1 reakcí na tento příspěvek Jakou chladící kapalinu

Ale jinak jakoukoli bez silikátů, rozšířená je třeba motul motocool
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
FiZzeR píše: Jakoukoli odpovídající specifikaci v manuále
Ale jinak jakoukoli bez silikátů, rozšířená je třeba motul motocool
cemu vadej silikaty ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
gugo píše: cemu vadej silikaty ?
Za určitých podmínek (například když přetáhneš interval výměny, zdá se

Hodilo by se přiznat, že jsem tu dřív hlásal jak na tom nezáleží a stačí použít kterejkoli etylenglykolovej antifreeze. Loni na mě došlo, po čtyřech letech s G11 mi začla chcát pumpa a spolu s nemrzkou jsem vylil slušný dvě polívkový lžíce hliníkovýho prášku. Jo, jsem debil.
Naposledy editováno 14.03.2017 20:58:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
FiZzeR píše: Za určitých podmínek (například když přetáhneš interval výměny, zdá se ) údajně způsobujou korozi hliníku (tedy to před čím mají chránit) a hlavně jsou abrazivní (a tvrdší než keramický těsněníčko ve vodní pumpě).
Hodilo by se přiznat, že jsem tu dřív hlásal jak na tom nezáleží a stačí použít kterejkoli etylenglykolovej antifreeze. Loni na mě došlo, po čtyřech letech s G11 mi začla chcát pumpa a spolu s nemrzkou jsem vylil slušný dvě polívkový lžíce hliníkovýho prášku. Jo, jsem debil.
motor v motorce je konstrukčně nějak odlišný od auta,nebo proč by to mělo být do auta perfektní a do motorky absolutně špatné???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
1 reakcí na tento příspěvek Jakou chladící kapalinu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
Torino píše: Dolph-cz> Bezne asi v moc autech 600ccm schopnych točit 12000 ot. a 70kw nebude.Dle me jde u moto o co nejlepsi schopnost kapaliny v prestup tepla(na co nejmensi plose) coz se asi pere s antikorozni ochranou?
kolik točí klika je snad vodě jedno,ne? pístová rychlost je +- stejná -auto točí méně,ale zase má vyšší zdvih,nějaká přestup tepla v závislosti na ploše...je podle mně hloupost.vodní okruh je na motorce dimenzovaný s dostatečnou rezervou.....
jsem otevřený názorům i faktům.... a byť tohle není poprvé,co se bavím na tohle téma,tak mi ještě nikdo nevysvětlil/nedoložil,že je do motorky opravdu potřeba lít drahé směsi a není to je marketing a tahání peněz z kapes důvěřivců.......
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
Dolph-cz píše: kolik točí klika je snad vodě jedno,ne? pístová rychlost je +- stejná -auto točí méně,ale zase má vyšší zdvih,nějaká přestup tepla v závislosti na ploše...je podle mně hloupost.vodní okruh je na motorce dimenzovaný s dostatečnou rezervou.....
jsem otevřený názorům i faktům.... a byť tohle není poprvé,co se bavím na tohle téma,tak mi ještě nikdo nevysvětlil/nedoložil,že je do motorky opravdu potřeba lít drahé směsi a není to je marketing a tahání peněz z kapes důvěřivců.......
no a dokud to někdo nevysvětlí a nepodloží budu do svý motorky lejt holt ty dražší sračky, protože mám svou motorku rád. Klid mi za těch pár stovek stojí...
edit: nic proti nikomu a ničemu, ať si každej leje co uzná za vhodný...
Naposledy editováno 01.05.2017 19:55:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
Torino píše: Dolph-cz> Chceš rict ze 600ccm motor ma stejnou plochu jako treba 1600ccm pri stejnem vykonu, asi ne co?Presto odpadni teplo bude hodne podobne...
Ja myslim ze to moc hrotis. Vzivote jsem nepozoroval zadnej rozdil v chlazeni at tam byla nalita G12 nebo G13 nebo treba samotna destilka.
Obcas se zakaznickejch motorek vyleju neco co ma barvu jak kdyz vypustis topnou vodu z radiatoru, na dne nejaka usada jako rez a stejne se to uchladi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
Naposledy editováno 22.05.2017 22:27:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
banda1250 píše: mari> ...a mimochodem jsi se ptal na barvu
no zajímalo mě to u toho Motulu, protože v tom mají trošku zmatek a prodávají více směsí, např. je inugel expert a inugel expert ultra(expert přednaředění na -25 a -37 a ultra koncentrár k ředění na -54)
např. jak jsi psal že Motocool expert je žlutej, tak to víš z vlastní zkušenosti, nebo to máš z obrázku?(protože přesto že na obrázku je žlutej v popisu se píše, že je červenej...)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
Torino píše: Dolph-cz> Chceš rict ze 600ccm motor ma stejnou plochu jako treba 1600ccm pri stejnem vykonu, asi ne co?Presto odpadni teplo bude hodne podobne...
já vím,jak to myslíš,ale jestli máš chuť,dohledej si informace o materiálech a jejich předávání tepla...
...já to z hlavy nevysypu,ale je to tak 10-15 let,kdy jsem byl postižený různým kutěním kolem PC-taktování,odemykaní násobičů,zvyšování napětí a výroba vodního a jiných druhů chlazení....a tam jsem zjistil,že v přenosu tepla do vody jsou obrovské rezervy......
jsem přesvědčený,že ve vodním okruhu motorky je nejslabší článek chladič a přenos tepla "do vzduchu" a rozdíl,jestli přenášíš to teplo vodou s obyčejným frydexem a vodou se speciálním frydexem je měřitelný tak maximálně ( jestli vůbec) v laboratorních podmínkách.
a ještě když se vrátíme k praxi-ty si neuvědomuješ poměry mezi autem a motorkou....
...ať ti to trochu osvětlím-co se týká tepelného zatížení-tak cca 80-90% tepla odvádí hlava motoru.no a koukni se na hlavu 4 válcové šestistovky.a pochopíš,jak je obrovská.motorky mají mnohem menší zdvih,zato mnohem větší průměr pístu,než auto.takže ta hlava je stejně velká,jako hlava v oktávce 1.2 Tsi,kde tahá auto,fouká do ní turbo a výkon +- stejný.a chladí i s obyčejným frydexem.
tož asi tak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu

mari píše: no zajímalo mě to u toho Motulu, protože v tom mají trošku zmatek a prodávají více směsí, např. je inugel expert a inugel expert ultra(expert přednaředění na -25 a -37 a ultra koncentrár k ředění na -54)
např. jak jsi psal že Motocool expert je žlutej, tak to víš z vlastní zkušenosti, nebo to máš z obrázku?(protože přesto že na obrázku je žlutej v popisu se píše, že je červenej...)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
Torino píše: Dolph-cz> Souhlasim ze chladic a prestup tepla do okoli je nejslabsi clanek,naproti tomu na to lze reagovat.Pokud ale v motoru dojde k prehrati urciteho mista(treba zhorsenim prestupu diky vrstve chranici proti korozi) nepoznas zavcas nic.Tzn.v tomto bych veril tomu kdo motor testoval a naznal ze tam patri nejaka napln.
a proč by k té korozi mělo dojít?materiály v motoru auta jsou stejné,jako ty v motorce.
jestliže frydex v autě chrání proti korozi,proč by v motorce neměl?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu

1 reakcí na tento příspěvek Jakou chladící kapalinu
Naposledy editováno 22.05.2017 22:27:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
gugo píše: Dolph-cz> ja bych rekl, ze on to mysli tak, ze antikorozni ochrana brani v prenosu tepla z kovu na chladici kapalinu. A ze u tech mosmicky ladenejch motoru co jsou v motorkach by mohlo vzniknout misto, kde se to prehreje.
myslíš něco jako černá díra?
3 reakcí na tento příspěvek Jakou chladící kapalinu

Slepě jsem mu důvěřoval a i vzhledem k časovýmu skluzu to nekontroloval. Až doma jsem zjistil, že je to G11 do aut(kde se ani neuvádí že je to pro hliníkové motory!) a jedná se zřejmě tedy o starší typ chl. kapaliny s minerální aditivací...
Mám to tam po naředění 1-ku 1nalejt(to bude do -36, ale zas nevim, jaký bude bod varu a jakou to bude mít ochranou a mazací schopnost) , nebo se na to vysrat a holt si zítra zase sjet pro něco přímo do motorky???Tyhle autařský jsem nikdy nepoužíval...
G11 se nemá míchat prej s G12+, zajímalo by mě např. co dávaj jako origo náplň do motorek přímo z výroby(ne že bych to chtěl míchat, ale jen ze zvědavosti)...
dokázal by na to někdo fundovaně odpovědět ???
díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
Naposledy editováno 04.05.2017 06:11:39
Motorky kupodivu fungují s chl. kapalinou do auta, pokud se dodrží specifikace - chem. složení - barva a koncentrace.
G11 je také na celohlinikové motory a v motorkách se běžně používá na modelech konstrukčně tak do r.v. cca 2000.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Maska Hornet S Honda CB 600S Hornet, Honda CBF 600S | Dino78 | 3 | 22.4.2025 v 18:14 pepe100 |
Alternativní tacho Honda CB 600S Hornet, Honda CB 600F Hornet | stevenn | 1 | 24.9.2024 v 17:20 nevo7 |
Honda cb600s Hornet problém se star... Honda CB 600S Hornet | dukon21 | 12 | 5.9.2024 v 10:21 ..Roko.. |
Honda hornet 2007 laděný výfuk Honda CB 600S Hornet, Honda CB 600F Hornet | OndraWR10 | 1 | 10.3.2024 v 07:36 RTSbike |
cantrální stojan Honda CB 600S Hornet | milenka | 12 | 16.8.2023 v 08:48 gugo |