New photos emerged today of a pre-production 800cc KTM Adventure out road testing, and they are some of the clearest pictures to date of this highly-anticipated new model. KTM has long been a dominant force in the Adventure Touring segment, but a middleweight twin has been noticeably absent from their lineup. An 800cc KTM adventure model has been rumored for some time and was recently confirmed by KTM head Stephan Pierer. The bike has not yet been officially named, but assuming it follows KTM conventions, we can expect it to be called the KTM 790 Adventure.
The new KTM 790 adventure model will feature an 800cc parallel-twin engine, with a 270° crank, and is expected to produce somewhere around 100hp. The powerplant will be mounted in a completely new chassis, with an overall focus on weight savings and off-road performance. Riding on a 21″ front wheel and 18″ rear, with beefy 43mm WP forks and a healthy amount of suspension travel, the KTM 790 Adventure will likely set a new off-road performance bar in the big-twin ADV category. To keep it competitive on the sales floor, KTM will need to price it somewhere in the $13,000 range.
In the spy photos, we see a small headlight assembly with missing windscreen and fairing panels. The bodywork will most likely look completely differently by production time and we’d expect it to incorporate the same vertically-split headlight design found on the 2017 KTM 1290 Super Adventure R — a new design style appearing on many of KTM’s street models. Look for the new KTM 790 Adventure to be announced in late 2017, released as a 2018 model.
2 reakcí na tento příspěvek KTM 800
1 reakcí na tento příspěvek KTM 800
Driv byl vrchol 750ccm - afra, supertenere,....
Dneska je to cenduro zaklad
Doba se holt posouva
1 reakcí na tento příspěvek KTM 800
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 800
shewcza píše: ty pičo to je hnusný
Klid, to je jen testovaci, par plastu tam jeste pribyde.
Spis vidim problem v male nadrzi
KubaLC8 píše: Driv se maly endura prohanely s jednobuchama - tenere, LC4 Adva, GS Dakar, BIG, freewind
Driv byl vrchol 750ccm - afra, supertenere,....
Dneska je to cenduro zaklad
Doba se holt posouva
To je pravda, ale vsechny tyhle motorky postupem casu vyklidily prostor kterej zabralo BMW a trochu KTM.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 800
Slávek-TDM píše: Obcas mi strategove vyrobcu pripadaji jako naprosty idioti. BMW prislo se svym twinem v roce 2008, tedy pred osmi lety a konkurence spala. Ted najednou se muzou vsichni zblaznit a v teto kategorii pripravujou motorky - ovsem vyvyjeji je nejak strasne dlouho na muj vkus. Yamaha prisla s takovymto vyrobkem uz na konci 80tek v XTZ750, pak ten motor upravila v podstate do moderni podoby - klika s 270ti stupni a pak buhviproc tento segment opustila. Ted nejvetsi vyrobci tuto koncepci v motorech a endurech uplatnuji (prestoze driv tvrdosijne lpeli na V-twinech nebo boxerech) a Yamaha spinka se svym T7 na zasle slave... Nechapu.
já to taky nechápu. Yamaha měla motor hotový (skvělý motor z TDM 900) a přitom ho nijak nevytěžili. Mít takovýto motor fabrika Honda nebo Kawa, tak na něm postaví od choppera po motokrosStačilo na něm udělat pár drobných úprav a Tenere 900 už mohla klidně jezdit v roce 2008. Takhle si nechali ujet vlak a když do něj chtějí nastoupit, tak veřejnost spíš naserou vábničkou, která má vyjet až za 1,5 roku. To už tady bude nový motor od BMW (jiný než stávající od Rotaxu) a KTM, inovovaný Triumph a nový cendurový Versys s 19" kolem. Do toho se proslýchá že by mohl přijít Caponord 900 a už jim vyjela vstříc Multistrada Enduro 950. Jasně, nejsou to nijak ostrá endura, ale T7 je taky spíš jen scifi a zbožná modla než reálný produkt.
Naposledy editováno 09.12.2016 14:14:48
seikos píše: já to taky nechápu. Yamaha měla motor hotový (skvělý motor z TDM 900) a přitom ho nijak nevytěžili. Mít takovýto motor fabrika Honda nebo Kawa, tak na něm postaví od choppera po motokros
Stačilo na něm udělat pár drobných úprav a Tenere 900 už mohla klidně jezdit v roce 2008. Takhle si nechali ujet vlak a když do něj chtějí nastoupit, tak veřejnost spíš naserou vábničkou, která má vyjet až za 1,5 roku. To už tady bude nový motor od BMW (jiný než stávající od Rotaxu) a KTM, inovovaný Triumph a nový cendurový Versys s 19" kolem. Do toho se proslýchá že by mohl přijít Caponord 900 a už jim vyjela vstříc Multistrada Enduro 950. Jasně, nejsou to nijak ostrá endura, ale T7 je taky spíš jen scifi a zbožná modla než reálný produkt.
Ja ten motor vyuzil, byla to XTZ900 a nebylo to nic tezkeho. Bohuzel ale Yamaha nezacala kopirovat muj napad. Motor TDM900 je skvelej, dobre jede, je drzak, malo zere.... a byl k dospozici uz po roce 2002
A ze sa vyvijaju nove motory suvisi aj so sprisnovanim emisii, hluku a pod. Nie vzdy staci na stary motor nahodit len katalyzator a vstrekovanie (mozno by stacilo ale vykon by bol o 30% a nikto by to nekupil)..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 800
Slávek-TDM píše: Obcas mi strategove vyrobcu pripadaji jako naprosty idioti. BMW prislo se svym twinem v roce 2008, tedy pred osmi lety a konkurence spala. Ted najednou se muzou vsichni zblaznit a v teto kategorii pripravujou motorky - ovsem vyvyjeji je nejak strasne dlouho na muj vkus. Yamaha prisla s takovymto vyrobkem uz na konci 80tek v XTZ750, pak ten motor upravila v podstate do moderni podoby - klika s 270ti stupni a pak buhviproc tento segment opustila. Ted nejvetsi vyrobci tuto koncepci v motorech a endurech uplatnuji (prestoze driv tvrdosijne lpeli na V-twinech nebo boxerech) a Yamaha spinka se svym T7 na zasle slave... Nechapu.
ja to praveze naopak uplne chapem. Pozri na to spominane GS800 alebo TDM900 - vykon ako 800vka, hmotnost ako LC8 990tka. Cize oproti litrovej konkurencii vyhody ziadne.
Ostatnych vyrobcov radsej nespominam, lebo vlastne ani neviem, kto tam este je - bud su tazki, alebo slabi, ze su v tejto triede nepodstatni.
To, ze s paralelnymi twinmi prisli ostatni az teraz je predpokladam preto, ze az teraz dokazali urobit ten motor tak uzky, aby nevadilo jeho paralelne usporiadanie a tak lahky, ze to je oproti litru nejaky rozdiel a za cenu, na ktorej neprerobia.
1 reakcí na tento příspěvek KTM 800
Zajímaly by mě prodeje, kdyby LC8 nebo AT vyrobili v odlehčené( zeslabené) verzi homologované třeba na max. 150 km/h a dimenzované buďto na sólo + kufry nebo 1 + 1 bez kufrů. S integrovanými padáky, očesáním všech blbin, krytek a fičurin.
Naposledy editováno 12.12.2016 15:41:25
1 reakcí na tento příspěvek KTM 800
1 reakcí na tento příspěvek KTM 800
1 reakcí na tento příspěvek KTM 800
Slávek-TDM píše: matuS> celou dobu mluvim o tom, ze nechapu planovace v Yamaze, ktery maji zkonstruovanej motor, kolem kteryho nechteli desitky let postavit motorku v segmentu strednich cestovnich endur... TDMko mezi cendura nepocitam.
asi na to nebol vhodny cas. Niekedy nestaci mat iba samotny vyborny produkt, ale treba ho aj vsadit do spravnej "spolocenskej nalady".
Poviem priklad: dell aj nokia prisli s handheldami par rokov pred prvym iphone. Dell mal kvalitny farebny dotykovy displej a vyborne uzivatelske rozhranie. Napriek tomu na trhu neuspeli - vtedy leteli co najmensie mobily.
1 reakcí na tento příspěvek KTM 800
vykon a rozsah pouzitelnosti
- 990 taha od 2.500 do 9.500 ot
- 690 taha od 3.000 do 8.000 ot
Pre mna osobne to v pouziti nie je rozdiel. Nemal som nikdy pocit, ze by motorka nesla v nejakom rozmedzi otacok, alebo ze by mi chybal vykon alebo pruznost.
vibracie
- ano samozrejme, ze 690 vibruje viac, a najme ked sadnem spat na 990, tak je to citit. Ale vzdy staci par minut a tie vibracie nevnimam - 690tka uz ma vyvazovaky a neda sa to porovnat s jednovalcami minulej generacie. Je to velmi uhladene na jednovalec.
Kedze 690 vyuzivam na narocnejsie cestovanie, tak dakujem za kazde kilo, o ktore je tam motorka lahsia, nez by bola dvojvalec. Netusim kolko by dalsi valec vazil - teraz ho niet kam dat, cize musela by sa predlzit stavba a dalsie veci s tym spojene... urcite by tam bol prirastok hmotnosti minimalne 20kg - to je raz tolko, ako nosim batoziny.
Tak isto spotreba - s dvojvalcom sa urcite nedostanem pod 4 litre, zatial co u 690 to je normalna spotreba - ak sa nejazdi v piesku alebo preteky. Cize staci mensia nadrz - dalsie usporene kg.
Servisovanie - utop 990tku a si v prdeli, k prednej sviecke sa iba tak nedostanes. Podla obrazkov ktm 800 budu valce zrovna tak podobne umiestnene ako ten predny na 990tke.
Rovnako nastavovanie ventilov (robim si to sam) je darda, je na 990tke to 8 hodin rozoberania a skladania. Na 690 to mas pristupne za 5 minut - aj ventily aj sviecku.
Ja osobne neverim na riesenie "dva v jednom" cize ktm 800 adventure bude motorka v hmotnosti okolo 180kg - idealna na asfaltove cestovanie pre jedneho ci dvoch - a pre velmi dobreho offroad jazdca to bude velmi hrava motorka do terenu. Ale pre obycajneho offroad jazdca, ktory chce jazdit trocha adventure a potrebuje co najlahsi stroj (pretoze nikdy nevies kde sa zadrbes - a je dobre sa dostat zo slamastiky co najcastejsie sam) nema vyznam siahat po 2 valcovej verzii, ked je tu 690tka alebo 701, pripadne ARP ci CCM.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 800
1 reakcí na tento příspěvek KTM 800
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké cestovní enduro BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT 66... | ThePauli | 11 | 20.2.2023 v 10:31 Metric |
Rovnání a centrování ráfku KTM 990 Adventure / S | marcin23 | 1 | 15.2.2023 v 17:57 rg250 |
Spojka - 990 superduke KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... | pagos | 5 | 13.2.2023 v 15:11 Pepa919 |
Vysoký přední blatník KTM 990 Adventure / S | Fuckyn | 6 | 28.9.2022 v 15:05 Ariete |
Seřízení ventilovich vůlí KTM 990 Adventure / S | Krkovice | 11 | 11.6.2022 v 20:06 Krkovice |