Já brzdím brzdou až do rychlosti např. 10 km/h a pak to najednou přehrkám z pětky na jedničku. Příjde mi to tak pohodlnější. Motorka neprotestuje, žádné ošklivé zvuky se z ní nelinou. Mluvím o brždění před křižovatkou. Před zatáčkou to dělám stejně, ale nejdu na jedničku přirozeně.
Jak brzdíte vy?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
Naposledy editováno 10.08.2016 16:10:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
t_freedom píše: Co takhle tedy ubrat 10-20% intenzity brždění na předku a nechat něco na zadek... ? Proč ne ? To co předkem nedáš, vezmeš zadní brzdou a motorem...
to co nedáš předkem zadní brzdou nemáš šanci nahradit, to se mnohem dřív zablokuje kolo. A motor při prudkym brždění nijak nepomáhá, naopak se pere s brzdama protože motorku proti nim přetlačuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
Torquis píše: Nechápu, jak můžeš mít moto šikmo ve směru jízdy?
jako ze ti nadlehceny zadek nemuze oddriftovat bokem? Co je na tom k nepochopeni?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
Veverčák píše: jako ze ti nadlehceny zadek nemuze oddriftovat bokem? Co je na tom k nepochopeni?
Tady mi právě něco podsouváš - viz můj předchozí příspěvek. Ale pokud tě předjíždí zadek, není lepší ho neodlehčovat, ale nechat ho stovnat větším kontaktem se zemí - tedy míň předku víc zadku (na brzdách)?????
Naposledy editováno 10.08.2016 16:22:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
Torquis píše: Tady mi právě něco podsouváš - viz můj předchozí příspěvek. Ale pokud tě předjíždí zadek, není lepší ho neodlehčovat, ale nechat ho stovnat větším kontaktem se zemí - tedy míň předku víc zadku (na brzdách)?????
ja ti nic nepodsouvam .. precti si to znova a poradne.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
Veverčák píše: ja ti nic nepodsouvam .. precti si to znova a poradne.
Chybí tam začátek, proto nechápu, tam přeci záleží z jakýho důvodu se to stane a co právě jezdec dělá (brzdí předkem, přidává plyn?) a jaký jsou pak možnosti řešení a to klidně může bejt i to co tam rovnou píšeš, že nic zadní brzdou neděláš. Od začátku tvrdím, že neexistují úplně jasný dogmata co dělat v krizi (každá je trochu jiná), zároveň říkám, že při přímým brzdění je dobrá i zadni brzda, i kdyby to nebylo ani těch zmiňovaných 10%, ale třeba jen 5% - i to se může rovnat, dle rychlosti, klidně několika metrům...
JollyJoker píše: Stev> Tak tak,já od té doby,co mám Tuono zadní nebrzdím,stejně pak blbne.Zadní je dobrá při zatížení ve dvou,jinak je fakt jen na efekt,jestli veme max 10% celého brzdného účinku,tak i to je moc......tedy pokud mluvíme o rychlejší jízdě.
já jí používám, ale v jinejch situacích než pro zesílení účinku přední ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
Torquis píše: Co by vadilo na tom brzdit i zadkem? Dokonce jsou motorky, který maj združený obvody a na zadek to nějakou menší sílu posílá...
No, já to radši nevyzkoušel, čistě jen pro pocit, že kdybych na tu zadní šlápnul, mohl bych si zahrát na kouli mezi autem a svodidlama - z důvodů, který jsem popsal výš (riziko ztráty stability z důvodu smyku zadního kola při brzdění zadkem při minimámní adhezi zadního kola).
Ano, určitě by bylo lepší našlápnout zadní, aby si prdel sedla, zároveň jít postupně na přední a zadní povolovat. Na to ale při skutečný krizi asi nebude čas, plná předek a modlit se aby se zadní nevzneslo moc vysoko
Sdružený obvody to maj určitě vyšpekulovaný, co já vím... Jen bych neřekl, že se montujou na motky, kde se počítá s tím, že můžou třeba jezdit po okruhu - ale nevím, možná jo?!?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
Když půjdeš tvrdě na obě brzdy, tak smyk zadního kola Tě určitě neshodí (bavíme se o přímým směru), protože brzdnej účinek předních a zadní brzdy je nesrovnatelnej, to znamená, že na plnejch předních brzdách a zaflokovaným zadku pojedeš stále rovně (skoro by se dalo říct, že je úplně jedno, jestli máš zadní kolo zablokovaný nebo ve vzduchu)
t_freedom píše: To s tím odlehčeným zadním kolem je opět jen jeden výklad teorie...
Tak přeci nemusíš brzdit předkem tolik aby se ti zadek "zvedal"... proč ? Budeš mít zbytečně totálně zanořenou vidli a když to pustíš, měníš těsně před překlopením do zatáčky dost podstatně geometrii předku proti zadku...
Co takhle tedy ubrat 10-20% intenzity brždění na předku a nechat něco na zadek... ? Proč ne ? To co předkem nedáš, vezmeš zadní brzdou a motorem...
Aby jsme si rozumněli - bavíme se teď o jízdě po okruhu? Pokud ano, tak já jezdím tak, že začínám pokládat stroj do zatáčky ještě na brzdách. A v týhle fázi, ať jsem se snažil používat zadní brzdu sebemírnějc to šlo, se mi stávalo, že zadní kolo, který bylo odlehčený a zároveň mělo přenášet brzdnou i odstředivou sílu, se občas utrhávalo do smyku.
Klidně se přiznám, že nejsem kdovíjakej okruhovej jezdec, takže je dost pravděpodobný, že lepší jezdci budou vidět používání zadní brzdy na okruhu jinak. Já jsem každopádně na okruhu zadní přestal používat úplně a postupně mi tenhle styl začal vyhovovat, takže na silniční motorce jí prakticky nepoužívám ani v běžným provozu.
Třeba na Sportseru je to něco jinýho, tam použití pouze přední brzdy vede k tebou popsanému houpání přední vidlice. Navíc to je stroj, kterému víc sedí klasický styl projetí zatáčky - odbrzdit, odřadit, protáhnout jí jak kružítkem...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
selkie píše: tomasd.> předně, zadní brzda zadek nepřimáčkne, a jestli, tak nijak výrazně...výhodou je, že to přimáčkne předek, "nabije" to přední pružiny, takže když jdeš na přední brzdu, tak se ten předek neskočí k blatníku tak agresivně.
Když půjdeš tvrdě na obě brzdy, tak smyk zadního kola Tě určitě neshodí (bavíme se o přímým směru), protože brzdnej účinek předních a zadní brzdy je nesrovnatelnej, to znamená, že na plnejch předních brzdách a zaflokovaným zadku pojedeš stále rovně (skoro by se dalo říct, že je úplně jedno, jestli máš zadní kolo zablokovaný nebo ve vzduchu)
Ty jo, mam zkušenost jak na r6 tak na Streetovi, že ostrý obě brzdy znamenají automaticky zadní kolo ve skluzu. A při vysoký rychlosti se obávám, že začne navíc šmejdit ze strany na stranu vždycky.
Ale tak hlavně to ubrzdit, jestli oběma nebo jednou je nakonec fuk
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
To lítání zadního kola zapříčiňuje právě ten zakouslej předek, zrovna nedávno se mi to stalo na jednom z Českých Dubů, kdy se zatáčka zahnula víc, než jsem čekal. Zadní kolo mi lítalo že strany na stranu hodně viditelně (aspoň co říkal kámoš, kterej jel za mnou).
Prej to vypadalo hrozně efektně a jako pro diváky.....jenže v tu chvíli jsem měl spíš starosti, aby můj svěrač fungoval taky efektně. Nakonec to teda vyšlo, ale jmen jsem si dal hodně
2 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
JollyJoker píše: Stev> Tak tak,já od té doby,co mám Tuono zadní nebrzdím,stejně pak blbne.Zadní je dobrá při zatížení ve dvou,jinak je fakt jen na efekt,jestli veme max 10% celého brzdného účinku,tak i to je moc......tedy pokud mluvíme o rychlejší jízdě.
Nic ve zlym, ale tady je zase expertu a hlavne drifteru.
Cetl jsem jen par prispevku, ale na tohle hodim reakci.
Pokud se skutecne budeme bavit o rychlejsi jizde, tak zadni brzda potreba samozrejme je. Pri pouziti zadni brzdy se motorka na zadi jakoby ponori, zvysi se adheze a zaroven se zadni kolo v najezdu uklidni, coz zrovna pri podrazovani u V2 motoru prijde vhod.
Jak brzdit? Vsi silou!
Budu teda mluvit pouze o modernejsich sportovnich strojich. Predni brzda se pouziva tak, ze se v rychlosti a vsi silou zmacke, aby se predek co nejrychleji ponoril a teprve pak s naklonem brzdu povolujeme. Motorka je tak mnohem stabilnejsi, nez kdyz budu predek potapet zdlouhave "plynuleji"... Ano, muze se stat, ze se na setinu vteriny predek zamkne, ale to vubec nicemu nevadi, v te rychlosti nema motorka sanci ujet do strany.
Podkopavam kvalty na spodni hranici 3/3 otackomeru a do toho si zadek uklidnuju pomalu poustejici spojkou a zadni brzdou.
Jedine spravne reseni, na otazku, jak brzdit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
bezne spis podrazuju, i o 2-3 kvalty najednou, pri zpomalovani, ale kolikrat to zahamtnu, zastavim, a rozjizdim se na 4ku (zrovna nedavno se mi to stalo). a nebo zastavim a na miste dopodradim z 5 na 1 treba.
no a co
kazdymu to vyhovuje jinak a podle me je to fakt jedno, vsechno prinasi + a - a i to + a - je dost individualni, kdyz neci minus nekoho jinyho zrovna napotvoru bavi
Naposledy editováno 11.08.2016 22:19:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
selkie píše: tomasd.> tak ale to znamená, žes tý zadní dal moc (dělám to taky, páč ten zadek ještě neumím po dvou měsících dávkovat).
To lítání zadního kola zapříčiňuje právě ten zakouslej předek, zrovna nedávno se mi to stalo na jednom z Českých Dubů, kdy se zatáčka zahnula víc, než jsem čekal. Zadní kolo mi lítalo že strany na stranu hodně viditelně (aspoň co říkal kámoš, kterej jel za mnou).
Prej to vypadalo hrozně efektně a jako pro diváky.....jenže v tu chvíli jsem měl spíš starosti, aby můj svěrač fungoval taky efektně. Nakonec to teda vyšlo, ale jmen jsem si dal hodně
Ten svěrač ti fungoval efektně nebo efektivně? Ale když to teda nakonec "vyšlo", tak asi opravdu efektně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
VentilekXX píše: Ten svěrač ti fungoval efektně nebo efektivně? Ale když to teda nakonec "vyšlo", tak asi opravdu efektně
Lepší pásik na slipoch, ako krížik pri ceste. Ja niekedy brzdím aj prednou aj zadnou aj očami. Zvierač stiahnutý.
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
psenap píše: Zadní používám jen když jedu bez držení řídítek. Myslím, že proto ji motorka má
Mysli znovu