Já brzdím brzdou až do rychlosti např. 10 km/h a pak to najednou přehrkám z pětky na jedničku. Příjde mi to tak pohodlnější. Motorka neprotestuje, žádné ošklivé zvuky se z ní nelinou. Mluvím o brždění před křižovatkou. Před zatáčkou to dělám stejně, ale nejdu na jedničku přirozeně.
Jak brzdíte vy?
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
Naposledy editováno 09.08.2016 23:42:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
selkie píše: Sonicek> divný, mně brzdí Vévoda jako kjáva.... Když neletíš palici, tak vůbec nemusíš sahat na brzdy...
vážne bych neřekl, že je to nějaký peklo, předtím co jsem měl gsx-r 1000k4, tak ta nebrzdila motorek skoro vůbec, teď na FZ1 to celkem přibržďuje, ale i tak jsem čekal že 2V mě tímto bude srát když pustím plyn, ale nějak se nic neděje že by se mi bloklo kolo, tak to už vůbec!
Jinak Tuono má i nemá antihop, jak to vezmeš, klasickej to není, ale je tam podtlaková membrána, takže na tu spojku to působí tak, jako by jsi měl antihop, čím větší točky, tím méně bzdného účinku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
ZombiRider píše: Kdo brzdí nevyhrává a jen padá
takhle blbě jsem hodil držku taky, jen to teda bylo ve větším náklonu, prudší zatáčce a po česku...tedy spadnout, zvednout se, posbírat si svých pět švestek a s ohnutým řídítkem odjet domů...příště si zavolám hasiče, sanitku a budu chtít i židličku abych nemusel sedět na zemi
JohnnyS08 píše: Nevim, jak BMW, ale brzdy dvoutaktů, které jsem měl tu možnost protáhnout po Alpách, sjezdy ustály celkem v klidu...
To snad vsichni kdo maji alespon zakladni povedomi o motorkach vedi, ze 2T prakticky motorem nebrzdi a proto se pouzivaji hodne brzdy a taky ze i z kopce se musi jet pod plynem aby to mazalo, protoze jinak hrozi, ze motor mu zabrzdi perfektne a definitivne.
Tak ale muze se zkouset upraveny dotaz zakladatele vlakna. Z rozjete petky tam na 2T pred krizovatkou hodit dvojku, k tomu plny at to radne maze a pokud je to neco s priverou, tak ho urcite nikdo v nejblizsim okoli krizovatky neprehledne a udelaji mu radi prostor
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
Jasně, někdo za 100 tkm, u jiného po 50tkm, ale nevyhne se tomu nikdo...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
Krejza píše:
Třeba se mi vůbec nelíbí, jak se učí výhybný manévr. Intenzivní brzdění, takže se soustředíš jen na něj a ne situaci kolem tebe. Potom vymáčknout spojku, tím se ti stane z motorky kurevsky těžké kolo. A jako poslední ji sklopit pod sebe ve velikém úhlu. Raději bych viděl začít ne tak silným brzděním a během toho hledat únikovou cestu a překážku objet klidně ve vyšší rychlosti.
Hele tak tohle mě hodně zajímá. Aneb jestli v krizovce (nemyslim teď zatáčku) vymáčknout spojku nebo ne. Ikdyž někdy i pro tu utaženou zatáčku to někdo radí.
Ono totiž krizový brždění před uhýbným manévrem bude doprovázený vymáčknutím spojky. Takže je logický, že i samotnej vyhýbací manévr budeš pokračovat na kurevsky těžkym kole. Vůbec vyhýbací manévr je těžkej, když se předtim musí brzdit, jelikož musíš povolit tlak na páčku a manévr ideálně provést s konst plynem nebo s vymáčklou spojkou. Troufám si tvrdit, že většina lidí tohle prostě nedá a se zahamtnutou brzdou to pošle do překážky (včetně mně). Tady je asi opravdu lepší spíš natrénovat manévr bez brzd zato ve větší rychlosti.
Jo a mimochodem, jak tady někdo psal, brát si příklad ze starších a zkušenějších kámošů nemusí být uplně nejlepší nápad. To že někdo jezdí dobře ještě totiž vůbec neznamená, že má zdravý návyky a správnou techniku
Musíš tak...nene to musíš jinak...lepší je to... nedělat vůbec tohle...
Ideální u mojí moto je jezdit jen na 1. stupeň.
To je tak do 90-100 km/h.
Přesně na předpisovou rychlost.
Neopotřebovává se převodovka ani spojka řazením, výkonu mám furt dost a dost to brzdí motorem.
No a jen vyjímečně při stání na červenou se zmáčkne spojka.
Vůbec nevím, na co tam ty ostatní stupně jsou.
fockewulf píše: ještě se chci vrátit k tomu, jak tady zaznělo, jak je strašně škodlivé při podřazování držet vymáčklou spojku, protože se tato opotřebovává budu na to myslet mimo silnice, kdy se se spojkou dělá pořád něco...a to nemyslím jenom "spojkování" do výjezdů...neříkám, že jí to prospívá, ale je třeba si uvědomit, že spojka je spotřebák, odejde každému a vyměnit se prostě bude muset. ¨
Jasně, někdo za 100 tkm, u jiného po 50tkm, ale nevyhne se tomu nikdo...
já tu spojku taky opotřebovávám protože motorem nebrzdím a při podřazování tím tlumím ráz místo meziplynu. Nebyl jsem schopnej zároveň brzdit, podřazovat, dávat meziplyn, a mít motorku pod kontrolou tak jak bych chtěl, a po pár letech jsem si to konečně přiznal
Vidím to stejně, spotřebák stejně jako gumy, přece kvůli tomu nebudu jezdit hůř.
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
Ale to je jenom taková hypotetická odpověď, proč vymáčklou spojku....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
Naposledy editováno 10.08.2016 09:31:48
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
K poslední situaci - těžko říct, mozek je neskutečnej a když mu do toho nekecáš, tak si poradí. A nebo to bylo štěstí. A nebo to nebylo tak vážný, jak se zdálo a motorka to normálně pobrala sama. X možností....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
Napadá mě příklad, kdy výrazné zpomalení nebo dokonce zastavení přinese více škody než užitku. Řešení krizovky ve skupině.
To že někdo jezdí dobře ještě totiž vůbec neznamená, že má zdravý návyky a správnou techniku
Nebo že to umí vysvětlit a předat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
První a ZÁKLADNÍ věc, je se zbavit ÚLEKOVÝCH REAKCÍ ...kdy nekontrolovaně, neřízeně, reflexivně děláš něco nerozumnýho.
- zjištění krizovky a bezrosmyslové chňapnutí po brzdách
- zaspání na brzdách ve chvíli, kdy není šance dobrzdit a jedinou variantou je pustit a řešit vyhnutí
- zaspaní na brzdách v úleku, že jsem rychej místo složení do zatáčky
- brždění ve chvíli kdy mám v zatáčce pocit, že jsem rychlejší než bych si přál.
Potom už jen musíš cvičit brždění a zjistit si, co ten bajku dokáže a co mu vyhovuje. Já osobně na okruhu brzdím oběma brzdama, ale jsou lidi co o zadní ani nezavaděj.... a dokážou lítat neskutečnou palici. Argumentem je, že když brzdíš fakt "efektivně" na předek, zadek je vlastně bez adheze a nemá to smysl. Někdo zase tvrdí, že tě zadek drží líp ve směru.... každopádně je rozumný používat oboje brzdy, obecně ... kdy motor něco vezme, zadní něco(málo) vezme a předek bere většinu ... a když to člověk trochu umí nemusí dostat na hranu ani jednu z nich..
Naposledy editováno 10.08.2016 13:17:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
t_freedom píše: zezelvik>
První a ZÁKLADNÍ věc, je se zbavit ÚLEKOVÝVH REAKCÍ ....
tesat do kamene ...