1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje v tlumičích GSX 1400
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje v tlumičích GSX 1400
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje v tlumičích GSX 1400
V_i_c_i píše: Tak zrovna na té trubce mě nic nesere. Nasadím, dvě rány gumovou paličkou a gufero je na místě. Bez rizika poškození čehokoliv. Kdybych nebyl líný tak bych si asi jen vytočil místo použitého gufera silonový kroužek který bych nalisoval na tu trubku.
taky nejak nechapu vcem je problem pri pouziti odpadni trubky
gugo píše: taky nejak nechapu vcem je problem pri pouziti odpadni trubky
V ničem není problém když to máš sám pro sebe a jednou za dva roky si uděláš svoje tlumiče, tak je jasné že nebudeš kupovat přípravek za litr. Ale když to děláš fakt v podstatě denně tak si prostě pořídíš nářadí jaké je potřeba. U některých motorek tam ty gufera jsou narazit dobře, u některých hůř a tou plastovou trubkou by to nemuselo jít tak dobře. A taky to vypadá celkem blbě kdybys před zákazníkem narážel gufera odpadovou trubkou. To za prvé a za druhé, na USD vidle potřebuješ dělený naražeč, takže stejně je musím mít, tak je používám samozřejmě i na konvenční vidle toď vše.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje v tlumičích GSX 1400
Milosh-GSX1400 píše: jen ještě uvažuji na tom videu jak odvzdušňoval tu kartuši tak v té trubce měl díry i po boku jestli to má význam nebo je to jen na lepší odvod vzduchu.
To bych asi neřešil. Hlavní je že jak zapumpuješ tou pístnicí tlumiče tak natáhneš dovnitř olej tlumiče olej a hotovo. Jestli v tou přípravku máš díry nebo je podle mě uplně jednou
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje v tlumičích GSX 1400
A co se týče nastavení té horní matice, tak to máš v manuálu že to máš nastavit na 11mm. Tou vzdáleností vlastně určuješ rozsah nastavení toho horního šroubku co je v zátce tlumiče který slouží pro štelování tlumení při odskoku, tzn. rychlost jakou protéká olej při roztažení tlumiče. Sériové nastavení je 8 kliknutí z plného dotažení.
Pokud tam nenastavíš přesně těch 11mm tak změníš rozsah možnosti nastavení. Toto je asi nejdůležitější věc u těch tlumičů když to děláš. Protože pokud máš ten horní šroubek nastavený na těch 8 kliknutí například. Teď je rozděláš a při skládání si nenastavíš těch 11mm na pístnici a zátku zašroubuješ na doraz a dotáhneš tu kontramatku. Tak pak budeš mít možnost nastavení jen těch 8 kliknutí místo původní třeba 15ti. Na toto opravdu pozor!!!
Já to dělám tak, že než nějaké tlumiče začnu rozebírat tak si zkusím naklikat jaký je tam rozsah. Když tam bude třeba 15 kliknutí celý rozsah tak při skládání ten šroubek uplně povolím a pak si naklikám těch 15, což je nejnižší poloha toho šroubku. Zátku šrubuju rukou na pístnici tlumiče a jak cítím odpor, tak zastavím, v tem moment zakontruju tu spodní matku a mám jistotu že šroubek můžu pak povolit o 15 kliknutí a mám zachovaný ten rozsah 15 kliknutí.
Protože když ten šroubek při montáži budeš mít uplně povolený a dotáhneš zátku tak ztratím uplně možnost jakéhokoli nastavení, neuděláš ani jeden klik a tlumení při roztažení budeš mít nastaveno na nejměkší polohu bez možnosti to přitvrdit.
Je to opravdu důležité dodržet, ale většina lidí co tu píšou na foru jak udělaj tlumiče za půl hoďky s lahváčem a cigárem o tom nemají ani tušení. Tím teď nemyslím nikoho kdo psal tady na to vlákno, ale vím že už se to kolikrát na foru řešilo a o tomto neměli někteří lidi vůbec páru.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje v tlumičích GSX 1400
Zadek:
Předpětí pružiny (černé kolečko nahoře u pružiny) - 3,5 až 4 kroužky (Tady pozor, důkladně před seřizováním zadní tlumiče v místech tohoto předpětí očistit. Je to prevence toho aby ti začalo tohle seřizování téct, protože nějaký bordel naruší O kroužky co tam jsou, a což je jedna z mála bolestí těchto motorek)
Odskok (seřizování na spodku tlumiče) - 3
Komprese - (seřizování nahoře nad nádobkou) - 3-4
Předek
Předpětí pružiny (šestihran na horních brýlých) - 3,5-4 kroužky (tohle platí pro standard bez progresů nebo jinou hustotu oleje, pokud máš progresy a 10W olej tak klidně 4 nebo 5 kroužků)
Odskok (plochý šroubovák na horních brýlých) - 6-7 kliknutí
Komprese (dole na spodku tlumičů) - 3-4 kliknutí
Milosh-GSX1400 píše: Jo těch 11mm jsem nastavil pomoci posuvného měřítka. Já jen podle manuálu úplně povolil ten šroub kde jsou ty drážky 17 klíčem a v manuálu je myslím napsáno vrátit na 5 drážku. S tím šroubkem co kliká a je na obyčejný šroubovák jsem ani nehnul.
Tím si jen usnadníš montáž, protože povolíš předpětí pružiny. Já to rozebírám i skládám bez toho abych to předpětí pružiny povoloval a taky to jde v pohodě.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje v tlumičích GSX 1400
Milosh-GSX1400 píše: na druhou stranu jak jsem je rozebíral tak jsem povolil jen ten šestihran s drážky a do zbytku jsem nedupal tak když ten šestihran utáhnu zpátky na 5 drážku tak je to stejně jak jsem to měl doteď.
Coz neznamena, ze to bylo vhodne nastavene. Ale pokud ti to vyhovovalo tak to samo nech.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje v tlumičích GSX 1400
Milosh-GSX1400 píše: jako kouknu na to, ale nějak že bych byl nespokojen se říct nedá jen ještě jeden dotaz včera jsem měřil pružiny a v manuálu je napsáno že minimum je myslím 316 mm já je mám 320mm ty 4mm nemáš představu jak dlouho vydrží? Rok nebo 40.tis km?? jen takový dotaz plánuju že příští rok možná zainvestuji do lepších pružin.
Nemam, menil jsem za progres od Wilbersu protoze me vadilo jak se to pri razantnim brzdeni potapi.
Asi to u mě nebude tolik o nastavení motorky, ale o hlavě a rozmazlenosti.
Naposledy editováno 16.03.2017 15:27:02
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ukazatel zařazené rychlosti suzuki ... [1, 2] Suzuki GSX 1400 | Tatrman | 34 | 6.8.2024 v 17:01 Lajda |
Model Suzuki GSX 1400 Suzuki GSX 1400 | SuzukiGSX14000 | 4 | 17.3.2024 v 09:38 dedek65 |
vysoké plexi na gsx 1400 ? kdo to m... Suzuki GSX 1400 | george1983 | 11 | 4.3.2024 v 15:44 Danny350 |
Motorka nezatáčí, vlní se na rovině... [1, 2, 3] Suzuki GSX 1400 | Dbednarik | 75 | 14.12.2023 v 16:58 Kohlstein |
GSX 1400 škubání [1, 2] Suzuki GSX 1400 | Moty1 | 56 | 22.7.2023 v 18:28 PEPA12N |