1 reakcí na tento příspěvek Proč se to děje?
1 reakcí na tento příspěvek Proč se to děje?
Naposledy editováno 05.02.2017 17:50:40
1 reakcí na tento příspěvek Proč se to děje?
1 reakcí na tento příspěvek Proč se to děje?
Předpokládám, že nejsi první majitel tohoto stroje. Tyto stroje velmi často trpěly takzvanýn "agrotuningem", kdy si jejich majitelé mysleli, že z prskoletu o objemu 50ccm udělají létající raketu s výkonem 250-tky. Lidová tvořivost dokáže někdy naprosto neuvěřitelné věci. Tak, jak to popisuješ bych odhadoval, že si někdo hrál se snižovaním hlavy, kvůli zvýšení komprese. To je určitě dobrý nápad, ale jako každý nápad, má i tento své meze. Komora, která zbývá po dokončeném cyklu, tedy píst v maximální horní úvrati, má přesně spočítaný obsah od výrobce a moc se nedoporučuje s ním experimentovat. Navíc, čím menší objem motoru, tím menší prostor pro "agrotuning" zbývá. Povětšinou se zbrušovala hrana hlavy válce a tak bych odhadoval, že to bude i tento případ. Protože to někdo více než přehnal, je komprese tak veliká, že to neudrží těsnění pod hlavou a vyfoukne ven. Jsou dvě možnosti: sehnat novou hlavu, někde třeba půjčit takovou, která ještě nebyla tímto "tuněním" postižená, nebo nejlépe novou. Pokud není reálné ani jedno, pak jako jednoduchý test pomůže silnější měděné tesnění (kroužek) mezi hlavu a válec. To, že bys obrátil píst se mi nejeví jako pravá příčina, motor se pak většinou nedá po takové chybě vůbec nastartovat. Pokud si nejseš i tak jistý, vem smirkový papír a vyčisti vrchní část pístu až na hliník. Tam bývá šipka, která ukazuje, jak má být píst namontován - šipka vždy musí ukazovat do směru jízdy dopředu. Krom toho tam bývá ještě i číslice, která říká, na kolikátý výbrus válce je ten píst odlitý. To měděné těsnění může být klidně i dva milimetry silné, o nic nejde, je to jen dvoutakt. Momenťák je určitě výborná věc, za mě ale žádné momenťáky mezi lidem prací se živící nebyly, tak musela pomoci citlivá ruka a selský rozum A světe div se, taky to fungovalo. Pokud mám pravdu, problém se už nevyskytne. Těsnění tam dej "na sucho", měď je měkká a přizpůsobí se. Navíc se přitažením lehce rozplácne a tak bude těsnit lépe, než to grafitové. Papír tam nedávej, propaluje se. Proto tam ani nepatří. Správný objem komory po té, co se dostane píst do horní úvrati lze i vypočítat, případně by ti ho mohl dát i výrobce. Existovaly na to i tabulky, ale kdeže ty loňské sněhy jsou. Výpočet ti taky neřeknu. Už je to moc let.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa Dandy 50 Sachs Jawa 50 Dandy | Jawak123 | 5 | 27.8.2024 v 10:29 AveKT |
Jawa dandy 50 sachs kde zohnať novy... Jawa 50 Dandy | Jawak123 | 1 | 1.5.2024 v 16:53 karavanista |
Dandy 50 Jawa 50 Dandy | DRotter | 7 | 6.4.2024 v 18:57 DRotter |
Dandy 50 Jawa 50 Dandy | bukovjan | 5 | 2.3.2024 v 16:26 bukovjan |
Jawa Dandy 50 Sachs nastavenie zapa... Jawa 50 Dandy | Jawak123 | 4 | 8.7.2023 v 04:01 2stroke |