1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva 100 vs ČZ
nojo, vlastně si tady píšu s univerzálním odborníkem, který ví všechno a nejlépe, já jsem si to hned neuvědomil. To tvoje tankování podle konce destilace, hustoty a objemu lihu je moc hezké, to z tebe mají na pumpách určitě radost. Ono se takových odborníků moc v reálu nevidí, ale hodně se o nich lze dočíst na netu.
A že se měří při skladování oktany je normální. Měří se kontrolně všechny parametry jestli jsou v souladu s normou, a zejména před uvolněním do výdeje do atestu. To je přece úplně normální.
Takže znova se ptám a pokud možno jednoduše. Co myslíš tím "izomer"?
Naposledy editováno 06.11.2016 11:21:23
Nejsem univerzální odborník, ale vytáčí mně když třeba ty napíšeš, že čerpadláři musejí mět radost, já jenom píši, že tutlání skončilo s komunismem a nebudu brát do nádrže petrolej místo benzínu. Ještě, že nejsi z moravy nebot ta tvoje slivovica by byla cítit po acetonu. Zdar soudruhu odborníku
Kup si nové filtry, abys mohl filtrovat tu ruskou síru , nebo ještě lépe, přečti si normy EN 228 pro benzíny, EN 590 pro naftu, a můžeš sem napsat spoustu dalších ohromujících čísel. Mimochodem tam zjistíš, obsah síry je normovaný a od ČOI tvrdě hlídaný parametr, čili v tomhle zrovna zásadní rozdíl mezi rafinériemi není, ty jsou jinde. Nicméně stačí u ČOIky sledovat kdo dostal flastr za síru. Ale jak poznáš u pumpy, z jaké je to rafinérie to mi prosím taky osvětli i s těmi izomery, a hlavně jak jsi to poznával v Kroměříži letos.
Jo, a moje slivovica je z Valašských Klobouk, ale to už vůbec nepochopíš.
1 reakcí na tento příspěvek Verva 100 vs ČZ
petrumr píše: Já jsem se ptal odkud máš slivovici?
Hele, jsi schopný udržet myšlenku?
Psal jsi, cituji: "Ještě, že nejsi z moravy nebot ta tvoje slivovica by byla cítit po acetonu."
Tak jsem tě uklidnil, odkud se moje slivovica bere, abys nebyl ve stresu, tak ještě upřesním, že z Tichova.
Kurva, že zrovna někdo z kraje, kde Březina, likérka Drak - vytře ti zrak a další vykukové hromadně tráví lidi methanolem z Polska a míchají sračky i z ropného lihu, si někdo něco takovýho troufne napsat?
Jen pro tvoji informaci. Pan Dalajka si do Hrobic pro Moravia-Chem nechával po cisternách (!!!) vozit ropný líh z Litvínova už minimálně od roku 1997. Takže jestli tam už takhle dlouho v tom kraji tu ropu chlastáte, tak se vůbec nedivím, jak potom tady na motorkářích vypadají tydlencty diskuse.
1 reakcí na tento příspěvek Verva 100 vs ČZ
petrumr píše: končím stebou, ty jsi fakty genius CO SEM PLETEŠ LIH A NĚCO S DRAKEM, KDYŽ KECÁME O SLIVOVICI, VÍŠ VŮBEC JAK SE DĚLÁ SLIVOVICE? Jsem zvědavéj, kdo se k tobě přidá, třeba chemik jsi dobréj, ale na něco jsi zapomněl.
bude ti stačit jenom že napíšu že vím a budeš mi to věřit? Nebudu s tím tady dál zasírat tohle vlákno o benzínu a jedný přidřený číze.
A vůbec nejsem chemik, aby bylo jasno.
1 reakcí na tento příspěvek Verva 100 vs ČZ
2 reakcí na tento příspěvek Verva 100 vs ČZ
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva 100 vs ČZ
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva 100 vs ČZ
splasenytrubky píše: pech.> kde se dnes dá koupit N91?
Čeče, ještě se sehnat dá, v září jsem ho tankoval někde v západních Čechách, u Sušice. A viděl jsem ho tam na více pumpách. V jižních Čechách o něm nevím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva 100 vs ČZ
Dráťa píše: Čeče, ještě se sehnat dá, v září jsem ho tankoval někde v západních Čechách, u Sušice. A viděl jsem ho tam na více pumpách. V jižních Čechách o něm nevím.
Never tomu, ze je to 91. Je to totiž normální N95, jestli to deklaruji jako Special, tak je to jen aditivovany N95. N91 se u nas davno nevyrabi, a ani se k nam uz nedovazi. Je to jen obchodni název, nakupuji to jako N95. Nech si klidne na te pumpě ukázat k tomu dodací list a atest. Klidne vsadím boty, ze doklady na N91 k tomu mit nebudou.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva 100 vs ČZ
splasenytrubky píše: Never tomu, ze je to 91. Je to totiž normální N95, jestli to deklaruji jako Special, tak je to jen aditivovany N95. N91 se u nas davno nevyrabi, a ani se k nam uz nedovazi. Je to jen obchodni název, nakupuji to jako N95. Nech si klidne na te pumpě ukázat k tomu dodací list a atest. Klidne vsadím boty, ze doklady na N91 k tomu mit nebudou.
Nejsem si tím jistej, ale asi to neměli deklarovaný jako "Special 91", ale jako "Natural 91", takže to chápu jako benzín bez aditiva pro ochranu ventilových sedel. Tak jakej význam by to pak mělo to tak deklarovat, i když by to byl normální N95, ale je to o fous levnější?
Dráťa píše: Nejsem si tím jistej, ale asi to neměli deklarovaný jako "Special 91", ale jako "Natural 91", takže to chápu jako benzín bez aditiva pro ochranu ventilových sedel. Tak jakej význam by to pak mělo to tak deklarovat, i když by to byl normální N95, ale je to o fous levnější?
aby lidi nebyly zmateny... ja kdyz prijedu na benzinku a jsou tam 3druhy nafty a kazda je naka "max" ultra max" a "hyper max" tak nevim co tam nalejt
1 reakcí na tento příspěvek Verva 100 vs ČZ
Pepek: Q8 EXTREM je olej bežné výkonnostní třídy api TC, ovšem pro staré motory zcela nevhodné viskozity, pročež tam nepatří. Tyto motory potřebují olej o viskozitě sae 30 - 40, Olej stejné výkonnostní třídy ale vhodné viskozity je například Mogul TS a další oleje jemu shodných parametrů. Oleje meší viskozity nejsou schopny vymezit poměrně značné provozní vůle tehdejších motorů vynucené různými konstrukčními a materiálovými důvody, proto to syntetické oleje logicky zabíjejí, přestože jsou kvalitní, protože jsou nevhodné...
Je to stejné, jako bys nalil moderní lehkoběžný olej nízké viskozity pro dnešní motory, které jsou pro jeho použití přímo konstruované do staré š120 nebo do žigulíka, ten motor na to zemře a zemře na to velmi rychle, protože výkonnostní třída nesouvisí s viskozitou a vhodnost oleje je určená dvěma nejzákladnejšími parametry a to je právě viskozita a výkonnostní třída.
Jenže vzhledem k tomu že ty jsi kokůtek co si myslí že už zná svět, tak moje cca 15 leté zkušenosti z provozu, údržby a oprav podobně konstruovaných a starých věcí si stejně ani nepřečteš... Mno nic třeba si to přečtou ostatní a nedopustí se podobných chyb, protože i v původně dobré víře může člověk napáchat nenapravitelné škody....
A nakonec - testovací informace... Vertex písty pro ČZ nedělá. Nedělá už je ani Almet jako nástupce původní výroby Metaz-Hradec Králové... Můžeš si vybrat píst maďarský - Berta, nebo Indický - Ambika, pokud se ti v požadovaném rozměru zrovna nepovede koupit nějaký zaprášený archivní kousek původní výroby nebo Almetu...
nevim proc by do zigula nesela dat moderni olej - kdyz se da viskozita podle pozadavku vyrobce? ja leju "nejdrazsi" mobil 1 do motoru co je vic jak 20let starej a zadnej problem...
Dráťa píše: Nejsem si tím jistej, ale asi to neměli deklarovaný jako "Special 91", ale jako "Natural 91", takže to chápu jako benzín bez aditiva pro ochranu ventilových sedel. Tak jakej význam by to pak mělo to tak deklarovat, i když by to byl normální N95, ale je to o fous levnější?
No, já jsem si tím jistej úplně.
Kdo mě zná a ví čím se živím, tak mi to určitě bude věřit.
1 reakcí na tento příspěvek Verva 100 vs ČZ
Jde právě o to, že lehkoběžné oleje mají studenou viskozitu výrazně nižší a teplou zpravidla taky, i když ne vždy. Pokud viskozitu dodržíš, tak už nejde o lehkoběžný olej.
Spousta, spíše až většina laiků si motá viskozitu s mazacími schopnostmi a vůbec netuší, že viskozitní třída se musí dodržet vždy - a výkoinnostní třída musí být rovna nebo vyšší než předepsaná, to je základ, pak jsou ještě vlastní normy výrobců motorů, které mají vliv na další vlastnosti oleje mimo tyto základní. Pro extrémní provozní podmínky, může bt předepsán i určitý rozsah viskozitních tříd, nicméně výkonnostní třída je jedna...
Totální Blud v hlavě průměrného laika: 5w30 je lepší než 10w40 a to je pořád lepší než 15w40.... nevím kam na tyto bludy chodí, nicméně je to blábol poměrně rozšířený... Toto jsou tři z mnoha dalších viskozitních tříd, každý motor má nějakou V. T. předepsanou a o tom jestli je lepší nebo horší rozhoduje třída výkonnostní.
Takže když budu mít 5w30 - Api SG, bude ohledně mazacích skopností horší, než 15w40 Api SL nebo 10w40 Api SH, stejně tak ale můžu mít 5w30 Api SL který bude lepší než 10w40 Api SF a nebo 15W40 - Api SE.
Základní parametry pro vhodnost použití oleje pro motor jsou jak už jsem psal: 1) Předepsaná viskozita 2) Předepsaná výkonnostní třída, nebo vyšší.
Požadavky motoru ČZ455 - Sae 30-40, Api TA-TB Vhodný olej? třeba M2T od parama má Sae 40 Api TB - vyhovující, pokud chceš mít lepší mazací schopnosti, minimum karbonu a méně kouře, tak Mogul TS sae 40, Api TC nebo jiný olej shodných parametrů.
pech. píše: vymezuje, vytěsňuje, i u 2t.
Jde právě o to, že lehkoběžné oleje mají studenou viskozitu výrazně nižší a teplou zpravidla taky, i když ne vždy. Pokud viskozitu dodržíš, tak už nejde o lehkoběžný olej.
Spousta, spíše až většina laiků si motá viskozitu s mazacími schopnostmi a vůbec netuší, že viskozitní třída se musí dodržet vždy - a výkoinnostní třída musí být rovna nebo vyšší než předepsaná, to je základ, pak jsou ještě vlastní normy výrobců motorů, které mají vliv na další vlastnosti oleje mimo tyto základní. Pro extrémní provozní podmínky, může bt předepsán i určitý rozsah viskozitních tříd, nicméně výkonnostní třída je jedna...
Totální Blud v hlavě průměrného laika: 5w30 je lepší než 10w40 a to je pořád lepší než 15w40.... nevím kam na tyto bludy chodí, nicméně je to blábol poměrně rozšířený... Toto jsou tři z mnoha dalších viskozitních tříd, každý motor má nějakou V. T. předepsanou a o tom jestli je lepší nebo horší rozhoduje třída výkonnostní.
Takže když budu mít 5w30 - Api SG, bude ohledně mazacích skopností horší, než 15w40 Api SL nebo 10w40 Api SH, stejně tak ale můžu mít 5w30 Api SL který bude lepší než 10w40 Api SF a nebo 15W40 - Api SE.
Základní parametry pro vhodnost použití oleje pro motor jsou jak už jsem psal: 1) Předepsaná viskozita 2) Předepsaná výkonnostní třída, nebo vyšší.
Požadavky motoru ČZ455 - Sae 30-40, Api TA-TB Vhodný olej? třeba M2T od parama má Sae 40 Api TB - vyhovující, pokud chceš mít lepší mazací schopnosti, minimum karbonu a méně kouře, tak Mogul TS sae 40, Api TC nebo jiný olej shodných parametrů.
u auta mam predepsanou 10w40 tusim, jezdim na 5w50 - bez problemu. u 2t fakt netusim kolik toho muze benzinem orzredenej olej vymezit - btw co jsem lil do husaberga nakej utrahypersuper nejlepsi denicol, tak byl fakt dost "hustej" a kvuli tomu nesmel byt pouzitej u automatickejch mazacich systemu, jelikoz mi zbyl leje ho otec do 175cezety a taky to krouzky jeste nevyplivlo... moc velke veda, na to ze tyhle stary mrdky jezdili i na vyjetej...
10w40 vs 5w50 - 5w50 je proti 10w40 za studena trochu řidší a za tepla trochu hustší... tenhle rozdíl se dá za určitých podmínek a nepříliš náročného motoru snést, pokud výkonnostní třída vyhovuje. 5w50 není lehkoběžný olej.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
v čepu kyvné vidlice není dírka pro... ČZ 175/450, Jawa 175/356, ČZ 250/455, Jawa 125/355 | Jirk_K | 1 | 14.8.2023 v 16:12 Krautkopf |
ČZ 250/455 Písmená vo "VIN" na ráme ČZ 250/455 | hruso25 | 2 | 3.2.2023 v 18:21 hruso25 |
ČZ 250/455 ČZ 250/455, ČZ 250 sport | Tomkertis | 2 | 19.4.2022 v 15:49 Dolin |
Jawa 250 ČZ 250/455 | Tomkertis | 4 | 25.3.2022 v 06:16 libor600 |
Uložení hlavní a předlohové hřídele... ČZ 250/455 | Skwanky | 9 | 19.2.2022 v 20:55 hagrid.hagrid |