Když půjdu trochu víc do historie, tak tahle věc začala Transalpem 700. Ten oproti předchůdci má o 20kg vyšší suchou hmotnost (nějakých 215kg), výkon i krouťák pořád slabý (nějakých 44kW a 60N.m, kvůli vyšší hmotnosti to dá stejné kw na kg), je to těžká motorka a přitom s tímhle výkonem na tom budou dva lidi cestovat dost blbě. Přitom Honda Deuville 700 má 48kw a 66N.m, a párkrát jsem četl, že jsou to stejné motory, takže vyšší výkon se z nich vymáčknout zřejmě dá.
Pak tyhle zdá se stejné motory montují do dalších podivných motorek CTX 700 a NM4 Vultus.
Takže kromě vzhledu mi příjde, že se tyhle motorky moc nechytají na V Stroma, ani na Versyse nebo TDM 900.
Co akorát by mohlo být zajímavé, tak tenhle motor ve verzi 750 má sice jen 40kW ale zato 68N.m.
Tak co, mají snad tyhle stroje nějaké schované eso v rukávu?
Naposledy editováno 27.02.2018 08:28:56
1 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
kubacech>
No tak teda poinformuj, v čem by že by to bylo za polovinu.
Nebavím se o udýchané malé dváce, ale o libovolném větším skútru s nosností když už ne 210 kg jako u NCčka, tak aspoň 180-190kg a s maximálkou okolo 180 km/h, aby Tě furt netlačily TIRáci před sebou a v případě nutnosti aby se s tím dalo po dálnici potřebných aspoň 130-140 km/h.
Ve spotřebě paliva se teda shodneme, že to není, jenom jsi to špatně formuloval, OK.
Takže snad ne v těch nákladech navíc na údržbu variátoru u skútru? Klasická motorka zase vyžaduje péči o řetěz a výměnu řetězovky, když přijde její čas. Jinak povinný ručení a event. havarijko víceméně stejný, cena STK stejná, olej, filtry, seřízení ventilů, tlumiče (olej, gufera), žárovky, gumy... to všechno plus minus stejný. Nebo i kvůli variátoru je to u skútru spíš dražší. A navíc ona i taková zdánlivá blbost jakou je výměna špatně přístupných gum u koleček u skútru, to je taky často lahůdka s velkým nárokem na pracovní čas. A tudíž i cenu tohoto základního servisu.
Já tomu tak dobře nerozumím jako Ty, ale když už jsi s tím začal, fakt by mě to zajímalo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
kubacech>
Jo, podle toho, co je to za dvácovýho skútra, tak když se zadaří, chvilku se dá s některým z nich jet 90-95 km/h a existují takový, co vytáhnozu dokonce 105-115 km/h.
Ale na té dváce je to nadoraz, absolutně bez rezervy - na hranici možností motoru, podvozku i brzd. Nesmí foukat, nesmí s tím člověk jet nabalený atd., nesmí to být do kopečka (kvůli motoru) ani z kopečka (kvůli brzdám) ani po rovině s dírama (kvůli malým kolečkám). Todle může bavit leda tak 16 letýho kluka s čerstvýma papírama nebo prvních 30 minut majitele ridičáku na auta (sk. B).
S pohodovou jízdou (řekneme těch 100-110 km/h) na větší klasické motorce s lepším podvozkem, s několikanásobně silnějším motorem, s mechanickou převodovkou, s lepšíma brzdama a podvozkem atd. atd. to pak má společnýho akorát jenom snad tu okamžitou rychlost na tachometru, jinak nic jinýho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Dovi píše: S pohodovou jízdou (řekneme těch 100-110 km/h) na větší klasické motorce s lepším podvozkem, s několikanásobně silnějším motorem, s mechanickou převodovkou, s lepšíma brzdama a podvozkem atd. atd. to pak má společnýho akorát jenom snad tu okamžitou rychlost na tachometru, jinak nic jinýho.
Na takové motorce ti hlavně těch 110 připadá jako 40 na nějaké vylítané vráně a ukrutně se nudíš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Komorerth píše: gugo> este nie. Necham to na jar 2017. Zatial to netecie, neskace, proste to pruzi dobre. Kupimi litrovku 15W tlmicoveho Motulu za 350kc a vymenim si to v ramci aktivneho oddychu. Ak nepokazim gufera, bude to teda lacny servis a znova 2-3 roky (eventuelne 20 000km) ziadne starosti
takze ty sis koupil volitanou vranu u ktery nevis co kdy kdo delal a nechas si tam puvodni filtry naplne atd ? Nojo to se pak jezdi za lacino, kdyz se na servis pece.
Ale na té dváce je to nadoraz, absolutně bez rezervy - na hranici možností motoru, podvozku i brzd. Nesmí foukat, nesmí s tím člověk jet nabalený atd., nesmí to být do kopečka (kvůli motoru) ani z kopečka (kvůli brzdám) ani po rovině s dírama (kvůli malým kolečkám). Todle může bavit leda tak 16 letýho kluka s čerstvýma papírama nebo prvních 30 minut majitele ridičáku na auta (sk. B).
Presne tohle totiz vetsina aplikuje na to vase slavne NCcko. Rozdil je jen vtom ze ta latka je posunuta krapet k vyssim hodnotam.
Takze ja ten tvuj prispevek prepisu jo;
Kdosi tu povidal ze aby to zrychlovalo tak se stim da jet nejakych 140-160, ale ze od 130 uz natom fouka jak krava.
A presne si myslim ze dlouhodobe jezdeni na NCcku muze bavit proste nekoho kdo tomu jezdeni moc nedava nebo je holt bez fantazie.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Olej vo vidlach som nemenil. Sekundarny retaz som nemenil. Primarny retaz som nemenil.Karbece som nedaval synchronizovat, ventily som nedaval kontrolovat. Proste to startuje pekne a jazdi dobre, takze ano - dalsia udrzba bude ale nebudem preboha menit hned rozvodak len preto, ze som kupil staru vranu. Dobre postavena japonska motorka toho vydrzi fakt dost a vzhladom k momentalnym investiciam viem, ze mi XJ este hoodne dlho vydrzi
No konečně jste to pochopili.
- vzal jsem si naháče, páč větší sepjetí s okolím
- při 100 km/h mi to s naháčem na zatáčkovité okresce přijde jako při 240 km/h na dálnici na zalehávačce
- s pohodovýma 100 km/h mám na NC ještě slušnou rezervu, i s těma 55 kobylama to slušně zrychluje (s ohledem na běžný okolní provoz)
A vo to gou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
2 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
a ty skutry byly samozrejme mysleny 250ccm a vic, dost casto mivaj lepsi brzdy (yamaha) a podvozek nez tyhle rozpoctovky ala NC, ty 400+ uz jedou hodne solidne, na zatackovity trati to umi potrapit supersporty... mam par znamejch co menili motorky az skoncili u velkyho skutru a jezdi s tim i na dovolenou k mori....
osobne bych asi radsi nejakej 2valcovej skutr ala 400burgman nez NC.... ale je to asi jako vybirat mezi CSSD a KDU :) motorky pro vetsinu lidi byly ty nejsilnejsi a nejrychlejsi peklostroje co mohl na silnici clovek potkat a proto v nich uhlazeny dopravni prostredek NC vyvovala takovehle emoce :)
ja kdybych tady na foru nenarazil na tuhle diskuzi tak ani nevim, ze se nejaky NC dela, ale treba o velkem glasiusovi jsem vcera taky slysel poprve :)
Komorerth píše: gugo> clovece, ty si fakt meles co chces ze ano. na strane 18 som pisal, ze som vymenil za par korun olej a filtre. Ak si uz uplne z toho hicu v <>, tak si mozes pozriet foto na mojom profile moto, to snad vizualne bude stacit. Moto mam druhy rok, olej a filtre som menil uz 2x, palivovy a vzduchovy1x. To je podla teba pecenie na servis? Podla mna nie, uplne bezna udrzba
Olej vo vidlach som nemenil. Sekundarny retaz som nemenil. Primarny retaz som nemenil.Karbece som nedaval synchronizovat, ventily som nedaval kontrolovat. Proste to startuje pekne a jazdi dobre, takze ano - dalsia udrzba bude ale nebudem preboha menit hned rozvodak len preto, ze som kupil staru vranu. Dobre postavena japonska motorka toho vydrzi fakt dost a vzhladom k momentalnym investiciam viem, ze mi XJ este hoodne dlho vydrzi
dobre postavena japonska motorka vydrzi fakt hodne, ja taky nemenil nic jako ty, az to po 75tis zakukalo na to ze jsem nevymenil ani olej
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
assassin píše: Dovi: proti nahacum nikdo nic nema, jen je fajn kdyz to ma nejakej vykon a kdyz to neni tezky... me by treba vadilo, ze kdyz narazim na zavodnika s oktavii TDi, ze me spraska jako nic...
To znám, ale já si toto dilema pro sebe vyřešil tak, že (už) nezávodím.
Udělám dobrý skutek a když to jde, rád mu uhnu na stranu a ještě takovýmu závodníkovi rukou pokynu, že o něm vím a ať si jede.
assassin píše: motorky pro vetsinu lidi byly ty nejsilnejsi a nejrychlejsi peklostroje co mohl na silnici clovek potkat a proto v nich uhlazeny dopravni prostredek NC vyvovala takovehle emoce :)
Souhlas, vidím to podobně. Nebo vlastně stejně.
Jenže s utahujícíma se šroubama se ten prostor pro peklostroje začíná v poslední době povážlivě zmenšovat (a nejenom pro ně - přijde mi, že skoro v každý oblasti života).
A je možný, že se ještě všichni jak jsme tady dožijeme doby, kdy si budeme říkat - jo, to tenkrát se ještě dělaly motorky s 40, 55, 70, 90 i více koňmi, bez omezení maximálky a zrychlení, a byly na benzín...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Dovi píše:
Jenže s utahujícíma se šroubama se ten prostor pro peklostroje začíná v poslední době povážlivě zmenšovat (a nejenom pro ně - přijde mi, že skoro v každý oblasti života).
A je možný, že se ještě všichni jak jsme tady dožijeme doby, kdy si budeme říkat - jo, to tenkrát se ještě dělaly motorky s 40, 55, 70, 90 i více koňmi, bez omezení maximálky a zrychlení, a byly na benzín...
S týmto bohužiaľ súhlasím. Možno u vás to zatiaľ nie je také vypuklé, ale u nás sa fakt bojíš zatiahnuť za heft. Ja som sa naučil seriózne jazdiť 50-60/100/120, či už na aute, alebo na motorke, lebo jednoducho na tie 300 a viac eurové pokuty ozaj nemám a nechcem pchať prachy ficovi do krku.
Fízli za každým druhým rohom, doprdele. Ideš 30km a stretneš 4 policajné hliadky.
Ale podľa tunajších príspevkov súdim, že u vás to zatiaľ policajtami prešpikované nie je a dá sa zajazdiť aj razantnejšie.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
ventily sa maju kontrolovat raz za 24 000km. A teraz nastava otazka - fakt mala moja z talianska dovezena 15 rocna motorka 36 000? hmmmm asi nie. Takze odrazit sa nemam z coho. Tak som si povedal ze do 50 000km to vydrzi a dam to skontrolovat poctivo. Len musim najst v Brne servisaka
ak kupujes moto podla toho co je napisane v inzerate, tak je mi ta trochu luto. Ked budem Diversiona predavat, zaujemcovi dam do ruky faktury a link dennik na spritmonitore, kde si vediem servisny denik (co bolo menene pri kolko km). Ak to nebude chciet kupit, kupi niekto iny. Ak si chces ten servisny denik precitat, pokojne mi napis spravu - urobim ti pdf
Já kupuju motorky podle stavu a stejně si doma hned měním náplně a udělám servis než začnu jezdit.
1 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
2 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
kubacech píše: Proč si na takovou pohodovou jízdu raději nekoupíš skútr a budeš jezdit za polovinu toho co s NC?
Tvoje rada není dobrá, nemáš pravdu,měl jsem Burgman 650 spotřeba 4,6 ,Honda Silver Wing 400 4,2 , Honda Silver Wing 600 4,8 .
Malý Burgman 150 jen město spotřeba 3,5,mimo město rychlost tak do 70-80 2,7.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X | oggycek | 35 | 2.9.2024 v 15:10 MMARTINK |
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X | Lacer | 20 | 17.7.2024 v 19:28 Frantadobrota |
Neměl by nějaký pár kolem ,,50'' zá... Honda NC 750X | stafler | 0 | 5.7.2024 v 22:25 stafler |
Honda NC750X úpravy, opravy, zkušen... Honda NC 750X | Suskin | 1 | 11.6.2024 v 14:58 _pat_ |
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV | Meny33 | 10 | 31.5.2024 v 18:35 HonzaeR |