AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 30.06.2016 21:41:48
Bimbam píše: Vlasťák - no, hezký, a kdo tě to pronásleduje že musíš tak šaloně ujíždět ?
dalších 137 strojů Jawa a ČZ
150kg neee,už dlouhodobě pod 100,ale i tak furt platí cos napsal ----Bimbam-P.S. - působení sil gravitačních a odstředivých na motocykl při průjezdu zatáčkou , náklon a gyroskopický efekt pneumatika-kolo-silnice jsou mi známy já jen aby řeč nestála
Naposledy editováno 29.06.2016 20:43:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: Franky> Helma super, měl jsem tu čest, vidět originál při otevírání parku v Kochánkách a jako nápad SUPER. ;)
Podle mne to byla ona přílba - jediná dochovaná, kterou si doma František zařadil mezi několik pro něho cenných pohárů.
Mívala omalovanou stopu roztočeného kola a prasklinu od Frantova pádu při tréninku na TT Manu na dvoutaktní Jawě 350 přezdívané "Rampouch", vycházející ze skvělé 250 RAVO (geniální dvojice Rain a Voňka), kterou fabrika převzala, vyrobila asi 5 kusů v převrtané verzi na 350 = nedotáhla detaily a projekt odložila k ledu.
A jen tak mimochodem myslím, že přímo ta konkrétní Frantova padací z Man-u je tahle - nyní obýváková ! (Akorát od tedy v rámci pokračování v závodění doznala něco úprav jako vidle, nebo vodní chlazení-k eliminaci zadírání ....ad.):
Naposledy editováno 29.06.2016 23:16:57
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
doporučíte mi nějakou knihu, kde bych našel nějak pěkně zpracovanou závodní jawí případně čz historii?
mám knihu o Vitvarovi, vím že existuje kniha o Šťastném.... ale zajímala by mne teď víc technika, než životopisy jezdců.
dik
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
K stáhnutí knihy odkazzde
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Celkem dost ke stažení je tady
Tenkrát jsem si to nastahoval a měsíc se od čtení neutrhnul.
Jedete někdo příští týden do Lhotky na sraz Pavů ?
Verdom píše: MartinED250> Znám a hezký.
Celkem dost ke stažení je tady
Tenkrát jsem si to nastahoval a měsíc se od čtení neutrhnul.
Jedete někdo příští týden do Lhotky na sraz Pavů ?
Já ladim sajdu že s manželkou pojedeme....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Když sme závodili, museli sme si motorky postavit a mnoha lidem se podařilo dotáhnout Jawu 90 do funkčního stavu se solidní spolehlivostí.
To se v továrně, ani u jiných modelů, nikdy nepodařilo...a současnou produkcí to dovedli k dokonalosti... .
Přitom srdce motorky néni špatné, ale ten vnos několika originálních a značkových prvků udělá svoje.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Přitom , jak píšeš - srdce motocyklu je dobré. Motor Rotax 650 je vynikající, Minarelli 660 taky, dokonce se v Jawě podařilo vyladit ho tak, že má mnohem lepší chování než v Yamaze XT nebo Pegasu.
Naposledy editováno 30.06.2016 14:41:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: Zdenalbenal> dokonce se v Jawě podařilo vyladit ho tak, že má mnohem lepší chování než v Yamaze XT nebo Pegasu.
Zde bych si Milane dovolil hrubě nesouhlasit. Mám programový obsah jednotky rozsápaný do posledního bitu a musím konstatovat, že e stávajícím stavu je to dost hrubý nedodělek, ale ze strany výrobce Yamaha. Těchto jednotek bylo asi 6. Začínalo se tou "nejlepší" dokonce ještě bez lambda sondy a jiných ekologických nesmyslů a jezdilo to.. postupně - v průběhu let jak se měnilky předpisy se kvůli ekoteroristům vše programově upravovalo,. aby to tak tak prolézalo předpisy a z motoru se stal mrzák... Vždyť on se ten motor vyrábí víc jak desetiletí..
Jednotka v J660 je původní asi třetí revize poslední jednotky, která se dává do XT660. Jediné co se podařilo je to, že ty výfuky natolik "špatně okopírovali" od Yamahy, že jsou otevřenější a mají o 0,000001 koně vyšší výkon. Nic víc, nic míň. Ladilo se tak, že se na motor daly hotové výfuky a ono to světe div se vyšlo o chlup líp jak s originálem, tak je z toho supr čupr odladěný motor.. prd!
Postupně se snažím udělat novou binárku do jednotky, která bude jakš takš odladěná a paralelně vedle toho budu ladit mapy do naší vlastní plně nastavitelné jednotky, které je jedno, jestli řídí proudový motor v letadle, lodi, nebo babettu, takže původní jednotka poletí do kopřiv.
Naposledy editováno 30.06.2016 14:56:29
Verdom píše: MartinED250> Znám a hezký.
Celkem dost ke stažení je tady
Tenkrát jsem si to nastahoval a měsíc se od čtení neutrhnul.
Jedete někdo příští týden do Lhotky na sraz Pavů ?
Mám to v plánu jako každý rok jen jsem nestačil udělat závěs na nového pulce.
Tonda Zloun
Naposledy editováno 30.06.2016 22:03:09
Já bych nasměroval a pojmenoval chování jako nadutost až do pozdní doby přelomu konec 80.-tých let.
Naproti tomu v 60.-tých letech bych to nazval spíš národní hrdostí a zvednutou bradou.
Ono konkurovat MV Augustě, která díky armádním zakázkám měla dostupné jakékoli materiály a technologie, to nebyla procházka růžovkou.
Jawáci si to uvědomovali a byli na to patřičně hrdí / namistrovaní.
Ale je fakt, že koncentrace palic dubových byla v Jawě vysoká - třeba i rivalita Křivka Jozíf.
To si pak lze představit tu vlnu nevole, když František Š.veřejně prohlašoval, že Jawa je dobrý stroj, ale rozhodně není nejlepší --- aby bylo možno dosáhnou světového výsledku, musí dojít k pozitivní souhře všech okolností najednou. A to se nelíbilo.
Na druhou stranu takový velikán jako božský AGO (o 15 let mladší, nežli Náš František) v roce 1968 veřejně prohlásil, že nová Jawa 350 V4 představená v roce 1967 je absolutně nejrychlejším motocyklem ve třídě a až se zbaví dětských nemocí bude neporazitelný.
A ještě jednu perlu si vybavuji - nežli se Františku při treninku TT Man Rampouch zadřel (převrtané RAVO) / byl František na mezičase všude rychejší - než-li s továrně připraveným čtyřtaktem
Naposledy editováno 30.06.2016 22:20:59
GHROHE : díky, mám dobrou zprávu : rakovinu mi diagnostikovali, ale dnes sdělili, že je to dobré, můžu do práce i jezdit na motorce.
Naposledy editováno 01.07.2016 00:54:35
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |