Když půjdu trochu víc do historie, tak tahle věc začala Transalpem 700. Ten oproti předchůdci má o 20kg vyšší suchou hmotnost (nějakých 215kg), výkon i krouťák pořád slabý (nějakých 44kW a 60N.m, kvůli vyšší hmotnosti to dá stejné kw na kg), je to těžká motorka a přitom s tímhle výkonem na tom budou dva lidi cestovat dost blbě. Přitom Honda Deuville 700 má 48kw a 66N.m, a párkrát jsem četl, že jsou to stejné motory, takže vyšší výkon se z nich vymáčknout zřejmě dá.
Pak tyhle zdá se stejné motory montují do dalších podivných motorek CTX 700 a NM4 Vultus.
Takže kromě vzhledu mi příjde, že se tyhle motorky moc nechytají na V Stroma, ani na Versyse nebo TDM 900.
Co akorát by mohlo být zajímavé, tak tenhle motor ve verzi 750 má sice jen 40kW ale zato 68N.m.
Tak co, mají snad tyhle stroje nějaké schované eso v rukávu?
Naposledy editováno 27.02.2018 08:28:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Zlesa píše: gugo> no na UL bych resil spis pomer vaha/vykon/spolehlivost. Nebo potrebujes spotrebu 5l na 100 majli?? nevim jak to bude konstrukcne vyreseny ale slusel by mu bramborackej boxer.
tak samozrejme resi se to presne tak jak pises. Primarne najdes vhodnej motor kterej sam o sobe nevazi moc , ten oceses. Optimalne by mel mit 2 svicky na valec, ale to je u autovejch motoru vlhkej sen. V USA jsou dal, tam si delaj treba vlastni hlavy, ev. jsem videl na netu i vyvoj komplet motoru 4 valec boxer. Proste jsou tam dal.
Treba nekdo razi teorii ze karburator protoze to je spolehlive,ale strikacky se uz docela prosazujou , rekl bych.
Ja to momentalne resim teoreticky, rikam si ze se vratim k litani a pocitam ze tak behem 1-2 roku koupim nejaky litadlo, takze mam dost casu.
Momentalne jsem treba u otazky kdyz pouziju strikacku motor, jestli ma cenu s sebou tahnou tu puvodni ECU, ktera se stejne musi precipovat. Nebo jestli se ten motor da rozbehnout s nejakym univerzalem ala ignitech. Jde o to ze ten motor oceses o vsechny zbytecnosti tyopu EGR,apod a pri jakymkoliv chybovym stavu nechces bezet v nouzovym rezimu.
Jako nepredpokladal jsem ze budu resit ero od motoru, nadruhou stranu kdyz koukam na ten motor z hondy jazz tak jsem schopnej ho z bouracky sehnat za 30k, takze proc si pres zimu nehrat s motorem
gugo píše: Hele NCckari hlavne tedy Dovi, tim jak porad povidas o tech nizkejch otackach a vysokych zvihach a spolehlivosti toho polomotoru z auta me napadlo ze by ten celej motor z hondy jazz nemusel byt spatnej pohon do UL. A podle prvotniho ohledani se fakt zda ze to nemusi byt spatne...tak dik za inspiraci
Rádo se stalo, svět je malý a never say never...
A dokonce by klidně bylo možné v lehčím (jednomístném) UL použít i jen ten dvojválcový motor z NC... Z dětství spojeného s leteckou modelařinou mi vytanula vzpomínka na velmi úspěšný americký Volksplane z konce 60. let, vyráběný (kopírovaný) v tisících kusech a poháněný "jen" cca 30 kW (~ 40 koňovým) motorem z původního poválečného (50. a 60. léta) Volkswagenu Brouka.
https://en.wikipedia...vans_VP-1_Volksplane
A zrovna model tohoto éra jsem si o pár let později v polovině 70. let postavil jako tehdy populární dvacetinku (létající maketu v měřítku 1:20 poháněnou gumovým svazkem - ideálně tehdy bohužel nedostatkovou gumou Pirelli) i jako Oříška (tehdy nově vzniklá kategorie Peanut s jednotným rozpětím křídel 330 mm). S vděčností vzpomínám na našeho vedoucího Luboše Koutného (dnes nestora a žijící legendu Ing. Lubomíra Koutného - tu VŠ si dodělal při zaměstnání) i staršího spolužáka Tondu Alferiho, kterému se jeho láska k letadlům stala životním povoláním:
http://rejpalek.blog...iny-v-brne-gumickari
Ale praktičtější by namísto příčného vodníka (motory ve většině dnešních motocyklů) bylo použití podélného vzducháče, a ideálně asi toho boxera. Jednak to chlazení vzduchem (u širšího čumáku přes žaluzie, u štíhlého pak z trupu vyčnívající ofukované válce) funguje (zvláště u pomalého amatérského UL s menším dostupem a provozovaného v běžných klimatických podmínkách) ještě spolehlivěji než u motorky proplétající se ve vedrech malou rychlostí dopravníma zácpama. A druhak odpadá převod krouticího momentu o 90 stupňů - blok se suchou spojkou a převodovkou je možno snadno demontovat a klikovou hřídelí v podélné ose lze přímo pohánět vrtuli.
P.S.
Tady jen pro představu něco málo o kategorii "super hyper ultralajtů" - nejlehčích a nejvýkonnějších halových modelů. Hmotnost gumového svazku jakožto pohonu je pravidly omezena tuším na maximálně 0,4 gramu, celková "provozní" hmotnost špičkového mikrofilmového éra bývá okolo 1.2 gramu a rychlost otáčení vrtule nepřesahuje (ani s největším "krouťákem vocpodu" při startu) jednu otáčku za vteřinu:
http://www.kolmanl.i...lias=HALA_20080726_1
Ale toto ještě není ta nejvyšší provozovaná úroveň. Opravdové špičky mají podle výšky haly doby letu na tu zkroucenou gumu až okolo 3/4 hodiny (světový rekord je přes hodinu letu).
P.P.S.
(snad mi aspoň protentokrát promineš ten delší příspěvek)...
2 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
gugo píše: Hele NCckari hlavne tedy Dovi, tim jak porad povidas o tech nizkejch otackach a vysokych zvihach a spolehlivosti toho polomotoru z auta me napadlo ze by ten celej motor z hondy jazz nemusel byt spatnej pohon do UL. A podle prvotniho ohledani se fakt zda ze to nemusi byt spatne...tak dik za inspiraci
Proč jen motor? Co takhle vzít celou Hondu Jazz, navařit na B sloupek 2 dvacítky podložky na tupo a bouchnout tam křídla z Blaníka? A dokonce budeš mít i proměnnou geometrii, protože přední závěs vypustíš, poněvadž by vyšel do dveří.
Fakt už se v tom trochu ztrácím, co je ještě myšleno vážně a co už je prdel...
gugo píše: Motory z motorek jsou vseobecne nahovno protoze tam trochu prekazi ta neodelitelna prevodovka.
No jo, ale zase třeba taková stavitelná vrtule ve spojení s DCT automatem...
Si to představ třeba při rozjezdu podřadit a pak zase při přeletu si to bublat na ekonomickou šestku
Nebo některý těžký krujzry mají i zpátečku a šlo by pak zacouvat suchou nohou s érem do hangáru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
gugo píše: Motory z motorek jsou vseobecne nahovno protoze tam trochu prekazi ta neodelitelna prevodovka. Nerikam ze to nejde ale ten motor je "nakrivo" a podle me to neni ono. Vyjimka je boxer od bmw , kterej je taky v hledacku.
Jak neoddělitelná? Povolím pár šroubů a převodovka je pryč
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
kubacech píše: Jak neoddělitelná? Povolím pár šroubů a převodovka je pryč
No prave u toho tvyho klumpru nebo u BMW...ale uznej italskej motor do letadla to zu bych si tam rovnou mohl dat ten rakouskej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
vybouřená_mrkev píše: gugo> Tímhle jsem si prošel, když jsem zvažoval vhodného automobilového dárce silného, lehkého a spolehlivého motoru do sněžného skútru. A to je jen blbý skútr, riziko umrznutí je při vysazení řádově menší než že si nabiju držku při nouzáku do lesa. Ale neříkám nic, jen to budu zpovzdálí sledovat
Tak u UL proste stim vysazenim pocitat musis a podle toho litat, vetsina motoru nema certifikaci jako leteckej motor a vysanize neni sice na nednim poradku , ale i ja se svym malym nalatem jsem sedel na poli. V tovarne vyrabenem letadle
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Osobně bych raději vykrvácel balík za rotax se stříkačkou než dělat takový pokusy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Skalik píše: gugo> na aerowebu běžel seriál, kde se jeden pilot zabejval montážní motoru 1,2TSI do ULL. Pokud jsi ještě nečetl tak doporučuji.
Osobně bych raději vykrvácel balík za rotax se stříkačkou než dělat takový pokusy
Cetl jsem to. Me osobne se do rotaxu nechce investovat ani korunu. Nehlede na to ze ty jejich 100 hp strikacky nemaj certifikaci a spolehlivy nejsou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Skalik píše: vybouřená_mrkev> no tak to je celkem známo. Stačí číst zprávy o nehodách
nejlip na novinkach
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
gugo píše: nejlip na novinkach
Zprávy z vyšetřování pravidelně přežvejkává aeroweb, nevím proč bych je měl hledat na novinkách?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Skalik píše: Zprávy z vyšetřování pravidelně přežvejkává aeroweb, nevím proč bych je měl hledat na novinkách?
protoze pri tom poctu nehod co s ULLa toho moc nenactes a treba na ofiko LAA stranach se to moc nenafukuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
gugo píše: protoze pri tom poctu nehod co s ULLa toho moc nenactes a treba na ofiko LAA stranach se to moc nenafukuje.
To jsi mě asi nepochopil, opravdu toho nechci načíst moc, čím míň tím líp, už jen protože většina závěrečných zpráv obsahuje i informace z pitvy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
A tech ktery by byly v dusledku technicke zavady jeste min.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
gugo píše: Skalik> no me prislo ze to hodnotis jako divokej zapad, pritom tech vznejch nehod je pomerne malo. Nastesti.
A tech ktery by byly v dusledku technicke zavady jeste min.
Na můj vkus je těch nehod poměrně dost. A většina je způsobena tím, že pilot vyhodí z okýnka všechny předpisy a pak to podle toho dopadá
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Ja pujdu cestou nakupu olitaneho neceho co se me nude aerodynamicky libit a bude to mit cestak nekde okolo 200 kmh.
Nasledne vtom budu menit motor bude -li to na poradu dne.
Primarne si musim obnovit pilotak, co popravde ani nevim jak se po 15ti letech nelitani dela.
1 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
O motorech z motorek do letadel asi nemá vůbec smysl uvažovat. I když Nebeská blecha a mnohé další stroje s nimi kdysi létaly, dnešní požadavky na výkon a spolehlivost jsou jiné.
Vzduchem chlazený motory by pak bylo nejlíp do ul letadel vůbec nemontovat. Vlečné 205 by mohly vyprávět o prasklých blocích a když vidím dnešní vlekání s ul, tak to je vodní chlazení přímo požehnání z nebe!
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Vetsi problem bych videl vtom, ze kdyz si koupis rotax novej tak jedes v predepsanejch prohlidkach a pak uz vtom zustanes a jedes dal protoze jsi zvyklej.
Ti co se pustej do vlastni pohonne jednotky bejvaj dobrodruznejsi povahy a to ze ten motor nejede nebo klekne se muze stat z vicero duvodu: spatnej servis, dlouhy intervaly vymeny a kontrol atd.
Nevidim jedinej duvod proc neuvazovat treba o tom jiz zminovanem boxeru z BMW.
To co pises o zgeneralkovanym motoru danym o era se ti prece uplne stejne muze stat u rotaxu, kterej ma nalitano bambilion hodin a pak ho nekdo zgeneralkuje a za 200tis proda. Me osobne se pul mega za motor dat nechce. Dokonce ani 200 tis se me za motor dat nechce.
Nehlede na to, ze ty verze 912 co maj vic jak 80HP nejakou prehnanou spolehlivosti taky neprekypujou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X | oggycek | 35 | 2.9.2024 v 15:10 MMARTINK |
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X | Lacer | 20 | 17.7.2024 v 19:28 Frantadobrota |
Neměl by nějaký pár kolem ,,50'' zá... Honda NC 750X | stafler | 0 | 5.7.2024 v 22:25 stafler |
Honda NC750X úpravy, opravy, zkušen... Honda NC 750X | Suskin | 1 | 11.6.2024 v 14:58 _pat_ |
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV | Meny33 | 10 | 31.5.2024 v 18:35 HonzaeR |