2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka
Jurawood píše: tak jasně, výrobce osazuje do motorek 8-14 Ah aku protože je to debil, přitom stačí 10x menší kapacita.
Ty vole to si nech patentovat!
Ne, na startovani skutecne nepotrebujes kapacitu, nybrz proud..
assassin> nj, nikdo je uz nepouziva protoze se nevyrabi,.. vzpomen si ze nez se li-pol zdlouhavym vyvojem dostali proudove alespon trosku na dostrel, trvalo to hezkou radku let, navic jsou drahy jak prase a pri vyuzivani na ten cca 15-25 nasobek kapacity si udrzi kapacitu radove desitky, max stovky cyklu.. ovsem pravda jsou vic nez 2x lehci... BTW pouzivat litiovej clanek bez ochranny elektroniky je prasarna..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka
kerut píše: Ne, na startovani skutecne nepotrebujes kapacitu, nybrz proud..
assassin> nj, nikdo je uz nepouziva protoze se nevyrabi,.. vzpomen si ze nez se li-pol zdlouhavym vyvojem dostali proudove alespon trosku na dostrel, trvalo to hezkou radku let, navic jsou drahy jak prase a pri vyuzivani na ten cca 15-25 nasobek kapacity si udrzi kapacitu radove desitky, max stovky cyklu.. ovsem pravda jsou vic nez 2x lehci... BTW pouzivat litiovej clanek bez ochranny elektroniky je prasarna..
Vzdyt to byl vývoj, lipolky ty nicd uplne prevalcovaly, proc by nekdo vyráběl neco co nikdo nekupuje? A ono rozumnou životnost a proudy mely jen nekteré články - ktere nebyly zrovna levne - rozhodne jsem je v te dobe kupoval za vyrazne vic nez ted Lipol.
Nevim v cem spočívá prasárna u použití lifepo4 bez elektroniky, ale je to vyzkoušené a funguje to dobre, používá to tak rada firem, videl jsem stejne reseni i pro oem automotive aplikace
Jo a ja si teda nepamatuju dobu lipolek ktere nedaly proud jako nicd - vse co se objevilo na modelarskem nebi dávalo lepsi výkony hned od zacatku. Mozna naky spesl autickarsky nicd aku byly nekdy srovnatelné, ale na ty jsem nikdy nedosáhl finančně.
Tech 50A o kterejch pises je úplný nic, treba co litam v heli 2200mAh triclanek turnigy nanotech ma asi 300g mozna ani ne a da 200A ve špičce (motorku s nim nastartuju) a byl urcite do 500,-
Naposledy editováno 06.03.2017 14:45:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka
kerut píše: Ne, na startovani skutecne nepotrebujes kapacitu, nybrz proud..
Pleteš se
Proud, který díky nízkému vnitřnímu odporu dodá zdroj potřebuješ pro první protočení startérem. A ano motorku v perfektní kondici v půli sezóny s čerstvým benzínem bez biosložky opravdu natočíš na první otočení klikovky.
Ale my se bavíme o "startování" , čili ta činnost i na jaře, kdy se 10-20x toči kolem 10 sekund, pak začne blafat jeden válec, přidá se druhý, třetí... pak to na vteřinku chytne a zase zdechne. A může se nanovo...
Na to ti krátkodobý proud opravdu nestačí, potřebuješ i určitou kapacitu, naštěstí výrobce to ví.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka
...hranicni pro vsechny ty lepsi C a 4/5C atd. v NiCd byla prave proudova zatizitelnost elektrod a odvod tepla z baterky jako takovy, clanek jako takovej ma proudovy moznosti jeste mnohem dal.. nicmene hadat se nechci, v moto mam olovenou AGM, nabijim ji konst napetim (lab zdrojem) a neresim...
Pokud ty konce omylem škrtneš o sebe, např. při pájení konektoru, vypukne většinou dost zajímavá podívaná, minule jsem měl slušnej puchýřek
Naposledy editováno 06.03.2017 15:22:59
kerut píše: assassin> 200A ? promin ale co to ma za vyvody, a cim je chladis ??
...hranicni pro vsechny ty lepsi C a 4/5C atd. v NiCd byla prave proudova zatizitelnost elektrod a odvod tepla z baterky jako takovy, clanek jako takovej ma proudovy moznosti jeste mnohem dal.. nicmene hadat se nechci, v moto mam olovenou AGM, nabijim ji konst napetim (lab zdrojem) a neresim...
Klasicky xt60 konektory - nastartuju pres ne i auto - jasne dlouhodobe to nedaj a je to absolutne mimo vsechny "skolni"'poucky u prurezech vodicu, kontaktnich plochach atd - ale proste to v praxi daj. Jak starter u moto, u auta tak treba 2000W v RC aute (tam mam teda ted XT90)
Klidne predvedu.
Na husabergu jsem zkousel ze zacatku 4clanek lifepo4 a konektory a vodice to daly, propalily se skrz izolaci propojky clanku (btw ten clanek ma podle specifikace 120A kratkodobe) musel jsem tam dat 8clanek jako davam do velkejch motorek. 300ccm 2t
1 reakcí na tento příspěvek gelová baterka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka
jako jo, uznavam ze Li-xx jsou dnes uplne jinde nez kdyz zacinaly, navic jsou fakt lehoucky, ale z hlediska tech dosazitelnejch proudu a prubehu vybijeni nebudou podle myho NiCd nikdy nicim pekonatelny (ohledne toho proudu jedine elektrolitickejma kondikama, kterejma se taky konec koncu pushovali..).. a i co se tyka ty ceny,mas asi pravdu ze ty vyberovy a pushovany clanky byly tenkrat taky pekne drahy..
1 reakcí na tento příspěvek gelová baterka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka
kerut píše: assassin> to uz zni docela realnejs.. ja jsem ty sanya RC1700 testoval na dvou paralelnich 12/250W halogenkach (dva sesticlanky seriove, ono npeti kleslo takze to bylo cca "tak akorat") lepsi spotrebic jsem nemel.. meril ubytek pres bocnik z Cu dratu, odpovidal hodnote kolem 50A a baterky se zas tak vylozene nezahrali.. ale videl jsem jezdit nejaky to hydro (nebo jak se ta trida jmenuje, jeden trup, krom vrtulky a kormidla je to skoro cely nad hladunou a lita to jak ufo) mel tam deviticlanek SCRek a nejakej tehdejsi top motor od plettenberga, ....a na tom se nedala udrzet ani ruka po dojeti, div se z toho nekourilo jinak jsem s NiCd (z blbosti) bodoval kancelarsky sponky, a drzelo to.. ovsem taky to skoncilo tusim nejakou drobnejsi popaleninou, nicmene baterky to vsechno prezily..
jako jo, uznavam ze Li-xx jsou dnes uplne jinde nez kdyz zacinaly, navic jsou fakt lehoucky, ale z hlediska tech dosazitelnejch proudu a prubehu vybijeni nebudou podle myho NiCd nikdy nicim pekonatelny (ohledne toho proudu jedine elektrolitickejma kondikama, kterejma se taky konec koncu pushovali..).. a i co se tyka ty ceny,mas asi pravdu ze ty vyberovy a pushovany clanky byly tenkrat taky pekne drahy..
Ja porad nerozumim tvejm argumentum, tvrdis jak nicd nebudou prekonany a sam si je zatezoval 50A a videl zavodak kde byly rozzhaveny do cervena - ja ti rikam, ze dneska lipol za zlomek ceny, se zlomkem hnotnosti bezne davaj 200A ale ty furt jedes tu svoji... tohle je fakt asi zbytecny...
Ty sanya co pises tu mam a nikdy mi neprisly jako nic extra, hned jak to slo jsem presel na lipol a to je nebe a dudy... Fakt nevim zbceho cerpas to presvedceni o jejich neprekonanych vlastnostech
SuperSic58 píše: Koukám, že to tu zas přešlo na technické onanování, které nesouvisí s tématem. Jinak gelovka je jako paní Colombová, všichni o ní mluví, ale nikdo ji nikdy neviděl Jinak lidl nabíječka funguje dobře, naprosto bez problémů a vždy nabije baterku tak, jak má.
Gelový baterie mám dvě, žádný AGM, ale gelový
1 reakcí na tento příspěvek gelová baterka
FJRPEPA: A už si je vykuchal? Prosím napiš až poté Gelovek jsem taky pár viděl, bohužel i otevřené, kde místo gelu bylo skelné rouno.
Jurawood píše: Supersic: otázky byly ihned zodpovězeny, diskuze skončena. Navíc zakladatelka vlákna se odporoučela. Běžný jev na tomto fóru...
FJRPEPA: A už si je vykuchal? Prosím napiš až poté Gelovek jsem taky pár viděl, bohužel i otevřené, kde místo gelu bylo skelné rouno.
Tak nekuchal jsem je, protože jsou funkční. Ale je to na nich vysloveně napsáno a původně měly být ve vodním skůtru, což by odpovídalo, protože si myslím, že jiný se v nich ani používat nemůžou.
2 reakcí na tento příspěvek gelová baterka
" mám v motorce gelovku, žádný AGM"
A co si o tom máme jako myslet? Jsi každopádně king.
Kerut: já se o modelářství zajímám jen okrajově, ale co vím na fórech, v podstatě ihned s příchodem LiPol, šli u všech lidí NiCD, NiMH do koše, všude byly horší a to né o procenta, ale o řády.
Mnohem nižší vnitřní odpor, větší jmenovité napětí a s tím spojené sériové řazení článků, rychlost nabíjení, Ni v sérii se musejí jedině přez noc, přičemž silnější se nedobijí a slabší se několik hodin přebíjí... atd.
jinak zpet k puvonimu tematu - ohledne gelovky 100% souhlas, na tu vodu mozna kvuli pripadnymu znecisteni, ale na moto ma AGM prakticky ty samy vlastnosti (pri nakloneni nevytejka) je podstatne levnejsi..
1 reakcí na tento příspěvek gelová baterka
50A proste neni nic a zadna ta nicd nema absolutne vubec sanci proti lion - přestaly se vyrábět protoze je nikdo nechtel ne naopak.
Zaspal jsi dobu, vubec netusis co se používá a jak to funguje, to pak nema smysl se dohadovat...
Nabíjení nicd za 6-10min je taky total blbost.
To s tima proudama je taky mimo, ty lipolky daj proudy ze se o tom okovů ani nicd nezda, opet rikam - článek velikosti a parametrama shodnej s tima sanyama da klidne 4x takovej proud.
Naposledy editováno 07.03.2017 12:36:19
1 reakcí na tento příspěvek gelová baterka
sejrac píše: Já to tady přečetl jen tak letem světem. Ale mám k tomu dotaz. Většina se tu o baterku stará "chytrejma" nabíječkama a jak je to potom v motorce? Tam se nám to dobíjí jak?
Stejne jako tou chytrou nabijeckou - ono totiz chytrá nabijecka znamena ze to nejde pres 14V
Naposledy editováno 07.03.2017 12:45:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka
assassin píše: Kerut: psal jsem o lifepo4 a123 - to nejsou pytlicky klasika maly monoclanky - jen spatne nadimenzovany propojky, článkům nic nebylo.
OK, jak pisu s tim zusenost nemam, lipolky mam jen klasicky modelarsky "pytlicky" ..tam pak verim ze jde jit proudove dal nez tech 10-20C..
assassin píše: Nabíjení nicd za 6-10min je taky total blbost..
ne neni, videl jsem to na vlaastřni oci, a dokonce s myma vlastnima baterkama.. ne vlastmni nabijeckou, moje umela apr amper max.. ale od profi autickaru na ktere jsem tenkrat pri jezdeni nahodne narazil..
assassin píše: To s tima proudama je taky mimo, ty lipolky daj proudy ze se o tom okovů ani nicd nezda, opet rikam - článek velikosti a parametrama shodnej s tima sanyama da klidne 4x takovej proud.
hele, ja 5Ah lipolkou jsem testoval elektroniku na moto, a byt to je dvouclanek (tj. nabitej ma jen neco pres 8V a hal. zarovky si pri dvoutretinovym napeti zdaleka nevezmou jmenovitej proud) tak pri sepnuti potk. + dalkovejch a k tomu treba jeste blinkru nebo brzdovyho svetla uz napeti hezky kolisalo smerem dolu.. a to je furt docela prd odber, nemeril jsme to ale vic nez 15A to urcite neni.. , a co jsem mel (priznavam ze uz je to dost davno) 2200mAh lipolku tak ve srovnani s sesticlankem sanyo (ty 1700) mi ta dvanactina (takova ta lasicka neodpruzena placka, byl tam nejakej power 500BB) jela hur, a halvne postupne vadla (na sanya to litalo sviznejs a chciplo klasicky az naraz pri uplůnym vybiti)... na druhou stranu ted chystam na jaro letadylko (takovy klasicky balsovy fun-fly) se dvema malinkatejma clankama 500mAh a POT30W a je to samozrejme luxus, ve srovnani se speed 300 a 8cl AAA co tam bejvavaly davno, je to skoro o pulku lehci (pod 200g pri 800mm roz.) a unese se to v pohode i ve visu... takze tak :)
Je to problém v podstatě komplet všech starších aku-vrtaček, jste nejslabší článek? Máte padáka. Prvním cyklem pomocí delta peak nedobije, podruhé sežere na nulu, potřetí nedobije a konečně počtvrté ho ostatní články přepólují a tím usmrtí. Jedině dobíjení 1/10C a přez noc...
Nabíjením 2C se snad zkracuje životnost a to extrémě, nebo se něco změnilo?
Ukázal bych ti svoje Lipolky nafouknuté jako kopačák, vybité byly na 1V /článek a jedou s mírným poklesem kapacity dodnes. Nabíjení je 2C úplně běžné a vždy spolehlivě díky balancování na 100%. Nafoukli se mě i úplně nové akupacky, jeden jsem dokonce koupil už nafouklý z obchodu.. už to beru jako jejich přirozenou vlastnost než závadu.
Asi jediná nevýhoda, nesmíš je zapomenout odpojit, niklkadmiáčům to ani moc nevadilo...
Naposledy editováno 07.03.2017 14:32:13
clanky ve vrtacce a naradi obecne jsou prumyslovy, to uz je uplne jina,.. tuzkovky do dalkovyho ovladani jsou taky mekky, o tom zadna.. a deltapeakem se nabiji praveze jen zrychlene,( obecne se nakonec vic pouzivalo odpojeni kontrolou vyzareneho tepla.. termoclankem) ..pri ladovani 1/10C se pokles skoro neprojevi, tam se jede na casovac...
" mám v motorce gelovku, žádný AGM"
A co si o tom máme jako myslet? Jsi každopádně king.
Tak zaprvé, reagoval jsem na Supersice, který tvrdí , gelovku nikdy nikdo neviděl
a zadruhý nikde jsem nenapsal,že tyto baterky mám v motorce
Tak ze sebe nedělej hysterku.
Několik let jsem dělal závodně do RC a Nimh a NiCd ty proudy neměly dávat tak dobře a v takové životnosti jako Lipol. Bavíme se zde o značkových NiCd s Nimh, kde 6 článek stal kolem 3000 a nedokázal co dnešní Lipol. Životnost byla v řádu desítek cyklů. To Lipol vydrží cyklů stovku
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki DL vstrom 650 X Kawasaki Ver... Suzuki DL 650 V-Strom | Bundik17 | 20 | 25.9.2024 v 08:47 hruso25 |
Problemy so startom Suzuki DL 650 V-Strom | IvanJJ | 6 | 19.9.2024 v 09:42 IvanJJ |
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom | abgx1 | 13 | 13.9.2024 v 13:58 _Michal |
Řetěz na V-Strom 650 Suzuki DL 650 V-Strom | zahadnytajemny | 10 | 12.9.2024 v 17:17 karlos-transalp |
Snížení výkonu motorek Suzuki DL 650 V-Strom | Machy2001 | 2 | 4.9.2024 v 21:28 Martin1980 |