edit foto
Naposledy editováno 26.03.2017 11:56:24
1 reakcí na tento příspěvek Zalomený šroub
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zalomený šroub
dave-lister píše: Pokud to prasklo malou silou, byl svorník vytahaný od svodů jak se teplem kroutí s tím se nedalo nic dělat. Já bych do něj vyvrtal malou dírku a zkusil do toho naklepat 30 torx nebo xzn 6, pak nahřát hliník okolo a zkusit povolit. Ale čert ví kolik tam máš místa, já tohle většinou dělám když je hlava na ponku a jde to většinou pěkně. Pokud ti to nepůjde takhle vytočit budeš muset sundat hlavu... Jinak je riziko že to pěkně rozmrdáš.....
Assassin: K nástrojaři kam vozím hlavy na rovnání to jinak než vytahovákama nedělá.
ono je neco jineho kdyz utrhnes sroub pri dotahovani napr, nebo kdyz ulitne sroub kterej byl pri utahovani "pretazenej" - u tehle pripadu je sance, ze to puje vytahovakem velka.
u spoje kde je jasny, ze nekdo ten sroub utrhnul pri povolovani, protoze je sroub zarezlej nebo "zarostlej" (alu vs ocel) tak neni moc sanci. pokud ten moment nedokazal prenest treba M8 sroub s jadrem prumer 6,5mm tak to tezko prenese vytahovak prumer cca 4-5mm? navic je tam ten efekt "roztazeni" sroubu.
na tyhle srouby je to COcko nejsnazsi reseni - ohratej sroub tim jak na nej navaris matku se pekne uvolni. v dobe kdy jde COcko vzit do jedny ruky + mala flaska nema smysl v tom sroubu zalomit jeste vytahovak, pripadne vrtak nebo zavitnik - to se pak uz vytahuje o dost hur.
Naposledy editováno 26.03.2017 14:50:34
dave-lister píše: Pokud to prasklo malou silou, byl svorník vytahaný od svodů jak se teplem kroutí s tím se nedalo nic dělat.
sroub se neda pri samotnym povolovani urvat prakticky nikdy,..
- kdyz to praskne uz malou silou bylo prekroceny mech. namahani.. tj.bud dotazeni pres mez kluzu -> plastizace -> po odlehceni utahovaci kombinace "tah+krut" na provozni "jen tah" (zjednodusene receno) zustava zbytkovy napeti, sroub drzi utazenej ale dalsi zatez krutem, navic v opacnym smeru neda.... prip. to samy=prekroceni meze kluzu, muze nastat jak pises pri nedodrzeni utahovciho momentu pridavkem napeti od tepelne roztaznosti (aneb vesela prihoda z waltrovky kdy se mechanikum na vyvoji zdalo ze srouby na volne turbine maji podezrele maly moment.. tak to dotahli nakrev a na motorovy zkusebne pak bylo celkem veselo, tam to slo teda samozrejme az pres mez pevnosti... )
-kdyz to ulitne az velkou silou, doslo vlivem nenamazani spoje k difuzi mezi materialy (zvit se lidove receno zazere), souc. treni kterej byl pri utahovani nejakej je pri povolovani mnohem vyssi a sroub to samozrejme nevydrzi,...
tak jako tak je to ale prakticky vzdy chyba pri utahovani ! ..pri povolovani s tim jde uz malokdy "neco delat"
k tematu, opatrne vrtat, a vrtat, a cistit zavitnikem.... na vytahovaky taky moc neverim
E: s principem druhej, moc pomalu pisu
Naposledy editováno 26.03.2017 14:58:29
1 reakcí na tento příspěvek Zalomený šroub
Naposledy editováno 26.03.2017 19:44:00
3 reakcí na tento příspěvek Zalomený šroub
Tobě se nikdy nestalo že si ve svodech měl vytahanej svorník kterej prasknul při povolování už malou silou? Kolikrát se stane že praskne už tím pnutím svodů a vozidlo prostě přijede se zalomenym svorníkem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zalomený šroub
gagtoy píše: normálka navrtat a vytočit vytahovákem....
Poprvé jsem zkoušel výše navržené postupy: Navařit matku, navrtat dírku a naklepnout torx, vytahovák...a nic. Nakonec opatrně odvrtáno, odbroušeno. Podruhé jsem neexperimentoval, šetřil nervy a rovnou vrtal
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zalomený šroub
pokud te to uklidni tak pri sundavani svodu z maly VFR (podotykam ze je anglan inteligentne svaril dohromady pred.+zad. takze to bylo i beztak jak jezek v kleci), jsem jednu z tech tri matic vzadu, uplne zrezlou, zazranou jak prase.. (nevim jak to ma 750 ale 400 ma u zadni hlavy takovy jakoby prodlouzeni cca k hrane ramu) odrezaval pres hodinu dremlikem, a taky jsem si pripadal jak retardovanej zubar.. fakt jeste zmensenym malinkatym kotouckem protoze flexou bych se tam kolem tlumice a svodu jednak vubec nedostal a hlavne velkym polomerem kotouce bych to nejspis vzal i s tim vnejsim zavitem, coz by byl docela prusvih....
šmudla píše: jednoduše - použij kančí zub a máš to venku.
Kančí zub
Jo tak přesně z téhle sady, mě ten zkurvenej vytahovák rupnul a zůstal v tom šroubu. Takže na vytahováku nešetři a kup kvalitní. Potom sem celej den odbrušoval opatrně zbytky šroubu dremlem a padlo na to mega mrď peněz za frézky, ale šlo to.
Jinak všem díky za rady a psychickou podporu
1 reakcí na tento příspěvek Zalomený šroub
1 reakcí na tento příspěvek Zalomený šroub
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zalomený šroub
Bredy400 píše: Čao tak to mám za sebou,byl jsem koupit ty vytahováky a ty jsou uplně k hovnu,takže sem to opatrně odvrtal na puvodní velikost což jsou 6ky takže sem udělal závit koupil sem noví závitníky takže se mi povedlo to trefit tak že jeto přesně jak předtím velokost 6! no kurná to jsem nečekal takže díky a aspon vidíte že nemá cenu kupovat vytahováky ale rovnou to odvrtat hotovo
Kdo to říkal, co to říkal? Já jsem to říkal
gagtoy píše: zaleží jestli dáš za sadu 300 korun nebo 5600... nejdřív samozřejmě naklepnout menším šroubem, na střed označit dulčikem a začínat od nejmenších vytahováků.... řek bych že vyndáš tak 7 z 10 tímdle způsobem.... aspoň co se dělo mě....
Přesně tak, když jsem viděl ten odkaz od šmudly za sadu vytahováků za 41kč, tak kvalitní nástroje a nářadí je prostě drahý.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda VFR 750 RC36 1, šíře ráfku a ... Honda VFR 750 | Dejvo6 | 4 | 1.8.2024 v 11:41 Gahan37 |
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 | PetrZephyr | 6 | 25.7.2023 v 16:18 Gahan37 |
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 | PetrZephyr | 3 | 2.7.2023 v 18:22 PetrZephyr |
Držáky spolujezdce Honda VFR 750 | Lech | 12 | 27.4.2023 v 16:33 Gahan37 |
VFR 750 F-jaký rok výroby Honda VFR 750 | Mates_Rider | 10 | 26.1.2023 v 13:44 bocusvfr |