2 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
Pavel_S píše: Když může někdo onanovat nad BMW s čínským motorem, proč je nepřijatelná Jawa s čínským motorem. Dnes je holt jiná doba, jak před 70 lety. Těch značek v tomto složení je na trhu více.
Asi jsi nečetl vše a pořádně. Toto není Jawa s čínským motorem. Toto je kompletní čínský motocykl a pouze nádrž a kastlíky jsou z české Jawy.elevator píše: Asi jsi nečetl vše a pořádně. Toto není Jawa s čínským motorem. Toto je kompletní čínský motocykl a pouze nádrž a kastlíky jsou z české Jawy.
V Jawě totiž konečně pochopili, že motorky už dělat neumí, a že když rebrandujou čínu, tak to bude vypadat víc k světu, než kdyby něco vyvinuli sami
Pavel_S píše: Když může někdo onanovat nad BMW s čínským motorem, proč je nepřijatelná Jawa s čínským motorem. Dnes je holt jiná doba, jak před 70 lety. Těch značek v tomto složení je na trhu více.
přečti si to tu znovu a lépe
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
Naposledy editováno 24.01.2017 23:00:39
2 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
Díky, ono je to také o tom, že dnes už je z číny taková halda věcí, že hledat nečínskou je docela potíž. a do toho Indie a Indonésie atd.
Naposledy editováno 25.01.2017 16:06:55
mira592 píše: Ahoj, a Jawa 250 Travel neměla čínský motor ?
Jawa 125 i 250 Travel měla čínský motor. Podvozek byl vyrobený v česku a doplněn čínskou přední vidlicí s kotoučem. Paradoxně tyhle čínské věci jsou na motorce to nejlepší.1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
ale ten čtyřventil napráská dvouventilu yamahy:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
bledemon píše: U cendura píšou 2tkm olej, 4tkm šroubky vůlí ventilů.
Tak to Jawa vybrala dobře. Tradice šroubováku v brýlích, neustálých oprav a seřizování zůstane zachována
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
Nejlepší je testování.
Naposledy editováno 25.01.2017 12:19:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
Nicméně ventily a vůle se relativně často šteluje na kdečem.
Mám PCX 125 a tam je také štelování ventilů v manuálu co 4tis. km.
Zda to v servisu někdo dělá, to už je druhá věc.
Nicméně vyinkasovat to a na účtence to uvézt nezapomenou nikdy.
By mě zajímalo, vydat se s tím jako Sucháč kolem světa a najet 43tis. km,
to je desetkrát štelovat ventily.
Hmm. Celkem oser. Někde u cesty v Mongolsku. :)
Je fakt, že na rozdíl od skůtru, asi se k tomu dá dostat nesrovnatelně líp. Na PCX je k ventilům přístup jak k penězům. :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
Verdom píše: vilemx> Připravit Jawaře o jawení, to už by asi Jawa udělat nemohla. ;) Nicméně ventily a vůle se relativně často šteluje na kdečem. By mě zajímalo, vydat se s tím jako Sucháč kolem světa a najet 43tis. km, to je desetkrát štelovat ventily. Hmm. Celkem oser. Někde u cesty v Mongolsku. :)
Jo, když jsem s manželkou vyrazil na první společný výlet, tak jsem se divil, proč sebou na dovču cca 8 tisíc km bere komplet materiál na výměnu oleje a ještě jí žere, že na druhou výměnu už další flašky oleje neuveze a přetáhne tak interval. Protože před tím měla MZ a třindu, tak ji nepřišlo vůbec divné servisovat Dominatora po 3 tisících km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
Edit: Ale pokud to zabijou cenou a nedostupností servisu a dílů, je to pokus o ničem.
Naposledy editováno 25.01.2017 13:26:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
To u Jawy není. Není tam co štelovat. Resp. nebylo.
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
Verdom píše: Nepřiblížíš. Běžná produkce potřebuje celkem nákladnou přípravu na sezonu a co nějaký interval to štelování čehosi. To u Jawy není. Není tam co štelovat. Resp. nebylo.
To je slovo do pranice. Jsem toho názoru, že i motorka běžné produkce bude mit po tebou udávaných 100.000 km bez servisního zásahu (štelování čehosi a bez nákladné přípravy na sezónu) stejné nebo lepší parametry než třinda. Tedy bude lépe táhnout, brzdit, méně kouřit, vibrovat, vlnit se a i toho oleje bude žrát míň.
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
na ni za plotem v průběhu víkendu "čubrněly" snad tisíce diváků .
Nejsem si,bohužel, jist, který rok to bylo Pan Pudil údajně už nevydržel to neustálé "shora nařizované" šrotování jeho (a jeho spolupracovníků) prototypů a tak se touto formou vzepřel režimu. Důsledkem tohoto (údajně) bylo jeho
okamžité přeřazení z motocyklové konstrukce ČZM do tehdejšího""vývoje"" stacionárních motorů ČZ a tak tento
závěr jeho celoživotní práce pro ČZ nejspíš měl velice negativní vliv na jeho zdraví ..
První fotka nepotřebuje komentář - jen tolik, že v projektu bylo taky, "vrchností neschválené",
vstřikování a bezkontaktní elektronické zapalování a tak zůstalo u karburátorů a "kladívek" ...
Pan František Pudil na výročním srazu MKB - MotoKlubuBrno 1981 byl i porotcem při udělování cen přestavbám
Naposledy editováno 26.01.2017 10:07:12
Ten dvouválec ČZ 350/510 vznikl prý omylem, respektive grand se měl týkat pouze postavení motoru pro novu Jawu (budoucí Boxer).
Bylo to někdy okolo roku 1978. Františku Pudilovi se stejně nelíbilo zabít svůj kvalitní řadový motor do humpoláckého rámu mamlasů z Jawy. A díky omylu úředníka se grand rozšířil na postavení celé motorky - tedy obestavění motoru odpovídajícími komponenty a vznikla ČZ 350/510.
Souboj značek ale nakonec vyhrála Jawa Boxer (díky tomu, že měla výrazně vyšší podíl na trzích).
ČZ 350 si František Pudil odkoupil a najezdil na ní nějakých 55 000km. Co já vím tak jí zdědil mladý Pudil a od mladého Pudila jí před lety nakoupil Honza Čejchan - a otestoval ve svém časopise Motoxpress. A ten jí zase slíbil NTM v Praze. Ani nevím jestli tam už stojí a nebo jí třeba uvažuje Honza předat NTM u příležitosti 100. výročí počátku strakonické motocyklové výroby ČZ ve 2019...?!
Ta byla si nejblíže modernímu plně konkurenceschopnému motocyklu. Jawa Boxer ve třídách 350 a 420/500 také nebyla špatná, ale to byl zase více takový brumla-soumar / zatímco Číza to byl atlet" s rozvázanými tkaničkami" (jen díky vibracím na vrchu - krátkým vývojem nedotažené vyvažovací hmotě).
http://motoxpress.cz...d=56&message=352