www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/jawa/oficialne-jawa-predstavuje-nove-modely-350-ohc-a-660-vintage-36057.html
Naposledy editováno 22.02.2017 18:52:16
Hippieguy píše: .......Když už čínský retro, tak ......... Yuki Manxman......
A k tomu musíš mít tohle:
Yuki Yuki Yuki song
Naposledy editováno 23.02.2017 18:33:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ,,Nowá" Jawa 350 OHC
Mercedes----Turecká Liazka, Avia,mimochodem zaprodaná někde do Indie----Italské Iveco.
Tatra zatím jakž takž drží,zaprodaný podíl Dafu.
Scania ---- Volvo .
Na druhou stránku je dobře,že se Jawa po těch obrovských dotacích za ty roky aspon trochu ,,vzbudila ? "
Čurdajurda píše: Velvetek> No napsal jsi to dobře,ale to je se vším tak.
Mercedes----Turecká Liazka, Avia,mimochodem zaprodaná někde do Indie----Italské Iveco.
Tatra zatím jakž takž drží,zaprodaný podíl Dafu.
Scania ---- Volvo .
Na druhou stránku je dobře,že se Jawa po těch obrovských dotacích za ty roky aspon trochu ,,vzbudila ? "
nakupovat kompletni cinskou motorku a vymenit kastliky a nadrz (kdy kastliky tam tak nejak uplne nepasujou - nejspis nejsou delany na tenhle ram, ale je to opravdu z nejake starsi moto) ti prijde jako "vzbudit se" ?
Jak jsem psal už vícekrát "Jawa a KSČ jsou věčné"
2 reakcí na tento příspěvek ,,Nowá" Jawa 350 OHC
Hippieguy píše: Mě by dost zajímalo, pro koho je ta motorka vlastně určená. Fanda značky si spíš zrenovuje nějakou starou jawu. Ten kdo che něco retro, tak si za ty peníze spíš koupí lehce ojetou retro značkovou motorku (Triumph, Kawasaki, Suzuki).
Když už čínský retro, tak za 30 klacků můžu mít Yuki Manxman a ta verze "S" vypadá jako parádní scrambler.
[/quote]
Jak tak sleduju, tak "nová" JAWA je už hnusnější než čínská, nebo jaká...
A kecy o národní hrdosti na tak slavnou značku a že do mrtvých se nekope a t d ... mi přijde ne dětinské, ale tak nějak severokorejské... ještě tak za kritiku ukřižovat, nebo zavřít jak za pochcanej korán... kdybych věděl co z toho bude, tak bych se na to vysral...
Nejsem potenciální kupec čínského stroje 400 ccm, ale kdybych byl, rozhodně by mě J 350 OHC nechala zcela v klidu (a to mám v sobě silnou nostalgii po 500 OHC, kterou jsem kdysi vlastnil). Když už, tak bych sáhl po originálu Shineray 400, nebo "polském" Rometu, "britském či francouzském" Mashi, apod. Stejná, řekněme velmi průměrná kvalita, ale design minimálně o level výš.
Mimochodem, co ten jejich 1000 ccm, resp. 1200 ccm motor? Asi před rokem jsem v Jawě byl a viděl jsem tam poměrně velký počet obrobených bloků na tyto motory (i ty "povedené" prototypy v té jejich vývojové dílně). Co s jím je? Že by to vše mířilo do šrotu a bylo nahrazeno Čínou???
Naposledy editováno 25.02.2017 00:06:25
1 reakcí na tento příspěvek ,,Nowá" Jawa 350 OHC
1 reakcí na tento příspěvek ,,Nowá" Jawa 350 OHC
lubin píše: Ta třipade je relativně hezká, motor z Číny samozřejmě těžce zamrzí...ale to šestikilo je opravdu příšerně splácaný...to není hezký ani z jedné strany...klackem po rukách za toto, už když to bylo na výkrese....jinak retro si představuji třeba takto:
Jo,ale ani jedno z nich není za 100vku
Naposledy editováno 27.02.2017 00:27:03
1 reakcí na tento příspěvek ,,Nowá" Jawa 350 OHC
Tohle přeci není "retro"... To je znouzectnost..." Kucí jediný co máme tak jsou matrice na ty starý kaslíky a nádrže... Tak to rozjedem a nabušíme jich pár, seženem někde nejakou levnou kopii renomovaný značky z 80' prodanou do Indie nebo Číny a naplácáme to tam s logem... On se někdo na tý retro vlně chytí "...
Tohle nikdo nedesignoval za účelem postavit bajk lahodící oku a mající nějakou duši. Úkolem to bylo nějak poskládat a" zase to zkusit"... ona to ta nostalgie po "konopnici" prodá ... na tom se ovšem nedá stavět výroba "moderního" bajku...myslím
A to pomíjím fakt, že vlna retra a cafe vrcholila tak před 5 roky... Takže Jawa zase zareagovala pružně
a nezlobte se, zastánci Jawy ...
Tohle je ROMET 400
a tohle Číneray 400
a obě tyhle varianty mi přijdou víc "sexy" než ten zbastlenej bastard ...
Naposledy editováno 27.02.2017 11:43:52
Zajímalo by mě, kolik stojí ten Romet a Číneray...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ,,Nowá" Jawa 350 OHC
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ,,Nowá" Jawa 350 OHC
Podívejte na tu slavnou" konopnici" a pak si otevřete katalog motorek světa z těch let... Za mě Jawa už od 70' let spěje do rakve svým umělým odbytem v RVHP a absolutní absencí sebereflexe vůči konkurenci.
To co předvedli před lety s tím litrem a teď s tímhle (což tedy není taková tragédie) to snad jen tu skutečnost dokazuje
t_freedom> chtěl jsem něco takového napsat, ale byl jsem moc línej tomu dát hlavu a patu
Ono polepit hotovou čínskou motorku vlastní značkou, jako to dělá třeba MASH, je jedna z možností a řekl bych elegantní, nicméně když už se tu diskutuje, zajímalo by mě, kdo by si takovou Jawu - Shineray vůbec koupil? Jako potenciální zákazník (stejně jako vy všici) a v této trochu zvláštní kategorii motorek to totiž vidim tak, že když už čínu v této kategorii - Shineraye, tak bych si dojel spíše do Polska pro Rometa nebo asi raději do Francie pro MASHe, protože cenový rozdíl je zanedbatelný, ale zákaznický servis nezanedbatelný (na tom Jawa pohořívá).
Tím chci říci, že tato motorka jen s nálepkami u nás moc nemá zákazníky (spíše kvůli kategorii a Jawisti si jí ani nevšimnou), zatímco pokud to bude alespoň "desetiprocentní Jawa" z nádrže a kastlíků, určitě se najde alespoň 10 Jawistů, co si to tady pořídí, což bude asi více, jak všech ostatních zákazníků. Tj. já toto "zbastlení" v případě Jawy vidím jako jedinou cestu, jak jich alespoň 10 prodat, oproti 0 u polepeného originálu Shineraye.
A ještě mě napadá jedna teorie, proč to asi Jawa dělá... možná jde i o peníze, protože tato moto musí mít svojí vlastní homologaci (aby se to mohlo jmenovat "Jawa"), která něco stojí a také koupit a dovést "celou motorku" něco stojí a to nejspíše i na cle více, jak samotné díly (nevím, myslím si to). Tj. tato "stavba", ať se jedná jen o výměnu nádrže a kastlíků je také možná snaha o zvětšení zisku zapojením vlastní práce, než nákupem celé moto a nálepky (však třeba pro MASH je to jeden model z mnoha, na kterém si chtějí budovat budoucí jméno, takže je třeba malá marže na tomto jednom stroji - v rámci budování frmy - netrápí, dožene to na jiných... nicméně jak tak chápu, tak Jawu má tento model živit, protože nic lepšího s E4 nemá).
Mj. Když se podíváte na porovnání 634 Retro, která bez TP, ale se startérem stojí skoro 70 tisíc, tak je tento Shineray snad i lepší (nehledě k tomu, že si něktří za samotné papíry dnes říkají i 15 tisíc, právě kvůli možnosti přestavby... což už mi příjde hnus, když je to v součtu 85 tisíc). Jako zákazník bych pak už raději přemýšlel nad "o dost lepší" 350 OHC, protože cena by nebyla o tolik větší.
Tolik jen k tomu, jaké problémy na tom vidím marketingově... občas ten management Jawy nechápu...
1 reakcí na tento příspěvek ,,Nowá" Jawa 350 OHC
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ,,Nowá" Jawa 350 OHC
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Praktické zkušenosti s Jawou 350 OH... [1, 2] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... | pen | 41 | 3.8.2024 v 11:01 Kanyza |
přestavba 350 OHC na karburátor Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Scrambler | KVTU | 30 | 27.7.2024 v 22:18 Kanyza |
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
shánění a cena plynu do céóčka Jawa 350 OHC | Johny_Servis | 20 | 18.12.2023 v 12:35 MilanR1 |
brali byste reedice JAWA/Y 660 Spor... [1 ... 5, 6] Jawa 660 Vintage | elvis78 | 171 | 28.11.2023 v 15:25 pech. |