2 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
MrHip píše: HornisGSX>
Co vím já, tak vojáci nejsou ani trochu nadšení z toho že mají mít další stanici. Spíš jsou z toho na mrtvici. Celé jejich vedení se tomu brání. To bylo asi nějaké propagační video nebo nějaký Jasánek. Vojáci mají dělat vojáky, bránit tuto zem, na to je máme. Policajti mají chytat zloděje , ne vozit pacienty. Ty vrtulníky co mají Slováci nejsou tak špatné jak se povídá, svezl jsem se v tom a nelítá to vůbec špatně. I když je to staré. Stáří nehraje moc roli když se o to člověk správně stará. Letadla jsou dlouhověká když dostanou co dostat mají. To se nerozpadne na rez jako auto. Švýcaři s tím lítali záchranku u nich v horách, pak je koupili Slováci.
Co chceš za doplňující informace, abys byl "optimista", když armádu vede komediant s velkými ambicemi a patřičnou rétorikou? Přeci nejde o pacienty, jde jen o gesta...
Tenhle stát je jen parodie na "Res publica". Počínaje SO botkou a ZE manem konče.
ynzha píše: ... BTW hlavní problém, nad kterým by se měli lidi zamyslet, je jak mohla vyhrát tendr firma, nesplňující podmínku zadání - certifikace stroje kategorie A pro LZS. Agusty ji nemají..V Ústí to stávající provozovatel napadl a uspěl,..
Tohle je právě dost sporné, jejich Agusty certifikaci CAT A nemají, ani mít nemůžou protože když byli vyrobeny, taková certifikace ještě neexistovala. Jsou ekvivalentem CAT A . Někdo uznává že to splňují a někdo ne. CAT A je v podstatě požadavek na výkonnost ( kromě pár jiných nepodstatných věcí) . A výkonem jsou Agusty lepší než EC 135 které létají záchranku dnes. Takže ve skutečnosti , v reálném životě, jsou zcela dostatečně výkonné na to, aby bezpečně létaly. Nicméně právní požadavek který byl v tendru popsán - doložit certifikát CAT A, to nesplňují. Takže tady vznikla jakási patová situace. Důvodem proč nejsou Slováci v Ústí není ta chybějící certifikace. Tady se jaksi naši skvělí politici neshodli. Tam mají jiný problém . Měli dokázat, že jsou schopni létat za tak málo peněz jak nabídli ve výběrovém řízení. Tou nízkou částkou právě vyhráli. Osobně si myslím, že za tak málo by létat mohli, protože podstatnou položkou v účtech je zaplatit vrtulník. A ty jejich byly za levno, koupili je létané když je vyřadili Švýcaři. Pak je dost let provozovali na Slovensku, takže vrtulníky jsou dávno zaplaceny a i vydělali na nové. Všechno co ty jejich Agusty teď vydělají, je bonus.
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
Každé letadlo má stanoveny předepsané intervaly pro údržbu. Po kolika letových hodinách se co kontroluje nebo vyměňuje za nové. Každou takovou práci provede fyzická osoba a musí o tom udělat záznam včetně potvrzení, že to udělal. Představ si, že si technik co má třeba vyměnit hydraulický posilovač na řízení. Ty to neuděláš ( nový posilovač je drahý a ten starý přece funguje ) a to éro za čas spadne. Pak se vezmou všechny dokumenty, zkontrolují výrobní čísla všeho , na všechno se přijde a jdeš sedět. Vyšetřování leteckých úřadů fakt není jenom taková ledabylá zábava pár důchodců, ale skutečně pečlivá práce. Proto si v civilizovaných krajinách nikdo nedovolí to jaksi odrbat. Jsem přesvědčen, že ATE dělá údržbu tak, jak je předepsána a nic moc neflákají. Proto i jejich vrtulníky budou ve srovnatelném technickém stavu jako všechny ostatní co třeba provozuje DSA nebo kdokoli jiný. Jasně že každý chce ušetřit, údržba je drahá a na ní by šly ušetřit ( rozuměj vydělat) velké peníze, ale skutečně si u nás nikdo nedovolí nějak významně údržbu ošulit. A co se týká toho stáří - 25 let věku vrtulníku není vůbec na závadu bezpečnému provozu. Pokud dostane co dostat má, tak lítá stejně dobře jako nový. Že je jho koncepce poněkud zastaralá, to je věc jiná ale je schopen bezpečně létat. Na ty staré vrtulníky do ATE se vede docela kampaň a tématem je právě věk. Jenomže málokdo ví, že ty velké Boeingy a Airbusy co nimi létají miliony lidí po světě jsou mnohdy ještě starší a mají nalétáno o řád víc, jak nějaké vrtulníky. Nad 30 let starým érem co má nalítáno 100 000 hodin se nikdo nepozastavuje a zcela bez pochyb se jim svěří že ho bezpečně dopraví třeba do USA. A tady se se vedou řeči, že 25 let starý vrtulník co má nalítáno 7000 hodin ( kolik mají přesně netuším ale těch 7000h nebude moc daleko od pravdy) je nebezpečný krám. To prostě není pravda. Chápu že je tady nikdo nechce, ale věk vrtulníku není v tomto případě ( bezpečnosti provozu) argument který by měl nějakou reálnou váhu. Existují jiné věci které se dají napadnou s daleko vyšší mírou úspěšnosti. A ty třísky - holt v motorech a reduktoru je spousta kovu ( ložiska, ozubená kola, drážkované hřídele) co se vzájemně třou o sebe a proto taky logicky musí nějaký kov ubývat. Ty detektory jsou magnetické zátky, které přitahují veškerý kov, co se v oleji najde. Když se na detektor dostane větší kousek kovu, tak to spojí kontakty a spustí signalizaci. Signalizaci je schopen spustit i kousek kovu který pouhým okem téměř ani nevidíte, jako třeba 5 mm dlouhý kousek lidského vlasu. Jenomže pilot neví jak velký kov to je, nebo co se tam děje, tak to hned řeší. Může to být jenom ptákovina,třeba jenom nějaký mikrokousek, ale taky rozpadené ložisko a hrozí zadření motoru. Ten pilot co to řešil v Olomouci, je jeden z nejlepších profíků co v této zemi jsou, vyřešil to bravurně , přesně tak , jak se má a nikomu nehrozilo žádné nebezpečí. A protože ATE není v oblibě, tak se holt udělal z komára velbloud. Třísky v oleji nejsou nic výjimečného, občas se to stane. Pak se sedne, koukne se na zátku, když je to maličké, tak se jenom zátka otře od bordelu a jede se dál. Existuje norma, jak velké ty třísky smí být a co už je moc. Stalo se to DSA, Alfě, Heliairu a každému jinému kdo lítá a stane se to zase. To je s sebou přináší normální provoz. Nic zvláštního ani nenormálního.
Naposledy editováno 26.01.2017 13:26:08
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
Od nas tam možná neco bude. Auto nacouvany do nastartovanyho letadla a nejaky ty nevysunuty podvozky na pristani.
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
..jinak zitra do vzduchu pro obnoveni kvalifikace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Asi myslis Kosticku, Poubu atd
Jinak ja zacal litat, jeste kdtz jsem bydlel v Praze. Nejsem kladenak. Chtel jsem zacit v Letnanech, ale ty jsou uplne zabity prostorama. A jako plachtar ho fakt potrebuju
Naposledy editováno 25.03.2017 22:28:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
to je sranda, já v Letňanech skákal padákem
Naposledy editováno 25.03.2017 22:30:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
E: mam to. Mam tam vedlejsi roli
Pouba je na konci
Naposledy editováno 25.03.2017 22:47:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Jo a zlato nebo už nějaký diamant?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
S tim Vivatem to bylo tak, ze ukecana posadka zapomnela na ukony v poloze po vetru (myslim, ze nezajistili podvozek).
Podvozek se u Vivata asi celej nezavira, ale vysouva se jakoby dopredu, a to tak, se dostane pred teziste. Kdyz neni plne vysunutej, tak je za tezistem. No a tak sedli a dojizdeli s pritazenym kniplem. Sila od vejskovky stacilo k tomu, aby vyrovnavala tihu motoru. A jak zpomalovali, tak se sila od vejskovky snizovala a vrtule si podala s asfaltem ruku. Motor sel na defektoskopii. Vse dopadlo dobre. Vivat opravenej a my mame duvod si tyhle dva vytecniky dobirat
To druhy mam z druhy ruky a ani si to poradne nepamatuju.
Nekdo si koupil Cessnu a ze se proleti. Nastartoval, a myslim ze dokonce manzelka, mu do toho nacouvala. Nebo on najel do auta.... nevim. Kazdopadne nikdo nikam neletel ani nejel
No ja mel v planu si v sobotu obnovit kvalifikaci a nic z toho nebylo.
Vratil se nam Blanik z GO, kterou prodelal v Kunovicich a zas tam asi pojede. Kdyz se zavrou brzdy, tak na pravym kridle jeste cumej pod uhlem cca 10°. Tahle nesymetrie je samozrejme v celym prubehu otevreni. Dokonce to meli napsany i od zalitavaciho pilota jako zavadu k odstraneni. No pry odstraneno a v poradku.
Taky co by clovek chtel za 100 000,-
Naposledy editováno 29.03.2017 13:22:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Nemluvim o tom, ze ten mechanik nevedel jak se dava na kridlo pasnice...! Bohuzel se to zas prebiralo ve spechu a nikdo to po nich nezkontroloval. Ale doprdele jednou jsem leteckej mechanik, tak od toho neodlezu, pokud to neni pintlich.
Naposledy editováno 01.04.2017 22:52:18
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
Edit. Litat by se s tim samozrejme dalo....do prvniho pruseru. Navic vycvik novych zaku. Cloveka az mrazi po zadech na co vsechno sahli. U 1000h prohlidky se saha na vse. Nezdaji se mi ani tenze lan k vejskovce a smerovce..
Edit2: malinko pod vlivem si dovolim osobni nazor. Z Kunovic se stal autoservis, kde ti opravej jenom to, co sam zjistis. Uz to neni parta srdcaru, ktery ti opravy i to, co sam nevidis a nevrati ti letadlo vyluxovany, navoneny a s vymenima zrezlejma podlozkama. Ted si objednas praci a dostanes sracku jsem kurva nasranej. Volali jsme certifikovanymu mechanikovy do Slanyho, ze pro nej priletime a chceme to dat do cajku. Nechce s tim mit nic spolecnyho...ja se mu nedivim.Normalne by to udelal..
edit3> mame vsechny razitka.....ale doprdele to letadlo je pruser....kde to jsme
Naposledy editováno 02.04.2017 04:30:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Hod mi do sz imatrikulaci. Dneska se chci stavit za znamymi v letnanskem Blaniku. Zkusim zjistit nejaky drby.
...a vubec mi neni jasny, co provadeli s tema klapkama. Pokud mi pamet slouzi, byly nahanene torzni tyci a nejsem si jisty, ze tam bylo co serizovat. Aby to nebyla spis vymena dilu za zdeformovane...