Narazil jsem na tento článek z roku 2006,ale nezaznamenal jsem nějaké zlepšení spíše naopak mi přijde,že je to čím dál horší.
www.rozhlas.cz/zelenavlna/motoporadna/_zprava/snek-dostane-pokutu--459228
Včerejší ranní jízda autem:Vyjedu z obce projedu esícko cca. 60-70 km/h,dlouhá rovina cca. 1 km,asi v její třetině je křižovatka,já jsem na hlavní,jedu kolem 80 km/h,za křižovatkou je mírné klesání,chtěl bych zařadit 5ku a pokračovat dál rychlostí 90 km/h.Z vedlejší přede mě vjede Thalia,je tam rezerva,takže stačím dobrzdit,ale "řidiče" jedoucího z vedlejší vůbec nezajímá,že jedu po hlavní a jsem rozjetý a pokračuje dál šnečím tempem cca.55 km/h a já za ním.Proti jezdí auta a cca.do tři čtvrtin plná čára,takže nemám možnost předjet,jediné co mi zbývá je několikrát probliknout dálkama,ale bez jakékoliv reakce.
Dnešní ranní jízda,to samé místo,ta samá Thálie a stejný "řidič". Přesně ta samá situace,s tím rozdílem,že nejede nic proti a já místo dálkových použil klakson a předjel jsem v poslední čtvrtině rovinky.
Je to takový problém,aby všichni jezdili přibližně stejnou přiměřenou rychlostí?To už se fakt nedá tohleto.
Naposledy editováno 22.05.2015 21:47:28
1 reakcí na tento příspěvek Bezdůvodně pomalá jízda
oturbenej motor vs pomalobeznej - ten oturbenej prece nemusi byt vysokootackovej, naopak, klidne muze fungovat v nizsich otackach jak atmosferickej...
motory ktery jsou fakt pomalobezny, konstruovany na silenou zivotnost - to je pro automobilovej prumysl prece uplnej nesmysl - porad se tu ohanis tim jak driv konstrukteri premejsleli a dnes to stoji za hovno a pritom sam razis absolutne zcestny konstruktersky postupy - k cemu je motor co natoci v klidu milion km v aute kde zbytek nema absolutne sanci tech milion km natocit? kdyz navrhnes auto ktery tohle vydrzi jako celek, tak to zaprve bude tank a za druhe ho nikdo nedokaze zaplatit...
to ze maly motory zerou min jen do 65kmh je nesmysl, ten rozdil se zacne projevovat az v rychlostech nad 120kmh.... mel jsem sluzebni fabii 14tdi (jako zastupce malyho motoru) Smaxe 2tdci, passata 2,0tdi a volvo 2,4d - pri rychlostech do 120kmh ta fabie zrala vyrazne min nez ostatni auta, pak se ji vyrovnal passat, jizda kolem 130 po dalnicich uz byla ve prospech VW, s vyssima rychlostma se srovnala spotreba i u fordu a nasledne u volva, ale to uz mluvime o cestovani po dalnici pri rychlostech 160+ a to se skoro nikde ani nesmi...
to ze saze co padaj ze starejch dieselu je jen neskodnej uhlik bych si dovolil taky rozporovat.
1 reakcí na tento příspěvek Bezdůvodně pomalá jízda
1 reakcí na tento příspěvek Bezdůvodně pomalá jízda
nevim kam chodite na ty udaje o tom jak ty maly motory nevydrzi ani 100tis apod, v mem okoli totiz zadnej motor takhle rychle neumrel, jedina vyjimka - tzn motor kterej osobne znam a umrel na 60tis byl petilitr BMW.... takze nejspis ten malej chudacek o kterym tu mluvite :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda
S tou životností máš pravdu, navrhnout zbytek auta pro podobnou životnost by se dneska asi těžko dalo utáhnout ohledně nákladů, ale pokud to vezmu ohledně dráhy, tak tam není problém, aby rámy, kastle a podvozky vydržely miliony km, kolikrát v těžkých podmínkách, tak tam už je to znát, jestli motor vydrží 2000000km, nebo 500000km. Shodneme se ale snad na tom, že to "předmazání" před startem je rozhodně dobrý nápad a potažmo i natlakování paliva - z důvodu zničení ventilků síky srágorám v dnešním benzinu jsem musel namontovat do veterána elmag. membránovku a vzhledem k tomu, že i za hodinu stání na horku stačí karbec docela dost vyschnout (vzhledem k délce klapání čerpadla), tak snad se shodneme na tom, že se na životnosti starteru a baterky musí dost projevit, když v průměru trvá start vteřinu, místo pěti vteřin. Nemluvě o startu po zimní odstávce, kdy je vše nasuchu.
Opět třeba tady, i když z podobného soudku:
Pozor ovšem na zavádějící popisek - nejedná se o požár, ale právě o "splašení motoru" - zasekla se tyč regulátoru, nějakou shodou náhod-poruch nezareagovala ani přeotáčková ochrana, motor vyběhl nad 900RPM, tím pádem se přetočila turba (je to motor K12 V 230 DR), odešla jim ložiska a v důsledku toho motor chytil na olej. Docela mě tam pobavily komentáře typu "proč fíra nic neudělal a zbaběle utekl, proč ve strojovně něco nerozpojil a blablabla" - v takové chvíli už se bohužel nedá dělat prakticky nic a lézt do strojovny k tak přetočenému motoru, z kterého může každým okamžikem něco vyletět a ještě se uvnitř několikrát odrazit, když navíc nevíš, co Tě tam čeká, je prakticky sebevražda. Jen čekat, až se motor zastaví zadřením buď v důsledku přehřátí, nebo nedostatku oleje - ke konci je vidět, jak později už některé válce nepálily a olej vyházely výfuky na střechu). Mám někde od kolegy fotku zničených ventilů a hlavy (pozor, ta fotka nikde na netu není!!!). Tuto 750.129 se naštěstí povedlo opravit a jezdí dál. Ale proč tento případ zmiňuju - hned po této zkušenosti se honem do dalších brejlovců montovalo vpouštění Co2 do sání, právě pro takový případ - stačí si uvědomit výši škody a nákladů na opravu takového motoru. Proč nikoho nenapadlo tam takové jištění dát hned? A neviděl jsem auto, kde by něco takového bylo namontované - a to uvažujme, že mašinu vede zkušený fíra, který musí motorům rozumět, kdežto auto - koho v takové chvíli napadne zařadit pětku, šlápnout brzdu a motor "udusit" přes spojku, nebo není-li druhá osoba k dispozici, navést auto třeba proti zdi, opřít (aby neujelo), vyskočit a ucpat sání? 90% lidí se lekne, nebude tušit, která bije a bude jen zmateně přihlížet... a motor se zbytečně zničí. A bude snad cena za montáž takového "hasičáku" do sání dražší, jak celý motor? Mimochodem, v brejlovcích řady 753 už jsou opět motory ČKD nahrazeny motory CAT a údržbáři z toho šedivějí.
jak topi nebo netopi nejaka korejska rozpoctovka, taky asi neni ukazatel podle kteryho by se dalo vse zkoumat.
karoserie / sasi ktere vydrzi miliony km bez problemu? to je prece nesmysl, vzdyt i jen koroze vetsinu tech slavnejch aut o kterejch ty si snis davno sezrala na prach a zdaleka se milionu km ani nepriblizily... si to dobre pamatuju, kolibky, natirani rezistinem kazdou chvili, zadreny veskery pouzdra po par tisicich km, muselo se kolem celyho auta lezt a cpat vazelinu do maznic.
palivo pred startem tlakuje dnes kazdy auto, vetsinou uz jak ho odemknes dalkou nebo otevres ridicovo dvere.
dnesni stroje jsou daleko spolehlivejsi a funkcnejsi nez ty pred 50ti lety a opak tvrdi lidi, co si v ramci "milosrdne" pameti, pamatuji jen ty kladne veci a vse spatne zapominaj.
zrovna vcera jsem se hadal s otcem, dnesni srace se rozbijou a bez kompjutru s tim nic neudelas a stoji u krajnice, to driv....
ja si pamatuju, jak jsme vecne neco na krajnici sroubovali, pul kufru zabirali nahradni dily a naradi, zigul i oktavka po 150tis zraly oleje jako benzinu, vsude zemedelsky vule, prorezly durch...
tech 150tis, po kterejch oktavka i zigul sly do srotu, jsem ja najel za dva roky modernim autem a behem 300tis se nestalo, ze by to auto nedojelo a ja se v nem musel vrtat....
Lidi neblázněte, technologie a materiály jsou dnes trochu jinde než tenkrát, a vy tady skučíte nad tím, že si někdo dovolil udělat přeplňovanej litr a dát ho do velkýho auta. Nebo považte, vyrobit malé auto s dieselem, když si to zákazníci žádají. No tak vy si kupte něco jiného, s větším motorem, nejlépe bez turba, klidně nejakou desetiletou vraždu když je to tak úžasně trvanlivý, lejte do toho víc benzínu nebo nafty, plaťte vyšší pojistku a dejte pokoj. Ty nový malý motory to určitě přežije, jak by ne?
Ještě že na přelomu 19. a 20. století nebyl internet. To bychom se nejspíš asi dočetli, že ten smradlavej benzínovej motor si vůbec dovoluje vyjet na cesty mezi lokomobily a koňské potahy, a stejně je k hovnu, protože nic nevydrží.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda
assassin píše: 40k motor uz jsem v aute dlouho nevidel... krom toho ze na dnesni provoz a rychlostni limity bys vlastne ani vic nepotreboval...
Tak kdyby se jezdilo jen na rovině jak v Nýdrlandu, tak možná - pokud bys navíc nikdy nechtěl předjet. Ale v nějakým 12% stoupání s 40 koníčkama - by tě asi dost lidí proklínalo.
1 reakcí na tento příspěvek Bezdůvodně pomalá jízda
Co se tyce mopedaut tak si uplne mimo. Ano v nemecku lze nalezt jeste nejaka stara "miniauta" s benzinovymi motory z ruznych skutru ci malych motorek. Ale v dnesni dobe se to uz nevyrabi. Obecne benzinovy motor aby splnily legislativu (to auticko je omezeno nejakymi 45km/h a 4KW motorem). Pokud budu chtít vytvořit benzínový motor o maximálním výkonu 4KW, který nebude relativně snadno odškrtitelný, dostávám se na objem motoru nějakých 50, možná max. 80ccm. A abys z něj ten výkon vytáhnul, budež tam mít 6500 Ot/min+. Takže si asi umíš představit jak by to bylo uječený. Navíc ani ten variátor by asi nebyl nadšenej z takový nutnosti rozsahu převodovýho poměru.
Strýc má ligiera. Ten naftovej motor prostě jen bublá. Otáčky ti neřeknu, páč to nemá otáčkoměr. Ohřátý je to prakticky hned. Navíc argumentace s rychlostí ohřevu skel je dost mimo. Todle vozítko si nekupují lidi, kteří v 6 ráno v prosinci naskočí do auta a musí být za 30 minut 50km jinde v práci. Je to spíš doktrína důchodců s garáží (ve Francii důchodců co už nemají normální řidičák) a pak dětí pracháčů co dostanou k 15-nám auto.
Že to zdržuje je docela pravda. Jeden Aixam jezdil pravidelně trasu Kralupy nad Vltavou - Odolena voda. Byla v tom mladá holka, takže asi kategorie 2 (viz výše), úsek je plný zatáček, takže předjet nešlo. To bylo o nervy, ale uvolnění rychlosti na 50km/h by nic nevyřešilo. V městě je mi srdečně u prdele jestli jedu 45,50 nebo 55. to nemá žádnej význam řešit. A jako řešení na poskakování "pro rohlíky" je to super nápad. Jen by to autíčko muselo stát jako nové kolem 100. A ne čtvrt míče.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda
charlie.vtx1800 píše: Tak kdyby se jezdilo jen na rovině jak v Nýdrlandu, tak možná - pokud bys navíc nikdy nechtěl předjet. Ale v nějakým 12% stoupání s 40 koníčkama - by tě asi dost lidí proklínalo.
Připomněls mi když jsem si tenkrát půjčil mamky Chevrolet Spark s 800ccm motorem. První auto s kterým jsem se do kopce drápal na 1
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda
S tou cenou je to každopádně nesmysl - to málokdo koupí, když i Fabii možná seženeš levněji a přitom je to daleko lepší pohodlí a výkony. Stejně tak nutí k zamyšlení, co na tom může být tak drahého, když je to jen pár trubek, pomocný rám s agregátem, několik skel a plastových panelů... spíš mě napadá, že takové vozítko by spíš, než pro 15 leté frajírky, bylo ideální pro invalidy - při variátorovém převodu by nebyl problém upravit ovládání na ruční, než u aut s manuálem montovat na kvaltštok dotekový snímač a na ovládání spojky servo.
assassin> A jak je to vyhřívání okna dneska řešené? Ještě jsem to na žádném autě neviděl, pokud nepočítám topné pásky v místě klidové polohy stěračů. Rovněž nemám na mysli elektrické lištové "radiátory", co se montují na palubku, nebo odporová tělesa ve výdeších pro okno. A zorném poli řidiče (resp. ploše, kterou zaberou stěrače), pokud vím, žádné neprůhledné prvky být nesmějí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda
Ta "otevřená" verze Aixamu, je verze s benzínovým motorem namísto naftového (nebo aspoň před 10-lety byla). Je to jiné auto a dovozce výslovně uváděl, že podléhá legislativě jako běžný vůz, tedy řidičák skupiny B. Dokonce bylo podstatně dražší (asi aby prošlo crashtestem, páč ten Ligier je vlastně jen svařenej rám z hliníkových trubek s navěšenou karosérií) což už si opravdu nekoupí vůbec nikdo . Když někdo nemá rozum a jezdí s tím po hlavním tahu, tak je to holt problém v jeho hlavě na todle to autíčko (nebo spíš krytý moped) prostě vymyšleno nebylo.
Co je na tom drahého? Malé série výroby. Náklady na vývoj, certifikaci, stavbu fabriky apod. se rozpočítávají mezi malé množství koncových zákazníků.
Ve Francii jsou tyto autíčka velmi oblíbené. A to zejména z podobných důvodů jak si nastínil. Lze je legálně řídit tuším od 24 let bez jakéhokoliv oprávnění. Tzn. si je kupují třeba starší lidé, kterým seberou řidičáky
Vyhřívání skel je řešeno zalitým topných drátků do skla. Není to žádná novinka má to moje 13 let staré mondeo. Když se podíváš z blízka uvidíš jemnou síťku těch drátků
J.M.K. píše: Twister> Spark je jen rebrandovaný Daewoo Matiz, nic jiného. Třívál ještě s rozdělovačem. Škodovák Matize má, tak ho klidně zeptej - vezl mně v tom a nepřipadlo mi, že by to mělo tak mizerný výkon, pokud tedy nemáš na mysli 20% krpál. I se svým veteránem, který má zhruba stejně koní na kg váhy, vyjíždím vracečky v serpentinách u Monína v pohodě na dvojku (motor je přitom otáčkově těsně pod minimem optimálního pásma) a nebýt vraceček, jel bych klidně na trojku 70km/h. V 12% krpálu se z nulové rychlosti klidně rozjedu, svižně řadím (přitom dvakrát šlapu spojku) a nakonec po pár stovkách metrů jedu v pohodě 85km/h na trojku. I Trabant v takové mstoupání téměř "dosáhne na trojku", takže to je divné, že by ten Spark bylo takové loudadlo (čímž se pochopitelně té korejské tašky na kolečkách nijak nezastávám).
Jo to že je to okopírovanej Matísek vím. Mě to připadalo celkem dost mizerný, ale jsem zvyklý řídit celkem nadprůměrně výkonná auta. Možná kdybych celý život drandil citigo, nebo Fábku 1,2Htp tak si nestěžuju.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda
Naposledy editováno 12.06.2016 21:46:05
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda
J.M.K. píše:
assassin> A jak je to vyhřívání okna dneska řešené? Ještě jsem to na žádném autě neviděl, pokud nepočítám topné pásky v místě klidové polohy stěračů. Rovněž nemám na mysli elektrické lištové "radiátory", co se montují na palubku, nebo odporová tělesa ve výdeších pro okno. A zorném poli řidiče (resp. ploše, kterou zaberou stěrače), pokud vím, žádné neprůhledné prvky být nesmějí.
Stejny princip jako zadni, jen ty dratky jsou daleko jemnejsi a defakto neviditelne (resp. viditelne pouze pri blizkem pohledu)
Treba Ford to daval uz to MK7 escortu, coz je nekde 97+ ... a to rozhodne ani nebyl luxusni vuz. Osobne nechapu, jakto ze to neni naprosto bezna vybava vsech aut dneska. Nekteri ji davaji za priplatek a nekteri to dokonce ani neumi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda
S.h.I.t. píše: Stejny princip jako zadni, jen ty dratky jsou daleko jemnejsi a defakto neviditelne (resp. viditelne pouze pri blizkem pohledu)
Treba Ford to daval uz to MK7 escortu, coz je nekde 97+ ... a to rozhodne ani nebyl luxusni vuz. Osobne nechapu, jakto ze to neni naprosto bezna vybava vsech aut dneska. Nekteri ji davaji za priplatek a nekteri to dokonce ani neumi
jj, měl sem to v Escortu 1,8 D a mrzí mě, že to už nemám a asi to v moc autech není. Perfektní za mrazivýho rána - navrtěl sem Fordíka před barákem, zapnul vyhřejvání čelního skla a za pět minut šla námraza krásně dolu, žádný škrábání jak debil a koukání tankovým průzorem! V běžným užívání jsem o tom nevěděl, mě teda ty tenký drátky nijak nevadily.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda
Jinak ostatním díky za vysvětlení toho vyhřívání předního okna - osobně jsem se s tím právě na žádném autě zatím nesetkal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda
Naposledy editováno 21.06.2016 19:26:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda
charlie.vtx1800 píše: jj, měl sem to v Escortu 1,8 D a mrzí mě, že to už nemám a asi to v moc autech není. Perfektní za mrazivýho rána - navrtěl sem Fordíka před barákem, zapnul vyhřejvání čelního skla a za pět minut šla námraza krásně dolu, žádný škrábání jak debil a koukání tankovým průzorem! V běžným užívání jsem o tom nevěděl, mě teda ty tenký drátky nijak nevadily.
Ford na to mel patent, myslim ze uz vyprsel a dela to vic vyrobcu...
Ještě lepší řešení je nezávislé topení s dálkáčem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda
Míra píše: Jako Octavia má litrový tříválec 1,0 TSI a po 100.000 Km to bude neprodejná mrtvola.
ja mel za to, ze je to neprodejna mrtvola, este nez to sjede z linkyNaposledy editováno 26.06.2016 22:24:48