Narazil jsem na tento článek z roku 2006,ale nezaznamenal jsem nějaké zlepšení spíše naopak mi přijde,že je to čím dál horší.
www.rozhlas.cz/zelenavlna/motoporadna/_zprava/snek-dostane-pokutu--459228
Včerejší ranní jízda autem:Vyjedu z obce projedu esícko cca. 60-70 km/h,dlouhá rovina cca. 1 km,asi v její třetině je křižovatka,já jsem na hlavní,jedu kolem 80 km/h,za křižovatkou je mírné klesání,chtěl bych zařadit 5ku a pokračovat dál rychlostí 90 km/h.Z vedlejší přede mě vjede Thalia,je tam rezerva,takže stačím dobrzdit,ale "řidiče" jedoucího z vedlejší vůbec nezajímá,že jedu po hlavní a jsem rozjetý a pokračuje dál šnečím tempem cca.55 km/h a já za ním.Proti jezdí auta a cca.do tři čtvrtin plná čára,takže nemám možnost předjet,jediné co mi zbývá je několikrát probliknout dálkama,ale bez jakékoliv reakce.
Dnešní ranní jízda,to samé místo,ta samá Thálie a stejný "řidič". Přesně ta samá situace,s tím rozdílem,že nejede nic proti a já místo dálkových použil klakson a předjel jsem v poslední čtvrtině rovinky.
Je to takový problém,aby všichni jezdili přibližně stejnou přiměřenou rychlostí?To už se fakt nedá tohleto.
Naposledy editováno 22.05.2015 21:47:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda
tomasd. píše: něco z teorie:
Dát přednost v jízdě znamená povinnost řidiče nezahájit jízdu nebo jízdní úkon nebo v nich nepokračovat, jestliže by řidič, který má přednost v jízdě, musel náhle změnit směr nebo rychlost jízdy.
Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.
(2) Řidič nesmí
a) snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,
b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.
...a něco z praxe:
http://www.znaleckyp...p;Itemid=307 [/quote]
Jenže s touto teorií budeš zrovna v Praze stát na křižovatce asi tak půl dne.
1 reakcí na tento příspěvek Bezdůvodně pomalá jízda
Ale víc mě trápí jak čímdál častěji čtu, že někdo nedal motorkáři přednost, a to i těm pomalu jedoucím, tak asi budu furt jezdit v té oranžové vestě co tak nesnáším , ale je nejlíp vidět
Pedl píše: Jo borce, kteří jedou pomalu a zrychlí až když jedu vedle nich potkávám taky, škoda mluvit. Samozřejmě uhnutí do strany neexistující, nejlíp narvaný co nejvíc vlevo, aby přes něj nebylo vidět.
Ale víc mě trápí jak čímdál častěji čtu, že někdo nedal motorkáři přednost, a to i těm pomalu jedoucím, tak asi budu furt jezdit v té oranžové vestě co tak nesnáším , ale je nejlíp vidět
To máš těžké. Kdo tě přehlédnout nechce, ten se podívá pořádně a kdo myslí, že cesta je jeho, tak tě bude ignorovat i kdyby sis tam dal modrý maják...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda
Nejhorší situaci za poslední dobu jsem v tomhle smyslu nezažil v Praze, ale na benešovský při návratu z víkendu - souvislá kolona cca 80 km/h, odstupy 10m, tam se asi z vedlejší čekalo i několik minut...
e: Nesmím to tam jen nikomu šoupnout, aby musel hamtnout na brzdu nebo strhnout řízení - tak chápu dání přednosti i v souvislosti s tím, co se píše v tom článku pod odkazem.
Naposledy editováno 27.05.2015 18:34:40
3 reakcí na tento příspěvek Bezdůvodně pomalá jízda
Jedno auto výkonu na rozdávání a druhé sotva vyjede kopec.
Jako Octavia má litrový tříválec 1,0 TSI a po 100.000 Km to bude neprodejná mrtvola.
Pro zachování bezpečnosti a hlavně plynulosti silničního provozu bych downsizing zakázal.
Každý brzdič provozu nutí ostatní pomalou jízdou předjíždět a vyvolává nebezpečné situace.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda
Míra píše: To je ten downsizing.
Jedno auto výkonu na rozdávání a druhé sotva vyjede kopec.
Jako Octavia má litrový tříválec 1,0 TSI a po 100.000 Km to bude neprodejná mrtvola.
Pro zachování bezpečnosti a hlavně plynulosti silničního provozu bych downsizing zakázal.
Každý brzdič provozu nutí ostatní pomalou jízdou předjíždět a vyvolává nebezpečné situace.
docela by me zajimalo, jak se chodi k nazoru, ze s 1,6 - 1,8 atmosferou to je v pohode a s 1,0preplnovanym to nejede a jeste to nevydrzi vic jak 100tis..... na to jsou nejaky testy? nebo kdyz to nejakej samozvanej odbornik vypoti je to zarucene pravda?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda
Ale jinak samo 1.0 TSi bych nechtel, to je trapas mit 3 valce v aute ...
Naposledy editováno 09.06.2016 21:49:39
S.h.I.t. píše: assassin> s vykonem asi problem nebude, ale zivotnost ano... Turbo, to je velmi rychle rotujici, spatne se chladici vec, ktera je extremne namahana... potrebuje zvlastni peci (dochlazovani)... Navic tyhle zkripleny motory vznikly kvuli jedinemu, nesmyslnym pozadavkum euroekokokotu. A od toho to cele zacina a cele to tam i konci.
No, nesdílím ten názor. Je to spíš o tom, k čemu to auto potřebuješ, a jestli potřebuješ, aby tě přežilo. Tohle jsou argumenty, které pro auto jako užitnou věc, úplně mimo. Když nechceš tenhle podle tebe malej zkriplenej motor, proč si kurva nekoupíš jinej, on se jako jinej neprodává?
Když to shrnu:
jede to
výkon to má
máš nižší povinné ručení
spotřeba těchto motorů mě pozitivně překvapila
technologie a materiály jsou dnes trochu jinde, než když se bouchaly turba pro Liazky
pověsti o kratší životnosti jsou opravdu v úrovni pověstí, nikdo to zatím neprokázal
i kdyby byla životnost kratší (což není), nižší provozní náklady ji vyrovnají, takže na to nový turbo našetříš.
Naposledy editováno 09.06.2016 22:24:51
S.h.I.t. píše: assassin> s vykonem asi problem nebude, ale zivotnost ano... Turbo, to je velmi rychle rotujici, spatne se chladici vec, ktera je extremne namahana... potrebuje zvlastni peci (dochlazovani)... Navic tyhle zkripleny motory vznikly kvuli jedinemu, nesmyslnym pozadavkum euroekokokotu. A od toho to cele zacina a cele to tam i konci.
aha a ty turba se zacaly delat ted s tim daunsajzingem jo? ja mel ve sluzebnim fordu 400tis - puvodni turbo, matka v oktavce ma 350tis puvodni turbo a ja ve volvu 300tis puvodni turbo... kdyz odejde tak pri dnesnich objemech vyroby je za 30tis? to na to kolik vydrzi neni zas takova polozka ne? to se tam dokazou rozsypat drazsi veci za ktery si lidi radi priplacej nekrestansky prachy....
a to s tima ekologama je taky dost nejisty, v nabidce automobilek byly velky sestivalce apod, ale skoro nikdo je nekupoval... vsichni breceli nad tim ze uz nebude V6 superb, ale kdyz tu nekdo premejsli co si koupi za auto, ve vyberu je nekolik variaci na tema TDI... protoze "nema" na benzin. fabky byly i dvoulitry a stejne si kazdej koupil 1,2htp nebo 1,4tdi.... kdyz uz je tu nekdo fakt hustej, tak koupi bmw... se ctyrvalcovym dieselem....
predpokladam, ze tem lidem dali na krk nuz ekologove a rekli, jestli si koupis ten trilitr, jsi synem smrti....
Naposledy editováno 09.06.2016 22:35:31
SVSkritek píše: Míra> No pokud chces posunout benzin nejak vyrazne dal aniz by jsi mel pod kapotou sestivalec, nebo osmivalce. Kterej je zase dost tezkej a zabira misto v aute, tak turbo potrebujes. Ono jako najejaka 1.4 MPI nevyjela ani kopec na petku. To dnes 1.2TSI jede o dost lepe. Jedinej motor co davali do skodovek a trochu to jelo bez turba byla asi 2.8 V6 a pak ten 3.6L . A to fakt nebylo pro kazdeho...
Ale jinak samo 1.0 TSi bych nechtel, to je trapas mit 3 valce v aute ...
tak hlavne preplnovani turbodmychadlem vylepsuje ucinnost...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda
SVSkritek píše: Míra> No pokud chces posunout benzin nejak vyrazne dal aniz by jsi mel pod kapotou sestivalec, nebo osmivalce. Kterej je zase dost tezkej a zabira misto v aute, tak turbo potrebujes. Ono jako najejaka 1.4 MPI nevyjela ani kopec na petku. To dnes 1.2TSI jede o dost lepe. Jedinej motor co davali do skodovek a trochu to jelo bez turba byla asi 2.8 V6 a pak ten 3.6L . A to fakt nebylo pro kazdeho...
Ale jinak samo 1.0 TSi bych nechtel, to je trapas mit 3 valce v aute ...
Proč je trapas mít 3 válce v autě? Dneska má tříválec 1,2 výkon 75kW,což před dvaceti lety měl běžně čtyřválec 1,6.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda
maco píše: Proč je trapas mít 3 válce v autě? Dneska má tříválec 1,2 výkon 75kW,což před dvaceti lety měl běžně čtyřválec 1,6.
Vzdyť sis odpověděl sám. Před dvaceti lety bylo trapas mít 1,6 teď je trapas mít 3-válcovej litr...
E. preklep
Naposledy editováno 09.06.2016 23:09:39
Twister píše: Vzdyť sis odpověděl sám. Před dvaceti lety bylo trapas mít 1,6 teď je trapas mít 3-válcovej litr...
E. preklep
Tak já mám dvacetdva roků starou jednašestku 92kW tak se nebavím o sobě ale dělaly se i 74kW. Momentálně mám ale na autě roční nájezd 4tisíce km,což je nějakých 330 měsíčně a mi by jako 1,2 třívál 74kW na to moje ježdění stačil.Sice už nebudu takový machr jak dneska ale pořídím si i nový dvoukolák a ten bude mít větší výkon než ten co mám dneska,to je pro mě důležitější než nějaká pixla plechová co osm měsíců v roce stojí
1 reakcí na tento příspěvek Bezdůvodně pomalá jízda
K výše zmíněnému článku o naturbených třech veverkách v ochcávce - podobný je i na Blbinkách a je co říct, že tam sám redaktizátorskej napsal, že "laboratorně stanovené spotřeby jsou nesmyslné a že v praxi je spotřeba o min. 3 litry vyšší". A když už padla zmínka o tom, že malý motor je určen do městského provozu - tak dle selského rozumu mnohokrát propíraná a zatracovaná "mopedauta" jsou konstrukčním faux pas už kvůli použíti dieselmotoru - u takového auta se předpokládá, že se s ním pojede max. pár km pro rohlíky do pekárny, nebo na víkendový nákup ošizených sraček do Scheisslandu - a v tom případě dieselmotor nemá šanci se ohřát, natož prohřát, takže skoro furt běhá podchlazený, čímž se ničí, víc žere a i emise jsou mnohem horší, jak u prohřátého motoru. Ovšem - co čekat od žabožroutů, že?
J.M.K. píše: Přidám něco do pranice, možná si někdo vzpomene a dopní podrobnější info - před léty byl učiněn test, kdy se na cestu napříč Evropou (severojižně) vypravily tři ozy -jeden maloobjemový "městský", druhý "běžný" (tedy v té době čtyřválec kolem 1.5l a 80k) a třewtí velkoobjemový Jaguar. Člověk by očekával, že ausgerechnet ten bude "žrát jako mlejn" - a ejhle! Na konci jízdy vyšlo najevo, že nejmenší průměrnou spotřebu na ujetý km měl paradoxně právě velkoobjemový motor - poněvadž po většinu cesty jel jen na mírnou zátěž a měl velkou rezervu.
tak ono taky zalezi jak to cele nastavis ze... na cestu napric evropou, kde 90% bude dalnice, asi velkoobjem vyhraje, ale kdyz udelas test se stejnymi vozy, kde 90% bude ve meste, tak jaguar sam sebe sezere driv, nez dojede.
Aneb neverim jinemu testu nez ktery si sam zmanipuluju.
JMK: myslim ze ty diesely v miniautickach nemuzes srovnavat s jinejma dieselama, jsou to v podstate stabilaky a stejnym zpusobem se pouzivaj v elektrocentralach apod strojich a jsou na tenhle typ provozu stavene...
1 reakcí na tento příspěvek Bezdůvodně pomalá jízda
Jak tu padlo, kazdy test vyjde tak jak si zada zadavatel. Treba ja se ted projel na zkusebnich jizdach novym mondeem s 1,0 Ecoboost. Dle udaju vyrobce spotreba 5,1l/100km. No ja tam pri ty testovaci jizde viděl nejakych 13,5l. A to ze se jel jen takovej lazo plazo okruh, nikomu delat voloviny apod. nedovolili, zaply vypinani motoru na krizovatce apod. Podotykam ze na spotrebu 13,5l se mi nepovedlo dostat ani se starym focusem 2.0 Zetec.
Co se tyce moped aut. Ty auta maji fakt spotrebu tak 3l nafty na 100. Prakticky se to nevytaci, je to naftova 500. Nema to turbo.. Uprimne, jednou az budu starej paprda tak si to poridim a budu jezdit na vyjetej olej
Naposledy editováno 11.06.2016 13:42:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda
Ale snad se shodneme na tom, že velkoobjemové motory s velkou hmotou a nižšími otáčkami jsou na tom ohledně životnosti daleko lépe, jak malé, nahnané turbem... viz třeba ČKD K 6 S 310DR (K - řadový - 6 - šestiválec, S - kompresorový, 310 = vrtání v mm, DR - drážní provedení) - u poctivého 150litru stačí jednou do roka dolít olej a jede furt dál. V rusku v nich kolikrát neměnili olej kopici let a motory blafou dodnes.
Koukej, kterak si Barča pěkně klape:
Mimochodem, pro úplnost - to vrčení na začátku je elektrická zubovka, tlakující mazací okruh, běží cca minutu před startem, cca 10 - 15 vteřin před startem se spouští další, tlakující naftu. Toto opatření má rovněž velký vliv na životnost motoru, když se nerozbíhá a nedobíhá s lágry "nasucho". Mimochodem, i staré Pragovky měly ruční mazací pumpu, kterou bylo třeba prvně natlakovat mazání, jinak díky tlakovému spínači nebylo možné motor nahodit. Je vcelku nepochopitelné, že se toho nechytla škodovka, tatrovka, i další značky. Na nahrávce je mimochodem viědět i perfektní přístup k ventilům přímo ze střechy, ne jako u těch dnešních zgarbů, kde musíš skrz každů pyčovinku rozdělat cééély trachtór.
Dneska všude downsizing, downsizing... nesmrtelné velkoobjemy ČKD se odsunují stranou a ve všem kvičí žlutá mršina (Catterpillar) a kor třeba ten padesátilitr v Katru (854) je příšernost, životnost, poruchovost, o údržbě nemluvě. Kde v pohodě sloužily motory LIAZ, se místo nich montují motory Tedom a dost lidí na ně rovněž nadává.
A ty motory EcoBoost od Fordu dost smrdí propadákem, dost lidí mi to už potvrdilo, že skutečná spotřeba je od udávané razantně mimo. Já osobně bych auto, které má udaných 5l/100km a reálně bude žrát 13l/100km, šmahem vrátil. A zase se dostáváme k životnosti - materiály nemateriály, motor naturbený na 200k/l prostě nemůže mít stejnou životnost, jako pomaluběžný bublák 40k/l. To prostě není fyzicky možné a fyzika sebelepší elektronikou "přechcat" nejde.
A k těm mopedautům - u nás poslední dobou začaly dost jezdit dva Aixamy a v obou vídádám manželské páry cca 65 - 75let - ano, u těch je to pochopitelné, ale je jasně vidět, jak tím omezením rychlosti (navíc u nás v ulici do mírného kopce to reálně jede 38 - 40km/h) to i ve městě ucpává provoz a tvoří se za tím kolony. Jediné lokace, kde tato plastová rakev na kolečkách nepřekáží, je centrum a jedno ze sídlišť, kde jsou 30km/h zóny. Bylo by záhodno upravit vyhlášku tak, aby limit pro Am byl 50km/h, pak by nebyl problém. A k palivu - no nevím nevím, ta Kubota je sice klasický klapák, ale už bych moc nespoléhal na to, že by čerpadlo vyjeťák dlouhodobě přežilo. Ona to ostatně vždy byla sázka do loterie - když byl jeden čas "boom" ježdění na fritovací olej (viz záběry lidí, jak si od marketů odvážejí plné vozíky balíků řepkáče - však také proto řetězce zaváděly omezení množství na osobu a den - a museli to holt udělat u víc zboží, aby to nebylo moc "okaté") a tehdy jeden mechanik vyprávěl, jak dva jeho zákazníci měli oba MB300D a jeden jezdil na řepkáč v pohodě, zatímco druhý za 2 měsíce zadřel čerpadlo. A přitom to byly klasické řadovky. Takže s vyjeťákem bych byl podobně opatrný.
A co se "emisí" týče, tak kouř od klasického dieselmotoru jsou jen saze, což je čistý uhlík, tedy přírodní prvek a zcela netoxický. Navíc saze mají takovou velikost, že nemohou škodit. Jiná situace je u dnešních CR motorů, kde jsou saze tak drobné, že proniknou skrz plicní sklípky až do krve. Pak má DPF skutečně opodstatnění, ovšem - další zbytečná komplikace, která u klasického přímovstřiku (vstřik tlak 170), nebo komůrkáče (tlak 130 - 140) nemusí být. Navíc motory CR mají uměle zvýšenou spotřebu, aby splňovaly nějaký "emisní limit" - přitom objem emisí je samozřejmě v reálu větší. Opět neocrbatelné fyzikální zákony.