jak již název napovídá, opět přicházím s jedním trochu kontroverzním tématem pro všechny motorkáře a motorkářky (nesmíme zapomínat na něžná pohlaví ), které by mělo být jakousi studií nás Jawistů a snad i malým návodem pro Jawu, co by nám tak asi měla nabízet (jedná se pouze o mojí soukromou studii a nejsem nijak pracovně provázán s Jawou v Týnci, ani jakoukoli jinou ).
Mnozí zde stále skuhrají, že Jawa nevyrábí to a tamto, že si to nechceme koupit protože je to drahé, nelíbí se nám to a podobně. Pojďme tedy každý z nás vyjádřit ten svůj názor a uvést zde náš motocyklový sen, který si třeba chceme v Jawě koupit a tím tak opět po úpadku podpořit vlastního výrobce motocyklů, avšak který nemůžeme v jejich nabídce najít.
Základní popis by měl asi obsahovat kategorii motocyklu (chopper, enduro...), přibližnou objemovou třídu (500 ccm, 250 ccm...) a orientační cenu, která by pro vás byla přijatelná.
Když už jsem s tím začal, asi bych měl představit i svou vizi.
Za mě tedy větší cestovní enduro s možností plné cestovní výbavy, dvouválec cca 750 ccm a cena v základu do 200 tis.
Díky všem za názory!
P. S.: Toto vlákno je určeno pouze pro lidi, kteří chtějí vyjádřit svou představu, nikoli pro rejpaly s názory, že je Jawa mrtvá, dělá samé šroty a podobně - prosím respektujte.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?
Takhle jak to popisujete, slozite se v maloseriich na ktery jawa muze pomejslet nedelaj ani ultralehky letadla.
Vase popisky jsou ala "kdo chce hleda zpusoby, kdo nechce hleda duvody.
1 reakcí na tento příspěvek Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?
Já nevím co v Jawě dělají nebo ne. Je mi to jedno. Nechci bránit jejich práci, jen mi vadí takové ty chytré řeči co se hodí k několikátému pivu. Ono opravdu navrhnout nějakou kravinu typu sloupová vrtačka, štípačka, ohýbačka atd. zabere spoustu času (vlastní zkušenost) a je to jen návrh - tlustý spis výpočtů a poznámek. Taky je třeba si uvědomit, jaké v Jawě mají zkušenosti s konstrukcí motorů za posledních 20 let? Jestli na tom fakt dělají, tak se nedivím, že jim to tak trvá a posouvají to, jestli ne, tak to je spíše věc pro nějaký činný orgán...
Co vím, tak Blaťa na tom teď není zrovna nejlépe.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?
prochi20 píše: Sofía> Vážený pane kolego původně se mi ani nechtělo do odpovědi vzhledem k tomu, že mi psaní elaborátů nikdy nedělalo dobře.
Sice nejsem z automotive, ale již jsem také několik prezentací na zahraničních konferencích absolvoval. Ale nerad bych, abychom si tady poměřovali pindíky. Vzhledem k Vašemu relativně nízkému věku mne překvapuje Vaše nezanedbatelná účast na obhajobách jak bakalářských tak i magisterských prací. Ale budiž.
A teď k věci:
ad 1) Blbost. Toto není důvod pro neexistenci diskuze. Stejně by byla většina otázek o tom, kdy už vyjede ten litr. Pokud by byla nějaká choulostivá otázka, vždy je možné se odvolat na firemní tajemství. Primárně se ovšem mělo diskutovat o tom, co bylo odpřednášeno. Tedy například moje otázka by byla, proč počítali návratnost výroby kyvky pro 1000ks? Tolik těch motorek totiž nevznikne ani omylem.
ad 2) Ano tohle je možný. Krom toho tu diskuzi by měl oživit a hlavně řídit chairman tedy člověk, který to celé na začátku uváděl.
A k té poslední věte mohu říct jen to, že motor Minarelli nesplňuje Euro4.
Vážený pane kolego z jiného oboru ,
těší mne, že Vás touto formou poznávám a dovolte mi, v krátkosti reagovat.
Asi bych měl začít tím věkem . Můj věk zde uvedený není zcela pravdivý a to hlavně proto, protože jako kontrolní otázka při ztrátě hesla se často používá předem vložený datum narození, nicméně protože já si snáze pamatuji jiné datum (jak paradoxní ), tak zde mam jiné datum, které si dobře pamatuji. Zde přeci na věku nijak nezáleží, tak proč ne .
Nehodlám si s Vámi poměřovat pindíky ani cokoli jiného, možná s Vámi souhlasit, akorát z jiného důvodu. Tj. diskuze plenární formou mi opravdu chyběla, ale z mého subjektivního názoru, když jsem se přišel zeptat na něco technického (jak proběhlo vyhodnocení životnostní zkoušky, jak se při použití ocelové vidle změnilo to a tamto...) na to jsem uspokojivou odpověď vždy dostal, proto subjektivně netvrdím, že diskuze nebyla.
Ovšem souhlasím s Vámi, že návratnost pro 1000 ks je asi v totmo případě nesmyslná, avšak po pravdě, já si toho ani nevšiml, protože jsem se zaměřil spíše na relevanci konstrukce, než na ekonomické hledisko (mj. proto, že jak na tom Jawa ekonmicky je nebo není nevím a nemohu soudit, proto řeším jen to, co je evidentní).
V bodě dva s Vámi bez výhrad souhlasím... o tom žádná.
A taktéž děkuji za informaci k uvažovanému konci výroby modelu 660, jen tak přemýšlím, jestli náhodou, když už mají tuto vidlici hotovou, jestli jí třeba jednou nevyužujou na nějakém následujícím modelu, protože pak by se jim ta návratnost 1000 ks vrátila (případně v jejím prodeji jako nezbytný náhradní díl ).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?
V posledním příspěvku bych kolegu trochu podpořil jednou poznámkou, o které občas slyšíme v televizi.
V případě jakékoli výroby, zvláště velkosériové je vždy třeba, vyrábět již plně vyvinutý produkt, protože z toho může být taky pěkný průšvih. Ukázka toho jsou třeba některé případy automobilek, kde v průběhu výroby se zjistí, že nějaký komponent je vadný nebo dokonce nebezpečný, jenže ono už jezdí několik desítek nebo stovek tisíc kusů.Automobilce pak nezbývá, než svolat všechna tato auta do servisů a nechat to vyměnit za bezvadný produkt. (Dokonce byl před lety stejný problém i se silikony ). Toto bohužel stojí kupu peněz, protože ta automobilka musí zaplatit nejen nový díl, ale každému servisu i jeho práci. (A to nepočítám škodu na dobrém jménu značky.)
Takže pak je ekonomická otázka taková, zda nepřidat nějakou korunu na vývoj a vyhnout se tomuto, nebo to risknout "na první dobrou" a doufat.
Zajisté nehodlám diskutovat o tom, zda by Jawa podobnou svolávací akci zorganizovala nebo nikoli (a spoléhala na majitele "dodělej doma"), avšak z průšvihu s nebezpečným dílem by se jen tak nevylízala (čehož je si asi vědoma).
Je tedy často na managementu (nikoli konstrukci), co si dovolí poslat do světa a co nikoli.
OTÁZKA:
Rád bych se ještě pro zajímavost zeptal kolegy guga nebo kohokoli jiného, kdo zná odpověď, kolik je u minibike Blata počítaná ŽIVOTNOST??? Není tam tacho, takže klidně na motohodiny. Jde mi o to, zda je trvanlivost motoru mezi generálkami např. 80 mth, nebo 800 mth nebo kolik. Taktéž jestli někdo ví, kolik je výpočtová trvanlivost podvozku minibike. Celkem by mě to zajímalo, ale nehodlám kvůli tomu zakládat nové téma s jednou relevantní odpovědí, tak se ptám zde
Naposledy editováno 14.10.2016 09:14:34
Jestli si to nepochopil tak jsem to tam daval jen jako priklad toho, ze to jde, kdyz se chce.
Jawa chce pozirat dotace a nic vyrabet nechce. Natom je proste videt naivita nekterych (napriklad tebe) , kteri veri tomu ze se tam jeste neco slusneho vyrobi na jedne strane a na druhe ta nesmyslnost toho cokoliv dotovat.
A o faktu ze nektery motorky jezdej z nedotazenejma vecma ktery se proste po 20-30 tkm pokazej , fakt vim, dokonce natom parazituju
1 reakcí na tento příspěvek Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?
Tohle je jen příklad jak se to dělat nemá a není to vůbec o penězích či lidech : http://www.jawa.eu/novinky.htm
Ta fb (který spoustu lidí ani nemá) je taky velký kulový.
Jinak na přednesu jsem se cítil jako dinosaurus a to i přes to, že tady můj věk je aktuální
P.S. : Jo a ještě to, kolik má ten Minarelli motor výkon, je taky docela úsměvný...
Naposledy editováno 14.10.2016 10:21:03
Naposledy editováno 14.10.2016 10:20:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?
Naposledy editováno 14.10.2016 10:43:17
1 reakcí na tento příspěvek Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?
hrnous> jak ten tvůj web pozná věk návštěvníků? A výšce sedla 82cm dle jawy nevěřim, v manuálu mají zase 87cm (to už vypadá reálněji). Oni matou i plno hmotnostma a klidně nechají na českém netu fake stránku www.jawaeshop.cz
puffybodie> souhlasim. Nevim proč si každý pod povzdechem nad 500ohc představí nesmyslně obnovení výroby+optimalizaci na euro4. Mohl tu být spíš podobný design s moderním motorem a podvozkem (ale dotace šly do 650,1000)
assassin> nakopíruju tu na co vezmou pár milionů, čím balamutí úředníky:
JAWA Moto je pokračovatelem tradičního českého výrobce motocyklů JAWA v Týnci nad Sázavou. V minulých letech nastartovala masivní investiční cyklus, zahrnující vývoj produktu (nové motocyklové řady JAWA 660, JAWA 1000 a JAWA 1200), zásadní obnovu výrobnítechnologie a její změnu z jednoúčelové na pružnou efektivní a moderní, šetrnou vůči životnímu prostředí a s vyšší energetickou účinností a zároveň komplexní revitalizaci výrobního areálu v Týnci nad Sázavou. Poslední nutný "střípek" do mozaiky je rekonstrukce a rozšíření vývojového centra firmy, zaměřenou na další efektivní vývoj motocyklů. Toto centrum bude zahrnovat moderní zkušební pracoviště s asynchronním dynamometrem o výkonu 120-150 kW pro vývoj nových motorů JAWA, záběhové stolice pro testování nových motorů JAWA, testovací zařízení pro vývoj jízdních vlastností nových motocyklů JAWA a zařízení pro tenzometrická měření a měření fyzikálních veličin v reálném dynamickém režimu jízdy motocyklu. Pořízení těchto zkušebních technologií tvoří rozhodující část plánovaných nákladů projektu. Drobné výdaje budou určeny též na rekonstrukci stávajícího zařízení (tyto výdaje jsou vyvolány pořízením nové technologie). Projekt je tedy zaměřen na průmyslový výzkum, vývoj a inovace nových výrobků a technologií, vedoucí k implementaci technologicky nových a zlepšených výrobků, resp. výrobkových řad, jakož i výrobních procesů a technologií. Cílem je přenášet poznatky a výsledky vývojovéh centra zejména do vlastní sériové výroby firmy JAWA Moto.
Naposledy editováno 14.10.2016 13:27:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?
1 reakcí na tento příspěvek Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?
pěknou klasickou motorku v kubatuře 250(nebo dnes moderní nastupující 300).
Cestu bych viděl v nákupu kvalitnější "číny"(třeba Quinqi, nebo jak se to píše )...
Prostě to, co Jawa uměla a na co jsme od ní byli zvyklí..Praktickou lehkou motorku s nízkými provozními náklady!
Klidně tak, jak se prezentuje Jawa Jižní Amerika.Tam se jako Jawa prodávala třeba nám dobře známý Regal Raptor (Yuki SPT 300)...
Dále bych chtěl soudobou spolehlivost a soudobý servis(prodej, servis...).
Kdysi jsem koupil novou 350/639(91?), protože jsem byl rád, že jsem sehnal vůbec tento nový typ s kotoučem !O MZ jsem si mohl nechat zdát ...
Po roce jsem ji prodal a koupil ojetou MZ 150 a spokojeně jezdil(lehčí, živější, tolik se nevlnila a brzdila taky líp).
Chtěl jsem před pár lety koupit 4T 250 Travel, nebo od Matesa upravenou na Four(vzhled 634).Ani Jawa, ani Mates se mnou vůbec nekomunikovali!!!
Psal jsem e-maily s dotazy na cenu, možnosti a způsob objednávky.Mrtvo...Tak jsem se na to vykašlal a svý těžce vydělaný prachy utratil za ojetinu...
Takže bych asi dále chtěl i účinný marketing a zvládnutou komunikaci se zákazníky!Ale i možná jen klasickou lidskou slušnost, která by nahradila zatím tolik používanou arogantní rétoriku ( vůči potencionálním zákazníkům, vůči médiím, vůči daňovým poplatníkům...)!
Naposledy editováno 15.10.2016 19:37:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?
Naposledy editováno 15.10.2016 22:02:44
Kynklačka píše: krokoš> úplně novou né, takový kmet zase nejsem, nicméně v rodině byla úplně nová. Po čase začala být hodně problematická až skončila na dlouhá léta ve stodole, kde jsem jí později oživil já. Nicméně stejně se dřív nebo později vždy něco stalo. Zapalování, karburátor, převodovka...když to srovnám s velkou jawou nebo zetkou, tak ta proti 90 byla nesmrtelná. Proto jsem to psal, je to skvělá motorka a na svoji dobu hodně moderní, ale jenom dokud jezdí. Já už jsem s tím léta nejel (mám pocit že je dokonce něco s převodovkou, což bylo důvodem ukončení mé spolupráce s tímto strojem).
Čau, jéj to boli časy, keď to bolo nové. Predstav si kývačku 250a Jawu 90 a Ty máš 17 a papiere na velkú mašinu. Čo by si bral? Jawa 250 proti 90 bola už vtedy staromódna a chcípla. Roadster stál 4800 Kčs a Mustang 4200 Kčs. Tá 90 bol perfektný stroj pre mladých, životnosť dve letá, ale trebalo sa o to starať, oproti 250. Vtedy v tých časoch vyšli aj Jawa Bizon, kto to mal bol čávo, nehovorím o Nortone a Jawe 500 OHC. No o tej nesmrtelnosti máš pravdu . Ja som mal aj toho nešťasného Mustanga. bol som na brigáde v DDR a robil som s Nemcom, čo si ho tiež kúpil. Totiž Timťony boli na prídel a Mustang na voľno, cena tá istá. Bože, to som sa napočúval, aký hnoj to vyrábame , mal pravdu Nemec, ale ja so si to zlízol za toho mustanga 4 týždne som ho počúvať musel HAHAHAHAHA. Ešte šťastie, že nemal tú 90 tku.krokoš píše: Kynklačka> Neviem, čo máš proti Jawe 90, jazdil si na tom, keď to bolo nové? Posledné modely mali dokonca až 15 koní. Samozrejme, že nemali životnosť ako starý perák, ale jazdilo to v pohode, len sa o to trebalo starať.
cítím mokro...a pak jsem se probudil s rukou v záchodě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?
gugo píše: Kynklačka> hele ja v zadny, ale myslim ze na prikladu blaty se da jednoduse dokazat ze to lze udelat v par lidech a bez 100 milionovejch dotaci.
Takhle jak to popisujete, slozite se v maloseriich na ktery jawa muze pomejslet nedelaj ani ultralehky letadla.
Vase popisky jsou ala "kdo chce hleda zpusoby, kdo nechce hleda duvody.
S tím se dá souhlasit, nicméně si troufám říct, že vyrobit a prodat ultralehký letadlo je paradoxně legislativně jednodušší, než vyrobit a prodat motorku.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Starý motor Jawa Nezařazené | Dajdo84 | 5 | 6.4.2021 v 10:48 Dolin |
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené | FiZzeR | 58 | 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR |
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené | Johny79 | 23 | 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak |
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené | Bert-Jawatesty | 12 | 1.6.2019 v 12:34 MartinED250 |
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené | chmatak1973 | 4 | 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i |