AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak - chci trochu investovat , bud' do veterána, nebo pořídit kamarádku mojí Jawy 660. Líbí se mi toto : http://www.motorkar...ada-750-1124387.html
Co vy na to ?
Naposledy editováno 15.04.2017 18:45:01
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
K Jawě dobrá alternativa - sem tam něco klekne a nebo z toho alespoň něco teče .
Moje zkušenost - předváděčka Stelvio - zajímavé svezení, ale ....počůral se kardan, přitom strojek neměl natočeno ani 1000km.
Ale zase rozpočtovka Breva 750 kamarádce fungovala bez problému.
Holt asi kus od kusu.
Naposledy editováno 15.04.2017 20:49:07
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
A že by Jawa zůstala stát ? To určitě ne.
milan1963 píše: hrnous> tvojí J 660 pozná asi každý, taková je jen jedna.
Jinak - chci trochu investovat , bud' do veterána, nebo pořídit kamarádku mojí Jawy 660. Líbí se mi toto : http://www.motorkar...ada-750-1124387.html
Co vy na to ?
Tak si to kup,když se ti to líbí...... Tahle 750 je sice líná jako veš, ale problémy s ní až tak nejsou....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
- kontrola a seřízení karburátorů
- kontrola a seřízení ventilů
- kontrola napínáku a všeho co by se tak mohlo a mělo zkontrolovat
- výměna oleje i filtru
- výměna ložisek řízení
- kontrola a případně přetěsnění předních tlumičů včetně výměny náplní
- zkontrolovat souosost kol, když už to tam bude
Prostě řekněme opravdu větší až velký servis....gumy i řetězovku mám novou.....jde mi prostě jen o kontrolu a seřízení motoru + výměnu náplní. No a vyřešit ten problém, proč se mi zdá, že to do jedné zatáčky padá a do druhé tlačíš...jak jsem psal předtím....Sám se do toho pouštět nechci, nejsem na to zrovna expert a hlavně v servise to udělají lépe i rychleji...Zhruba odhad ceny? :)
Díky moc
Jinak Honda je špica strojek jen myslím že jsou značky které mají jak bych tak řekl větší charakter ale to není nic proti hondě. Měl jsem ji a klidně do toho půjdu zase.
Jak se vymění ložisko v krku řízení stane se z XJ úplně jiná motorka která se vodí sama. Pár rad k tomu napsal Otis na XJ stránkách.
Naposledy editováno 16.04.2017 14:06:07
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Motorku ti můžu opravit pokecat vysvětlit společně s kamarádem který postavil dům už předloni s dvougaráží. Opravy dělá po práci ve svém volném čase a navzájem si asistujem.
Jen se to musí domluvit předem aby byl na to nějaký prostor.
Kontrola + seřízení ventilů a napínáku: buď sám (mělo by otmíst šroubky a je to dvouventil) pokud to sám dělat nechceš, tak 1000kč.
Ostatek dle stavu.... Já bych začal tím měřením geometrie, protože to aby najednu stranu šla a na druhou ne, tak bude mít nějaké větší bebí....
Hoši vole,
prodávám erko Klasický erko. Vono víte jak - bejt to nějaká debilní tupá stovka po GO, co s ní dědek Svobodů s vajíčkama na zadním platě jezdil jenom v neděli a za sucha, nedá za to nikdo ani blbej litr. Ale tohle je - ježišmarja táto, poď na mě z boku - tohle je fakt erko. Česká advanced vylepšená verze Porsche 911, mokrej sen každýho pořádnýho městskýho floutka konce sedmdesátejch let, kočkolap s logaritmickou účinností, plivanec do tváře všech imperialistů - prostě ERKO !!!
Jasně - laik se po prohlídnutí fotek otřepe hnusem a začne pozpátku odříkávat korán - ale pravej znalec ví, na co se zaměřit a trocha prachu či koroze ho nijak nerozhází, neboť ji považuje u perspektivního veterána za určitou společenskou slušnost.
Takže teďka něco k vozidlu samotnému - vyrobili ho podle mojeho odhadu asi tak před třema stoletíma zaměstanci chráněné dílny v Young Pain City (domorodci to někdy překládají jako Mladá Boleslav) - přesněji řečeno ve filiálce Quassiny Ost-Sudetenland. Je to jeden z vyhledávaných tzv. "pátečních" modelů (pro laiky - nejhorší byly pondělní, které se vteřiňákem lepily z plechů, co celý víkend ležely na frajplace přímo pod okapem. Páteční byly zcela jednoznačně nejlepší, protože byly z plechů, které se azbestovejma rukavicema braly ještě teplé rovnou z vagónů, co právě přijely z kladenských hutí).
Auto mělo asi šestnáct majitelů a postupně sloužilo jako střemhlavý stíhač, výletní parník, nosič spojlerových nástaveb, nasírač sousedů, erotická seznamka, kurník pro slepice, šmajchlkabinet pro drobné hlodavce a sociální zařízení pro kuny. Posledních deset let nehybně stálo ve stodole Díky tomu je v nebývale zachovalém stavu, neboť veškeré povrchové části i dutiny jsou impregnovány speciální směsí patentovanou NASA, skládající se z 50% slepičáků (pro pražáky - to jsou úplně normální hovna tvora jménem Kur Domácí), 23% hoven kuních, 10% prachu, 10% granulované tmy a 7% neidentifikovatelného megaslizu. Pro účely alespoň nějaké fotografické dokumentace jsem se pokusil aplikací osmi kýblů vody a rýžového koštěte zmíněnou vrstvu na části auta odstranit.
Po otevření dveří na nás dýchne nezaměnitelná jemná vůně plísně, exkrementů a pitralonu. Koženková sportovní sedadla přímo vybízí k nasednutí a upatlaný volant tiše vypráví o tom, jak v Mototechně roku 1980 přišel o panictví. Za zadními sedadly se skrývá silný mnohakoňový motor, který sice na pohled vypadá jako rezavý modročerveočerný pozůstavek nějaké explodované pěchotní miny, ale kupodivu je zcela kompletní a jde snadno protočit (tedy ne zas tak snadno, aby to znamenalo absenci ventilů). Nebyl startován minimálně těch deset let, nicméně je téměř stoprocentní pravděpodobnost, že mu to nebude dělat obtíže.
Autu chybí brzdy. Správný sporťák je ale vlastně nepotřebuje. Jinak mu snad - zejména v interiéru nic moc nechybí (napadají mě třeba větrací mřížky na palubce, které možná v minulosti odstranily krysy, když tam dětem vyráběly tobogán).
Koroze na klasických místech - zatím kromě předního blatníku nikde tabákového typu, ale samozřejmě je potřeba řešit. Má to různé plastové nárazníky, spojlery a další pičičinky, z dalších tuningových úprav stojí za zmínku zadní světla ze stodvacítky. Nějaké závažnější zásahy, které by byly neodstranitelné tam nejsou. Nikde není nějak zvlášť pobouchané (na fotce vypadá přední bok jako po havárii - není tomu tak, je to pouze nános výše uvedené konzervační hmoty, která zrovna nebyla v akčním rádiusu koštěte.
Auto má platné doklady, posledních dvěstě let nebylo dělané STK. V papírech by mělo všechno sedět (když jsem ho kupoval a přepisoval na sebe, nebyl žádný problém a od té doby se nic nezměnilo). Je psáno na mě, samozřejmě ekopoplatek NENÍ vyřešen. Kupodivu je ale celou dobu řádně placeno povinné ručení, takže nehrozí žádná milostná psaníčka spojená se žádostí o hmotný příspěvek v hmotné nouzi od kanceláře pojistitelů. Přepis na nového majitele ( případně protokol o ekolikvidaci) JE PODMÍNKOU PRODEJE !
Osobní prohlídka vítaná a možná prakticky kdykoliv v Jihlavě.
UPOZORNĚNÍ !
Hoši vole, buďte prosímvás soudní. Výše uvedený odrazující popis a fotky zde uveřejňuji zejména proto, že pokaždé - opakuji P O K A Ž D É - když prodávám nějaké auto, tak je to minimálně na třikrát. Ve dvou případech se totiž výhercem obvykle stane nějaké natěšené polodementní teenagerské jelito, které místo co by si večer pod dekou spořádaně drátovalo netopejrka, tak raději sedí u Aukra a sní svůj megaveteránistický sen, kterak pomocí kanagomu, sady uchošťourů a jedné piksly chromu ve spreji udělá behem týdne ze shnilého ošklivého kačátka 1A hvězdu srazů. Jelito nemá soudnost, ani náznak inteligence. Jelito se kromě základních životních funkcí umí akorát těšit. Jelito není schopné sednout do auta, nebo na vlak a přijet se třeba dopředu na vergl podívat. Jelito umí jenom snít a klikat myší. Celé to pak pravidelně končí výmluvami a dodatečnými e-maily typu "Moh biste my to prodat na spládky po pětistovce měsýčně - sem student", nebo "Bohužel tchýně sestry domovníkovic kočky dostala mrtvičku, slintá a tahá nohu za sebou, takže ji budu muset vozit kolem baráku na vozíčku a nebudu mít čas na veterány, moc se omlouvám", příkladně "co kdibiste zařídíl technyckou, zaplatil ekopoplatek a dovezl my to až do Berouna ?" a nebo rovnou přepnutím milostivého jelita do stavu mrtvého brouka. Největší jelito - nebo spíš futrál na jelita, přesněji mražák plný futrálů na jelita, ba co dím - čtyřpatrové podzemní parkoviště narvané kamionama s mražákama plnejma futrálů s jelitama, pak na druhý den ráno v pět dychtivě nakluše s tatínkem, dědečkem a baterkou v podpaždí - načež se rozpláče, protože na fotce to přece vypadalo tak pěkně - jen nadlábnout a vyrazit a pane vy ste nás podvedl, tohle nahlásím Aukru, dám vám osm negativů a celou příští zimu vás navíc všichni tři budeme v noci chodit strašit tak, že se budete bát jít vychcat a nakonec potupně dopadnete jako starej Tycho de Brahe, kerýmu to kdysi rozervalo jahodu.
Vím teda dopředu že je to stejně zbytečný jako házení hrachu na stěnu, nebo šlapání plynu u 1.2HTP - ale přesto vás všechny prosím, přihazujte jenom pokud jste si STOPROCENTNĚ jistí, že tenhle sráč, který ale za chvílu bohužel už nebudou, doopravdy chcete. Dík a příjemnou aukci.
--------------------------------------------------------------------------------
Přidáno 2014-10-18 21:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka - zajímavé čtení. Prodávající byl asi spisovatel, ale měl pravdu. Já kdysi prodával Jawu 175 Standard, ročník 1936 a taky mi psali ( tehdy přes redakci časopisu) podivní lidé, chtějící motorku rovnou na splátky apod.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | Včera v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | 27.9.2024 v 21:53 vasik006 |