostlinstvo rozmanitější, je tam plno všelijaké žoužele, motýlů a tak. Nekde taky jak když anglický trávník nemusím...
Případně použít metodu z filmu "V zajetí rychlosti"
hrnous píše: laďa-prášil> Hodinářský výstružník udělá ve výšinách přesně opačnou službu
nevím, co tím myslíš. Známý má na trysky stolici, takový ty válce, kalibruje to právě výstružníkama, těžko najdeš lepší způsob pokud na to nechceš stavět speciální dílnu. Dáš trysky menší, libovolně ti je zvětší na míru nebo do sady.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A než začne sušení, musí se jezdit. Takže - dnes budou další kilometry s Adeniem , v plánu mám i zajet se podívat na jeden motorkářský sraz - byt' jinak na srazy - kromě Jawa / ČZ - nejezdím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dnes majů ve statku krávy na špagátě, ale já si eště pamatuju, jak chodily pěšky na "ranč" a vozila se jim enom voda. Koňma v lejtě.
Bože, jak je to jednoduché - to zvíře má nožičky a na žrádlo si dojde samo. Nemusí se pálit nafta na sečení a dovoz...
A o tem, jak vypadá kráva v maštali a na pastvě je snáď zbytečné se bavit...
Kroviňákem neuděláš pěkné pokose a blbě se to obracá a hrabe...je to takové domrvené...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |