Mám názor, že to vychází +/- na remízu. Řetěz nemá takovou životnost, ale je o dost levnější a za 2,3 řetězové sady dáte jako za opravu kardanů. Řetěz je lehčí. Také mi přijde více dostupnější opravu na cestě řetěz než kardan. Ale pokud je kardan dobře servisovaný podle intervalů je na něj určitě spolehnutí větší než na řetěz. Teď nemyslím extrém typu pouště nebo deštné pralesy kam se z nás 99,9% nepodívá.
Rád by jsem věděl vaše názory a co preferujete Vy pokud by jste si mohli vybrat bez ohledu na druh a typ motorky.
Za mne tedy řetěz.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz
Naposledy editováno 16.04.2017 22:14:35
1 reakcí na tento příspěvek Kardan vs řetěz
Zvažuji koupi Versys 1000, ale jediné co se mi nelíbí a trochu se toho obávám je převod řetězem. Myslím si, že kardan je jistota a spolehlivost co by měla mít cestovní motorka, proto je mají cestovní typy u BMW. A nebo je to jen už součást Image značky ? Proto jsem se na Vás obrátil s tímto trochu zvláštním dotazem a zeptat se. Ještě jednou moc dík všem za reakci a názory.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz
Hornet81 píše: Všem moc děkuji za reakce, vážím si Vašich názorů. Přijde mi také, že kardan, řemen je proti řetězu skoro věčný............
kvalitní řetězovka vydrží řekněme 30tis,km a stojí 4-5tis.kč. tolik nemá najeto polovina motorek v bazaru...
kardan jsem měl,je to fajn,ale pokud koupíš starší motorku od chytráka,který vymění olej v diferáku jednou za 70tis.km(a ještě se tím chlubí),tak se lehce dostaneš do situace,kdy by jsi raději s úsměvem běžel do obchodu pro řetězovku za 4litry ,než dělal repas diferáku za 20k........
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz
1 reakcí na tento příspěvek Kardan vs řetěz
Údržba řetězu není žádná trága, semtam cáknout mazivem a občas projet kettenmaxem a je klid... Nicméně chápu, že pro někoho kdo s motorkou polyká tisíce km vkuse je i toto voprc...
3 reakcí na tento příspěvek Kardan vs řetěz
Já si taky myslim, že důležitější, něž výkon, hmotnost a technická nenáročnost, jsou čistý ruce
Tak hyjé s mastodonty zdržovat do zatáček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz
Brůča. píše: Dolph-cz> Asi tak nějak - každou výměnu oleje v motoru vyměním i převody a kardan..............na mojí motorce je to 1L oleje specifikace GL5. 750ml převody a 250ml kardan. V životě jsem víc prokouřil a prochlastal, než těch cca 15L oleje za 150 000km. Po Honzovi bych ale asi stroj nechtěl
panove, asi jste nepochopili nadsazku .... autor tim chtel rict, ze kdyz se o kardan staras, je temer vecny a udrzba nenarocna. Narozdil od retezu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz
selkie píše: ..to jsem ale ještě nepřišel já,,
Já si taky myslim, že důležitější, něž výkon, hmotnost a technická nenáročnost, jsou čistý ruce
Tak hyjé s mastodonty zdržovat do zatáček
Tak to ses ty,kdo zaclani v zacpach?!
1 reakcí na tento příspěvek Kardan vs řetěz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz
Hanys50 píše: Toto na kardanu Suzuki Intruder C800 po 36000 km. Servisováno dle manuálu v autorizovaném servise H3 s.r.o. v Paskově. Dle jejich vyjádření i vyjádření importéra jde o závadu způsobenou běžným používáním
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz
selkie píše: ..to jsem ale ještě nepřišel já,,
Já si taky myslim, že důležitější, něž výkon, hmotnost a technická nenáročnost, jsou čistý ruce
Tak hyjé s mastodonty zdržovat do zatáček
Mno, rad bych videl ten protazenej ksicht, az by Te nekdo bez pudu sebezachovy treba na HP2 Sport podelal... coz by asi nebylo extra tezky
Na řetězu s automatickým mazáním mám najeto cca 60 000km a až mě to samotného překvapilo, jak celá ta řetězovka vypadá stále bez většího opotřebení. Ano, když je vedro, tak i na minimum to lehce přemazává a mám lehce zašpiněný ráfek.
Na kardanu jsem po cca 60 000km musel vyměnit gufero a lehce to blilo i pod vypoušťákem i pod nalévákem..............takže jsem měl také lehce zašpiněný ráfek.
Moje zkušenosti ale nemusí být vždy shodné se zkušenostmi jiných uživatelů. A i přes skutečnost, že na motorce spíše cestuji, než sportuji kolem komína, asi bych se podle způsobu přenosu síly na zadní kolo o koupi motorky nerozhodoval
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz
MedWed píše: Mno, rad bych videl ten protazenej ksicht, az by Te nekdo bez pudu sebezachovy treba na HP2 Sport podelal... coz by asi nebylo extra tezky
..mě podělá i borec na dváce, takže ksicht mám protaženej furt1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz
selkie píše: ..to jsem ale ještě nepřišel já,,
Já si taky myslim, že důležitější, něž výkon, hmotnost a technická nenáročnost, jsou čistý ruce
Tak hyjé s mastodonty zdržovat do zatáček
Tak mě většinou zdržujou v zatáčkách supersporty s nemotornejma řidičema, kteří to ovšem ve vesnici či na rovince všem natřou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz
selkie píše: FJRPEPA> ..jo, to je taky kapitola sama pro sebe..nevím, zdá se mi, že to všechno jezdí nějak pomalu
Jenže poslední dobou se mi zdá, že jich nějak přibývá.
A to nejezdím nějak extrémně rychle, ale když vidím v zatáčce před sebou kluka na motorce vysednutého bokem, jako indiána na koni a přitom ho mohu předjet i venkem a to i s autobusem, tak se mi chce brečet a nebo smát.
Naposledy editováno 19.04.2017 11:05:09
1 reakcí na tento příspěvek Kardan vs řetěz
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz
selkie píše: ..mě podělá i borec na dváce, takže ksicht mám protaženej furt
To mi přijde trochu jako že lzes...