mam problem z rozkmitavanim riditek . prvne se mi to stavalo s kufrem kdyz jsem je pustil cca 60km/hod. Typoval jsem na kufr.
Pokracovalo to ze bez kufru nad 180km/hod coz bylo neprijemne a ted uz mi zacinaji kmitat nad 160km/hod. Ale stylem ze to je skoro nebezpecny.
Vule v hlave neni jde krasne hladce volne zadne zadrhavani.
Jediny co je na Motorce totalne KO je retez. ¨
Muze to byt retezem?
Diky za rady Dins.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmitani riditek
FEAR píše: Kup tam novou gumu a nevymejšlej další závady
+1
XJR je pry strasne nachylna na nastaveni podvozku. Nekdo ji i kvuli tomu prodal. Staci to prej jen vychytat.
Ta guma ma najeto 4 tis. Bridgestone BT30 EVO GT.
Jeste me napadlo ze koupim tlumic rizeni....
Myslite ze na to vlneni by mol pomoct? Kluci z XJR clubu si pochvalovali ze moto je pak jak vymenena.
Všichni se shodli na gumě, tak jí kup, nech přezout a když to gumou nebude, tak jí tam hold za 2 roky, až sjedeš novou zas hodíš ne?
O nic nejde, prachy nevyhodíš
1 reakcí na tento příspěvek Rozkmitani riditek
Taky bych vsadil na pneu.
A ad to nastaveni podvozku - tomu moc neverim, xjr ma tak primitivni techniku, ze o to nastaveni ani tak moc nejde..
1 reakcí na tento příspěvek Rozkmitani riditek
fisera1 píše: Ahoj vetřu se do dotazu jelikož mám dost stejný problém. Motorku mám týden. gumy uplně nové najeto cca 300km. ložisko v krku bez vůle. Ale jak jedu 160 tak mi skače přední kolo a je to vidět i na blatníku jak to všechno vibruje. je to hrozně nepříjemny. a po Praze je podvozek tak tvrdej že mam pocit že to skoro netlumi. Přední vidlice je nastavena že trčej 3 proužky. a v zadu jsou obě matice u sebe. oproti banditu je to jak staré kolo bez odpružení. Motor taha jak hrom ale mam strach že to někde odskočí a bude pád děkuji za radu
dal bych odpružení do základního nastavení
2 reakcí na tento příspěvek Rozkmitani riditek
Ještě takovou blbost - kontroloval jsi jestli máš přední a zadní kolo "rovně"? Ale kontroluj to deskou- na čárky na kyvce se vyprdni.
Já si na XJR namontoval vidle z R1 a super,do 150km/h přes se taky rozkmitali a skončilo to skokem přes přejezd a následnou hospitalizací :
zlomený obratel,rozdrcená stehení kost...pecka
Vrátil jsem tam původní a vzal ji do Brna a do Mostu a dobrý...
Ale ty USD tam vypadají skvěle
Řešil jsem to ještě s MadMaxem,který je tam má taky a on s tím problém nemá...
bude to asi vážně v nastavení,ale ruku na srdce,kdo to umí naštelovat ???
Je i pár takovejch,co se tím živý,odvypráví pohádku a tady máš a zkus to...
1 reakcí na tento příspěvek Rozkmitani riditek
Koupeny novy pneu Michelin Road5.
Vymeneny loziska na prednim kole , kuzelikove v krku, vzadnim kole, v kyvce, nova rozvodovka, vymeneny olej v ohlinsech.
A je to nemlich to samy s batuzkem neni problem jet pres 200, single 160 tak ze se to chvilku da 180 ji lovim z jedny strany na druhou.
Pojedu asi na nejaky xjr sraz a musim pokecat s ostatnima. Popripade si pujcit nejakou. Prudi mi ze i moje XJ600N jede rychleji.
Dins.
Dokonce jsem si za jizdy sednul na zadni sedacku a nohy na zadni stupacky a motorka se vicemene uklidnila, ze se dze se to dalo cca 180 jak jsem ale presedl tak uz zase cvicila ze strany na stranu.
Druhá věc, nepřetáhl jsi ložiska v krku? Musí jít absolutně volně, jinak motorka nestíhá srovnat vlnění díky gyro momentu od kol. Jedeš jako nalitej, cítíš v řídítkách jak se pravidelně zavírá a otvírá. Ve vysoké rychlosti kmitá a nechce se zklidnit. Po cca 5 tisících to oskáče př. gumu
Třetí věc, v brýlích je poloha tlumičů dle manuálu? Pokud se to pustí níž na předku, motorka zkrátí stopu a je nestabilní hlavně na kvaltu ... Ale lidi to stejně dělají
Edit: tuhost pružin má být tak, že když si sedneš v jízdní poloze zhruba, tak musí klesnout předek i zadek stejně a současně. Povolit útlumy ( pokud to jde ) nastavit to aby se prosedaly spolu a pak tlumení zpět, většinou je potřeba to taky sladit na stejný pokles i odskok.
Předtím je ale potřeba jako první krok nastavit vzadu SAG, a pak už jen povolovat pokud k tomu nejde dohonit předek, záleží co ti umožní nastavovací prvky. ( XJR SP má Ohlins, je to asi jiné než normální...)
= Pokud se nemění pružina, tak potřebuješ vzadu negativní zdvih, tedy podle mě prosednutí cca o 15 % dráhy celkového zdvihu zad. tlumičů u nezatížené motorky po sundání ze stojánku ( vyvěšené kolo). Pokud k tomu nedohoníš předek, aby klesaly oba stejně, pak vzadu povolovat.
Naposledy editováno 17.04.2020 16:28:34
Zkousel jsem to na dalnici cca od 160 jsem plyn chtil jen dvouma prstama levou ruku hodil do klina a moto byla cca do 200 klidna pak uz jsem se bal a byl moc velky tlak vzduchu ze jsem sjizdel dozadu. nicmene drzela stopu v ramci moznosti.
Mate nekdo zkusenosti z tlumicem rizeni? jestli by toto dokazal odfiltrovat. popripade predni plego co by usmernilo vzduch.
XJRo mám momentálně v inzerci a jsou tam fotky i s umístěním...
https://www.motorkar...jr-1300-1544783.html
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha XJR 1300 a palivo E10 Yamaha XJR 1300 | Apo-Rider | 30 | 7.9.2024 v 06:30 Apo-Rider |
Držák bočních brašen Yamaha XJR 1300 | koci84 | 8 | 4.7.2024 v 07:39 Ooooooo1980 |
Tlumič řízení XJR 1300 SP Yamaha XJR 1300 | xjrko1300 | 21 | 16.4.2024 v 12:07 Gahan37 |
Enduro pneumatiky Yamaha XJR 1300 | margolina | 20 | 7.4.2024 v 16:13 milonovo |
Led blinkry - kde najdu relé Yamaha XJR 1300 | Novakus | 4 | 1.3.2024 v 13:14 Novakus |