1 reakcí na tento příspěvek Tak nám chtějí zrušit Klasiky
Letos jsem byl 2x na classic motokrosu pro stroje do rv 1993. Jely nam Čezety kolem roku 1975 a zatahovaly pomalu jako Honda CR500. Motor zvnějšku vyypadá jako ČZ, uvnitř nicasil, kliky, ojnice, písty z Yamahy, převodovka z Hondy, CDI apod. Tyhle motorky byly schopný totálně vyklepat "moderní 2T Maica" z roku 1990.
V depu to vře spekulacema a nikdo s tim nic nedělá. A jednou se někdo nasere a celou sérii zruší.
Tak ať se pak piloti a mechanici nediví.
Naposledy editováno 24.12.2016 08:18:10
2 reakcí na tento příspěvek Tak nám chtějí zrušit Klasiky
1 reakcí na tento příspěvek Tak nám chtějí zrušit Klasiky
Naposledy editováno 24.12.2016 10:19:57
Edit: A pro všech jedna koleda když jsou ty Vánoce.
Naposledy editováno 24.12.2016 10:11:18
2 reakcí na tento příspěvek Tak nám chtějí zrušit Klasiky
pro jistotu
Osobně mi nevadí úpravy které nejsou vidět.Že jsou pak ve výhodě ti majetnější? No jasně, není to sport pro vyloženě chudé. A něco jako Lansdown série co jezdí v GB je u nás nemyslitelná. To by jezdily jen Junioři a pár Walterů. A technická přej. by trvala 2 dny.... A nějaké znehodnocení historických cenných kusů? To soudný majitel prostě u těch opravdu cenných neudělá.
Asi mi bude vadit, jestli se díky této změně nesvezu s veteránem v Hořicích. Ale jestli bych jezdil Jphzm místo Klasik je mi jedno.
A stejně asi začnu pro jistotu chystat Mono...
1)
Klasik nesplnily to, aby se nějakou zajímavou formou vrátili na okruhy bývalí jezdci s historickou technikou.
2)
Právě naopak startují zde mladí závodníci, kteří ale historické závodní motocykly s použitím moderních technologií upravují a tím je ničí.
3)
To platí i pro ty starší, kteří se jim snaží stačit a stále si dokazovat, jak jsou rychlí.
Bod č.1 mi zavání tím, že se někdo stále nemůže srovnat s tím, že se už nikdy nevrátí stará éra režimu která určitě spoustě lidem vyhovovala a taky to tak vypadalo.
Motocyklový sport byl pouze pro vyvolené a obyčejní lidé bez rudé knížky se nemohli prosadit byť měli velký talent.
A propo kde jsou nyní ti bývalí jezdci s historickou technikou, když jim činovníci motocyklového sportu tak nádherně řadu let připravili podmínky pro závodění..??
každý ať si odpoví sám.
S bodem č. 2 v celém spektru rozhodně nesouhlasím!!
Z celé zprávy VV jsem vyčetl, že někteří autoři příspěvků jsou zaujatí proti mladým lidem.
To je nehorázná drzost být tak zaujatý vůči mladým lidem, kteří se chtějí zúčastnit na pokračování a zkvalitňování úrovně tradice motocyklového sportu v ČR.
Také bych mohl říci, že ti staří závodníci včetně činovníků nám mladým nezanechali nic v původní podobě a celou techniku za ty roky minulé řeknu to nyní slušně: hezky pro experimentovali..
Celá slavná AAČR by se měla konečně vzpamatovat a hlavně by neměla mít ve své organizaci zastuzené lidi, kteří blábolí nesmysly.
Opět se ukázalo, z jakého popudu založil p. Abrahám CAMS právě vůči chování AAČR a udělal velice dobře.
Jedině on a jeho tým lidí v čele s p. Petrem Civínem dříve aktivním závodníkem chápe potřeby jezdců a respektují každého závodníka bez rozdílu věku a to má velkou budoucnost a naději pro náš motocyklový sport.
když jsme u toho, tak AAČR není ani schopna dávat na jejich oficiální webovky průběžné výsledky v např. tř. KLASIK.
Kdyby moji známí nejeli letos na vyhlášení výsledků AAČR do Uh. Hradiště a nevzali mi v tištěné podobě výsledky, tak dodnes nevím jak na tom klasici v celé sezóně jsou včetně jejich opěvované JPHZM a to podtrhuje vše jaká zkostnatělá organizace to je!
K bodu č.3:
Je evidentní, že v životě platí a bude platit pravidlo mládí vpřed a starší a zkušenější ať raději podporují(když už na to nemají a nic proti nim nemám) ty mladé a ať jim pomáhají a radí tím správným směrem, aby byl zachován zdravý duch motocyklového sportu v ČR a abychom mohli být hrdí na své tradice a na své jezdce z dob minulých.
Nemohu také zapomenout na některé nemístné komentáře jedinců v článcích typu doslovně: závody takových "vrakovin" nepatří na RR v ČR.
Ti lidé by si měli zamést před vlastním prahem a být rádi, že mají co fotit a komentovat.
Přeji Vám hezké prožití zbytku svátků vánočních vážení a spousty km bez nehod v dalším roce.
Motocyklovým závodníkům přeji na přírodních okruzích spousty pozitivních zážitků v dalších sezónách.
Jde o to přece si závody užít a né na sebe navzájem podávat protesty, když všichni vědí, že nikdo nebyl a nikdy nebude čistý.
Ruku na srdce kolik je na světě těch továrních motocyklů a i kdyby tak kolik lidí by si je mohlo dovolit včetně jejich ročního provozu.
Opět velmi malá skupina lidí a proto se upravují civilní verze motocyklů do třídy klasik, aby se bylo na co koukat a činovníci by neměli potom vůbec mluvit o nějakých nedovolených úpravách typu jiné karburátory atd..
Už totiž zapomněli kdo je přes sezónu živí.
Ano jsou to z velké části jezdci RR.
Upřímný zdar motocyklům a jezdcům RR!
Soused
Navíc závody jsou podle mě i akcí pro veřejnost, pro diváky. Těm je ale naprosto jedno jestli stroj co jede vepředu má karbec s plovákovkou bokem, nebo CRko nebo hadr namočenej v benzínu, diváci chtěj vidět ty stroje na trati v co největším počtu a v jízdě. Jasně, nějaký regule musí bejt, o tom žádná. Možná by bylo dobrý taky vyjádření samotných pořadatelů, jestli vůbec mají zájem o třídy "klasik" nebo jim vyhovují pořádat závody pouze s moderními třídami, které jsou možná více atraktivní pro diváka. Protože jestli nebude chtít pořadatel závodníky na starých strojích, určitě se nehnou ledy co se týče roku výroby atd...
Ale třeba bude vývoj "klasiků" směřovat uplně jinak, vzniknou závody na dromech a budou jezdit novější stroje třebas do roku 90 jako je to už jinde v Evropě
2 reakcí na tento příspěvek Tak nám chtějí zrušit Klasiky
četl jsem argumenty Oldy Prokopa proč zrušit klasiky. Nedovolené úpravy byly jsou ale také budou. Otázka také je o jakou nedovolenou úpravu jde... Také jsem zažil Oldu jako nestranný pozorovatel při přejímkách o závodech. Nechci se tady k tomu příliš vyjadřovat a jsou věci, ve kterých má jistě pravdu. Je tady ovšem i druhá stránka. JPHZM podle mého názoru upadá. Originál strojů je na závodech jako šafránu a bývalých jezdců to samé. Určitě by pomohlo posunutí roku výroby motocyklů alespoň na rok 1979, aby se startovní pole trochu obohatilo. Ruku na srdce. Stačí se podívat do startovek. Kolik startuje třeba Jaw 2x ohc? Vzácný čtyřtakt až na nějakého Waltera prostě v Česku neuvidíme. Důvod je prostý a to jsou peníze. Stroje jsou velmi cenné a riziko poškození nebo zničení velké. Majitel takové motorky raději jede svůj stroj ukázat do zahraničí, kde je nějak zvýhodněn. Český pořadatel bojuje s penězi a není schopen majitele vzácného stroje nijak zvýhodnit, aby přijel. Prostě není z čeho. Tím pádem je také nízká návštěvnost diváků a celkově vše upadá. Další problém je i s pořadateli. Každý klub bojuje s nedostatkem lidí a proto je pak nucen pracovat slušně řečeno s "nepoužitelným materiálem". Důvod jsou opět peníze. Nadšenců, kteří makají celé závody téměř zadarmo je už strašně málo. A proto se o závodech občas setkáme s nějakým zádrhelem. Ale to už jsem hodně odbočil od zrušení klasiků. Takže fajn. Zrušme klasiky ale podpořme výrazně JPHZM, ale s finanční pomocí AČR, která bude pro pořadatele znatelná. Tím pádem bude organizátor závodu schopen motivovat majitele a jezdce vzácných strojů. Bude si moct vybrat řekněme pečlivější tým pořadatelů na trati a ještě vylepšit zabezpečení tratě, které je dnes řekl bych hodně kvalitní ale vše se dá ještě vylepšit. Když majitel vzácné motorky nebude muset třeba platit startovné a bude vědět, že trať daného závodu je skvěle po všech stránkách zabezpečena určitě zváží účast na závodech doma v Česku. Takže já osobně bych začal u toho v prvního a to jsou peníze, lépe řečeno výrazná finanční podpora JPHZM ze strany AČR pro pořadatele závodů. Dalším krokem by bylo zvednutí roku výroby závodních strojů alespoň na rok 1979. Pak bych teprve něco rušil...
P.S. Moc rád si přečtu vaše názory na můj příspěvěk pánové
Naposledy editováno 26.12.2016 09:46:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak nám chtějí zrušit Klasiky
jak by jsi tyhle lidi chtěl zvýhodnit ??? to mne teda zajímá ???
Naposledy editováno 26.12.2016 11:21:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak nám chtějí zrušit Klasiky
Naposledy editováno 26.12.2016 12:04:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak nám chtějí zrušit Klasiky
Jen - proč voláte po tom r. 79 ? Co by se změnilo? ( Pantah?ale kolik jich je?)
Naposledy editováno 26.12.2016 14:50:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak nám chtějí zrušit Klasiky
Frames píše:
Jen - proč voláte po tom r. 79 ? Co by se změnilo? ( Pantah?ale kolik jich je?)
Třeba to, že jsou závodníci, kteří jezdili v 80.tých letech a ti se prostě nikde svést nemůžou se svým strojem, protože to nevyhovuje regulím. Prokop chtěl dostat na trať staré závodníky na svých strojích - to bylo možný v devadesátých letech, dyť dneska těm závodníkům z let sedmdesátých je 70 let a ty se na nějaký závody vykašlou, maximálně nějaký čestný kolo... Dyť to nejde do nekonečna jezdit klasiky pod rok 72
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak nám chtějí zrušit Klasiky
Tak současný r.v.78 pro JPHzm je špatně a r. 79 to všechno vylepší? Tak tomuto se podivuji...Kdyby ti naši závodníci jezdit chtěli, nic jim nebrání.
Já osobně se tedy nejlépe svezu na dromu a to je samozřejmě bez diváků. (Hořice jsou výjimkou). Ve Dvoře či Nepomuku té trati žádní diváci nepomohou...