Je to normalni ? Stava se vam to taky? Kdy? Jak to nejefektivneji odstranit?
...hledal jsem to tady ale nasel pouze dohady a bludy, tak prosim napiste nekdo kdo ma zkusenosti a citi se byt fakt dobrym jezdcem a dokaze zduvodnit proc se to deje a jak to spravne odstanit.
Mozna dobre podotknout, ze motorku mam dle mistnich meritek slabou a nastavitelny je pouze zadni tlumic a to jen predpeti.
EDIT: jedna se o Kawasaki Z300, rok stara, nebourana, zavada na stoji by byt nemela.
Diky
Naposledy editováno 27.07.2016 17:07:56
zdenysrx6 píše: byl bych pro tlumič řízení,stalo se to jednou ,muže se to stat znova,třeba TL ty si tady kvuli tomu problému vysloužily pověst zabijaka a pak byla svolavačka na dodatečné montovaní tlumiču řízení
Tlumic rizeni na tristovku se mi zda jako overkill. Ale pokud by na motorce nebyla zadna zavada, co to zpusobuje, kmitani by se delo opakovane, tak pak je to jedina cesta ven...
1 reakcí na tento příspěvek Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,
2 reakcí na tento příspěvek Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,
Co zvysit predpeti na zadni pruzine (jinde to ani nejde)? ....zatim je na 2. nejmekci poloze z cca 5-7 coz je dle vyrobce standard z vyroby.
Proste celkove mi to prijde, jako bych jel na damskem kole a ne na kusu zeleza vaziciho 168Kg
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,
Veverčák píše: no on predek motorky v urcitych situacich dokaze celkem spolehlive nadlehcit i nalozeny kufr .
jel jsem a v topcase jsem mel nalozeno 40 kg potapecskejch zavazi bylo to znat na celkovym tezisti, ze by se to chovalo jako priodlehcenym prednim kole jsem si nevsiml.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,
gugo píše: jel jsem a v topcase jsem mel nalozeno 40 kg potapecskejch zavazi bylo to znat na celkovym tezisti, ze by se to chovalo jako priodlehcenym prednim kole jsem si nevsiml.
taky jsem tomu neveril, dokud jsem to nezazil
zalezi dost na poloze kufru, treba nosic od Sw Motechu je vic vzadu nez Givi/Kappa, takze vim o par mistech, kde s prazdnym kufrem projedu v klidu a s nalozenym citim vpredu "lehky neklid". Ale zas ze bych se kvuli tomu mel podelat, to ne, ostatne pri akceleraci na okruhu zazivam veselejsi chvilky
zelva0007 píše: Tak jsem to zkousel znovu a kdyz vahu prenesu hodne dopredu, plyn otacim opravdu tak citlive abych co nejvice eliminoval zasah do riditek, tak je to kmitani mensi a zacina se projevovat az pri vyssi rychlosti (130-150), ale stale tam je.
Co zvysit predpeti na zadni pruzine (jinde to ani nejde)? ....zatim je na 2. nejmekci poloze z cca 5-7 coz je dle vyrobce standard z vyroby.
Proste celkove mi to prijde, jako bych jel na damskem kole a ne na kusu zeleza vaziciho 168Kg
jestli to mas novy, jako ze rikas ze to je rok stary. Tak sup k prodejci a tohle mu ukaz. To neni normalni stav... citlive otacet plynem - to je jak navod pro NCckare.
Podle me mas bud hruzu z neceho co neni a pokud to je a v takove mire jak to popisujes tak ta motorka neni v poradku.
Nastaveni zadku ti podle me v tomto pripade fakt nepomuze.
Veverčák píše: taky jsem tomu neveril, dokud jsem to nezazil
zalezi dost na poloze kufru, treba nosic od Sw Motechu je vic vzadu nez Givi/Kappa, takze vim o par mistech, kde s prazdnym kufrem projedu v klidu a s nalozenym citim vpredu "lehky neklid". Ale zas ze bych se kvuli tomu mel podelat, to ne, ostatne pri akceleraci na okruhu zazivam veselejsi chvilky
jo nerikam ze ne. Me se treba na D1 kdyz nemam uplne dobre vyvazeny predni kolo okolo rychlosti 140-160 dostane motorka do takovyho cyklickyho stavu kdy se zacne vlnit jako krava, prakticky zde popsany jev. Deje se to kdyz se jede po dobry povrchu , musi to byt rovne a nejde se z toho dostat jinak nez ze uberes pod 140 ono se to samo srovna a pak je to cajk.
Kdyz si sednu dozadu tak je to mnohem zretelnejsi. Ale kdyz se prenese moje pozadi je to asi vic nez kufr co ma psanou hmotnost 15 kg
85 kg jezdce je prd.
Proč to rozvibrování nastává je už tady uvedeno.
A je to taky uvedeno i v mém tématu.
Stalo se mi to samé.
Prudké přeřazení z 1 na 2 s plným plynem, nepatrné nerovnosti na cestě, velmi mírný náklon.
zelva0007 píše: Tak jsem to zkousel znovu a kdyz vahu prenesu hodne dopredu, plyn otacim opravdu tak citlive abych co nejvice eliminoval zasah do riditek, tak je to kmitani mensi a zacina se projevovat az pri vyssi rychlosti (130-150), ale stale tam je.
Co zvysit predpeti na zadni pruzine (jinde to ani nejde)? ....zatim je na 2. nejmekci poloze z cca 5-7 coz je dle vyrobce standard z vyroby.
Proste celkove mi to prijde, jako bych jel na damskem kole a ne na kusu zeleza vaziciho 168Kg
Jak psal Gugo, zajeď do servisu... Zkontrolujou krk rizeni a geometrii predni vidle. Může tam z třeba nějakýho vytluku bejt ťuklej ráfek atp. Normální motka za normalnich okolnosti kmitat nesmí...
Myslím si, že nejhlavnější příčiny jsou popsány v příspěvku č. 5...
No a ze všech, řekl bych, je nejdůležitější zmínka o geometrii podvozku.
Motocykl s krátkou stopou je ovladatelnější při pomalé jízdě do prudkých zatáček a s dlouhou stopou je stabilnější při rychlé jízdě rovně...
S nadsázkou jsme říkávali, že tlumič řízení je obrazem nemohoucnosti rámu .
S tímto problémem se zhusta potýkali kolegové, používajících na soutěžích stroje původem určené pro motokros. A často pak montovali tlumiče řízení...
Pro stavbu soutěžáku jsme proto použili nejstarší možný přední díl rámu (Honda CR250), aby byl motocykl stabilní...protože trend ve zkracování stopy, výrobci mnohdy zdůvodňovaný "kvalitnějším, tužším rámem" je jasný, ale všechno má své meze.
Další věc je - pneumatika.
Pouhou výměnou přední gumy můžeme dosáhnout téhož - sám jsem se o tom přesvědčil na motorce XR400R - opět se nejedná o krutý silostroj, ale o motorku s velmi krátkou stopou a tudíž dost náchylnou k "shimmy".
Takže zmínka o tuhosti konstrukce pneumatiky je opět na místě, protože "nová" guma měla dvojnásobný počet pláten...
Já bych u stroje zkusil maximální možné prodloužení stopy - statické zatížení zadního pérování na hodnotu třetiny zdvihu a co nejvíc vysunout trubky z brýlí - a zkusil to...protože motorka je možná seřízená na základní konfekční mohutnost průměrného Evropana .
To jako když poveze vypasenější kamarádku tak by si měl dát závaží na přední kolo jo??
To že rozložení váhy ovlivňuje řízení je pravda, ale pokud motorku nepřetíží a nedá všecko na zadek, tak se mu nemožou řídítka rozkmitat! Kór né, jestli posune pr*el 20 cm po sedátku tam či tam jak tu kdosi psal....
Spíš bych řekl, že jen prostě drží řídítka moc pevně, možná křečovitě a neuvědomuje si to...
To zvýšení zadního předpětí by mohlo lehce pomoct, zkus jej dát na max a projet jestli ucítíš rozdíl a pak případně povolovat jak ti pasuje.
Naposledy editováno 29.07.2016 15:50:09
gugo píše: nojo, ale ty nejezdis jako normalni smrtelnik
Ale ne, jezdím úplnou tužku, v zatáčkách sice tahám co se do TL vejde, ale na rovině si jedu pohodičku na bublačku, šetřím zadní gumu a na rovině umí každej, tam jsi limitován pouze výkonem motoru, ale nejlepší jsou ty protažený ksichty střelců, když je spráskáš na skoro dvacetiletý potvoře1 reakcí na tento příspěvek Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,
zelva0007 píše: Diky vsem za tipy. Vcera na projizdce jsem zjistil, ze za to muzu asi ja tim ze jsem mozna riditka rozhybal sam necitlive razantnim otocenim plynu. Ted si na to davam pozor a je to lepsi. Navic pri zrychlovani davam vahu dopredu, coz asi taky dost pomaha.
Koukam ze jsem to tipnul dobre U zanovni tristovky byla sance, ze za to muze motorka, opravdu mala.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,
gugo píše: 2 -3 standardnich 300 kubiku a necitlive zachazani s plynem ? Boha dyt je to vydechly to prece nemuze beht rukou na plynu.
Mysleno tak ze pri otoceni zaroven cuknul za riditko.
Naposledy editováno 07.07.2017 11:35:08
1 reakcí na tento příspěvek Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,
pred očami manželky neustál. To je ked sa urobí narýchlo z naháča turista
Su motorky ktoré sedia ako klinec a su motorky kde sa to jednoducho rozkmitá alebo len tak si kmitá /nová GS/ a nikto nevie prečo.
Potom sa to rieši tlmením riadenia.