v prvé řadě bych chtěl říct, že tohle téma jsem si pročetl na diskuzích na zdejším fóru a právě to je důvod proč sem píšu svůj dotaz.
Pokud nepočítám nějaké "maloobjemovky", tak jezdím na motorce 2 roky.
Inu vrtá mi hlavou to, že spousta motorkářů píše, že při podřazování používají na motorce meziplyn. Vzhledem k tomu, že jsem řídil už ledasco(teď myslím mimo motorky) včetně starých náklaďáků, kde nejsou synchrony, tak jsem meziplyn používal a přistihnu se, že i dnes ho v autě kolikrát použiju ač je to prakticky k ničemu.
Nicméně k jádru věci. Meziplyn se skládá k několika kroků :
1) sešlápnutí spojky + vyřazení rychlostního stupně na neutrál
2) puštění spojky + přidání plynu aby se srovnaly otáčky převodovky
3) opětovné sešlápnutí spojky + zařazení nižšího rychlostního stupně
4) puštění spojky
A jednoduše si nedokážu představit, že bych toto měl praktikovat na motorce, protože trefit se do neutrálu například mezi pátým a čtvrtým rychlostním stupněm je prakticky jako vsadit si sportku.
Proto vás prosím o vysvětlení - jak na motorce dáváte meziplyn?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
vilemx píše: Hornetyk> Jenže fůra lidí to nechápe tak domaticky, takže při použití zjednodušené definice, že meziplyn je přidání plynu během přeřazení, tak to platí pro auta i motorky Ono totiž oboje má za následek zrychlení otáček hřídele i lamel . Ať už důsledným sepnutím spojky (auta) nebo díky "zbytkovému" tření při vymáčknuté spojce (moto).
jo, ten clanek z autofora co sem nekdo daval uz taky jako meziplyn bere jen to pridani plynu, vzhledem k tomu, ze rikaji meziplyn i tomu co dela dual clutch (dsg) prevodovka - tam behem toho "pridani plynu" neradi, kvalt uz je tam davno zarazenej, jen rozpoji jednu spojku a pripoji druhou, plyn prida jen pro srovnani otacek motoru s "kolama"
taky tam pise o meziplynu u prevodovky s hydromenicem, to jsem jeste ale nevidel...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
charlie.vtx1800 píše: Zřejmě tuhle "automatickou" 12-ti kvaltovou převodovku, která je vlastně klasická nesynchro mechanická, jen robotizovaná mám v náklaďáku. A ta řadí jako jsem kdysi řadíval na starý Liazce - pěkně si tam při podřazení dolů vrkne klasickej meziplyn, jen je ten počítač co jí řídí preciznější něž sem býval já - prostě si ty otáčky umí přesně spočítat. Takže je zbytečný to komplikovat mechanicky, když to zvládne soft, ne?
Ano, správně je to obyčejná převodovka, kde řadičku vystřídala elektrika se vzduchem. Jsou to stejný almary jak byly v posledních liazkách. Automat s hydro měničem se pozná, že retardér není mimo převodovku a je součástí hydroměniče.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
nemako píše: petrumr> nechceš mi přijet poskládat jedenu ZF AS-TRONIC? vypadáš jako odborník rozpůlená je,stačí složit
Máš fotku? Mohls rozpůlit tatrováckou převodovku, ale co si vzpomínám, tak obyčejně převodovky nejsou vrch a spodek. I ty pragovácký nesynchronní osmičky se nerozdělávali celé, obyčejně odcházely ty reduktory. Co té převodovce vůbec je, že je rozdělaná a kolik má najeto. Obyčejně převodovku zkurví řidič, že neodmontoval při tažení kardan. Měnils někdy na automatu olej?1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
petrumr píše: Máš fotku? Mohls rozpůlit tatrováckou převodovku, ale co si vzpomínám, tak obyčejně převodovky nejsou vrch a spodek. I ty pragovácký nesynchronní osmičky se nerozdělávali celé, obyčejně odcházely ty reduktory. Co té převodovce vůbec je, že je rozdělaná a kolik má najeto. Obyčejně převodovku zkurví řidič, že neodmontoval při tažení kardan. Měnils někdy na automatu olej?
mas trosku problem s tim, ze nechapes ironii.... on nemako neni tak bohatej aby mohl davat opravovat drahy veci, domacim kutilum :)
petrumr píše: Ano, správně je to obyčejná převodovka, kde řadičku vystřídala elektrika se vzduchem. Jsou to stejný almary jak byly v posledních liazkách. Automat s hydro měničem se pozná, že retardér není mimo převodovku a je součástí hydroměniče.
je to blábol,protože je to robot a má intardér,což je ten tvůj retardér ve skříni převodovky mám to rozebraný v garáži na díly,protože oprava se nevyplatí,tak to vídám poměrně často2 reakcí na tento příspěvek meziplyn
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
petrumr píše: ta převodovka má normální kulisu a řadící vydličky, když to máš rozdělaný, tak asi se na to podívej.
Ty vydličky jsou z nějakého tvrdokovu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
assassin píše: mas trosku problem s tim, ze nechapes ironii.... on nemako neni tak bohatej aby mohl davat opravovat drahy veci, domacim kutilum :)
Já převodovky jsem neopravoval jak domácí kutil, ale ve fa která zaplatí nástroje, příručky a školení. Tohle není ironie a nemako zaponěl, že opravama je někdo zaměstnán, podle jeho slov je jenom překupník a má to v garáži na paletě. Nebud jak seikos který neví, že pravá páčka na řídítkách je i na zadní brzdu.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
petrumr píše: Já převodovky jsem neopravoval jak domácí kutil, ale ve fa která zaplatí nástroje, příručky a školení. Tohle není ironie a nemako zaponěl, že opravama je někdo zaměstnán, podle jeho slov je jenom překupník a má to v garáži na paletě. Nebud jak seikos který neví, že pravá páčka na řídítkách je i na zadní brzdu.
jsem asi takovej překupník,jako ty mechanik1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
nemako píše: petrumr> je to intardér,opravdu poznám co vidím. a měnič je nahoře hned za frémou. dokonce i manuál zf má intardér. přesně ten samej. elektrickej byl krok špatným směrem a viděl jsem to jen jednou,někdy v roce 85. myslím,žes to nikdy neviděl,jako většinu věcí,o kterých tu meleš.
Tys viděl elektrický retardér na ZF je jednou. Otevři oči, třeba karosy řady 900 s renault motorem to mají všechny1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
nemako píše: petrumr> autobusům se pečlivě vyhýbám a karosám zvlášť
Proč? Tu převodovku vyděláš dolů, kdežto na tahači nahoru. Můj rekord výměna spojky za 4hod. Lidi ani nevystupovali1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
petrumr píše: Proč? Tu převodovku vyděláš dolů, kdežto na tahači nahoru. Můj rekord výměna spojky za 4hod. Lidi ani nevystupovali
já to tedy nikdy nedělal,ale mechoši jí položej na zem na paletu,tahač zvednou a na paleťáku jí vyvezou ven. v rámu je nad ní příčka,vzduchojem,kabely,milion ventilů,tudy by to nešlo. já si nechávám i měnit žárovku v servisu,nesnáším amatéry a kutilský hnutí2 reakcí na tento příspěvek meziplyn
Alebo to funguje len na Autofóre?
nemako píše: já to tedy nikdy nedělal,ale mechoši jí položej na zem na paletu,tahač zvednou a na paleťáku jí vyvezou ven. v rámu je nad ní příčka,vzduchojem,kabely,milion ventilů,tudy by to nešlo. já si nechávám i měnit žárovku v servisu,nesnáším amatéry a kutilský hnutí
No tak to je stroj od stroje. Já zase jak jsem odešel od čsad, tak se bojím jezdit po cestě, protože mladí nerozeznávají třeba brzdovou páku před nebo za nápravou, sice bubnový brzdy jsou na ustupu, ale pořád ještě jsou.Metric píše: Len tak zo zvedavosti, vie niekto vysvetliť mne, debilovi, ako môžu fungovať medziplyny na meničovej prevodovke? Veď je motor furt v zábere...
Alebo to funguje len na Autofóre?