Když půjdu trochu víc do historie, tak tahle věc začala Transalpem 700. Ten oproti předchůdci má o 20kg vyšší suchou hmotnost (nějakých 215kg), výkon i krouťák pořád slabý (nějakých 44kW a 60N.m, kvůli vyšší hmotnosti to dá stejné kw na kg), je to těžká motorka a přitom s tímhle výkonem na tom budou dva lidi cestovat dost blbě. Přitom Honda Deuville 700 má 48kw a 66N.m, a párkrát jsem četl, že jsou to stejné motory, takže vyšší výkon se z nich vymáčknout zřejmě dá.
Pak tyhle zdá se stejné motory montují do dalších podivných motorek CTX 700 a NM4 Vultus.
Takže kromě vzhledu mi příjde, že se tyhle motorky moc nechytají na V Stroma, ani na Versyse nebo TDM 900.
Co akorát by mohlo být zajímavé, tak tenhle motor ve verzi 750 má sice jen 40kW ale zato 68N.m.
Tak co, mají snad tyhle stroje nějaké schované eso v rukávu?
Naposledy editováno 27.02.2018 08:28:56
Btw, včera jsem byl u Kadajče, přijel tam borec na velkým GS, zaparkoval před hospodou, vybalil z kufru chleba se salámem..........
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
EDIT: to je prostě motorka jako všechny japonské motorky (z hlediska pošahanosti), je to pro lidi, kteří by jakože chtěli motorku, a jakože by na tom taky chtěli mít pocit jako ti ostatní motorkáři, no a když to bude mít automatickou převodovku tak je to vlastně plus, a když to bude jakože enduro, tedy X, tak je to ještě větší plus, a pak to můžou mít zaparkované v kůlně vedle sekačky na trávu značky Honda.
Naposledy editováno 03.07.2016 14:11:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Dovi píše: Ahoj, mrknul jsem se do Tvého profilu, nejsi začátečník, měl jsi mj. Dragstara 1100 a V-Stroma 650. zkušenost máš např. i s Transalpem 700 a nyní jezdíš Hondu NC.
Kdybys měl čas a chuť, mohl bys srovnat ty stroje a NCčko, případně i důvod (důvody) změny a její klady i případné zápory?
Díky.
Ahoj,
chtěl jsi porovnání XL 700,v-strom 650,NC 700.
XL 700 pro mě špatný posez já 175/80 vysoko stupačky bolely mě kolena,hodně topila na nohy v létě docela nepříjemný,motor takový nijaký na ten výkon docela nenažraná na pohodu 4,5 chyběla šestka,ovladatelnost výborná,zvuk moc pěkný,
brzdy dobrý.
V-strom 650 podle mě v této kategorii jedna z nejlepších vše je tak nějak akorát,
je pohodlná hlavně pro dva největší z těchto tří,asi nejlepší ochrana proti větru dešti,motor trochu více otáčkový,spotřeba na pohodu 3,6.Já měl problém s předními tlumiči,přez ostřejší nerovnosti bouchali,hodně nepříjemné právě při jízdě na našich okreskách i přez výměnu pouzder se problém nevyřešil a při jízdě na jiných v-stomech jsem zjistil že je to asi běžná věc.
No a co se týče NC 700 je výborně ovladatelná pro mou výšku akorát ta váha dole je fakt perfektně vymyšlená myslím že to bude nový směr ve vývoji motorek,motor ten je neuvěřitelnej pocitově výkonější než u dvou předešlých,ten zátach v celém
spektru otáček je parádní žádná díra ve výkonu,převodovka jde zlehounka,co mě trochu štve ta dlouhá šestka klidně bych oželel menší maximálku,kterou jsem zatím vlastně ještě ani nevyzkoušel, spotřeba pohoda 2,7-2,9 ,brzdy s ABS spíše průměrné s větší silou při ovládání,úložný prostor bezva,tlumiče průměrné u všech tří takové neurální.
Tak to je asi zhruba vše na co jsem si vzpomněl.
Ahoj a díky,
hodně se v tom hodnocení shodujeme (skoro ve všem), u TA jsou už trochu znát ta jeho léta a je to tak trochu verze nebo variace staré Afriky.
Malého stromka jsem kdysi před 7 lety silně zvažoval (velkého litrového jsem zavrhnul), po mnoha stránkách se mi zamlouval, jenže jsem pak nakonec i na doporučení kolegů vzal jednobucha BMW F650 GS (s jednoválcovým motorem ROTAX - ne ty pozdější čínské dvojválce). Ale nesedl mi, hlavně tím vibrujícím a špatně startujícím motorem (chronická bolest těchto strojů) s hodně malým rozsahem použitelných otáček (motor v Hondě NC je oproti němu širokoobrátkový...) i tím, jak tam bylo všechno našlapaný na sobě, a dalšími technickými řešeními a chronickými nedostatky.
S názorem na NCčko je myslím plná shoda - a třeba tu rychloběžnou šestku považuju vyloženě za dálniční sedmičku. A protože se dálnicím vyhýbám a 130-170 km/h na státních a hlavně okresních silnicích nejezdím, býval bych bral "normální" šestku všema deseti. To je asi tak jediná věc, kterou bych změnil, kdyby to šlo. Případně doplnit palubní počítač ještě teploměrem okolního vzduchu a teploměrem chladicí kapaliny nebo motorového oleje (u NC 750 je jinak vše potřebné včetně třeba i zařazeného kvaltu a indikace spotřeby paliva již implementováno). Ale na tu venkovní teplotu lze použít jakýkoliv vhodný přídavný teploměr za pár korun a to vodní chlazení je u Hondy spolehlivé, takže ten teploměr (nebo ty dva teploměry), to je spíš už jen nevýznamná drobnost.
1 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Jaký samý nevýhody jednoválce?
Jednoválcový motor samozřejmě má oproti víceválcovému svoje nevýhody i výhody, ale o to tady přece vůbec nešlo.
Psal jsem jenom svoji osobní zkušenost s tím původním 650 ccm BMW F650GS - že mi z více důvodů nesednul.
No a protože pod úplně stejným názvem pak u BMW produkovali i 800 ccm motorku s dvouhrnkem (slabší to verzi 800 ccm F800GS), tak aby nedošlo k záměně, upřesnil jsem, že se v mém případě jednalo o ten dříve vyráběný model s jednoválcovým ROTAXem.
2 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
MARTlN píše: To NC zere jenom 3 litry?
Recenzenti tvrdí, že to žere 5 při svižnější jízdě a při úsporný jízdě se dá spotřeba udržet pod 4 litry. Střelci a dravci jako Dovi s tím jezdí za 2,67 L/100 km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
MARTlN píše: To NC zere jenom 3 litry?
Při pohodové jízdě,město 50-60 mimo město tak do 100-110 mam spotřebu 2,7-2,9.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Dráťa píše: Recenzenti tvrdí, že to žere 5 při svižnější jízdě a při úsporný jízdě se dá spotřeba udržet pod 4 litry. Střelci a dravci jako Dovi s tím jezdí za 2,67 L/100 km
Jeste je otazka co je v podani NC sviznejsi jizda ale to uz se dostavame zase jinam. Jinak je skoda ze Gugo neuspel se svoji nabidkou, docela by zajimalo jak by to hodnotil ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
E: kazdopadne super ze jsi to nevzdal
Naposledy editováno 03.07.2016 22:55:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Jako mam to zarazene vtom spodnim supliku nuda,nuda,šeď,šeď - hned suplik pod versysem a ruznejam jinejma motorkama. Ale je proste fakt, ze kdyz se me zeptas na detaily tech motorek co me nebavej tak si nepamatuju nic, jen ze me to prislo neslany nemastny. Sedim kazdou chvili na necem jinym. Zitra jdu hledat bojem problem v elektrice sv650. To je taky motorka co me moc nebere.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Zlesa píše: gugo> ja na NC najel loni na letisti asi 300m a pro me motorka uplne bez emoci. Takovej velkej skutr. Jasne neni to zadna vzdalenost na objektivni posouzeni ale proste me nebavila. Takova sterilni...
E: kazdopadne super ze jsi to nevzdal
Bacha na slovo sterilní, jeden borec mě tady, poté, co jsem tohle napsal, začal vyslýchat, co si má představit pod slovem sterilní, že asi, jak vtipně poznamenal, nemyslím jistě sterilitu z lékařského hlediska
Naposledy editováno 03.07.2016 23:24:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Dráťa píše: Recenzenti tvrdí, že to žere 5 při svižnější jízdě a při úsporný jízdě se dá spotřeba udržet pod 4 litry. Střelci a dravci jako Dovi s tím jezdí za 2,67 L/100 km
Recenzenti čtou spotřebu okamžitou, kdežto vlastníci si to počítají podle tankování versus najetý km.1 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
1 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
petrumr:Ty motory co má řada 800 nejsou Rotax?Co tedy?Loncin?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
2 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Anti píše: Jinak,pokud někdo jezdí s V-Stromem za 3,6,nebyla pro něj jiná volba než NC
v.d.k. nepsal, že s malým V-Stromem takto trvale (vždycky) jezdil, ale že u jeho stromku "spotřeba na pohodu 3.6". Lidem, kteří se třeba rozhodují pro cenově dostupného nenáročného cesťáka, můžou i tyto osobní zkušenosti trochu pomoci. A v.d.k. to nepsal jako nějaký snad stěžejní ukazatel, ale jako jeden z více údajů při srovnání 700 Transalpu, 650 V-Stroma a 700 NCčka:
TA700 - na pohodu 4,5, chyběla šestka
V-Strom650 - spotřeba na pohodu 3,6
NC700 - spotřeba pohoda 2,7-2,9
MARTlN píše: To NC zere jenom 3 litry?
Dráťa píše: Recenzenti tvrdí, že to žere 5 při svižnější jízdě a při úsporný jízdě se dá spotřeba udržet pod 4 litry. Střelci a dravci jako Dovi s tím jezdí za 2,67 L/100 km
Ten údajný poznatek recenzenta, že "při úsporný jízdě se dá spotřeba udržet pod 4 litry", je velmi cenný... - bodejť by se nedala udržet pod 4 litry, když se s NCčkama běžně jezdí okolo 3.5 a při úsporné jízdě pod 3.
Kdo má s NCčkem dlouhodobější osobní zkušenost, ten se takovéto recenzentově informaci může jenom s pochopením pousmát. Tady nejvíc záleží na tom, co si dotyčný recenzent představuje pod pojmem úsporná jízda - pokud to, že na chvíli zkusí potlačit své návyky a nebude furt točit do omezovače, nebo že "úsporně" pojede 130-140 km/h, tak to by asi tak mohlo odpovídat... Buďto jezdit úsporně nikdy neuměl anebo jestli to kdysi uměl, tak dnes už toho za ty roky ničím neomezovaného kroucení heftem není schopen (což se dá vzhledem k jeho profesní deformaci pochopit).
Otázkou taky je, jestli dotyčný recenzent tu úspornější jízdu opravdu zkusil dýl než 500 metrů anebo jestli si spíš ten "údaj" pod 4 litry jen tak neextrapoloval ze své jízdy, při které se v ničem neomezoval...
Proto než jeden nějaký údaj možná i vycucaný z prstu bývá lepší více údajů od více lidí - má to větší vypovídající schopnost. Třeba i tady v motokatalogu na Motorkářích jsou vidět průměrné spotřeby okolo 3.6 l/100 km:
nc 700s: 3,64 l/100 km - průměr od 17 uživatelů
nc 700x: 3,60 l/100 km - průměr od 26 uživatelů
nc 750s: 3,56 l/100 km - průměr od 15 uživatelů
integra: 3,63 l/100 km - průměr od 3 uživatelů
Vychází jim to napříč všemi typy průměrně takto:
(3,64*17 + 3,60*26 + 3,56*15 + 3,63*3) / (17+26+15+3) = 219,77/61 = 3,60 l/100 km
A není to při jedné tzv. úsporné jízdě recenzenta, ale jsou to DLOUHODOBÉ spotřeby uživatelů při běžném kombinovaném používání (město, silnice, dálnice).
Každý ať si to přebere jak chce. A jak mu to jeho objektivnost dovolí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Zlesa píše: Dovi> Ach jo, pořád dokola....
Že jo, pořád ty stejné opakující se dotazy strany A (nebo v horším případě provokace a posměšky).
A na slušně požené dotazy strany A pak pokud možno slušná reakce strany B a s pokud možno objektivními informacemi.
Což se ale zase stejně některým zástupcům strany A nelíbí. Chápu
Naposledy editováno 04.07.2016 11:50:56
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X | oggycek | 35 | 2.9.2024 v 15:10 MMARTINK |
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X | Lacer | 20 | 17.7.2024 v 19:28 Frantadobrota |
Neměl by nějaký pár kolem ,,50'' zá... Honda NC 750X | stafler | 0 | 5.7.2024 v 22:25 stafler |
Honda NC750X úpravy, opravy, zkušen... Honda NC 750X | Suskin | 1 | 11.6.2024 v 14:58 _pat_ |
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV | Meny33 | 10 | 31.5.2024 v 18:35 HonzaeR |