1 reakcí na tento příspěvek ČZ 477 vadný rotor?
Vím, že to vyzní možná blbě, ale s ohlou klikovkou by to normálně jezdilo?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 477 vadný rotor?
Radek2107 píše: Stator je taky lehce vydřený, ale rozhodně není v takovém stavu jako rotor.
Vím, že to vyzní možná blbě, ale s ohlou klikovkou by to normálně jezdilo?
Pokud je s ohlou klikou seřízené i kladívko, není důvod aby to nejelo. Stáhni rotor, vyndej svíčku a protoč motor. Jestli je ten rotor takhle chycený, tak jestli hází klika by mělo být viditelné i pouhým okem. Jinak se dá takhle doprasit rotor i když nesedí dobře na kuželu kliky (třeba se ti tam dostane při montáži nějakej bordel, nebo to tam narveš mimo ten kolík, což už vyžaduje notnou dávku "hrdinství"), a potom je samozřejmě mimo osu a hází.
2 reakcí na tento příspěvek ČZ 477 vadný rotor?
Radek2107 píše: Děkuji všem. Rozhodně nic potěšujícího. Na té klice asi něco bude, protože jsem zde vyčetl, že nadměrně házející klika může zapříčiňovat i velké vibrace motoru. Což by odpovídalo. Moje Číza je fakt vibrátor na entou, v porovnání je bratrova úplně kultivovaná.
Tak ten motor je jednak jednoválec a druhak takového trochu obhroublého charakteru (daň za slušný výkon při zachování jednoduchosti), takže vibruje dost i když je v pořádku.
Nicméně v první řadě zjisti, zda klikovka nemá vůli, nejspíš jí mít bude a brutální, takže jí ucítíš i v ruce, když silně zahýbeš klikovým čepem.
Tyhle motory na ložisko kliky na pravé straně celkem trpí, takže bude vysypané ložisko - pokud to dobře dopadne - nebo přidřené a protočené v bloku, s tím už by byla práce velká.... kliku samozřejmě v hrotech přerovnat na házení, protože provoz s touhle závadouji nejspíš nezabil, ale rozhodil.... ten rotor je nenávratně v prdeli ( cas na vape )
že to bylo schopné jet? bylo... Já už dojel tolikrát bez kroužků, s vůlí na klice - na pravé straně asi 0,3mm, téměř bez zubů na spojkovém koši, bez některých kvaltů, bez baterky a s dalšími roztodivnými závadami... tento stroj má právě tu schopnost dojet domů i když je rozbitý.....
Naposledy editováno 04.07.2016 22:06:57
Né že by to stopro byl tento případ, ale viděl sem šmatlavý komutátor a přesně tohle bylo příčinou.
Klika (čepy) u setrváku v cajku, ale čep byl v setrváku křivě...
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 477 vadný rotor?
Ke klice: píšete bludy... klika se rovná za středící díry na koncích čepů, takže když vám nehází uložení pro ložisko , nehází ani konec - neplatí to pouze u klik, které mají důlky v prdeli a hází důlek vůči obvodu, to se musí změřit před započetím práce a potom rovnat v lunetě...
Sundal jsem stator, vzal za rotor a je tam cítit vůle, čili rozborka mě nemine.
Nicméně, k tomu dobíjení. Dospěl jsem ze stadia vůbec to nedobíjí ( jeden uhlík, který byl úplně nový, se rozpadl vedví), do bodu nedobíjí v nízkých otáčkách. Na volnoběh svítí kontrolka dobíjení, při lehce zvýšených pohasíná, při vyšších zhasne úplně. Toť bez světel. Se světly to na volnoběh ihned zdechne, za jízdy lehce prosvěcuje kontrolka. Uhlíky jsou oba nové, vyměnil jsem i relé dobíjení. Když se dívám na kontakty relé, tak chování tomu odpovídá. Tzn., že kontakty se spojí až při zvýšených otáčkách.
Prostě se to chová tak, jako by dynamo dávalo malý proud.
2 reakcí na tento příspěvek ČZ 477 vadný rotor?
Jak zde mnozí naznačili, jsou zřejmě v trapu ložiska na klice. Nemá cenu tam hned nacpat Vape, když motor není mechanicky v pořádku. Proto bude shánět někoho, kdo by ta ložiska vyměnil. Netuším, co všechno je potřeba a jak je to složité.
Když už bude motor venku, pohraji si se zbytkem. Nechci to nazývat renovací, to by bylo moc troufalé, ale natažení nové elektroinstalace a pár dalších omlazení je skoro nutnost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 477 vadný rotor?
Radek2107 píše: Děkuji všem za rady. Po zralé úvaze jsem se rozhodl, že to celé vezmu radikálněji.
Jak zde mnozí naznačili, jsou zřejmě v trapu ložiska na klice. Nemá cenu tam hned nacpat Vape, když motor není mechanicky v pořádku. Proto bude shánět někoho, kdo by ta ložiska vyměnil. Netuším, co všechno je potřeba a jak je to složité.
Když už bude motor venku, pohraji si se zbytkem. Nechci to nazývat renovací, to by bylo moc troufalé, ale natažení nové elektroinstalace a pár dalších omlazení je skoro nutnost.
Při výměně ložisek je třaba zmeřit púrůměr v karteru pro ono ložisko častou závadou je to, že je průměr vymlácený, má vůli vnejší kroužek ložiska v bloku a ani nové ložisko nepomůže.
Podotýkám,že průměr je třeba změřit na ploše pro ložisko, tj, uprostřed, tj. šupitem, protoža na kraji bude dobrý, tam je jen gufero (uvnitř) a víčko s dalším guferem (zvenku)..
Ložiska pochopitelně v provedení C3 a skutečně kvalitní, protože to pravé obzvlášť dostává velké štosy a nějaké laciné tam nevydrží.
Kolik tam máš vůli? jestli pár setin, fungovat to bude, jakmile je to přes desetinu, nebude... s vůlí v karteru jsem se potýkal od počátku co jsem tu motorku měl....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Technický průkaz ČZ 175/477 | K-O-Z-E-L | 3 | 18.9.2024 v 21:03 KAWAHAB |
nová kniha - Motocykly v Českoslove... [1, 2] ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... | Dolin | 32 | 18.9.2024 v 20:38 TomasRA |
Výrobní číslo čezeta ČZ 175/477 | plachejD | 8 | 13.8.2024 v 16:45 FJRPEPA |
Originální tlumiče ČZ 477 ČZ 175/477 | kpant | 2 | 1.8.2024 v 15:26 kpant |
čz 175/477 nestartuje ČZ 175/477 | Da-Davor | 30 | 21.6.2024 v 17:20 Diljit |