raceczech_listopad





Téma: Elektro nebo vodík
 
3.1.2017 v 20:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 17:43 | Nahoru | #181
Merhaut> Až na to, že ve světě se zas tak moc reaktorů nestaví, prakticky jen čína, a ani se neplánuje.

Naposledy editováno 05.01.2017 17:44:04

(reakce na) Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 17:52 | Nahoru | #182
Tech> To ale ještě neznamená, že to tvrzení není pravdivé. Předpokládám, že když bude dnes někdo žádat peníze na stavbu větráku nebo soláru, tak je dostane rozhodně snáz, než na jádro. Prostě zrovna není " v módě", a to díky dlouholeté bububu kampani. A i díky tomu je v současnosti totální nedostatek paliva pro kosmický výzkum.

Naposledy editováno 05.01.2017 17:55:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 18:46 | Nahoru | #183

Creck píše: gugo> tak ucinnost nejakych 50% oproti jaderce ktera ma 30 % je taky dost. Navic nemusim skladovat tisice let vyhorele svinstvo, ta trocha popilku se narve do stavebnictvi, nebo se s tim zasypou vznikle ,,diry v zemi,,

Cely zapadni svet dava od jadra ruce pryc, ale cesi jsou zas nejchytrejsi narod na svete a vsichni kolem diliny

Mimochodem rekni k tomu i C ! Nejen ze vyrabis elektrinu, ale odpadnim teplem vytapis i obydli



to je zasejc nejaka tvoje interpretace "celej zapadni svet" , jinak tedy nevim jak dnes, ale ja se ve skole ucil ze popilek z TE je dost dlouho radioaktivni, takze ho rozhodne nemuzes pouzit ihned. A kdzy rikas trochu, tak jestli si dobre pamatuju tak jeden blok tepelny elektrarny = 1 vlak paliva/den, to bude tak jeden vlak popela na tyden.... to bude zasypanejch der co.

A k tomu tvojemu C...odpadnim teplem z JE se da asi vytapet taky ne ? Jediny co se ti lisi v tom okruhu je to co ti vyrabi teplo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 18:47 | Nahoru | #184
.

Naposledy editováno 05.01.2017 23:06:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 19:29 | Nahoru | #185
Tech, Creck: Nestaví se a neplánují reaktory? Celý západní svět od nich dává ruce pryč?
Tady se píše (a jde to dohledat i v jiných zdrojích):

"K 1. září 2016 bylo ve 30 státech světa podle statistik WNA (World Nuclear Association – Světová jaderná asociace) v provozu 447 jaderných reaktorů s celkovou instalovanou kapacitou 390 808 MWe. Ve výstavbě je jich 59 ve 14 zemích. Plánuje se výstavba 168 reaktorů. Celkem se ve světě předběžně uvažuje o vybudování dalších 345 reaktorů, jejichž instalovaný výkon by měl dosáhnout asi 388 600 MW.

Využití jádra hraje významnou roli i v EU – z jaderných elektráren zde pochází přibližně jedna třetina vyrobené elektřiny. V rámci celé Evropy se jaderné elektrárny staví v Bělorusku, Finsku, Francii, v Rusku a na Slovensku, výstavba se připravuje v Bulharsku, České republice, Finsku, Litvě, Maďarsku, Polsku, Rumunsku, Rusku, Spojeném království, Turecku a Ukrajině."

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 19:32 | Nahoru | #186

Pavlys píše:





Otevřela mi netušený možnosti, postavil ji kamarád - BLDC 5 Kw motor – v pomeru cena / vykon jsem nenasel lepsi, kvalitni, ucinny a jak elektricky, tak mechanicky predimenzovany motor, 350A Kontroler motoru se sinusovym prubehem signalu, plne programovatelny, se sirokym nastavenim snimani, ochrany motoru a baterii. Baterije je slozena se 16ti seriove propojenych LiFePO 40Ah clanku umistenych nad motorem, v nadrzi a pod sedlem. Propojeni s PC - lze behem par vterin linearne prenastavit veskere parametry motoru, plynove rukojeti, baterie, vykonove a rychlostne omezit atd. Zkratka opravdu rychle, siroke a relativne jednoduche nastaveni.



Ahoj, můžeš se více rozepsat o tomto stroji? Dík

(reakce na) Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 19:41 | Nahoru | #187

Merhaut píše: Yura> Jádro je při současné technologické znalosti a potřebě energie základ a nejpravděpodobněji i budoucnost.



já si myslím totéž.

neumím si představit, jak Němci chtějí nahradit svoje reaktory, až je za cca 19 let definitivně odstavěji. Nákupem proudu od nás, kde ho v turbínách vytočí atom
Anebo invazí do severní afriky (tentokrát vítěznou) a definitivním obsazením Sahary.

Naposledy editováno 05.01.2017 19:42:06

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 19:49 | Nahoru | #188

PatMatbanda píše: Ahoj, můžeš se více rozepsat o tomto stroji? Dík



Popis:
• Jako zaklad poslouzila Kawasaki KX250F r.v.2006 se 121 MTH, tedy cross special s velmi dobrym podvozkem a lehkym, pevnym duralovym ramem.
• BLDC 5 Kw motor – v pomeru cena / vykon jsem nenasel lepsi, kvalitni, ucinny a jak elektricky, tak mechanicky predimenzovany motor - stejny pouzivaji napriklad Electric-Motion
• 350A Kontroler motoru se sinusovym prubehem signalu, plne programovatelny, se sirokym nastavenim snimani, ochrany motoru a baterii
• Baterije je slozena se 16ti seriove propojenych LiFePO 40Ah clanku umistenych nad motorem, v nadrzi a pod sedlem. Balancovani jak vstupnich, tak vystupnich proudu a napeti, monitor baterie je umisten misto vicka nadrze.
• Propojeni s PC - lze behem par vterin linearne prenastavit veskere parametry motoru, plynove rukojeti, baterie, vykonove a rychlostne omezit atd. Zkratka opravdu rychle, siroke a relativne jednoduche nastaveni.
• Kvuli myti a brodeni je cela stavba vodeodolna.
• Primarni prevod je bezudrzbovym ozubenym remenem, sekundarni prevod retezem (prevodovy pomer lze velmi rychle menit standartnim koleckem ci rozetou)
• Pro stavbu pouzil pouze uslechtile naterialy – nerez, dural, hlinik
• Vaha cca 100kg
• Max rychlost cca 80 km/h
• Dojezd cca 50km v lese, na silnici teoreticky 100km, ale tam tahle motorka nepatri
• Nabijeci cas je cca 4h pri plne vybite baterii
• Spotreba elekriny me vychazi kolem 0.25 kc/km s mym stylem jizdy a tarifem elektriny

Jede to?
Troufnu si rict ze to jede jako blázen, nečekaně dobře a dlouho - nejake motorky jsem uz mel a neco na nich najel a toho vykonu po case nebylo na zadne nikdy dost . Presto si myslim, ze tahle motorka muze nabidnout zabavu i zkusenejsimu jezdci, prave diky elektro konstrukci, ktera umoznuje posunout max tocivy moment presne tam kde ho potrebujete. Na brzde jsem s tim nebyl, ale pocitove je to jak 20ti konova motorka.
Okamzite srovnani podle výrobce je toto: „….srovnání jsem delal jen s mym Husabergem FE450 2010 coz je defakto zavodni motorka, kdy jsem presedal z jedne motorky na druhou a ten brutalni vrsek elektrice samozrejme chybi. Na lesnich cestach a lukach se elektrika nechyta ani nahodou, ale zajimave je, ze na pesich lesnich cestickach, klickovani mezi stormy atd. bych sam sobe na elektrice ujel. Ta absence spojkove packy, kdy muzete treba prez kladu. drzet obema rukama pevne riditka, soustredit se jenom na plyn a nemyslet na razeni, navic nejake to kilo dolu je proste strasne znat.“

Zivotnost baterii?
Prave tomuhle nejdazsimu komponentu z cele motorky výrobce venoval spoustu casu. Po asi desetiletych pracovnich zkusenostech s nejcasteji pouzivanymi Li-Ion clanky se pro ně nerozhodl.
Pouzite LiFePO clanky jsou bezpecnejsi a maji velice zajimave parametry, bohuzel jejich vaha je vyssi, zde konkretne 26kg. Nicmene, vyrobce clanku deklaruje temer nulove samovybijeni, velkou odolnost vuci teplotam -45 az +85C, vystupni proud az 800A a take kapacitu akumulatoru min 70% i po 5.000 nabijecich cyklech tj. min 250 000 najetych km. Pozor, toto je vsechno za idealnich podminek, ktere proste v realnem svete nikdy nejsou. Zatim je ale zpetna vazba lidi, co pouzivaji tyto clanky a bavil sem se s nimi velmi kladna i proto se pro nerozhodl.

Naposledy editováno 05.01.2017 20:38:48

(reakce na) Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 20:03 | Nahoru | #189
Pavlys> Super

Prostě ele pohon má skoro samé výhody. Nakonec nepůjde ani o CO2 ani o peníze, ale budou prostě lepší jak spalováky.

Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 20:09 | Nahoru | #190
Uff, vidím, že rozhovor tu fakt rýchlo ubieha. Snáď ma ospravedlníte, keď sa vrátim trošku k starším príspevkom alebo tvrdeniam, ktoré sú... nepresné.

Merhaut> Čo sa týka vodíkových áut, bol by som opatrný. Je to dosť revolučná technológia a ako taká vyžaduje úsilie na naštartovanie. Elektrické autá samozrejme tiež - asi najťažšie je vybudovať infraštruktúru na "tankovanie". Lenže elektrické autá majú Muska, ktorý má "sen" o širokom rozšírení elektrických vozidiel a ide za ním. Neznamená, že sa mu to nutne podarí (viem, že tu niekto na mňa vybalí dotácie a potom sa príde s tvrdením, že bez dotácií je v prdeli - možno áno, možno nie), ale ak sa niekomu podarí dosiahnuť, aby bol elektromobil bežný (20-25%), je to on. Za vodík nie je nadšený nikto. Možno nejaká vláda, ale politici sa dajú jednoducho (i keď nie lacno) presvedčiť k tomu, aby v nich akýkoľvek entuziazmus ochabol; no a úradníci, ktorí by ich opatrenia mali implementovať, tí možno snívajú o tom, že v piatok si ako obvykle cvaknú už na obed, po pol dni. Takže to vidím, že keď sa Japonci rozhodnú podporovať iné vozidlá spolu alebo nebodaj miesto vodíkových, všetky Miraie skončia ako EV1... Hoci osobne by som si napríklad vodíkové auto na rozdiel od elektrického možno kúpil, pretože nie je tak nepraktické (myslím hlavne dobu tankovania).

charlie.vtx1800> Ak rátaš s well-to-wheels (teda od zdroja) pri elektrických vozidiel, mal by si počítať i pri spaľovacích. Koľko elektriny sa spotrebuje na rafináciu ropy? Ja som našiel hodnotu 5 kWh na US galón, čo pri spotrebe 6 l/100 km robí cca 8 kWh/100 km. Elektroauto má podľa Teba 13 kWh/100 km, ak tam prirátame tú 76.5% účinnosť z elektrárne do nabíjačky, je to cca 17. Teda benzínové auto spotrebuje takmer polovicu elektriny, čo elektrické a ešte benzín naviac. Plus je treba počítať s tým, že na dopravu benzínu či nafty sa nejaká spotrebuje, pretože kamióny nejazdia na energiu z čakier.

2 reakcí na tento příspěvek Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 20:25 | Nahoru | #191
Ach jo, asi jsem to napsal pro některý moc složitě. Takže ještě jednou:

AKU max cca 200 Wh/kg
Benzin cca 12900 Wh/kg

čili nádrž benzínu (dejme tomu 40kg) = cca 500 kWh
baterky pro stejnej "objem" energie: 2500kg, tedy dvě a půl tuny!
A budu na sebe zlej, budu počítat, že z benzínu využiju jen jednu třetinu, pak to v baterkách znamená něco přes 800 kilo. Ovšem ty ztráty benzínovýho motoru můžu využít např na topení, zatímco v supr elektrohrkně zmrznu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 20:42 | Nahoru | #192
Hornetyk> Tak napsal jsi to sice hezky, ale tak trosku to Tesla borti, tam je spotreba nejakych 25 kWh na 100 Km a dve tuny vazi cele auto , dojezd je dnes okolo 400 Km a to bych rekl ze je to cele jako projekt v plenkach

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 20:52 | Nahoru | #193
1100Virago> Vsak je to co rikam cely zapadni svet od jadra ustupuje a JE zavira, kde se stavi nove z clanku : V rámci celé Evropy se jaderné elektrárny staví v Bělorusku, Finsku, Francii, v Rusku a na Slovensku, výstavba se připravuje v Bulharsku, České republice, Finsku, Litvě, Maďarsku, Polsku, Rumunsku, Rusku, Spojeném království, Turecku a Ukrajině.

(reakce na) Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 21:00 | Nahoru | #194
Creck> Jen ti to doplním

V aktuálních modelech Tesla Model S jsou používány baterie o kapacitě 70 nebo 85 kWh. Na baterii 85 kWh se nyní podíváme blížeji, protože se jedná o zajímavá data:
Hmotnost baterie je 540 kg
Napětí baterie je cca 400V
Baterie obsahuje celkem 7104 ks LiIon článků velikosti 18650 v 16 modulech zapojených v sérii. Každý modul obsahuje 6 skupin zapojených do série, přičemž každá skupina je složená ze 74 článků zapojených paralelně; kontrolní výpočet 74x6x16=7104 ks článků.
(zdroj: http://rc.305.cz/vi...sloclanku=2015050003)

Jinými slovy, 7104 malejch nadrženejch kurvítek o celkové váze přes půl tuny

edit: tady je pár pěknejch obrázků tý jednoduchý baterky

Naposledy editováno 05.01.2017 22:51:20

Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 21:04 | Nahoru | #195
A hlavně, jsou bezpečný a dobře se hasí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 21:06 | Nahoru | #196

gugo píše: to je zasejc nejaka tvoje interpretace "celej zapadni svet" , jinak tedy nevim jak dnes, ale ja se ve skole ucil ze popilek z TE je dost dlouho radioaktivni, takze ho rozhodne nemuzes pouzit ihned. A kdzy rikas trochu, tak jestli si dobre pamatuju tak jeden blok tepelny elektrarny = 1 vlak paliva/den, to bude tak jeden vlak popela na tyden.... to bude zasypanejch der co.

A k tomu tvojemu C...odpadnim teplem z JE se da asi vytapet taky ne ? Jediny co se ti lisi v tom okruhu je to co ti vyrabi teplo.


Z popílku z elektrárny máš postavenýho půl baráku. A nejen z popílku, ale třeba i ze sádrokartonu, který se vyrábí "za uhelkou"...

Naposledy editováno 05.01.2017 21:16:11

1 reakcí na tento příspěvek Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 21:07 | Nahoru | #197
Pokud by snad někoho zajímal solidní celosvětový přehled jaderný energetiky, doporučuju např zde

(reakce na) Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 21:19 | Nahoru | #198

Hornetyk píše: Pokud by snad někoho zajímal solidní celosvětový přehled jaderný energetiky, doporučuju např zde


Super

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 21:25 | Nahoru | #199

RomanSS píše: Z popílku z elektrárny máš postavenýho půl baráku. A nejen z popílku, ale třeba i ze sádrokartonu, který se vyrábí "za uhelkou"...



hele ja si ne, bo jeden barak mam ze sutru a druhej mam z paleny cihly .
Ale jo koukal jsem co se z popilku vsechno dela a docela cumim.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 21:30 | Nahoru | #200
Jasně že je to v plenkách, baterky se jistě zlepší. A nezapomínejte na superkondenzátory.

Vodík je jen způsob uložení energie (vlastně taková přírodní baterka), nutno dodat že ne zrovna efektivní...sám o sobě nic moc neřeší.

Správně někdo dodal, že spousta, opravdu velká spousta ropy se spotřebuje na výrobu ropy, distribuci atd...elektrickou síť jednou postavíte a slouží bez další režie.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 21:33 | Nahoru | #201
Tech> Ropa se nevyrábí, ropa se těží

(reakce na) Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 21:34 | Nahoru | #202
gugo> No tak minimalne jsi musel ty cihly necim k sobe lepit a taky necim omitnout

Moc bych za to nedal ze dneska michaji popilek i do cihel

Naposledy editováno 05.01.2017 21:35:59

(reakce na) Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 21:35 | Nahoru | #203
Dráťa> kazda lidska cinnost se nazyva vyroba, tudiz i tezba ropy je vyrobni cinnostcs.wikipedia.org/wiki/V%C3%BDroba

Naposledy editováno 05.01.2017 21:37:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 21:43 | Nahoru | #204

Tech píše: Jasně že je to v plenkách, baterky se jistě zlepší. A nezapomínejte na superkondenzátory.



Ale neboj, nezapomínáme:
10 až 90 Wh/kg
Nechtěl jsem jim tu kazit jméno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 23:43 | Nahoru | #205

Creck píše: Vsak je to co rikam cely zapadni svet od jadra ustupuje a JE zavira, kde se stavi nove z clanku : V rámci celé Evropy se jaderné elektrárny staví v Bělorusku, Finsku, Francii, v Rusku a na Slovensku, výstavba se připravuje v Bulharsku, České republice, Finsku, Litvě, Maďarsku, Polsku, Rumunsku, Rusku, Spojeném království, Turecku a Ukrajině.


Crecku, a takové Finsko, Francii nebo UK řadíš v Evropě k východu? Když podle tebe celý západní svět od jádra ustupuje?
A to je jen výčet evropských zemí, není tam zahrnuto zámoří.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 23:45 | Nahoru | #206
Hornetyk> O to ale přeci nejde. Ta technologie je zatím mladá a spíše se řeší problematika masové produkce slibných kondíků z laborky.

Co takhle neomezená životnost a nabití v řádu sekund ? Díky nim je možná 100% rekuperace energie, takže zvýšená hmotnost by nebyl takový problém. Auto by pak mělo životnost mnoha milionu km úplně bez údržby.

F1 je používá, ale tam se na hmotnost tolik nehledí.

Celkově jsou nano techlologie vysoce zajímavé...(připomíná mi to replikátory ).

A taky je jejich výroba mnohem ekologičtější a méně energeticky náročná v porovnání s Li -x baterkama. To nezní tak špatně, co ?

Naposledy editováno 05.01.2017 23:53:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 23:57 | Nahoru | #207

(reakce na) Elektro nebo vodík

6.1.2017 v 00:08 | Nahoru | #208

Tech píše: Vodík je jen způsob uložení energie (vlastně taková přírodní baterka), nutno dodat že ne zrovna efektivní...sám o sobě nic moc neřeší.

Správně někdo dodal, že spousta, opravdu velká spousta ropy se spotřebuje na výrobu ropy, distribuci atd...elektrickou síť jednou postavíte a slouží bez další režie.

Vodík sa, pokiaľ viem, vyrába primárne zo zemného plynu - presnejšie metánu -, pomocou vody. Vzniká pritom CO2...

A ja som hovoril o elektrine a keby som mal byť puntičkár, tak o spracovávaní ropy. I keď aj elektrina sa vo veľkej miere robí z fosílnych palív, takže sa dá povedať, že sa spáli veľa fosílnych palív na prípravu fosílnych palív do áut.

Tie kondíky sa ako rýchlo vybijú?

Jo a tie požiare budú určite problém, ešte že fosílne palivá nehoria.

(reakce na) Elektro nebo vodík

6.1.2017 v 00:29 | Nahoru | #209
Tech> Jasně, teprv se to vyvíjí, a třířádovej rozdíl v parametrech? Žádnej problém vyřešit, možná i dřív než jadernou fůzi
Řeší se spousta způsobů ukládání energie, určitě má každej z nich někde svý smysluplný využití. To ale neznamená, že je každej smysluplnej kdekoliv.
Zatím tu blbou, nepokrokovou, primitivní a zaostalou chemickou vazbu nedohánějí ani omylem. A je otázkou, jestli je případný dohnání (a předehnání!) vůbec fyzikálně možný
Pokud někdo objeví ekonomicky rozumnej způsob, jak z benzinu apod. získávat elektrickej proud přímo, budu největším propagátorem elektromobilů pod sluncem.
Do té doby jsou všechny ty elektrovopičárny jen náhradní řešení s omezeným technickým využitím, jejich maximální potenciál v je oblbování a následném kasírování technicky slabších.
Tím ty technologie nezatracuju, jen říkám, že je třeba je využívat tam, kde to má smysl a né je cpát, kam se nehodí.
Až bude někdo např vykřikovat, jak je dřevo supr nanomateriál a ekologickej k tomu, asi z něj proto nezačneš vyrábět převodovky ?

1 reakcí na tento příspěvek Elektro nebo vodík

6.1.2017 v 00:37 | Nahoru | #210
...ty atomovky,co se plánování týče,jsou na tom nejhůř.A taky výstavba je časově nejnáročnější.A hlavně ji nepostaví jen tak kde kdo.Těch firem,co to zvládnou,je fakt málo.Dvě ruské,prakticky jen jedna,dvě(tři) evropské,tři emerické,číňani taky dvě(tři),japonci jedna.A tyhle ty "party" odborníků jsou schopné zprovoznit max. 20 JE ročně.
Takže kdo by dneska chtěl JE,dočká se jí tak za 15-20 let,když bude mít známý,spíš za 50.
...kdyby se vyhořelé palivo dalo bezpečně "posílat" do slunce,měli by němci o starost míň.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist