Předem se omlouvám, že se můj problém netýká motorek. Teď k věci.
Jelikož brzy budeme tři, chtěl bych nějaké rodinné kombi. Srdce by chtělo e46 320d 110kw touring, ale zlý jazykové tvrdí, že je moc nákladná na servis a všechno drahé a tomu podobné.
Potom tu máme passata B5.5 1.9tdi 96kw. To je takový "sňatek z rozumu" a to by chtěla hlava, jenže prostě to kombi je strašně škaredé. Je tu ovšem osvědčený motor. Alespoň tedy pro mě. Měli jsme ho v rodině (superb) a byl k neutahaní a jezdil za pár. Jenže já chci od nového auta, aby se mi i trochu líbilo.
No a tím se dostáváme k audi a4 B6 1.9tdi 96kw. Líbivý vzhled, osvědčený motor, ale jelikož je to koncern, nemůžu se ubránit dojmu, že je to jen taková "načančaná oktávka".
Velice by mi pomohlo, kdyby majitelé těchto aut přidali nějaké své zkušenosti z praxe. BMW jsem nikdy neměl, ale strašně bych ho chtěl, jen se bojím těch povídaček. Je to pravda, nebo to jsou předsudky závistivých majitelů škodovek?
Rozpočet: +/- 120 tis.
Předem díky za případné poznatky z praxe.
1 reakcí na tento příspěvek OT: e46; passat B5.5; a4 B6?
Já teď koukám po Berlingu, vím je to hnusný, ale je to fakt velkej a spolehlivej pracant.
edit: Š Octavia I kombi 1,9TDi 81 kw r.v. 2002
Naposledy editováno 09.06.2016 15:18:44
třeba něco takovýho?
http://www.sauto.cz/...16577525?goFrom=list
Kdyz slechtit tak "vikendovku" na benzin a s motorem. Nebo se na to vykaslat a vzit pracanta (treba octavia). Jinak se z toho zblaznis, kdyz to budes slechtit a velkyma kolama kazdej rok vymlatis podvozek, ob mesic ti to nekdo oparkuje apod.
Naposledy editováno 09.06.2016 15:51:47
SVSkritek: myslel jsem šlechtit v tom smyslu, že ji dopřeju péči kterou si zaslouží a něco navíc. Né že to budu tunit. Auto bude stát v garáži. Ty kola co jsou na foto by šly hned pryč.
George: nepsal jsem že poznám stočenou keplu, ale dá se poznat jestli je před smrtí. Klidně koupím auto se 400tisíci když tam bude vše vyměněno.
Dave: díky za tip, ale to se mi ani trochu nelíbí.
Tady příklad to první je na bmw e46 320d touring
Druhý obrázek na passat 3B6 1.9tdi variant
2 reakcí na tento příspěvek OT: e46; passat B5.5; a4 B6?
Mel jsem ruzne ojetiny ruzne ojete, ale jedine co jsem menim byly kosti stabilaku.
Pokud na to nemas zrovna moc penez, jako ze na to nemas moc penez, tak bych predesel mozne investici do takovych veci jako jsou napravy tim, ze bych vybral auto ktere treba zrovna timto netrpi
KubaLC8 píše: Kdy kdo naposledy menil napravu?
Tak treba ja, co tam mas dal?
Jinak na e46 jsem delal vymenu pulky predni napravy pred dvema mesici (z jeste origo stavu, podotykam).
Apropos, ktere ze auto na ceskych (podtrhuji) cestach nedostava co se tyce napravy na prdel?
KubaLC8 píše: Kdy kdo naposledy menil napravu?
Mel jsem ruzne ojetiny ruzne ojete, ale jedine co jsem menim byly kosti stabilaku.
Pokud na to nemas zrovna moc penez, jako ze na to nemas moc penez, tak bych predesel mozne investici do takovych veci jako jsou napravy tim, ze bych vybral auto ktere treba zrovna timto netrpi
to je prave ono, dily na bmw nejsou nejak zasadne drazsi - ale casteji se meni.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?
Dr.Houba píše: accord má taky malej kufr...hlavně při porovnání s koncernem
Jinak k passatu, tchánovi už rezne 4 letej s 80 tísícema na tachu, sice jen trochu v podběhu, ale stejně je to smutný
souhlasim, ze accord neni extremne velkej, ale pozadavek nebyl na stehovak. ta e46 je co se tyka kufru na urovni te fabie, nebo dost mozna i mensi...
ta rez bohuzel, mercedesy treba na to trpi vic nez VW... u toho passata je dle me spis smula na kus.
Shewcza : PD motorum u koncernu bych se vyhnul. v mem okoli 2 auta se 103kW PD, obe motor na kasi, dvojhmoty, hlavy, vacky, prevodovky... obe najeto kolem 200tis.
jo asi bych do toho sveho vyberu zaradil jeste mondeo a pokud by bylo opravdu potreba velkej prostor tak Smax ... z meho pohledu auto o nekolik trid jinde nez sharan, alhambra atd. mel jsem sluzebni 2,0tdci jezdilo furt, nezralo, jelo docela pekne (pocitove lip nez 2,4d V70 co mam ted) a i se 400tis na tachu vrnelo jak novy. chce to ale si dat pozor jakou elektronikou je motor osazenej siemens vs delphi ....
s V70 mam zkusenost jen s novejsi generaci, tak nevim jak je na tom ta starsi se servisem, ale me to rozhodne jako auto s malejma servisnima nakladama neprijde...
Naposledy editováno 09.06.2016 16:53:02
2 reakcí na tento příspěvek OT: e46; passat B5.5; a4 B6?
Kubo, nikde jsem nepsal kolik mám peněz. Jen jsem napsal kolik chci investovat do auta. Na servis samozřejmě peníze mám.
Jen v tom ty peníze nechci topit zbytečně. To je vše.
Naposledy editováno 09.06.2016 17:13:14
Svez se sestivalcem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?
shewcza píše: Díky kluci. Jedu se podívat na tu černou e46 a dám vědět. Kdyby do mě každej už 4 dny nesolil, že v bmw utopím hromadu peněz, tak bych ho prostě koupil a potom by se vidělo. Ani bych nemusel zakládat tohle vlákno, ale dnes v den prohlídky se celý den klepu a je mi špatně od žaludku. Psychika je mocná :-/
Kubo, nikde jsem nepsal kolik mám peněz. Jen jsem napsal kolik chci investovat do auta. Na servis samozřejmě peníze mám.
Jen v tom ty peníze nechci topit zbytečně. To je vše.
Hele docela to chapu, ja mam taky pro vrtuli slabost a pri vyberu bych ji uprednostnil ikdyz rozum rika neco jineho - jen z meho pohledu, pokud te to tahne k bmw dost mozna po koupi zacnes posilhavat po silnejsim, po vybave .. Do bawa jde zahucet dost penez, ale sypat je do nejaky top kary je radost, do socky zlost...
Pokud to musi byt bmw a ma to mit jakz takz naklady na provoz + nejakou "zaruku mobility" tak bych hledal tu e46 benzinovou - 328i
Nekde na klubu nebo na foru e46 je pribeh typka co do 320d zahucel neuveritelny prachy, z toho bys vycetl aspon na to co si prohlidnout pri koupi. Z tech motorvejch veci uz si nevzpomenu, ale urcite zkoukni korozi kastle/podvozku - hlavne ulozeni zadnich ramen, tam to bejva sezrany, to same ulozeni tlumicu, popraskany ulozeni diffu atd atd.
Naposledy editováno 09.06.2016 17:39:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?
assassin píše: Hele docela to chapu, ja mam taky pro vrtuli slabost a pri vyberu bych ji uprednostnil ikdyz rozum rika neco jineho - jen z meho pohledu, pokud te to tahne k bmw dost mozna po koupi zacnes posilhavat po silnejsim, po vybave .. Do bawa jde zahucet dost penez, ale sypat je do nejaky top kary je radost, do socky zlost...
Pokud to musi byt bmw a ma to mit jakz takz naklady na provoz + nejakou "zaruku mobility" tak bych hledal tu e46 benzinovou - 328i
Nekde na klubu nebo na foru e46 je pribeh typka co do 320d zahucel neuveritelny prachy, z toho bys vycetl aspon na to co si prohlidnout pri koupi. Z tech motorvejch veci uz si nevzpomenu, ale urcite zkoukni korozi kastle/podvozku - hlavne ulozeni zadnich ramen, tam to bejva sezrany, to same ulozeni tlumicu, popraskany ulozeni diffu atd atd.
Nebylo to tady na fóru do 330i? Nebo 328i nevím, jestli má pofl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?
MedWed píše: Nebylo to tady na fóru do 330i? Nebo 328i nevím, jestli má pofl
Ten ma 330i a je to kolenovrt, z jeho tematu to vypada kolik tam nasypal, ale to fakt jsou drobny proti ty 320d z te storky :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?
assassin píše: Ten ma 330i a je to kolenovrt, z jeho tematu to vypada kolik tam nasypal, ale to fakt jsou drobny proti ty 320d z te storky :)
Kolenovrt??
Zkus najít ten link...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?
assassin píše: souhlasim, ze accord neni extremne velkej, ale pozadavek nebyl na stehovak. ta e46 je co se tyka kufru na urovni te fabie, nebo dost mozna i mensi...
ta rez bohuzel, mercedesy treba na to trpi vic nez VW... u toho passata je dle me spis smula na kus.
Shewcza : PD motorum u koncernu bych se vyhnul. v mem okoli 2 auta se 103kW PD, obe motor na kasi, dvojhmoty, hlavy, vacky, prevodovky... obe najeto kolem 200tis.
jo asi bych do toho sveho vyberu zaradil jeste mondeo a pokud by bylo opravdu potreba velkej prostor tak Smax ... z meho pohledu auto o nekolik trid jinde nez sharan, alhambra atd. mel jsem sluzebni 2,0tdci jezdilo furt, nezralo, jelo docela pekne (pocitove lip nez 2,4d V70 co mam ted) a i se 400tis na tachu vrnelo jak novy. chce to ale si dat pozor jakou elektronikou je motor osazenej siemens vs delphi ....
s V70 mam zkusenost jen s novejsi generaci, tak nevim jak je na tom ta starsi se servisem, ale me to rozhodne jako auto s malejma servisnima nakladama neprijde...
máš s tou E46 nějak větší zkušenosti? Kamarád má 2.0 benzín s přestavbou na LPG a hrozně mu to žere olej, je to nějaká obvyklá závada?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?
MedWed píše: Dr.Houba> kolik je hrozně?
přes litr na 1000km
Jen počítej s tím, že nemůžeš srovnávat Passat s e46... e46 je takový malokombík. Ale pokud bude vše v pořádku, bude Tě určitě bavit více než VW. A to i s 110kw...
Osobně bych ovšem taky doporučil šestiválec, o tom žádná
Mám třetí .30d...