Téma: Životnost pístu 2T
15.3.2017 v 23:12
Zdravím, chtěl bych se zeptat na zkušenosti jak dlouho na 2T MX/Enduro vydrží píst jezděný ve volném čase louky-lesy. Četl jsem si i ostatní témata ohledně výměny pístu atd např. link a je to asi 30-40 mth ale to bude asi na trati kde motorka dostává hodně zabrat ne?
Nedávno jsem koupil Yz 250 01 a za chvíli jsem najezdil necelých 20mth (lesy-louky) a nepřijde mi že by byl nějaký rozdíl ve výkonu a že by za dalších par týdnu byl potřeba vyměnit píst.
Mohli by jste někdo napsat zkušenosti ohledně výdrže pístu/motoru jezděného mimo trat?
Díky :)
Nedávno jsem koupil Yz 250 01 a za chvíli jsem najezdil necelých 20mth (lesy-louky) a nepřijde mi že by byl nějaký rozdíl ve výkonu a že by za dalších par týdnu byl potřeba vyměnit píst.
Mohli by jste někdo napsat zkušenosti ohledně výdrže pístu/motoru jezděného mimo trat?
Díky :)
1 reakcí na tento příspěvek Životnost pístu 2T
U CR500 vydrží dlouho, netočí takovej nesmysl jako 250/125 ccm, a hlavně podržet CR500 v maximu zvládá jen málokdo...
1 reakcí na tento příspěvek Životnost pístu 2T
ja si styl jizdy cloveka co si koupil 16let starou krosku na jezdeni po poli docela dokazu predstavit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Životnost pístu 2T
assassin píše: ja si styl jizdy cloveka co si koupil 16let starou krosku na jezdeni po poli docela dokazu predstavit
Myslim si že na jezdeni v lese a po polich je jedno jestli mas 3 roky starou motorku nebo 15, pokud se o to clovek stara tak to jede skoro stejne. Jen cena kdyz to kupujes je 2x mensi. Jinak s tim jezdim pilu kdyz se da :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Životnost pístu 2T
bugy15 píše: Myslim si že na jezdeni v lese a po polich je jedno jestli mas 3 roky starou motorku nebo 15, pokud se o to clovek stara tak to jede skoro stejne. Jen cena kdyz to kupujes je 2x mensi. Jinak s tim jezdim pilu kdyz se da :)
Bys ses divil ale je a kurevsky

E: a s takovymhle pristupem jses adept na "budu delat brzo motor"
Naposledy editováno 16.03.2017 10:34:26
Zdravím
Ak by pomohlo tak niečo sa dá prečítať aj tu http://www.motogreg.../10-kedy-menit-piest
Ak by pomohlo tak niečo sa dá prečítať aj tu http://www.motogreg.../10-kedy-menit-piest
Díval jsem se jak vypadá můj píst přes výfuk:

Mohl by mi někdo kdo se v tom vyzná říct odhadem kolik je na něm najeto a kolik by asi ještě mohl vydržet? (nechci žádné věštění z křištálové koule jen prostě odhad)
Ten co mi to prodal říkal že vyjel na nový píst a nikasil 8 nádrží asi na trati + já 20mth po lesích.
Jinak jezdím na Motul 800 a filtr čistím po pár jízdách.

Mohl by mi někdo kdo se v tom vyzná říct odhadem kolik je na něm najeto a kolik by asi ještě mohl vydržet? (nechci žádné věštění z křištálové koule jen prostě odhad)
Ten co mi to prodal říkal že vyjel na nový píst a nikasil 8 nádrží asi na trati + já 20mth po lesích.
Jinak jezdím na Motul 800 a filtr čistím po pár jízdách.
pokud chceš opravdu zjistit jak na tom seš,tak musí hlava dolu,u pístu změřit vuli mezi valcem a pístem,potom valec dolu a změřit ovalitu a skouknout jak vypada nikasil,nebo povrch valce,jde o to že písty v těhle strojích mají životnost X motohodin a to i přes to že jezdíš hoby,a nikde nemaš zaručeno že kdyš tomu nedavaš tak ti vydrží dvakrat tolik,až ti praskne píst a omlatí ti hlavu,poškrabe valec a pokeca si ložiskama na klice tak to bude docela ranec,prevence je nejlepší zpusob jak jezdit dlouho
2mm je nejak moc? Ono ty ložiska spravne i vuli malou maji C3 .. ta zmizí po zahřátí.. Ale co jsem kupoval nebo delal motory.. Novej píst bez novyho spodku ho vyklepne jak nic pokaždé.. vetsinou loziska jsou ko a chrom na klice jde do prdele pak taky
Vem za ni i do stran jestly je fest uložená.. Pokud mas vuli opravdu takhle velkou i vertikálně cekaj te loziska mozna i chrom kliky nebo lepeni Ale vse záleží i jak se ti zda ze vibruje? atd ja na tom taky jezdil jeste dobu, ale samozřejmě zhorsuje se životnost vseho okolo..
Vem za ni i do stran jestly je fest uložená.. Pokud mas vuli opravdu takhle velkou i vertikálně cekaj te loziska mozna i chrom kliky nebo lepeni Ale vse záleží i jak se ti zda ze vibruje? atd ja na tom taky jezdil jeste dobu, ale samozřejmě zhorsuje se životnost vseho okolo..
Tak jsem to byl změřit ty vůle - Axiální vůle není a Radiální vůle je necelý milimetr(jde znatelně poznat při pohybu rotorem do stran) obě jsem zkoušel za studena.
Co se týká těch vibrací tak jsou dost cítit ale to by mohla dělat i klika atd. - vůbec netuším jestli by motorka měla normálně vibrovat nebo to dělá něco špatného.
Co se týká těch vibrací tak jsou dost cítit ale to by mohla dělat i klika atd. - vůbec netuším jestli by motorka měla normálně vibrovat nebo to dělá něco špatného.
1 reakcí na tento příspěvek Životnost pístu 2T
2 reakcí na tento příspěvek Životnost pístu 2T
Co jsem se díval na nikasil tak není poškrabaný ani se neloupe tak se uvidí až se to změří.
Na pístu je napsaná velikost 66,38 jde zjistit podle rozměru kolikatý píst je jetý na tom nikasilu?
Pokud by byl ok nikasil tak pak by následoval pist 66,39 ?
Na pístu je napsaná velikost 66,38 jde zjistit podle rozměru kolikatý píst je jetý na tom nikasilu?
Pokud by byl ok nikasil tak pak by následoval pist 66,39 ?
bugy15>
66,38 je si už asi ten největší.
vertex dělá 34,35,36 a 37.
každopádně větší píst se dává po přehonování nikasilu.nemůžeš dát větší píst jen tak,protože nikasil se opotřebovává hlavně tam,kde jezdí kroužky,zbytek jen minimálně,takže by to bylo moc natěsno.
maximální odchylky v průměru válce jsou 0,03mm a když vidím ten píst,tak nevěřím,že to bude v toleranci.
66,38 je si už asi ten největší.
vertex dělá 34,35,36 a 37.
každopádně větší píst se dává po přehonování nikasilu.nemůžeš dát větší píst jen tak,protože nikasil se opotřebovává hlavně tam,kde jezdí kroužky,zbytek jen minimálně,takže by to bylo moc natěsno.
maximální odchylky v průměru válce jsou 0,03mm a když vidím ten píst,tak nevěřím,že to bude v toleranci.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha yz 250 přívěra Yamaha YZ 250 | Thunder | 5 | Dnes v 18:49 Thunder |
Muddy Winter [1, 2, 3, 4] KTM EXC 250, KTM EXC 450 F, KTM EXC 300 Six Days | Kohlstein | 94 | 24.4.2025 v 22:54 Kohlstein |
Spojka exc 300 23 KTM EXC 300 | pilsner808 | 1 | 23.4.2025 v 12:21 krokoš |
Kawasaki kx 125 po pridani ju zdusí Kawasaki KX 125 | Jawakawarider | 4 | 20.4.2025 v 23:10 Kohlstein |
Ktm exc 300 2000 KTM EXC 300 | Jintex | 30 | 19.4.2025 v 22:17 krokoš |