Téma: Zvýšení výkonu u jawa Pionýr
11.4.2017 v 20:48
Dobrý den
Chtěl bych se zeptat jak levné zvýšit výkon u fichtla na fichtlcup
Neničim žádnou motorku koupil jsem predelavanej šrot abych nenicíl veterány
Dekuji za každou radu
Naposledy editováno 11.04.2017 21:24:58
Chtěl bych se zeptat jak levné zvýšit výkon u fichtla na fichtlcup
Neničim žádnou motorku koupil jsem predelavanej šrot abych nenicíl veterány
Dekuji za každou radu
Naposledy editováno 11.04.2017 21:24:58
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení výkonu u jawa Pionýr
Na rovnou podložkru(sklo)polož brusný papír,sundej hlavu válce a šoupáním po brusivu ji sniž o 1 mm
nebo pokusně o víc.Ale nepřežeň!Zvýšením kompresního poměru se zvýší i otáčky a tím i výkon.Ale na úkor životnosti klikového mechanizmu.
nebo pokusně o víc.Ale nepřežeň!Zvýšením kompresního poměru se zvýší i otáčky a tím i výkon.Ale na úkor životnosti klikového mechanizmu.
Edrig píše: Na rovnou podložkru(sklo)polož brusný papír,sundej hlavu válce a šoupáním po brusivu ji sniž o 1 mm
nebo pokusně o víc.Ale nepřežeň!Zvýšením kompresního poměru se zvýší i otáčky a tím i výkon.Ale na úkor životnosti klikového mechanizmu.
Hlava ma vnitrni odsazeni ne?
..hele nic proti posilovani, ale ja bych (kdyz uz) sehnal radeji nekoho s bruskou, uz kvuli te presnosti
..a milimetr mi prijde docela az dost hodne (ale priznavam ze nevim kolik ma pionyr zdvih), sel bych postupne/pokusne po dvou desetinkach..
..a milimetr mi prijde docela az dost hodne (ale priznavam ze nevim kolik ma pionyr zdvih), sel bych postupne/pokusne po dvou desetinkach..
Pojud to chces brat vazne tak ti tahle uprava nestaci. Bohuzel i tady jsou magoru co do toho laduji tisice a desetitisice za ctyrkvalty atd. Kamos to jezdi a ma na tom 12 koni. Zivotnost motoru zavod a trenink. Vybrus si dela sam aby nekdo nekopiroval kanaly atd. Proste s hlavou si nevystacis. Pokud nemate nejakou kategorii original bez uprav. Tam to namaz, serid a dofoukni pneu.
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení výkonu u jawa Pionýr
No chci jezdit klasik a tam už jsou povoleny nějaké úpravy
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení výkonu u jawa Pionýr
Na klasik toho moc neupravíš. Tam můžeš dát bezkontakt, udělat 8. výbrus, potom můžeš vyleštit sání a možná dát píst s jedním kroužkem.
kat. JAWA 50 Klasik
- Motor musí být originální ze stroje Jawa 50 (05,20,21,23,550,555)
- Originální kartery, víka, válec, hlava, karburátor, spojka, primární převod, výfuk
- převodovka 3 rychlostní
- Vrtání do 40 mm
- Rám originál Jawa 50 (05,20,21,23,550,555)
- Přední i zadní pérování originální
- Kola 16 palců
- Pláště libovolné
- Stupačky mohou být sklapovací
- Stupačkový kříž možno vyztužit
- Držák výfuku možno vyztužit
- Funkční brzdy a čitelné startovní číslo (na dresu či na tabulce na stroji)
Klasik naštěstí není finančně tak náročný a díky přísným omezením bude dost vyrovnaný co do výkonů stroje.
Ale speciál tě předjede jako nic
Jak jede Jawa 50 speciál
Naposledy editováno 12.04.2017 08:14:28
kat. JAWA 50 Klasik
- Motor musí být originální ze stroje Jawa 50 (05,20,21,23,550,555)
- Originální kartery, víka, válec, hlava, karburátor, spojka, primární převod, výfuk
- převodovka 3 rychlostní
- Vrtání do 40 mm
- Rám originál Jawa 50 (05,20,21,23,550,555)
- Přední i zadní pérování originální
- Kola 16 palců
- Pláště libovolné
- Stupačky mohou být sklapovací
- Stupačkový kříž možno vyztužit
- Držák výfuku možno vyztužit
- Funkční brzdy a čitelné startovní číslo (na dresu či na tabulce na stroji)
Klasik naštěstí není finančně tak náročný a díky přísným omezením bude dost vyrovnaný co do výkonů stroje.
Ale speciál tě předjede jako nic
Jak jede Jawa 50 speciál
Naposledy editováno 12.04.2017 08:14:28
Čerpal bych odtud http://www.jawa50speed.wz.cz/
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení výkonu u jawa Pionýr
Tak urcite by sel dat jazyckovy ventil na sani, do original valce udelat vicekanal atd. To prece nezakazuji. Original valec jsi pouzil, mas. A uz litry litaji xD
Naposledy editováno 12.04.2017 08:41:57
Naposledy editováno 12.04.2017 08:41:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu u jawa Pionýr
V_i_c_i> to co jsem vytáhl jsou pravidla nějakého volnějšího. Každopádně jazýčkový ventil na sání už není originální sání a často bývá zakázán i u speciálu. Stejně jako přidávání kanálů je nepovolený zásah do válce.
Ale může být rád za rozhodnutí jít cestou klasiků. Co jsem slyšel o borcích od nás co jezdí speciál, tak ti už mají v motoru přes sto tisíc a nespočet hodin práce.
Ale může být rád za rozhodnutí jít cestou klasiků. Co jsem slyšel o borcích od nás co jezdí speciál, tak ti už mají v motoru přes sto tisíc a nespočet hodin práce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu u jawa Pionýr
kubacech píše: V_i_c_i> to co jsem vytáhl jsou pravidla nějakého volnějšího. Každopádně jazýčkový ventil na sání už není originální sání a často bývá zakázán i u speciálu. Stejně jako přidávání kanálů je nepovolený zásah do válce.
Ale může být rád za rozhodnutí jít cestou klasiků. Co jsem slyšel o borcích od nás co jezdí speciál, tak ti už mají v motoru přes sto tisíc a nespočet hodin práce.
Tak buď jsou ty válce bez úprav nebo s úpravou nebo s přesně definovanou úpravou. Ty vyleštíš kanály a tím je upravíš. Já je zvětším a přidám. Také jsem je tím upravil jako ty. Proto říkám že to chce přesně si zjistit pravidla. Sání nechám původní. Jen ten ventil prostě přidám pod koleno. A originální sání zůstalo dokonce bez úprav.
Proto jsem výše uvedl aby si zjistil co je zakázáno. Ono dostat do toho motoru těch 12 koní kámoše stálo nespočet hodin, peněz a nadává na ty co dají čtyřkvalt za třicet tisíc nebo kolik.
V_i_c_i> Blbé je, že ty pravidla nejsou nějak centrálně. Někde to je volnější, někde konkrétnější ti co jsem psal v tom údajně mají 18 a udělaný pětikvalt ale rovněž životnost když se zadaří jeden závod. Občas to ani ten nezvládne. Ale osobně je neznám, tak nevím co je na tom všem pravdy.
Ale to už s původním strojem moc společného nemá. To je fakt dle kategorie speciál, kde se musí zachovat pouze původní kartery a vrtání 40mm
Ale to už s původním strojem moc společného nemá. To je fakt dle kategorie speciál, kde se musí zachovat pouze původní kartery a vrtání 40mm
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení výkonu u jawa Pionýr
N2O
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu u jawa Pionýr
CB600>
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení výkonu u jawa Pionýr
Čus. Základem je, aby všechno od motoru až po zadní kolo chodilo volně... Tzn. ložiska OK, řetěž OK a nepřešponovanej, dál taky nepřibrzďující brzdy. U motoru se mi osvědčil originální filtrbox i výfuk. Pohraj si s primárním i sekundárním převodem... Válce od stejskyho jsou většinou v originálech zakázaný. Bezkontaktní zapalování zvýší spolehlivost, ale jde se bez něj obejít. Dál je důležitý mít čistou palivovou soustavu, aby se ti uprostřed závodu neucpala tryska Drapáky jsou samozřejmostí...
No, a by jsi se rozumně umisťoval, tak musíš vážit 60 kg, ne jako já s 95 Ale jinak je to super zábava
No, a by jsi se rozumně umisťoval, tak musíš vážit 60 kg, ne jako já s 95 Ale jinak je to super zábava
2 reakcí na tento příspěvek Zvýšení výkonu u jawa Pionýr
Ještě by možná nebylo od věci napsat, jestli chce jezdit teren nebo silnici
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení výkonu u jawa Pionýr
Nazdar - řekni tátovi ať ti s tím pomůže. To je zkušený borec.
Inspiraci můžeš čerpat třeba zde: JAWA50ZÁVODY
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jak zespolehlit fichtla [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... | Leffee | 32 | 17.11.2024 v 07:31 Johny_R |
štartovanie jawa 555 Jawa 50/555 Pionýr | Emko62 | 13 | 2.9.2024 v 21:02 Bundes |
Oprava Klikovky Jawa 50/555 Pionýr | Tom350354 | 2 | 24.7.2024 v 16:39 rg250 |
Zvyšování výkonu Pařeza Jawa 50/555 Pionýr | Guc | 25 | 2.5.2024 v 14:28 laďa-prášil |
karburátor Jawa 555 [1, 2] Jawa 50/555 Pionýr | 888888 | 47 | 8.3.2024 v 05:26 FJRPEPA |