Problém: světla fungujou jako chcípák. Zapnu světla, zdechne motor. (Zapalovací a světelný okruh na tomto motocyklu jsou zcela oddělené.)
Co jsem zkoušel:
všechno jsem propípal jestli to někde nekostří, nechal jsem nabudit magnet, zkoušel jsem jinou zapalovací cívku, jiný kondenzátor, odstranil jsem většinu potenciálních pachatelů (zapalovací kabel přímo na výstup cívky, vyhodil jsem chcípák, světelná elektrika odpojená od izolovaného kontaktu na kotvě a vyvedena kabelem rovnou ven), zkoušel jsem několik žárovek (6V 15/15W), a zkoušel jsem je přímo na výstupu ze světelných cívek, nic nepomohlo. Jen když jsem zkusil zadní 6V 5W nebo automobilovou 12V 21W tak to svítilo a motor spokojeně brblal.
Obě světelné cívky mají 1,0 Ohm.
Zkoušel jsem je i jednotlivě, žárovka sotva mžourala, ale u jedné cívky se žárovka na chviličku stihla rozsvítit než to zdechlo, u druhé to zdechlo rovnou. Začínám mít v podezření samotné světelné cívky, ale nevím zda je to technicky možný aby chcípaly motor. Co je jisté je, že před tím než nastal tento problém motorka normálně jezdila, až do doby než jsem silně drncnul na rozbitým přejezdu a dle následnýho zkoumání se utrhnul vnitřek klaksonu a celej světelnej okruh šel do zkratu (ačkoli světla normálně svítily, nechápu).
Už jsem z toho zoufalej, vape se mi dávat nechce
Naposledy editováno 02.08.2016 10:29:41
Něco málo tady
Naposledy editováno 08.07.2016 07:37:04
Btw asi dva měsíce zpátky jsem s tím normálně jezdil, začlo to zničeho nic.
Naposledy editováno 08.07.2016 08:57:08
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady
Bimbam píše: A není krpa v patici žárovky či nějakém drátu k ní nebo v přepínači dálkové/potkávací? Mně takhle jednou blbla podobně číza 477 a problém byl u ukostření parkovačky - byly prohozený dráty. Ono když to začalo blbnout zničeho nic, spíš bych tipoval na nějakou blbou kostru, prodřenej kabel nebo prostě zlobící dobíjecí relátko, který nerozepne / nesepne kdy má.
Ne, odpojil jsem elektriku a žárovku zkoušel přímo na světelném vývodu na motoru.
Nechla jsem namagnetovat magneto stálo to asi 300 - 400,- fak nevím. Jiskra přeskakuje pouhým pootočením magneta rukou. Nečekej že světla budou svítit jak xenony to fak né. To je ale danný výkonem magneta.
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady
Zx-10RCarlos: Měla, ale jen kvůli parkovačkám a klaksonu. Podle tejhdejší vyhlášky musely být funkční i při stojícím motoru.
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady
Edit:nová cívka šlape, byl blbej kontakt u kladívka. Motor vrčí, ale jak rozsvítím, zdechne, když to držím v otáčkách, brutálně střílí do karbce. Jiskra krásná silná.
Jsem v pasti
Naposledy editováno 01.08.2016 20:55:53
milda píše:
Jo a ještě pro butana: to ovlivnění světelného a zapalovacího okruhu už tady taky bylo. Teď nemyslím jako příčinu špatné ukostření, kdy by se pak tyto okruhy mohly spolu "napěťově bít", ale jde o vliv indukční. Jako bys měl trafo s několika galvanicky oddělenými sekundáry, a přesto se zatížení jednoho projeví určitým poklesem napětí i v dalších. Extrémním případem by pak byl zkrat, který pak pohltí většinu magnetického toku v jádře a v dalších vinutích dojde k výraznému poklesu napětí. A pokud máš v babettě zapalování na hranici životnosti, pak se může stát ten případ, že ti po rozvícení světel motor zhasne, protože i ten malý pokles vyřadí vadnou JTZ úplně z činnosti.
Funguje to tak že přetížená cívka (pól) naindukuje do hliníku v rotoru obklopujícího magnet proud, který oslabuje magnetické pole toho permanentního magnetu. Proud po otočení rotoru mimo přetíženou cívku exponenciálně klesá, ale napětí indukované v následujícím pólu může ovlivnit. Při vyšších otáčkách ten vliv bude větší. Ale dokud to nezměřím netroufám si odhadnout o kolik procent se napětí může zmenšit. A napětí indukované v následujícím pólu se může i zvětšit, sice tehdy, když předchozí pól bude mít kapacitní zátěž, u babetty to ovšem běžně nenastane.
Lubor
Pokud jde o ten vliv světelného okruhu na zapalování, je to fakt, i když jsou to vzácné případy, kdy se projeví poruchou. Butan to vysvětluje celkem pěkně, opravdu indukovaný el. proud v cívkách vyvolává zpětnou indukci v jádře a deformuje siločáry magnetického pole ve svém okolí. Je už to taková duchařina, ale ten vliv tam je, a že je zdrojem magnetického pole permanentní magnet na tom nic nemění. Právě zpětná indukce působí, že magnetické pole není není až tak dokonale stabilní, jak by se zdálo.
Pak to zase chvilku jelo, než to zase začlo vynechávat. Mastný kladívko (asi moje blbost, nevypadá to že by to šlo přes gufero, asi jsem to jen přehnal s mazáním toho filcu na vačku). Vyčistil jsem, a při té příležitosti jsem zjistil, že shořely žárovky (ty co tam byly, čili 6V 15/15W a 6V 5W vzadu). Vyměnil jsem žárovky a - po zapnutí světel zdechá. Rozebral jsem zapalování už asi po stosedumdesátýpátý, na nic jsem nepřišel, poskládal jsem ho, najednou to běží. Ale prozměnu žere žárovky. Které jsem dal 12V 25/25 vpředu a 12V 5W vzadu. Jakmile ten motor vytočím, tak pink a žárovky v hajzlu.
Naposledy editováno 12.08.2016 09:15:01
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jaký palivový filtr Babetta 210, Jawa 350/354 Kývačka, ČZ 150, Čína Pitb... | pitbikeros | 11 | 23.7.2024 v 09:00 Dr.fík |
Číslo na rámu ČZ 150 | Gran | 2 | 6.6.2024 v 07:00 Gran |
ČZ 150C - ojnice ČZ 150 | ajfi | 19 | 4.10.2023 v 14:00 Drakl |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
CZ150C - podložka ČZ 150 | bisop | 6 | 12.10.2022 v 06:21 bisop |